dr.ahalan

dr.ahalan

Időutazás a tavaszra várva

2024. január 09. - dr.ahalan

 

Micsoda kedves képet találtam a neten, így télvíz idején! Baja. Ebbe a kis templomba jártam dédikével, és amikor aprócska voltam, akkor édesapu erre a dombara vitt szánkózni. De jó volt! :)))

 

Közben már hosszabbodnak egy parányit a nappalok, a legsötétebb napokon négykor már sötét van, de ma fél ötkor még fent járt a Nap. Lehet lassan-lassan várni a tavaszt, Gábormamáék házánál már kibújt a hóvirág. :)

 

Mr. Negyven Év elutazott Németországba dolgozni, nyilván kevesebbet beszélünk majd telefonon, de persze kapcsolatban maradunk. :)

 

Küldött fotót a bajai árvízről, volt már ennél magasabb is a Duna, de nagyon lassú az apadás, és külön böszmeség, hogy a megáradt Dunára rányitották a Sió-zsilipet, így a város a Balaton vízét is a nyakába kapta. :(

 

Nem is értem… Már a hetvenes években arról tanultam, hogy Magyarországon két dolgot kell a vízügynek megvalósítania, és akkor kánaán lesz itt… Az egyik, hogy meg kell szervezni a földek öntözését, a másik, hogy sok-sok víztározót kell építeni. Mondjuk azóta se történt az ügyekben előrelépés. :(

 

Aztán haladok az 1998-as naplómmal. El is felejtettem, hogy akkor alig több mint egy hónap alatt elvesztettem három nagyszülőmet, először az apai nagymamámat, akit nagyon-nagyon szerettem.

 

Egyébként nyüzsgős év volt, jól pörögtek az audiotex vonalaink, imádták az emberek a nyereményjátékokat, mert mindenki kapott meglepit, sokszor hajnalig borítékoltunk az üzlettársammal. :)

 

Enrico naponta hívott, már egészen jól beszéltem olaszul.

 

Horrorka jól tanult, a McDonald’s-ban tartottuk a szülinapját sok-sok gyerekkel, volt bohóc, meg torta, tombola. :)

 

Felújíttattam a fürdőszobát, elbontattam a cserépkályhákat, gázzal kezdtem fűteni. :)

 

És életemben először nyaraltam az olasz tengerparton, először láttam Velencét is. Nagy szerelem lett belőle, örök szerelem! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr7918299303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.01.10. 23:18:17

Ami jár, az jár! Becsülettel végigtekertem az adventet, az ünnepeket, úgyhogy megszavaztam magamnak egy nagyobb összegű gyöngyvásárlást. :)
Persze van elég gyöngyöm sok-sok évre, de a cseh üveggyöngyök közt válogatni azért mégiscsak gyönyörűség! :)
Tehát elvillamosoztam a Király utcáig, és élvezkedtem egy fél órácskát… Igazából nem is költöttem olyan nagyon sokat.
Aztán napló, 1998… Pali nénivel (meleg barátom, és akkori üzlettársam) busszal mentünk Jesolo-ba, az első olasz vakációra. Olcsó hotelben szálltunk meg, Enrico le volt döbbenve, mert ő is ott vett ki szobát két napra, és nem értette… :)
Elvitt Velencébe, mutatott érdekességeket, aztán este Jesolo legelegánsabb éttermébe vitt minket, a séffel külön megbeszélte az ételsort, mi csak néztünk! :O
Nem először ettem vele tenger gyümölcseit, de rengeteg volt a grappa, a súlyos borok érkeztek sorban…Hosszú volt a nap is. Koktélok, fura velencei édességek, érdekes ebéd egy kis velencei trattoriában.
Enrico még aznap éjjel hazament, integettünk neki vidáman… Aztán spuri! Alig tudtam kivágni a szoba ajtaját, becsukni már nem volt erőm, landolt a fajanszban rák, polip, tintahal, kagyló… Az egész hotel hallotta! :)))
Egyébként jó kis nyaralás volt, két évig Spenótnak hívtak a hotelben… Menüválasztásos vacsora volt, előző nap meg kellett rendelni, lehetett választani. TÉSZTA… Con spinate… Nem értettem. A gyűrött szótárban nem volt benne. Mi az a spinate?
A pincér vért izzadt… Zöld növény! Finom! Levelek!
Nem értettem…
Végül furán kezdett lépegetni az étterem közepén… Popey! Popey! Spinate! :)))
Spenót… Jó.
Mindenki nevetett. Én is nevettem. Jó volt… Már régestelen régen megszűnt az a hotel.
Micsoda kincs ez az emlék is! :)))

dr.ahalan 2024.01.11. 22:46:18

Gyönyörök napja! Ma csak házat tartottam egy keveset, meg sikerítettem némi rántott csirkemellet, egyébként gyöngyökkel molyoltam a meleg szobában. :)
Gábor felszaladt enni, és hozta a többi csudaságot. Volt ma ideje kerülni egyet a bélyegdiszkont felé, egy szerződést vitt a Margitszigetre, ergo kaptam egy nagy csomag külföldi, és egy csomag magyar kezdeti bélyeget. :)
Egyébként ma azt beszéltük a barátnőmmel, hogy egyes pasik mennyire szerencsések! :(
Gábort a mamája is tömi a kedvenc ételeivel, én is. Itt voltak az ünnepek is ugye, beigli, sütihalmok, édességhegyek… Namármost! Tavasszal a betegség alatt a Gábor nagyon lefogyott, de vissza is sikerült szednie hamar. De aztán egyetlen grammot se hízik, pedig legalább kétszer annyit eszik, mint én. És ez nem vicc! :O
Szikár, sportos alkat, Gáborpapa is ilyen, az anyai unokatestvérei is mind. :))
Naplót is olvastam, még 1998… Július 16.-án randiztam egy kedves, fiatal fiúval, sétáltunk a Dunánál. Igazából ez már a második randink lett volna, az elsőre nem mentem el. Tárgyalásom volt a Vigadónál egy kétes hírű üzletemberrel, veszteséges cégeket akart venni tőlünk nagyon sok pénzért… A tárgyalás elhúzódott, nem értem oda a randira.
Az üzletembert Holánszky Péternek hívták, és elhíresült. Egy napon vacsora előtt kisétált a Vigadónál lévő luxuslakásából iratok, pénz és búcsú nélkül, és egészen egyszerűen eltűnt… :O
Nem is merek belegondolni, hogy mi történt vele… :O
A randi? Kedves volt… 27 éves gyönyörűség, vékonyka, cefet jóképű. Gáláns. Vicces. Mit is kezdhettem volna vele, ugye? 33 elmúltam, egy elvált nő, gyerekkel… Esélytelen. De egy éjszakát megér! :)))
A fiúcskát Gábornak hívták. És ma már ötvenes, és nem akar pocakosodni, pont olyan a teste, mint 27 évesen…
Felháborító! :)))

dr.ahalan 2024.01.15. 22:57:03

A megszokott, kellemes, bekuckózós hétvége volt. Semmi érdekes. :)
Vannak furcsaságok. A mobilom számlája nulla forint. Állítólag túlfizetésem van… Hogyan lehet túlfizetésem? Jön a csekk, feladjuk, kész… Valaki valahol elbarmolt valamit? :O
Erről az első telefonom jutott az eszembe… Rettenetesen sok papír kellett hozzá, még nemigen volt telefonja az átlagembereknek. :)
Rém büszke voltam rá, a telefonok történelmébe „Lapát” néven vonult be az ormótlan készülék. Pannon GSM, az élvonal! :)
Az első hónapban nem is tudtam nagyon senkivel beszélni. Mert senkinek nem volt készüléke, vezetékest hívni meg dőreség lett volna, rengeteg pénzbe került, és volt vezetékes telefonom, nem is egy. :)
Jött a számla! 6.800.- Ft! Frászt kaptam! Sok pénz volt az akkoriban! :O
Na… Hát nekem ez nem kell! Nem fizettem ki, viszont amíg élt a vonal, addig hívtam nyakló nélkül Enrico-t (Olaszországi mobilszolgáltató), és csacsogtam mindenkivel…
Ki is jött a számla, 6.800.- Ft… Megint! Hehe… Nem fizettem ki.
Aztán korrekt szerződést kötöttem a Westel-lel. Évtizedek múltak, cégek változtak, gyúrta-gyömöszölte a politika a mobilszolgáltatókat, és született is statisztika… A mi értékrendünket követők majdnem MIND 30-as, régi hívószámmal bírnak.
Gyanakvó vagyok, ha vevőm, megrendelőm, bélyegesem 20-as, vagy ne adj Isten 70-es…
Sajnos Mr. Negyven Év 70-es… :(
Egyébként a Pannon Gsm Sose kereste rajtam egyik számla árát se. Látták a papírokból, nem vagyok sík hülye, és a számlázási rendszerük… Hát baj volt vele! :)))
Ez ma már történelem. :)))
süti beállítások módosítása