dr.ahalan

dr.ahalan

Bélyegek és a nagy zoknioximoron

2023. február 14. - dr.ahalan

 

Ilyen amikor a két szerelem, a bélyeg és az ékszer találkozik :)))

Sokszor szoktam összeválogatni nagyobb tételben korai magyar bélyegeket, rengeteg van belőlük bezsákolva, ezeket karácsony előtt vitték el, a különlegesség benne a 2000 koronás Ikarusz 1924-ből, párban, hibátlanul, postatisztán. Nekem hihetetlen, 100 évig maradt meg ilyen csodálatos állapotban! :O

Az ékszer medálrésze pedig egy 1944-es Szent Margit, a Nagyasszonyok sorozatból. :)))

Ahogy közeledik végre a tavasz, úgy érzek magamban egyre több energiát, skiccelem fel az ékszerterveket, és most egy antik sorozatban gondolkodom, bélyeggyűjtemény nőknek, fa lencséken különleges bélyegek lakkozva, a világ számos egzotikus országából, hosszú láncon! Holnap azt hiszem neki is látok! :)))

Horrorkával csacsogtam ma sokáig telefonon, két nap múlva kezd az új munkahelyén, kihasználtuk ezt a cseppnyi szabadságot még, jókat nevetgéltünk, egészen elképesztő, hogy mennyire egyformán látjuk a világot! :)))

Nincsenek nála se szőnyegek… Sose szerettem a szőnyegeket, talán mert anyám szőnyegmániás volt, de tényleg nem értem a szőnyeget… Minek kell? Mert jó… Egy szép, eredeti perzsa rendben van. Azt értem, ha nem is a stílusom. Bár annak a falon a helye. Vagy egy vidám színű, dekoratív, modern. Hangulat. De a gyönyörű, könnyen takarítható parkettát letakarni valami csiricsáré, olcsó izével, aztán hetente többször porszívózni, meg fésülgetni a rojtokat!  :)))

Annyi minden jó dolgot lehet csinálni helyette!

Egyszer vagy 25 évvel ezelőtt megszámoltam ezeket a szörnyűségeket a lakónéniknél. 30 lakás, 54 szőnyeget láttam. Kb. Fele volt rojtos… :))) Értelemszerűen volt még egy csomó, amit nem láttam… :)))

Szóval máshogyan képzeljük mi a lakberendezést is, mint az átlagember.

Például sose értettem a padlóvázát. Persze vannak szép műkincsek, de nem azokról beszélek, hanem a sorozatgyártott izékről… Virággal feltölteni folyton egy vagyon… Száraz bigyók? Porosodnak és porlódnak. Idő, energia tisztán tartani megint… Mit lehet még tartani benne? Partvist? Sodrófát? Budákot? Lovaglópálcát? Ostort? Az meg hogy néz ki… :)))

Arra jutottunk, hogy a padlóvázát biztosan mindenki ajándékba kapja. :))))

Szóval vannak érdekes lakberendezési dolgok, amiket nem értek…

Horrorka rácsodálkozott tegnap, lekísértem, és elbaktattam nagyobb mennyiségű rücskös Ziziért az általa felfedezett boltba… Mindegy.

Mielőtt indultunk, levettem a zoknimat, és ahogy megszoktam… Felvettem cipőmet. Mehetünk…

Rákérdezett… Ha itthon van rajtad őrült zokni a meleg szobában, akkor a fagyos utcán miért nincs? :O

Hát mondom… A bokám sose fázik, a lábam fázós részét melegíti a cipő. Kell egy kis szabadság, utálom a teljes bezártságot. És hogy néznék ki szivárványszín pandamackókkal? Ugye?

Itthon meg fázik a lábam. Mert nincs rajtam cipő… Mezítláb szaladgáljak? A papucsomat mindig ott felejtem valahol. Az egyik az ágy alatt, a másik a számítógépnél. Mit nem lehet ezen érteni, detélleg? :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr6918049800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.02.15. 23:28:58

Lusta tavaszváró nap volt, házat tartottam, Gábort vártam rántott csirkemellel, kedvenc krumplisalátájával, sütött a Nap… Szólt zene, pörgött film, gurult a gyöngy, mi kellhet még a boldogsághoz? :)))
Gábormamáék készülnek a Mirákulumba, izgatottak… Túl vannak az orvosi vizsgálatokon, egészségesnek látszanak, mehetnek. Túl a nyolcvanon… :)))
Melyik könyveket vigyük? Menjünk, vegyünk magokat, jóóóó? Szeretnék új növényeket.. Sütök a Tesónak palacsintát.
Telefonál a drága, mi nemsokára elindulunk. Mit ültessek? Mit szeretnél?
Hát izé… Semmit se! Amit szeretnél drágám! Ültess virágokat! Sok virágot!
Ááááá! Az unalmas! Az az igazi, amikor megterem a cukkini, és megsütöd, és megeszi. :)))
Akkor ültess sok-sok zöldséget. Imádja… Ahogy eddig. Tököt, répát…
Milyen igaz! A gonoszság, a beteg lélek egy ideig konzervál csak! Érdekes véletlen, 3 asszonyt figyeltem meg, hárman voltak részei az életemnek. Ugyanabban az évben születtek. :O
Anyám, Gábormama, meg a bolond admin…

dr.ahalan 2023.02.16. 23:05:12

Ezt a napot megint meg kell köszönni a sorsnak, Gábor reggel meglepit hozott, délután pedig egy gluténmentes Meki-menüvel kényeztetett. És kaptam egy doboz Anton Berg marcipántallért is, Bálintnak napjára… Sose szoktunk Valentint ünnepelni, igazából marhaságnak tartjuk, de mivel az asszisztensnőnek pont aznap volt a szülinapja, és neki muszáj volt bonbont venni, hát vett nekem is… Hát hogy néz az ki, hogy más nőnek veszek, neked meg nem. :)))
Hát mondom… Jó! Istenke tartsa meg a szokásodat, de ma már 16.-a van! :O
Mert lent felejtettem a kocsiban! :)))
Horrorka ma kezdett az új munkahelyén, tetszett neki, és negyed óra alatt hazaér! Az azért nem mindegy! :)))
Jó hírt is mondott, nagyot lépett előre az örökösödési ügyében, egy kis csodácska ez is! :)))
Délután a nyitott ablakban vártam a Gábort, lestem a hídon az autót… És melege volt a napnak, éreztem a bőrömön, tavaszillat volt, élveztem! :)))
Holnap pedig péntek. Izgalmas hétvégére készülünk. :)))
Közben nekikezdtem a bélyeges láncnak… Ezüsttel festettem a fa lencséket, és kerestem egzotikus bélyeganyagot… Hát nem, ezt nem! Afrika… Gyarmati bélyegek. Rettenet! Angol gyarmatok? „Viszonylag” békések… Az uralkodó feje mindenütt, hajócskák, még elfogadhatóak… De az olasz gyarmatok! Hitler és Mussolini, pfujj… Ráadásul túl értékesek ahhoz, hogy felkenjem őket egy bizsura… Ez is jellemző az emberiségre, detélleg! :(((
Hagyom a fenébe… Régi magyar bélyegek lesznek rajtuk, abból sok van, Szent István sor, Arató, Parlament… Nagyasszonyok, Koronás madonna, Keskeny madonna… És a vevő kaphat hozzá egy kis eredeti válogatást is a bélyegekből külön. :)))
Ami azért elszomorított, az a féltestvéreim konok, undorító, makacs hallgatása, nem, és nem fizetik ki a köteles részt… Érdemi ajánlatot se tettek, nyilatkozatban letagadtak családi házat, zártkertet, érdekes és bizonyíthatóan szagló dolgok történtek ott a Balkánon… Majd utánajárunk nyilván… Mondhatnám hogy nem az én ügyem, Horrorka az örökös, de milyen féltestvérek ezek? :O
Hogy évtizedekkel ezelőtt úgy léptek le, hogy tartoztak? Nem tényező… De nagyon jól tudták, anyám rengeteg holmimat visszatartotta, és SOHA nem adta ki… Rengeteg könyvet, üveg műtárgyakat, arany ékszereket, és ezüst ékszereket… És nem, nem mondták azt, hogy ennyi idő után… Gyere testvér! Itt van! A tied! Nem…
Helyette letiltottak a facebook-on! :)))
És a számlát meg kell fizetni.

dr.ahalan 2023.02.17. 23:03:02

Péntek! :)
Bevásároltunk, izgatottan várjuk a holnap estét. :)))
Valamin ma fennakadt a szemem, a Lidl-ben 299.- forintért vettünk egy tábla egész mogyorós tejcsokit akciósan… :O
Egy kiló kenyér ezer forint…
A hetvenes években egy kiló kenyér 3,60.- forintba került. Sokszor vettem mogyorós csokoládét, az volt a kedvencem, nagyon sokáig minden boltban 14.- forintért adták. Egy tábla csoki majdnem négy kiló kenyér… Az érthető volt…
Hogy most egy tábla német mogyorós csoki egy kiló kenyér árának a negyede… Hát azzal valami nincs rendben. :)))
Mindegy, nem az én dolgom, múlik az idő, fogy az élet…Van kenyerem is, mogyorós csokim is, már nem is az én ügyem… :)))
Szóval holnap izgi nap lesz! :)))

dr.ahalan 2023.02.19. 23:54:10

Megtartottuk az idei év első „ittalvós” politikai vitaestjét, örültünk a közelgő tavasznak, a vacsorának sikere volt, aztán iszogattunk, ahogy fogyott az ital, úgy lett egyre vidámabb a hangulat… :)))
Nagyrészt az isteni, csodaszámba menő házi körtepálinka fogyott, persze Gábor csak bort kortyolt, sose iszik tömény italt. :))) Több maradt nekünk! :)))
A pálinka története egészen érdekes, a gyümölcs Marokkóból érkezett át, Malagában tették kamionra, megjárta Dániát, aztán ott nem akarták megfizetni az árát, hát hazajött, lefőzették, és a Gábor barátja küldte szeretettel… :)))
Fura volt az időjárás… Nem kell csodálni, Afrika kettéhasadt, persze ez normális jelenség lenne évmilliók alatt, de ez évek alatt következett be, megdöbbentőek a felvételek. A földrengés okozta táj Hatay környékén egészen hihetetlen látvány, nyaraltunk azon a környéken egyszer, Antalya meglehetősen unalmas volt, csak a szálloda luxusa tette elviselhetővé a hetet, egyébként barátságtalan volt a tenger is, a környezet is… :O
Na meg persze volt az évértékelő! Minden évben jó szórakozás, persze csak a szűrt tartalmakat szoktuk elolvasni, meg nem nézzük… Már eleve ez a vicces, a „kakavan” para, rácsok, buszok és fekete fólia takarta az érkezőket, Európa számkivetettje nemigen mondott semmi érdekeset, illetve láthatóan felkészíti a népet, távoznunk kell az Unióból… Vagy így, vagy úgy… Szomorú, és remélem nem lesz igaza. :O
Rothadó egészségügyről, az oktatás elsilányításáról, a tanárok bérezéséről, az ország elszegényítéséről, az elcsaklizott brüsszeli pénzekről, az Erasmus-témáról, a Schadl-ügyről szemérmesen hallgatott.
Versenyfutás az idővel. Igazából valódi ellenzéke nincs. De táplálnia kell a mammont, a népet megfélemlítő, lefizetett hivatalnokok százezreit pont úgy, mint az oligarchákat, és a sleppjüket. Ez már csak ilyen! :)))
Már nemigen tud elvenni a középosztálytól. A középosztály már nagyon vékony réteg, (ezek vagyunk még mi…), ezért már az alsó réteg vérét szívja, és azok is a pénztárcájuk végét járják az inflációnak köszönhetően… A nyugdíjasok, leginkább az elözvegyültek, az átlag dolgozó kétgyerekes családok, a panelben lakók, az egyedülállók, az árvák.
Hogy az értelmiségi középréteg, és azok leszármazottjai elmentek a „haldokló” nyugat felé, az a népszámlálási adatokból egyértelműen kiderül.
Megnéztem az évértékelő fotóit…. Hát igen! AZ ARCOK! :)))
Az értelem… Mit tudunk Lázár Jánosról mostanság? Kíváncsian várjuk, hogy mi fog történni… Érdekes lesz! :)))

dr.ahalan 2023.02.20. 22:34:06

Lusta hétfőt tartottam, főzni se volt kedvem, kicsit házat tartottam, kicsit mostam, de nagyrészt olvastam, és aludtam is délután. Megtehetem. :)))
Elfárasztott a bulis hétvége, elkényelmesedtem, öregszem is, jó ez így. :)))
Érdekes gondolat, hogyan keveredtem én Pestre… Vállalati ösztöndíjat kaptam a Kismotor- és Gépgyár központjától, Baján is volt gyáruk, én voltam az ő kutyájuk kölke, taníttattak, feljöttem. Egy szál fémvázas hátizsákkal, vonaton. Egy átbulizott balatoni nyár után, augusztusban. :)))
Volt barátom, később vőlegénnyé avanzsálta magát, pár napig náluk laktam, de kerestem albérletet.
A Kelenföldi lakótelepen találtam szobát, a tízedik emeleten, egy öreg házaspárnál. Egy fura lánnyal laktam együtt, csúnya volt, humortalan, görcsösen társat kereső, sose bulizó… Szegény! Nagyon utált, és volt is oka rá… Mindegy, nagyon régen volt! :)))
Fura emlékek. Rengeteg fura emlék… Imádom a fura emlékeimet. :)))
Ha száz évig élnék, akkor is tudnék minden napra fura emléket írni…:)))
süti beállítások módosítása