dr.ahalan

dr.ahalan

Aha és a szerelem

2023. április 04. - dr.ahalan

 

Milyen képbe botlottam már megint, Baja, a Türr István emlékmű, ahol a Sugovica és a Duna találkoznak, velük párhuzamosan fut a Futrinka utca a Sugó partján, ezer aprócska nyaraló, igazi manóházak… Illetve régen manóházak voltak, mára sokat lebontottak, és modern biszbaszokat építettek a helyükre. :)))

A szerelmesek találkahelye, meglehetősen sok emlékem van róla. :)))

Valamelyik nap eszembe jutottak az első szerelmeim, sok-sok éve nem gondoltam rájuk…

Óvodában tetszett egy fiú, a nagymamája volt a dadus, az ovi kertjéből ráláttam édesapuék házára, ők pedig az ovival szemben laktak… Mondjuk a dadus elég gonosz banya volt, aki nem ette meg a levest, annak belemerte a főzeléket… A fiú bátyja meg szemérmetlenül elvette, és megette a süteményemet. :(((

Aztán huszonévesen hazajártam bulizni, és ő köteles volt minden találkozáskor fizetni nekem egy italt… A megállapodás életünk végéig érvényes! Ahányszor találkozunk, egy ital naponta! Néha tiltakozott, olyankor felhánytorgattam a sanyarú sorsomat, az elrabolt sütemények traumáit. :)))

Aztán az első osztályt már Budapesten kezdtem, nézegettük egymást egy fiúcskával, ő is jól tanult, én is, anyáink is egyformán sznobok és undokul affekták voltak cérna kesztyűcskékben és csini retikülökkel, szóval összeillettünk volna, de igazából először egy megátalkodott, csenevész kölyökbe szerettem bele. Bűn rosszul tanult, állandóan verekedett, aztán ki is csapták az iskolából. :)))

Felsőbe megint Baján jártam, ott három szerelem volt, az egyik reménytelen, a másik kettő nem. Szóval valaki mindig hazakísért, és cipelte a táskámat. :)))

Vérre menően gyűlölködtem egy Ildikó nevű kislánnyal, mert a L. nagy hóhányó volt, hol neki írt szerelmes levelet, hol nekem. :)))

Libbenő miniszoknyák, lánybandák, titkok, vetekedő tornagyakorlatok a játszótéren, akkoriban tornáztam, nem is rosszul, de aztán megerősödtem mellben, és lebeszéltek róla… Szóval lófarok, spárga, cigánykerék, talajgyakorlatok, intrikák… Szép emlék! :)))

Nyolcadikos voltam, amikor belekeveredtem egy motoros galeribe! Natttyon veszélyes fiúk voltak! :)))

Divat volt a lakótelepen a moped, 16-17 éves srácok egy nyáron át dolgoztak érte, vagy a szerencsésebbek a szüleiktől kiharcolták, szóval összeállt egy jó kis csapat, a veszélyességük annyiból állt, hogy bőgették a motorokat, esténként a mi házunk mögött jöttünk össze beszélgetni, izgalmas idők voltak. :)))

Babetták, Rigák, meg… A többire nem emlékszem. :)))

Egyszer a fiúknak tanítási szünetük volt, nekünk iskolába kellett menni, hát eljöttek a sulihoz, dudáltak, hangoskodtak, felkiabáltak, persze behívatták a lakótelepi nyolcadikos lányokat az igazgatóhoz, jött a beírás… T. Szülő! :O

Anyám kapta a frászt. Én meg a pofonokat. :)))

Édesapu jót nevetett, nahát… Már 14 évesen benne vagy a sűrűjében?  Vennék neked mopedet, de anyád nem engedné. :)))

Érdekes a kisvárosi lét, a Gábor semmit nem értett belőle először… Édesapunak volt 3-4 törzskocsmája nyugdíjazása után, ott ütötték el a délutánokat a haverokkal, 2-3 kisfröccs mellett. Kártya, biliárd, kugli, focimeccsek sürgős kitárgyalása, totó, lottó, fogadások. :)))

Az egyik kocsma tulajdonosa a régi motoros banda egyik tagja volt, de az csak akkor derült ki, amikor levittem Bajára bemutatni a Gábort. :)))

Ő a következőt tapasztalta, a mai napig téma és vicc a családi összejövetelek kapcsán:

Beléptünk, több asztaltól felálltak, odajöttek, megöleltek, puszi-puszi… Kirohant a pultból a Joci, üvöltve, tiszta káosz keletkezett, gyertek, gyertek, mit isztok… Aztán odakiabált nekem a hülye Lajos, láttalak ám Klárikám a börtönben, de nem mehettem oda hozzád! :)))

A Gábor ott már kezdett nagyon megriadni… Milyen börtön? És kik ezek az emberek? Mindenki ismeri a Klárát, hát micsoda helyzet ez? :O

Csendes parasztházra számított, halk szavú öregúrra, ahogy a Mirákulum kapcsán elképzelte a vidéki embert. Ő! A pesti! :)))

Aztán leültünk, beszélgettünk, megkérdeztem aput… És a Lajos miért volt börtönben? Hát bérgyilkosságért, de nem találta el az embert… :)))

Szóval magyarázkodhattam… Ezek az emberek mind a hajógyárban dolgoztak, ott élték le az életüket édesapuval együtt. A fiatalabbakkal pedig együtt nőttem fel, oviba, iskolába jártunk együtt, nyáron együtt strandoltunk, csatangoltunk… A Lajost is ismerem fél méteres korom óta. A börtönben meg dolgoztam. A Kozma utcában, a bútorgyár kereskedelmi osztályvezetője voltam egy rövid ideig. :)))

Az élet produkál furcsa dolgokat. :)))

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr9918094798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.04.05. 23:19:11

Vannak napok, amikor tele vagyok energiával. :)))
Délelőtt fotóztam, aztán jöttek a bélyegek, házat is tartottam, ágyneműt is mostam, Gábornak tálaltam, és este még sütöttem némi sajtos ropogóst… Három tepsivel. :)))
Reggel sms-t kaptam, csomagom a kézbesítőnél van! :O
Azt hittem a megszokott csalás, trükk, próbálkozás, de nem… Érkezett a csomag! :O
Kaptam már máskor is kis meglepiket vásárlóktól, de ilyet még sose, muszáj lesz lefotóznom! :))) Jött mellé kézzel írt lap is, jól esett. :)))
Régen jó kis összetartó kézműves közösség volt a portálon, egymástól is vásárolgattunk, csereberéltünk, és hagyomány volt, küldtünk egymásnak ajándékokat is. :O
Mondjuk én a mai napig az átlag vevőnek is küldök, de mindegy. :)))
Persze az évek, meg a Covid ezt a hagyományt is elmosták. :(((
Horrorkával is csacsogtam ma, azt mondja Horrorka helyett szólítsam más néven… Mondjuk Terrorkának! :))) Imádom a humorát! :)))
Még a járvány előtt elhatároztuk, elmegyünk együtt szabaduló-szobába, az idén már „ISTIBIZI” nem hagyjuk ki! Legyen Harry Potter, jó? :)))
Esti vidámság, a face-en olvastam, ha beütöm a Google keresőjébe a meteorit szót, akkor tényleg érkezik, és beleremeg a világ… A Firefox-on sikerült is elintézni, igaz… kétszer is ráklikkeltem a keresésre. Kis hülyeség! :)))
Tavasz van, húsvét jön! :)))

dr.ahalan 2023.04.06. 23:12:57

Gábor csak munka után tudott jönni, rohantunk bevásárolni, rettenetes tömeg volt, és rengeteg borzasztó ember! :O
Szerencsére a sonkát is, a húsokat is megvettük előre, már nemigen jutott volna belőlük, üresen árválkodtak a hűtők, se egy deka csirkemell, se egy deka disznóhús. Marha volt még valamennyi, meg mindenféle halak. :(((
Viszont nagyon-nagyon leárazták az utolsó napon a húsvéti édességeket, tengernyi megmaradt, nincs pénze manapság az átlag magyarnak ilyesmire, a karácsony is szomorú volt a magyar gyerekeknek, a húsvét még inkább az lesz. :(((
Igazából alig vettünk valamit. Pékáru, egy kis csoki, keksz, felvágottak, leveszöldség, paradicsom, akciós kígyóuborka, akciós mandarin, krémtúró, tejszínhab, gesztenyepüré, leveskocka, két üveg bor, egy üveg itóka, mandarin, tej, ásványvíz, üdítők… Még egy kis csoki…
És majdnem harmincezer! :O
Kapcsolódó történet, a Gábor kollégája és barátja családban él. 2 tanuló gyerek, egy asszony, és egy támogatandó anyós. A havi nagybevásárlás alaphangon 90.000.- Ft. Semmi luxus, csak kaják, tisztítószerek, papíráru…Mostanában átugranak a szlovákokhoz. Ott hetvenezer alatt van ugyanaz.
Döbbenet! És a magyar bugris tűri, és éljenez… Vajon milyen lehet egy falusi közmunkás húsvétja?
Aztán ugye van kordonbontás… Amit a Hadházy Ákossal tett a megnevezett rendőr… Hát az egészen felháborító! Keress rá!
És milyen hideg volt ma! Baján hó esett, didergő virágok, vastag, súlyos fagy. :O
Nagy magyar tündérmese, és boldogság! Dübörgő gazdaság, hatalmas sikerek, népjólét, biztonság, Európa vezető állama, csodás egészségügy, remek oktatás… Ugye?
Ja! Nem…
Ami jó hír! A Meseország mindenkié mesekönyv, amit a debil Dúró elégetett… Befutotta a világot, számtalan nyelven árulják, darabot írtak belőle, Bécsben nem lehet jegyet szerezni rá, és az író házaspár ugyan kénytelen volt elmenekülni Magyarországról, de köszönik… Jól vannak! És nagyon boldogok! Meg mellesleg nagyon gazdagok is. :)))
Fura egy ország ez, detélleg…
Szóval húsvét! Holnap ebédre jön a Gábor, böjt… Borsófőzelék. És négy egész nap együtt! Nagyon kell már ez nekünk! :)))

dr.ahalan 2023.04.07. 23:43:41

Micsoda rút kezdete ez az ünnepnek, alaposan befűtöttem, vastagon felöltöztem, még így is sikerült valamit megint benyalnom, prüszkölök, köhögök, folyik az orrom. Gábor kiadagolta a megfelelő gyógyizéket… Ezt most beveszed, ezt most megiszod! :))) Pemetefű cukorka, van még! Brrrr… Piha!
Náthának mutatja magát, de ki tudja manapság! :O
Láttam a face-en, Baján nagypénteken is halat főz mindenki, régen ez nem volt divat, még az én vérmaterialista nagymamám is böjtöst főzött, az istenes dédike meg pláne! Persze a hal elvileg böjtös étel, jövőre megfontolom én is. :)))
A főiskolát levelezőn fejeztem be, jó kis buli volt az akkor, rengeteg tanulmányi szabadsággal, juttatásokkal. Nagyrészt megvoltam már mindennel, áthoztam a nappaliról az indexet, és havonta utaztam pár napra Budapestről haza tanulni. :)))
Édesapu mindig halászlét főzött olyankor az egész családnak, ő hozta a halat a halász barátaitól, belezte a csodakéssel… Hát igen! :(
Vajon melyik becstelen tolvaj vitte el a halfőző készségeket a halála utáni éjszakán? Akkor, másnap a fájdalomban, gyászban eszembe se jutott… Hová tűnt a gyönyörű, kézműves bajai bogrács? A háromláb! Az elit kések. A főzőszerkezet… A bográcstartó láncok… Híres halfőző volt az én édesapám! :)))
Melyik mocskos tolvaj lehetett? :O
Voltak sokan…
Persze már mindegy. Már nincsenek halászok Baján. Nincs hal a Dunában. Halásztavakban nevelik a halakat nagyipari módszerekkel. A fő tolvajok már elporladtak majdnem mind. A következő, elöregedő generáció sincs túl jó bőrben. Meg helyzetben sem… Jó ez így. :)))
Igazából úgyse tudtam volna mit kezdeni se a bográccsal, se a többi cuccal…És vittek magukkal a lopáskor boldogtalanságot, betegséget, halált, adósságot, sikertelenséget, mélymagányt… Én mondom! Jó ez így!

dr.ahalan 2023.04.10. 23:54:04

Húsvét vége, az utálatos idő ellenére is nagyon élveztük. :)))

Szokásos rend, sonka, tojás, a nyuszi hozta az ajándékokat, vasárnap Horrorka jött ünnepi ebédre, egész délután engem zrikáltak a Gáborral, kedves szokásuk. :)))

Délután hazavittük, út közben megálltunk a Kolodko-kutyáknál, útba estek, ő még nem látta őket, pedig ő is nagy szoborvadász. :)))

Cicáztunk nála egy kicsit, most pont külön lakik a Milán, de továbbra is nagy barátok, feljár enni... És van a Tamás. Elég nagy hóhányó, raszta hajjal, ő elég régi "bizalmas", de közben elment Amerikába, aztán valahogy kikötött Új-Zélandon, aztán irányt vett Kolumbia felé... De most itthon van! :)))

Gábor szerint tiszta anyja ez a gyerek... Fura barátokkal. :)))

És tényleg! :)))

Közben penderült a politika, hányingereztünk a potrohos kivagyi, pökhendi, megtömött kamrájától... Ahogy élvezkedve válogatott a kolbászerdőben, a sonkák közt... Milliók éheznek! 2010-hez képest ötszörös a kivándorlás, pedig az se volt piskóta. :O

Tudom. Menni kéne... Gábor unokatestvérei mennek, és mennek. Itt marad a cég, On-line minden... És működik.

Én nem megyek. Szeretem a Gellérthegyet itt szemben. Szeretem a Dunát. A teret.

Van mit ennem. Van ruhám. Már mindent megvettem, amire valaha vágytam. Van orvosom még, aki gyógyít... Kettő is. Millióknak nincs.

Szeretem a lakásomat. A meghitt dolgainkat. Még jó ez így... Szeretjük a jó ételeket, még bármit megvehetünk, még nem tartozunk... Még nem tartozunk... Még mindent ki tudunk fizetni.

És trappolunk a nagy magyar pusztulás felé... Szerencsére talán az utolsó sorokban.
süti beállítások módosítása