dr.ahalan

dr.ahalan

Oh, Velence!

2023. március 21. - dr.ahalan

 

Ezt a képet a Pinteresten találtam, nem tudom ki volt a fotós, de zseniális. :)))

 

Gyönyörű pasi volt Delon fiatalon! :)))

 

Mondjuk pont aktuális is a kép, egy kivételesen jó könyvet sikerült találnom a könyvtárban. Tél végére valami könnyed hülyeséget kerestem, és mivel igyekszem minden filmet megnézni, és minden könyvet elolvasni, aminek a helyszíne Velence, ezért kivettem a Velem, Velencében-t. :)))

Mondjuk nem egy szépirodalmi remekmű, de habkönnyű krimi… :)))

 

Bónuszként még megnéztem A velencei kurtizánt is, imádom azt a filmet. :)))

 

És persze szeretem a várost is, nemigen szeretek gyalogolni, de ott képes vagyok reggeltől késő estig menni, és menni, mert minden lépés mutat valami újat, valami elképesztőt, valami varázslatosat. :)))

 

Már sok-sok éve elkerüljük a turistaútvonalakat, az első években még érdekes volt a San Marco negyed (valójában hatod), a San Polo és a Santa Croce is a kisujjunkban van már, a Cannaregio-ban is jártunk jó párszor, még a Dorsoduro van hátra, meg a Castello, bár ott elég bajos a közlekedés. :)))

 

Szóval tavasz van… Ma már egész délután nyitva volt az ablak, ömlött be a napfény, nagyon tudtam neki örülni. Komor, hangulattalan, szürke tél volt, rossz hírekkel, háborúval, inflációval, rengeteg gonoszsággal a nagyvilágban.

 

Gábor jött kora este, kapott sült csirkét, ücsörögtünk egy kicsit, megbeszéltünk a dolgainkat, egyszer csak puncsfagyi-illatot éreztem… Ő nem érezte. :O

 

Hát mondom…. Te fagyiztál? :O

Ő nem fagyizott…

 

Pedig ez puncsillat! És tutti-frutti! :O

 

Szaglásztam, nem jöttem rá…

 

Gábor indult haza, a ház előtt felhívott, olyan az orrod, hogy elmehetnél vadászkopónak Takács! :)))

 

Alattam, a kisbolt előtt valami hülyegyerekek szétlocsoltak egy csomó energiaitalt, az illatozott olyan nagyon. :)))

 

Ebből arra következtettem, hogy ez egy jel. Figyelmeztet, hogy ideje elvinnie engem az év első fagyizására. Három gombóc lesz. Puncs, sós karamell, eper és kávé. Esetleg csoki… Az pont majdnem három, nem? De! :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr118077456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.03.22. 23:16:39

Ma igazán nem történt semmi érdekes, fotóztam, bélyegcsomagokkal molyoltam, ennyi. :)

Szóval Pesten kezdtem az általános iskolát, ott a gyűlölt Balkánon, a háznak fura szaga volt, anyám hamar teherbe esett megint a félöcsémmel, a nevelőapámat alig láttuk, Baján dolgozott, a félhúgom csendes baba volt, kötelező volt kitűnőnek lennem, sűrűn repültek a pofonok… De akkor már tanulgattam olvasni, rettenetesen élveztem. Az olvasást sose tiltotta az anyám valamiért…

Édesapu minden iskolai szünetet kihasznált, jött értem az utolsó tanítási napon, vitt a vonaton haza, és voltak boldog napjaim.

Aztán a félöcsém megérkezett. Nehéz szülés volt, anyám megsínylette. Sírós-nyűgös baba érkezett, gyenge, étvágytalan. Ott volt mellé a másik is, nevelőapám szinte sose volt otthon, anyám belebetegedett. :(

Nem kapott segítséget, a nevelőapám rém elegáns családja talán sose tette tiszteletét a Balkánon, a nevelőapám ikertestvére, és annak a felesége kaptak mindent, az bezzeg első feleség volt, a gyerekek hitgyülis trónörökösök, jó neveltetésűek, elegánsak, azokkal meg lehetett jelenni a Váci utcában, meg rendezvényeken… De mit kezdtek volna egy elvált nővel, egy paraszti származék gyerekkel… (Ez voltam én! :))) )

Na piha! :)))

Persze azért kaptak ékszert, panofix bundában járt anyám is, a gyerekek is. Én persze nem. Nekem édesapu vett dzsekit, oszt jónapot… Néha hivatalosak voltunk ebédre a vén ékszerészhez. A felesége volt szűcs, rengeteg aranyat láttam, és rengeteg szőrmét. Aztán valamikor elvitte őket az öregördög. :)))

Anyám betegségét titkolni kellett, egy osztálytársam anyja injekciózta, nagyrészt átaludta a napokat. Évekig. :O

Mivel csak én voltam, hát nekem szólt a parancs… Vigyázz a kicsikre! Forralj tejet! Kavargasd a főzeléket! Alig voltam hat éves… Hét… Aztán nyolc.

Sámlin álltam, kavartam, közben igyekeztem tanulni, figyelni a kicsikre, az öcsém mindig sírt… Hallgattasd el!

Ha ébren volt, akkor vert. Te vagy az oka, te, meg az apád! Miattatok élek így… Hát minek születtél meg, mi?

Négy év telt el… És akkor a nevelőapám megunta, és letelepített minket Bajára. Vissza, édesapu elérhető közelségébe… Akkor kezdtem az ötödik osztályt. :)))

Folyt. köv.

dr.ahalan 2023.03.23. 23:00:37

Ma nem tündököltem a konyhában, bajai káposztás húst főztem, de nem sikerült, talán a káposztával volt a baj, túl édeskés, túl… Biztosan német volt. Vagy ki tudja. Szóval nem igazán tetszett. :(((

Bélyegek, vevők, háztartás. Semmi érdekes. :)))

Tehát tíz éves is elmúltam, mire visszasikeredtem Bajára. A kicsiket vitték oviba, én mentem új iskolába, és szöktem édesapuhoz amikor csak lehetett. :)))

A kisvárosi lét jó hatással volt anyámra, állása lett, célja. És persze figyelni kellett sok mindenre, a kisvárosi pletyka gyilkos dolog, ő pedig „valakinek” érezte végre magát, bejáratos volt A PÁRTHÁZBA, minden jelentős bálon megjelentek, hát vigyázott, engedett társasági életet élni.

Nagyon hamar megkapták az új panellakást, mondjuk csak két szoba, két felnőtt, három gyerek, de igazából elfértünk. )))

Viszonylag nyugodt évek voltak, kevés veréssel. Vigyázott, ki ne derüljön róla semmi.

Persze a munka nagy része továbbra is az enyém maradt, de kínosan figyelt rá, hogy menjek játszótérre, zsúrokra, édesapu is jött hétfőnként, valahogy jó barátok lettek a nevelőapámmal, együtt vettek hobbitelket, kirándultunk a Dunára együtt. Viszonylag béke volt. :)))

Külön pikantériája a történetnek, hogy a méretes hobbitelkeket a csókosok kapták a hetvenes években pár fityingért Baja határában. Most, a szövevényes hagyatéki keszekuszaságban tulajdonosa vagyok részben, de már oda se találok, pedig sokat dolgoztam ott, divat volt mintakerteket nevelni, az egyik telekszomszédunk a kenyérgyár igazgatója volt, a másik M. rendőr… Anyám, a pesti jampi nem szeretett dolgozni, hát a nevelőapám, meg én gondoskodtunk a földről… Eper, dughagyma, gyümölcsfák, répa, krumpli… Vicces volt! :O

És édesapu halála után próbáltam megkeresni ezt a telket IS. Reménytelen… 2010 óta egész hajléktalan-kolónia létesült körülötte. Engedély nélküli kuckók, viskók százai, követhetetlen földutak, ellenséges tekintetetek, loncsos kutyák, burjánzó vaddohány.. Menjünk innen Gábor, menjünk innen! :O

dr.ahalan 2023.03.24. 23:31:34

Szomorúan indult ez a péntek, délelőtt elkísértük utolsó útjára azt, akit el kellett. Gábor is nagyon kedvelte, imádta a humorát, egy húron pendültek, kár lenne tagadni.

Közös baráttal is találkoztunk, együtt lépkedtünk a menetben.

Gyönyörű volt a sír a zöld-fehér virághalommal, szinte mindenki fehér koszorút, virágot, sírcsokrot hozott. Mi is.

Szóltak az ő zenéi, szép búcsúztató volt.

Egyenes, gerinces ember volt. Legyen neki könnyű a föld.

Aztán Gáborral bevásároltunk, hazahozott, és rohant a dolgai után, csak vacsorára esett be, felköszöntöttem, mégiscsak névnapja volt ma, és most alszik.

A hét híre a nyírmártonfalvai polgármester disznósága volt, az új orbáni abszurd! Hatalmas európai támogatásból lombkorona-sétányt eszkábáltatott ez a jóember… És hogyan? És miből?

Az erdőt magát vágta tarra, onnan vette az építőanyagot a kezeletlen, rút fa szörnyeteghez, eképpen nemhogy lombkorona, de egyetlen bokrocska sincs az építmény közelében. :O

Megint rajtunk röhög Európa…

dr.ahalan 2023.03.26. 23:52:07

Eltelt az első igazi tavaszi hétvége is, akciós cukkinit kaptunk pénteken, zsenge volt, isteni lett a rakottas rengeteg tejföllel, sajttal, sikerült a minestrone is sok Mirákulum-zöldséggel, filmeket néztünk, híreket olvastunk… Hát ahogy szoktuk, na! :)))

Érdekes… Ha külön olvasunk cikkeket, akkor lelkesen belekezdünk mesélni a másiknak… Az egyik elkezdi, a másik folytatja… Ja! Igen! CNN… New York Times… 24.hu… Paraméter.sk… Hvg… Olvastam! :)))

Lessük lelkesen Manszurt, a medvét. Gólyákat is lesünk. És más állatokat… Élőben. Szeretjük őket! :)))

Ez az új dilink… :)))

Megkértem a Gábort, nézze át, olvassa fel a pöttyös könyveimet. Magasan vannak Horrorka szobájában, megfakultak, olvasnék néhányat, visszaidézném a gyerekkort… Lejött hét könyv. A régi kedvencek… :)))

Pocsék állapotban vannak, én általában vízparton, sátorban, homokzátonyon, vagy erdőben, sufniban, evés közben olvastam őket, maszatos kézzel. Még virágokat is préseltem bennük, és firkáltam beléjük. Hihetetlenül kedves emlékeket idéznek!

A pöttyös és csíkos könyveimet nagyon nehezen udvaroltam ki anyámból valamikor Horrorka születése idején, igazából soha, semmit nem adott ki az én tulajdonomból, ezeket a szerinte értéktelen, ostoba köteteket csak azért tudtam elhozni, mert piszkosak voltak, kopottak, agyonolvasottak, a féltestvéreim soha nem vettek a kezükbe könyvet úgyse, felesleges szemétnek tartotta, bolondériának… :)))

Most Jerusha Abbott életét olvasom, Nyakigláb Apó… Aki árvákat küld kollégiumba!

dr.ahalan 2023.03.27. 23:12:30

Ma nem kellett főznöm, a Gábor az unokatesójával ebédelt, úgyhogy tettem-vettem, szokásos nyugodt hétfő volt, délután átbaktattam a könyvtárba, és beugrottam a kínaihoz ipari mennyiségű rücskös Ziziért… Sajnos nagyon gyorsan fogy. :)))

Délelőtt Horrorkával csacsogtunk jó sokat, történnek érdekes dolgok, amiket nem lehet a véletlennek betudni. Nincs annál mulatságosabb dolog, mint amikor az ostoba, sunyi bugrisok próbálkoznak… :)))

De vissza anyámhoz…

A bajai „káder” panelsoron vidám volt az élet, a lakók összejártak délutánonként, bőven fogyott a barna cimkés barackpálinka, vagy a fekete-piros cseresznye, átjártunk kishatárátlépővel Jugoszláviába, hoztuk a literes, méregerős olcsó rumot, rumpunch-ot… A Slivovicát, a konyakot. :O

Ők ittak, én meg kamaszodtam… Egyre nagyobb lett a szám, élveztem édesapu védelmét, akkor már annyi, de annyi mocskot tudtam anyámról, hogy kezdett félni tőlem, az eszemtől pláne… :O

Élveztem a középiskolát, rettenetesen fontosak voltak a fiúk, csak hatan voltunk lányok, én voltam a „legrosszabb”, a kirívó, a deviáns, a koptatott Levi’s farmerrel, a nyugtalanítóan kihímzett „szimatszatyorral”.

És a legjobb tanuló.. :)))

Édesapu egyhavi fizetését hagyta ott a két Levi’s farmerért az Állami Áruházban. Egyet magának vett, egyet nekem. Pult alatt! :)))

Édesapu halálakor 12 Levi’s farmert találtunk a szekrényben.

Azokat nem merték ellopni se a Kőszegiék, se a vaskúti bagázs… Mondjuk én is elfelejtettem. Vajon ki lopta el? :O

Emlékek. Szeretem az emlékeimet.
süti beállítások módosítása