dr.ahalan

dr.ahalan

Egészségügy, rózsaszín szemüveggel

2024. március 05. - dr.ahalan

 

Abszolút rózsaszín, tavaszi hangulatom van, semmi nem tud felbosszantani, pedig történnek fura dolgok! :)

 

Mint említettem volt, pár hete kaptam a háziorvostól két beutalót, szűrővizsgálatra. Benne vagyok a korban, kell az! :)

 

Tudni kell, hogy a kilencedik kerület az országos átlaghoz képest nagyon jól el van látva egészségügyi intézményekkel. :)

 

Decemberben már jártam tüdőszűrőn, az könnyen ment, és voltam nagy laborvizsgálaton, ott macerás volt időponthoz jutni, de megoldottam.

 

Most a nyaki- és a szívultrahang következne. :)

 

Szorgos telefonálással, nagy türelemmel a szívultrahangra szereztem időpontot… Két hét várakozási idő. Oké. :)

 

A nyaki ultrahang már cifrább történet. Harmadik hete hívom őket… Zenél, zenél, pedig nem a rendelő, hanem külön betegeligazító száma. Kb. 50-70 hívás után egyszer csak felvették, és közölték, hogy negyedikén, hétfőn lehet időpontot kérni… :O

 

Kivártam, hétfőn szorgosan tárcsáztam, és tárcsáztam a rendelési idő első percétől kezdve. A hívások menete: Zenél, búgó női hang nyugalomra szólít, megköszöni a türelmet, zenél, majd 3 perc múlva kilök a vonalból. :O

 

Dél körül igencsak meglepődtem, egy fiatal férfi felvette… Délután öt órától hétig lehet időpontot kérni, akkor tessék telefonálni! Akkor kicsit felhergelődtem…:(

 

Öttől hétig hívtam őket, a menet ugyanaz… 28 hívás fért bele az időbe, az eredmény nulla. :(

 

Ma reggel aztán hatodszorra felvették, az időpontok sajnos elfogytak… Tessék megpróbálni legközelebb.

 

Hát… Kicsit érdeklődtem ismeretségi körben. Mi történik? Mindenki tudja, igazából sokszor konganak a folyosók, üresek a rendelők…

 

Már értem! Vannak vizsgálatok, amikből sokat fizet ki az állami egészségügy az intézménynek, és vannak vizsgálatok, amelyekre nem szeret pénz költeni. A nyaki vénák vizsgálata és ellenőrzése hiába célszerű dohányosoknál, az ő olvasatukban úri huncutság. Tehát nem időpont nincs, hanem pénz nincs. Mocskos egy rendszer ez, én mondom… Persze ha sürgős lenne, akkor csak át kellene sétálnom velem szemben, a Haller utcánál van az új luxus-kórház, két fityingbe kerülne a szinte azonnali vizsgálat, de most már csak azért is végigjárom az állami egészségügyi kanosszát… :(

 

Most van egy fülesem, hogyan és mikor lehet személyesen kicsikarni időpontot. Izgalmas lesz! :)

 

Közben a kormányhivatalokkal is vívom a csatáimat, most például vissza kell szereznem az ügyfélkapumat! Majdnem egy éve megszűntem vállalkozónak lenni, el is felejtettem. Nem kellett az ügyfélkapu. Közben az akkori e-mail címem is megszűnt, a jelszó már nem él… Borzasztó! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr4718346735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.03.05. 22:52:11

És egy kis izgalmas, friss, üde, tavaszi, igazmondó, és nagyon szórakoztató! :)

www.youtube.com/watch?v=1B0oAOQ9fDw

dr.ahalan 2024.03.06. 23:54:44

Nem értem a bélyegeseket, tényleg nem! Hetekig semmi, aztán fürtökben támadnak mindenhol. :)))
Két hétig rendeztem nagy élvezettel a német birodalmi gyűjteményemet, sok-sok évig csak pakolgattam a bélyegeket az albumba, teljes káosz volt. Most egy elit, nagyméretű albumban, 16 lapon, 32 oldalon több mint kétezer bélyeg katonás rendben, Deutches Reich, aztán kezdeti NDK, és kezdeti NSZK… Pöpec. Gyönyörű! Akár már most is árverésre lehetne bocsájtani valahol a nagyvilágban. Büszke vagyok rá…
Igazából sok-sok ország bélyegeit rendbe kellene raknom. Azt hiszem előveszem az osztrákokat… Három nagy albumban vannak történelmi bélyegek, egyet én rendezgettem magamnak, egyet a Gábor vett befektetésnek, viccből, hagyatékból. Hatalmas üzlet volt, gálánsan megengedte, hogy a jó tételeket átpakoljam az én albumomba. Nyugodtan szétlophatod Takács…
Hát mondom! Miért nem adod nekem az egészet? :O
Én is vettem valamikor egy albumot, ömlesztve is van pár ezer… Érdemes lesz egy egységes gyűjteményt berendezni, bevizsgálni, tökéletessé formálni. Imádni fogom. :)
Aztán jöhet a Szovjetunió, Csehszlovákia… Ezek olyan vastag albumok, hogy már megemelni is kínos, fáj a bal karom, a franc se tudja mi ez… Ízületi gyulladás? Köszvény? Reuma? Ismeretlen terület, semmit nem tudok ezekről a dolgokról. Angyaldokink vár szeretettel. Aktuális az akupunkti… Öregszem. :(

dr.ahalan 2024.03.07. 23:09:35

Teljesen magához rántott megint a bélyegek világa, de nem bánom… Néha persze fűzök gyöngyöt is, de most nagyon élvezem. :)
Hogyan vett a Gábor befektetésként bélyeget? A bélyegdiszkontban mindig rengeteg hagyaték landol, szerettem bejárni… Elképesztő üzleteket lehetett kötni, a boltos bácsi a maga különös modorával még szeretett is engem, segített…
- Mit néz már megint a buta szemével? Persze! Szép színes, mi? Az tetszene annyi sok pénzért! Azt az öreg bordó bőr albumot vegye a kezébe, azt… Na! Látja már? Engedek belőle, ha gyorsan befejezi ezt az értelmetlen matatást… Ebédelnék, tudja? :)))
Nagy pénzeket tett a zsebembe a bácsi az évtizedek alatt, és egyszer befutott egy gyönyörű, nagy osztrák album full tele ritkaságokkal, valamikor régestelen régen. Nézegettem gyönyörrel, borsos ára volt… De százszorosát érte… És az akkor nekünk aprópénz volt, pár ezer forint. (Félhavi átlagfizetés) Hatósági hagyatéki lakástakarítók hozták be, azok keveset kaptak érte úgyis…
Nem volt kétséges, hogy megvenném, de a Gábor összekacsintott a bácsival, gyorsan kifizette, aztán öntelten közölte, hogy már az övé. :(((
Elcukkolódtunk vele egy ideig, jó játék volt… De régen volt. Már régen elfelejtettük. Közös, és kész.
Akkor fiatalok voltunk. És jó poén volt. Most arra kell gondolni, hogy az életben maradáshoz, egy-egy vizsgálathoz, műtéthez, kezeléshez pénz fog kelleni a nyugdíj alatt. Azonnal értékesíthető, nagy értékű dolgok kellenek manapság, a bankokat régen lemancsolták, nem megfizetett kamat van, hanem millió féle lehúzás, kezelési költség, (kamatot csak a hitelt felvevő fizet, világszinten is elképesztő mértékben…), a biztonságot az arany, a valuta, a tehermentes ingatlan jelenti ma Magyarországon.… Na meg a gyűjtemények. :)
Hát így… Te mit gyűjtöttél életedben? :)

dr.ahalan 2024.03.08. 23:22:40

És péntek! :)))
Gábor elcsigázottan érkezett, robogtunk bevásárolni, koccintottunk vacsora előtt, korán zuhant ágyba. Nehéz hete volt…
Hatalmas halom rücskös zizit hozott, véletlenül lelt rá egy forrásra, egyed te nemzetközi nőszemély! :)))
Beszereztünk Húsvét kapcsán pár kis ajándékot, nem lesz nagy ünnep úgyse…
Mi se akarunk túl sokat fogyasztani, ez az új trend. Túltolták az inflációt, kellett az Áfa-bevétel a Mammon luxus kiadásaira… Nem vásárolunk ruhát, élelmiszert csak a német üzletláncoknál veszünk, azon nem spórolunk. Nem kell se új könyv, se új műszaki cucc. Nem kell semmi… És mennyi sokan gondolkoznak így! Érdekes! :)
Az eredmény? Már most, márciusban is hatalmas nagy a költségvetési hiány! Elképesztően nagy.
Hízik a pedofilbotrány vastagon, kár lenne már eltagadni a valós felelőst…
Mindegy. Nekünk péntek van. Holnapra ebéd terveződik Krisztiékkel. Az azért nagy öröm!

dr.ahalan 2024.03.11. 00:01:31

Vasárnap éjjel. Megint eltelt egy hétvége, kedves volt nekem. Szombatra adódott egy kis napsütés, Krisztiékkel találkoztunk egy ebédre, élveztük. :)
Igazából nem történt semmi különös. Illetve… Hát, ami nálunk történni szokott, az szerintem az átlag emberek szemében igencsak különös. Mi így szoktuk meg. :)
Ma paprikás-gombás csirkét főztük, orsótésztával. Vagy fusillivel. Ahogy tetszik. :)
Két lábasban két tészta főtt, a Gábor vitte a projektet, annyi mosogatnivalót tudott felhalmozni, hogy ráment a fél délutánom.
Új hét jön, a Gábor az irodában kezd igen korán, és azt hiszem betámadom a Hivatalt…
A pedofil-botrány újra kanyarodott egyet, Kónya Endre nem hogy nem takarodott el szégyenében, de újra bizonyított… Egy áldozatot próbált megint hamis vallomásra rábeszélni. A gyomrom forog ettől a mélymagyar, mélyvallásos megélhetési bűnöző romántól. És még mindig mentegetik! Beáldozták érte már a két fidesz-dámát, a Balog még illegeti-billegeti magát a székében, mórikál, kapaszkodik, magyarázkodik, oson a kertek alatt… De már minden ép elméjű magyar ember tudja, hogy mi történt valójában. :)
És hogy ki a valódi bűnös? Hogyan lehetséges, hogy Magyarországon árva, elhagyott, kiszolgáltatott gyerekek lehettek az elmúlt években áldozatai pedofil pedagógusoknak? Megdöbbentően nagy számban? Hát igen… :((

dr.ahalan 2024.03.11. 23:03:31

@dr.ahalan: Randa idő volt megint, reggel a Gáborral keltem, kaptam kávét, ő elrobogott, gyors zuhany, vágta a Hivatalba! Már előre hergeltem magam…
Nyitás előtt 3 perccel ott voltam, kaptam sorszámot, egy perc múlva szólítottak, egyes ablak. :O
Mosolygós fiatalember, mondom mi a helyzet az ügyfélkapuval, kért iratot, kicsit pötyögött, aztán alaposan, kedvesen elmagyarázott mindent, az egész nem tartott öt percig, ez is kész. :)
Az külön tündéri volt, megkérdezte… Tetszik tudni telefont, számítógépet használni? Van a háztartásban? :)))
Az elsők között voltam Budapesten, akinek lett netje, ahogy az elérhető lett a lakosságnak. Ott voltam minden érdekes, izgalmas portál születésénél, felépülésénél, és sokszor a halálánál… Ezredrészét se tudnám elmesélni a sztoriknak! :)
Már akkor volt számítógépem és netem, amikor ő óvodába járt… :)))
Megmondtam, elnézést kért, sokaknak nincs. Nagyon-nagyon sokaknak. Érezhetően egyre többeknek. Neki ez a munkája… Értem. Szomorú… Ennyiben maradtunk.
Ma nagyrészt házat tartottam, elég nagy rendetlenséget tudtunk csinálni a hétvégén, ki kellene már nőni a tinikorból, detélleg… Karamellapapír az ágy alatt, törött borospohár szilánkjai megint, kilöttyent vörösbor, rengeteg mosnivaló, mosogatni is kellett bőven. :)
Lehoztam a galériáról az osztrák albumokat… Valami nem stimmelt! :O
Aztán rájöttem! A monarchia nagy értékű bélyegeit akkor… Sok-sok évvel ezelőtt bepakoltam a kezdeti magyar albumba. Akkor az úgy tűnt helyesnek… De persze nem helyes. :)
A Kedves Vezető befizetett egy rövidke látogatásra Trump-hoz, aki azt hiszi, hogy Orbán Törökország miniszterelnöke… Ezen azért jót nevettünk. Mondjuk jó sokba került a mogyoróknak, néhány óvoda ára itt, pár ezer ultrahangos vizsgálat ott, pár száz elmaradt rákkezelés, nekik igazán megéri ez a gagyi szar… Tiszta haszon! Persze! :)))
süti beállítások módosítása