dr.ahalan

dr.ahalan

Haragvó villámok, és a vizipók

2023. augusztus 08. - dr.ahalan

 

Kezdetnek a heti vidámság, ez lett a vizes vb. kabalafigurája, a Vizipók… Hát nem édes azzal a visszataszító tangával, meg a lufival a sejhajában? Ja! Nem! Rettenetes, ízléstelen, rút. Manapság mintha törvény tiltaná a jó ízlést, meg a valódi humort, detélleg! :O

 

Szóval a pénteki viharban a ház beszedett egy villámot, a lift még mindig ki van belezve, szárad az a rengeteg víz, ami beömlött, a pincébe le se mertem menni, a tetőről meg potyog valami. A közös képviselet nem bírja az iramot, rengeteg a kár a környéken lévő házaikban. :O

 

A haragosaim most örülhetnek, tényleg belénk vágott a ménkü… :)))

 

Azért kimaxoltuk a hétvégét, Gábortól már megkaptam a névnapi ajándékomat, egy új edzőcipőt. Reebok! Kamaszkorom óta nem volt Reebok-om, édesapunak volt a kedvenc márkája, akkor vett magának, és kaptam én is egy párat Szabadkán. :)

 

Aztán persze sok edzőcipőm volt az évtizedek alatt, Nike, Adidas leginkább, de Reebok soha. Örömködés van. :))

 

Édesapu mostanában sokszor eszembe jut, például ma átmentem a könyvtárba, és egy kissrác a mamájával indiános könyveket kért a pultnál, tíz éves a fiú, mit ajánlanak…

 

Édesapu igazából sose nőtt fel, két dolgot vett komolyan az életben, a munkáját, meg engem, de minden másban felelőtlen, és játékos maradt. Még az utolsó években is focizott, járta az erdőt, meg a Dunát, rengeteget csajozott, és tett olyan dolgokat, amiktől egyenesen kirázott a hideg. Hát… Néha törvénytelen, csibész dolgokat is. :)))

 

Egyszer például télen beesett egy hajóról a Sugóba, átesett a jégen… Felúszott, aztán visszaúszott, megkeresni a kedvenc sapkáját a víz alatt.

 

Máskor meg felmászott mindenféle biztosítás nélkül a hatalmas toronydaru rácsán, egészen a tetejéig, mert ott beakadt valami. :O

 

És az öccsével, a Lacival meglett férfiként is imádták az indiánokat. Minden hozzáférhető regényt elolvastak, és filmet a TV-ben soha nem hagytak ki, én akkor még kislány voltam, lelkesen ettem velük a pattogatott kukoricát, ők söröztek, én kóláztam, és drukkoltam az apacsoknak, irokézeknek, cserokiknak, meg a „csicsimekeknek”… Alig néhány éve vettem észre, a „csicsimek” szó fordítási hiba volt, valójában azok sisime indiánok voltak. :)

 

Aztán felnőttem, és soha többet nem néztem indiános filmet. :(

 

Ami meglepett még a héten… Hát mik vannak, Horrorka mesélte, új nikotindivat! A füstmentes párnácska, a snüssz! Őrület! :O

 

Már fogalmam sincs, hogy mi micsoda a trafikban, az elektromos cigiket se igen értettem, egyszer vettem valami folyadékos készüléket méregdrágán, de nem tetszett… Elfbar-t is csak azért vettem tavaly Horvátországban, mert nálunk betiltották, hát persze hogy ki kellett azt nekem próbálni. :)))

 

Igazából nagyon megérte az árát…

 

Ennyi mára, még festeni akarok. Kezdenek száradni az akril festékeim, kár lenne értük. Megfestek egy halom tengeri kavicsot, kagylót, aztán majd ráérek kitalálni, hogy mit kezdek velük. :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr7418189525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.08.09. 23:15:56

Dolgos nap sikeredett fotózással, háznak tartásával. Meg utálatos idővel. Eltelt.
Mai sztori megint édesapu… Alig melegedtem meg Pesten, hetente, kéthetente hívtam a cégtől, a telefonközpontos nő is a csaja volt, szívesen előkerítette, bárhol járt a hajógyárban…
Aztán egyszer csak megfagyott az ereimben a vér, édesapád hasba lőtte magát. Nem szólt a család? Túlélte… :O
Telefonok még nemigen voltak magánházaknál, a kórház nem vette fel, az első vonattal rohantam haza, soha olyan lassúnak nem éreztem a vasutat, sikítani tudtam volna az idegességtől, szaladtam a házig… Édesapu lakrésze bezárva, a kerékpár sehol… Tenagyatyaúristen! :O
Rohantam a nagynénémékhez, hol van édesapu? Mi van vele? Miért nem szóltatok…
Néztek rám döbbentem. Elment kártyázni. Szerda van!
És a hasbalövés? Mi vaaan?
Édesapu nekik is megtiltotta, hogy szóljanak nekem. Mindenkinek! Két hete történt, disznóvágásra volt hivatalos, akkor jött divatba a pisztolyos fejlövés az irtózatos leszúrás helyett, neki látni kellett a szerkezetet, imádta a fegyvereket.
Elsült, hasba ment, roncsolt szerveket, elöntötte a bélsár a hasüreget, nagy műtét volt. Mellkastól ágyékig.
A barátai mind ott toporogtak a műtő előtt, meg a család… Alig se volt észnél amikor betolták, Klárának ne szóljatok! Megtiltom! Megtiltom! :O
Aztán pár nap múlva felállt, és kisétált a kórházból, hagyják őt békén… :O
Mentem a kis Csitóba, kártyázott békésen, sziszegve a fájdalomtól… Megijedt persze, nézett, mint egy rossz kölyök… :)))
Édesaput szerettem én a legjobban ezen a világon, meg persze Horrorkát is, a Gábort is… De édesapuban csak alig-alig csalódtam, még a bűnei is viccesek voltak, ahogy a barátnőim imádták, és jártak vele, ahogy verekedett néha. Iszonyú erős, és nagyon jóképű ember volt. :)
Aztán a történet kezdett szomorúnak lenni, a szerveit egészen keverve pakolták vissza a bajai orvosok, én hozattam fel a Szent István kórházba négy év múlva, egy nagy professzor műtötte, pénzt el se fogadott, ilyet még nem látott! :O
Asszonyom! Hogyan élhette ezt túl a maga édesapja?
Orvostanhallgatók tömegei nézték meg a feltárást, biológiai csoda. :O
Fél évig lakott nálunk, ebben a lakásban. Igyekeztem kényeztetni… Meredeken utálta, lejárt a környékbeli kocsmákba, még a kórházban szerzett egy fogorvosnőt magának, az ragyogó mosolyt faragott az én öregedő apámnak… :)))

dr.ahalan 2023.08.10. 23:29:46

Csendes nap volt, Gábor jött délután enni, a „menzás” borsólevest kicsit elrontottam. Egyszerűen nem értem! Gábormama borsólevese tökéletes, mennyei… Egyszerű. Elmondta többször, megmutatta. Az enyém miért nem olyan? :((
Viszont a rizskoch tökéletes lett, tavalyi málnalekvárral, a lekvár illata is betölti a szobát. :)))
Politika.
A kissé elmeháborodott, abszolút fideszes, még a free előtti időkből rajtam ragadt exem megkeresett. Valaha neves építész volt, ma már csak zombi. Ápolt is volt fura intézetben. :O
Most büszkén hirdeti, a magyar minden nyelvek alapja, a kétbetűs magyar alapnyelv… Na! Abból indult a beszéd, az írás… Nem hajlandó tudomást venni a történelemről, se a sumér kultúráról, semmiről. Elmebeteg. :O
Szeretne velem beszélni… Jó. Nem hívott. Magyarázkodott. Írásban. Nemigen érdekelt… Zombiország. Detélleg…
Horrorkának ma este randija volt. Merthogy most nincs Milán. De van Tomi 2.0… Ez nem az a Tomi, hanem a laza Tomi!
A mostani? Ha jól sejtem, akkor Laci…

dr.ahalan 2023.08.12. 00:05:15

Vajon hol a határ: Hol a vége az embertelenségnek, a bugrisságnak? :O
Péntek. Bevásároltunk a Lurdy házban, elintéztük az ügyeinket is, koccantak a talpas borospoharak vacsora előtt, sok megbeszélendőnk volt, szeptemberben esküvő jön, holnap kiruccanunk, Gábor szabadságra készül… Remélem sikerül kivennie. :)))
És akkor ez!
Hogy a mocskos, fideszes bugris paraszt kilőtte a csodálatos európai farkast? És rákente egy kilencéves gyerekre? Aki AZT a puskát fel se tudta volna emelni? Hogy a nyomkövetőt bedobták a patakba röhögve, és azóta is vihognak, hogy mekkora nagy arcok… Bugrisok!
Na de mégis! Horvátországban felbukkantak a delfinek! Sok-sok évtized után újra vannak delfinek! És akkor a mocskos szemét KILÖVI! Láttam a fotókat a tetemről… Hát miért? Te mocskos állat! Miért? :O
Volt egyszer egy figura a free-n, az utolsóig kitartott, valami padre. Disszidens, bűnöző, bankot rabolt Svédországban, metrón menekült a pancser, elkapták, ült sok évet, aztán onnan hazajött, kitiltották, vastagon állatkínzó IS volt beteg elme… Természetesen vastagon fideszes, mindegy.
Megölt egy delfint valaki! .MEGÖLT EGY DELFINT!
Rosszul vagyok az ilyenektől.

dr.ahalan 2023.08.14. 23:23:36

H:
Mozgalmas és zűrös hétvégénk volt, főzni időm se volt, úgyhogy névnapomra azt is kértem, hogy ne kelljen… Szombaton hazafelé Burger King volt a menü, vasárnap a Gábor hozott haza két nagy adag brokkolis csirkét a „nagylelkű” kínaitól.
Brutális adagokat adnak, rengeteg hússal, de persze megkérik az árát. :)))
Tavaly még 1.290.- volt egy adag, plusz a köret, most 1.990.-… :O
A villámcsapás utórezgései csak elértek minket is, vasárnap reggelre eltűnt minden itthoni szolgáltatás… Telefon, TV, net! Bejelentettük Vandánál. Aztán az idő múlásával ügyintézőnél. Aztán megint… Semmi. :O
Fenyegetőzés. Csetepaté. Jó. Megsürgetik! Telefon újra.
32 óra kellett, hogy megérkezzen egy egzaltált szerelő, nem is a szolgáltató saját embere, alvállalkozó. Ne tessék haragudni, a vihar óta minden szerelő kint van reggeltől késő estig. Aha… Látom!
Kicserélte a modemet, rohant tovább!
Szűzmáriaédesanyám! Másfél héttel a vihar után még mindig tömegek vannak szolgáltatás nélkül, mert lemancsolták a szolgáltatót, nincs szerelő, nincs ügyintéző, idióta Vanda van, és üvölteni kell, hogy a maximális díjcsomagért, évtizedekig tartó hűségért legalább a szolgáltatást megkapjuk. :O
Utcányi hosszú yacht, meg Hatvanpuszta… És a szemét „Prüsszel” nem fizeti. Sajnos akkor így kell elvenni. Meg gerjesztett inflációval. :(
Közben továbbra is örülünk a Lánchídnak. :)))
Olvasom a kommenteket, a székely „jópénzért” szavazókat továbbra is felháborítja, hogy nem mehetnek át rajta kocsival. Mármint Székelyföldről egyenest… Pestről Budára! De egyébként ők nem magyarok! Piha! Kikérik maguknak! Ők székelyek! Csak kicsit magyarok is… Pénzt hoz az! Csak kicsit kell beszélni „ á mágyárt”.
süti beállítások módosítása