dr.ahalan

dr.ahalan

Új év, új tervek, új célok

2024. január 02. - dr.ahalan

 

Megkésett naplóbejegyzés! :)))

 

Tényleg sűrű napok voltak, 23.-án hatalmas futással, be kellett szerezni Gábormama bulijára a friss termékeket, franciasalátát, kaszinótojást, friss halakat. Még aznap feldíszítettem a fát, összeraktam a bőségtálat, elkészült hatalmas mennyiségű kókuszgolyó, és piperére takarítottuk a lakást. :)

 

24.-én reggel rohantunk Gáborékhoz, délre feldíszítettem a hidegtálakat, (halak, sajtok, zölddségek) ,kettőkor elmentek a népek, háromig elmosogattam, Gábor hazahozott.

 

Szentestére Horrorka jött, addigra megfőztem a bajai halat, volt az asztalon még beigli, mentes diós kalács, és panettone, vacsora után megjött az angyalka. :)

 

25.-én bolondos délelőttöt tartottunk a lánykámmal, aztán ő elment, rendet raktam, a Gábor jött vacsorára. Rántott pulyka, kukoricás rizs. Megint jött a Jézuska. :)

 

26.-án hagyományosan a Gábormama várt minket és a sógornőméket nagy vacsorára, (káposzta, mentes piskóta gesztenyekrémmel, házi fűszeres őszibarackbefőtt), és természetesen volt ajándékozás megint. :)

 

27.-én eltakarítottam a karácsonyi nyomokat, és feldaraboltam a kartondobozokat, hogy beférjenek a szelektív kukába.

 

28.-án Kriszti barátnőnknél vacsoráztunk, csupa tenger gyümölcse volt, egyszerű, isteni ételek, és mentes sütik. Négyen voltunk, de legalább tíz főre főzött a drága. :)

 

29.-én bevásároltunk, és aludtunk… Akkor már nagyon fáradt voltam. :)

 

30.-án végre pihentünk. :)

 

31.-én a Gábor sütött bőrös malacot, isteni lett. Kicsit buliztunk, tényleg csak nagyon kicsit. :)

 

Elsején új évet köszöntöttünk Gábormamáéknál. Ez is hagyomány. :) Korhelyleves, lencsefőzelék, sült csülök, a sógornőm hozta a desszertet, csokis gesztenyebombát, mentes diós sütit, és volt még gyümölcssaláta…

 

Ma valahogy nem tudtam éhesnek lenni. Szerintem a héten már biztosan nem eszem semmit. Mármint sósat biztosan nem. :)

 

Édesség meg van itthon egy fél tonnával. Majd elmesélem őket. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr6118293845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.01.03. 23:25:20

Ez nagyon kényelmes kis nap volt nekem, házat tartottam, fűztem nagy gyönyörrel a gyöngyeimet, főztem a Gábornak egy könnyű kis mexikói csirkét, és lehoztam megint egy vaskos, kézzel írott naplómat a galériáról.
Az év: 1998! A Robival kezdődött, rettenetesen idegesítő, fura figura volt, és nem akart kitakarodni az életemből. :)))
15 emelt díjas, ingyenes vonalat kaptam egy holland cégtől programozókkal, a bevétel egy kis részét tartották csak meg. Írtam játékokat, volt lelki segély, csevegő-csatorna, voltak szex-mesék… Elképesztően sokat kerestünk! A Szív-TV-n futott a hirdetésünk, ők mondjuk vastagon botrányba fulladtak… Az is jó kis történet volt! :)
Szóval a ma pihentem Rám is fért. :)))
Az ünnepek alatt veszteségeink is keletkeztek vastagon… A Gábor elvesztette a bankkártyáját, nagy para volt… Ünnep este vette észre, azonnal levette a vásárlási limitet 100.- forintra on-line… Megúsztuk.
Én a mobilomat törtem össze, meg két borospoharat nyúztam le nevetés közben. Szedegettük a szilánkokat röhögve, hülye vagy te Takács… Mit hadonászol a kezeiddel? :)))
Aztán leejtettem, és eltörtem az egeret…:)))
Átok ült rajtunk? Lehet… Könnyedén visszaküldtem a küldőre a tízszeresét.
Viccnek hiszed? Én is annak hittem sokáig… És nézd meg a statisztikákat! :O

dr.ahalan 2024.01.04. 23:32:09

Ma egyetlen értelmes tevékenységet tudtam a magaménak, sütöttem három tepsi gluténmentes pogácsát. Egyszerűen ehhez volt kedvem! :)
Viszont adós vagyok a bakugánok történetével.
Gábormama karácsonyi villámbuliján természetesen gyerekek is jelen vannak szép számmal, unokatesók…
Azt vettem észre, hogy csatakiáltással vonultak az erkélyes szobába, a legnagyobb kamasz egy zacskót lobogtatott, benne sok-sok színes golyóval. :O
Utánuk léptem érdeklődve, választ is kaptam, udvariasan, kicsit se félszegen mondták el, hogy mi történik… A golyók batugánok, harcosok… Gyűjteni kell őket. Ha ledobod a golyót, és kinyílik, az jó. Benne ül a harcos.
Ha nem nyílik ki, akkor csak mágneskártyával lehet kinyitni, összecsukni pedig kis logikával lehetséges.
Ma mindenki batugánt gyűjt!
Namármost… A két nagykamasz már fél lábbal Franciaországban él, nem vihetik ki a gyerekkorukat, ezért a bakugánokat odaadják az unokatesóknak, mert ők már perceken belül felnőttek lesznek! Bizony! :)
E nemes adományért három hasonló korú kiskamasz szállt harcba, két hangos, vitázó fiú, és egy csendes, szöszke lány, aki törökülésben elhelyezkedett a földön, és figyelte a ceremóniát.
Cirka ötven golyó került elő a tasakból, egyenként vívtak érte a fiúk, az adományozók a Pál utcai hagyományok szerinti kis puha fölénnyel nézték őket, aztán ítélték a gömböket hol ide, hol oda… Érvek reppentek kiabálva, neked már van olyan! Szinte sercegett az izgalom, néha verekedtek is a kisebbek… furán, nevetve, kacagva, élvezettel. :)))
A kislány csak ült, és nézte…
Néha… És tényleg csak néha! Megszólalt! Halkan, szerényen, a születő nőiesség minden bájával. Ezt én kérem szépen, ha lehet! Vagy… Ezt megkaphatom esetleg én?
Négy elnémult kamaszfiú tekintete fókuszált rá, bólintott a négy kamasz csöndesen. Jó! Akkor ez a tied…
És új golyó került elő, folytatódott a harc, kipirultak az arcok, ökölbe szorultak a kezek. Vigyorogtak a kölykök, és koppantak a batugánok a szőnyegen.
Csodás élmény volt nézni őket. Nem csupán a neveltetés, talán nem is a genetika… Intelligencia, báj, finomság, nem is tudom… Meghatott.
Kedves élmény volt egyszerűen. Ennyi, és nem több.

dr.ahalan 2024.01.06. 00:00:41

Péntek! :)
A Gábor korán végzett, szaladtunk bevásárolni, telepakoltuk a hűtőt, bekuckóztunk…
Szolgálati közlemény! Enver értékrendjét egy kamu face-profil próbálja életben tartani, Özvegy Mikorka Kálmánné Manyika Néni néven. Nem tudom ki ő, de roppant aktív, megkeresésre nem reagál. Viszont vicces. Nem biztos, hogy jóindulatú. De lehet, hogy igen. Csak pont engem nem bír… Nézzétek meg! :)))
Szóval péntek. Van egy szülinap holnap, egyébként lazulás várható. Semmi érdekes… :)
Mondjuk azt nem értem, hogy miért járnak még mindig a fényvillamosok. Mindegy. Nem az én dolgom… 48 óra gondtalan élvezet következik. Nagy szó az manapság, kár lenne tagadni! :)))

dr.ahalan 2024.01.08. 23:05:28

Sajnos ez a hétvége is kifújt, bármennyire is élveztük és sűrítettük, alig tartott pár percig. :)
Nem voltak gyomorkímélő napok ezek sem, pedig igencsak kellene egy kevéske diéta… Pénteken Gábormama hívott, főzött a sógornőm kedvéért egy nagy adag töltött káposztát, kérünk-e egy vacsorára való kisebb mennyiséget.
Jött a fazék! Négy giga töltelék, két nagy füstölt hús, az isteni káposztában kolbászkarikák… Rosszat álmodtam! :O
Szombaton viszont Krisztike szülinapját ünnepeltük, a Stex-ben. Ebédezni mentünk, és ott nem lehet ellenállni… :O
Ahogy nyáron már írtam, akkor is jártunk ott… A Stex egy középkategóriás söröző a körúton. Jó konyhával.
Sokat elmond az ország helyzetéről, a torz gazdaságpolitikáról, hogy a két kétszemélyes tálért, két tányér vegyes salátáért, két gyümölcsös limonádéért, egy üdítőért és egy ásványvízért majdnem negyven darab ezrest hagytunk ott!
Kicsit számoltunk, Krisztike mindig is vendéglátós volt, nemrég zárta be a saját kajáldáját… Mert ugye én ennyi pénzért két hétig főzök kettőnknek, a vásárlókosárba kerül tíz napi hús, csirke, disznó vagy pulyka, felvágott, pékáru, sajt, zöldség, gyümölcs, 2-3 palack jó bor, üdítő, ásványvíz, gyümölcslé, kis édesség, és más apró-cseprő…
Vendéglátóipar? Hát igen… A hatalmas, eltagadott infláció. Aztán… Az állam azonnal lemancsol 27% Áfát, (Európában a legmagasabb! Disznóság! ), ahogy a tétel bekerül az on-line pénztárgépbe. Meg még 4 %-ot hellyel-közzel. Ez is egy agyonhallgatott disznóság, kereskedelmi adó… Aztán a szakácsok, a felszolgálók rengeteg, iszonyú magas, Európában szinte a legmagasabb járuléka, adója, a bérleti díj, amin megint rajta van az Áfa… Hát igen! Az annyi mint…
Még megtehetjük… Hatalmas szó ez manapság, azt hiszem. :)))
Szóval hétvége eltelt. Nagyon jó volt. És ez a legfontosabb. :)
süti beállítások módosítása