dr.ahalan

dr.ahalan

Fura dolgok, avagy hőségbéli miegymások

2023. augusztus 22. - dr.ahalan

 

Tényleg egyre furcsábbak az emberek! És nem csak azért, mert mondjuk a tűzijáték után közelről néztem meg a tömegek fura viselkedését, de szembesülök vele naponta. :O

 

Mondjuk ezer éve írom a naplómat fotóblogként, és mit nem fogad el a rendszer? Na mit? Fotókat… Tőlem! A barátnőmnek elfogadja, de ő csak kajákat tölt fel, és nem politizál…

 

Tegnap bélyeges vevő jött, ahogy szoktam, elmagyaráztam neki, mint mindenki másnak. Felcsenget, és leviszem a csomagot… Egyszerű, nem?

 

Nem célszerű beengedni a vevőket a lakásba, mást is meg akarnak venni, meg akarják nézni a kínálatot, privát gyűjteményt, rém kellemetlen…

 

Szóval az ember jött pontosan, lezúdultam a lépcsőn. A kukáknál (bent a lépcsőházban) egy fura fazon nézelődött, valaki kitett egy doboz ruhát, azt vizslatta, nem köszönt! Kirohanok az utcára, vevő sehol… Vissza a lépcsőházba, fura fazonnak kérdés. Maga jött a bélyegekért? Ő… És hogy jött be a kapun? Aszongya valaki kijött, ő beosont. Hát mondom… ÉS MIÉRT NEM KÖSZÖNT? Miért nem szólt?  Ugye? :O

 

Ezek most bélyeges napok, Gábor még a Mirákulumban, de hozott nyolc albumot az egyik kollégájától felértékelni. Már régen nem vállalok ilyesmit… A jó ég tudja mennyi sok ember keresett meg a free-n, mit érhet a nagyitól örökölt bélyeggyűjtemény… Sokszor ráfutottam, persze a gyüjtik legtöbbje semmit, de semmit se ért, azt kellemetlen volt megmondani, és még szerencsés voltam, ha csak simán megsértődtek, és nem hitték azt, hogy be akarom csapni őket. :O

 

De ez egy barátnak kell. :)

 

Nekem az is fura, hétfőn lementem intézni az ezer apró-cseprő ügyet, iszonyú mennyiségű szemét volt az utcán. A tűzijátékosok szétdobáltak mindent, és esküszöm, a helyzet évről évre rosszabb! Csikkek, törött üvegek, véres női betétek, Récsöl-pelenkák, csokipapírok, chipses zacskók, papírpoharak halomban, fém dobozokat keresgélő hajléktalanok, undorító! :O

 

A körúton egy különös figura ácsorgott nagyon szennyes csíkos pizsamában, mezítláb… És mosolygott… Valami nem volt nála rendben, régen biztosan megálltam volna, hátha tudok segíteni, de már azt hiszem öreg vagyok ehhez. Mondjuk annyit megtettem, hogy betelefonáltam… :O

 

És fura vagyok én is… Szerdán fagyiztunk egyet a Balatonnál, én nem ehetek tölcsért, nem is szeretem. Kis tálkában kapom, műanyag kanállal… (Általában persze rózsaszínt kérek! )

 

És a Gábor feltette a nagy kérdést!

 

-       Most komolyan! 25 éve figyellek! Mindig gondosan lenyalod a kanalat, és elteszed. Nyaraláskor is. A tengernél is… Elmosod és egy pohárkában tartod a fürdőszobaszekrényben. Aztán néha eltűnnek… Nem használod őket semmire, nem fabrikálsz belőlük ékszert, nem eszel otthon velük. Most már megkérdezem… Mire kellett neked több száz fagyiskanál? Ez valami titkod? :)

 

Hát mondom! Lükepék, aki vagy! Miért nem kérdezted meg eddig? A hajfestéket keverem velük. Azt nem lehet fém kanállal, nem is lenne gusztusos. Ha vennék külön kanalakat, akkor duplán szennyezném a környezetet. Ezekkel keverem, nem kell őket elmosni utána, kidobom. Nem kerül hajfesték a csatornába. Ezért nyáron összegyűlnek, tavaszra elfogynak… Mit nem lehet ezen érteni? Sok hasonló kérdést rejtegetsz még? :O

 

Bizony elég sokat… Majd egyszer azokat is előveszem… :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr318199151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.08.23. 23:22:15

Kegyetlen volt ma is a meleg, mára elfogyott a heti ásványvíz-adag, leszaladtam a kisboltba, kóla, víz, jégkrém… Még jégkrém! :)
Gábor kezd hiányozni. Mindig ez van, elmegy egy hétre a Mirákulumba, én elszabadulok, semmi fegyelem, tombolás… Mindenütt száradó bélyegek, guruló gyöngyök, nyálkás filmek, 80-as évek zenéi, diszkómámor, nosztalgia, fura kaják… :)))
Aztán az ötödik napon hiányozni kezd… Elpakolok, és kezdem várni. :)))
Na aztán! Állítólag meghalt Prigozsin! Aztaaa! Állítólag lezuhant a gépe! Kíváncsi vagyok a fejleményekre, meg a valódi történetre. :O
A hét poénja az alkesz Pálffy volt, a Hír Tv egy nap alatt ki tudta rúgni… Megmosolyogtam.
Hogy miért? Itt van:
www.youtube.com/watch?v=7q6J8sRlMI8
Én nem szeretem MZP-t, de ahogy leütötte a magas labdát, ahogy érvelt, ahogy kinyírta ezt a szerencsétlen, sunyi kesztyűbábot… Hát le a kalappal! Detélleg! :)))
Recseg és ropog a miskulancia, egyes patkányok menekülnek a süllyedő hajóról, mások bűnöket harsognak világba, mint Pesty, ez a bőrdzsekis műmájer, tárgyalnának már mindenkivel, kuncsorognak, alkudoznak a pénzért, de nem áll már velük szóba senki…
Európa vezetői egészen egyszerűen bojkottálták például az atlétikai világversenyt, pedig mekkora böhöm nagy, randa biszbaszt építettek neki! :)))
És a mammon zabálni akar. Már nem elég nekik a puszta Balaton, pénz is kell a villák, hajók, kastélyok fenntartásához, követelik… És nem jön a pénz, „Prüsszel” nem adja, a magyar lakosságot már kivéreztették, soha ennyi vállalkozó még nem szabadult meg a cégétől… Az ékes példa én vagyok. :)
Százezreket hoznak be Ázsiából, hogy az akkumulátorgyárakban dolgozzanak. Most döbben rá a nép… Ők maguk nem kellenek, sokba kerülnek, a magyar ember munkája után rengeteg járulékot, adót, sápot fog le a kormány… Az ázsiai más… :O
Migráncsok? Tényleg?
Élni akarnak majd, vásárolni a kisboltban, igényük lesz a fiataloknak szórakozásra, a fiúk majd lányokkal fognak ismerkedni, garantált a cirkusz… Szórakoztató! :))

dr.ahalan 2023.08.24. 23:44:43

És holnap már itt lesz a Gábor! :)))
Lenyírta a gazt a Mirákulumban mindkét birtokon, az erdejében felaprította a kidőlt akácfákat, lehordta a szüleinek tüzelőnek, vitte Gábormamát strandra délelőttönként, etették a szülei palacsintával, szilvás gombóccal, gulyáslevessel, reggelente bundás kenyérrel, vacsorára szalonnát kapott, sonkát, kolbászt, friss vajat, paradicsomot, paprikát. Híznia kell, sokat elvett belőle a betegség is, a munka is, az én cégemmel kapcsolatos stressz meg pláne… :((
Szóval holnap itt lesz végre! :)))
Kajaterveken agyalok egy hétre előre, töltött paprika biztosan lesz, és gombás tokány…Illene ismételni a rizskoch-projektet is! :)))
Ősz jön. Szomorú, szegény ősz lesz ez a magyaroknak, és hideg-rideg, nélkülöző tél. Szívfájdítóan nélkülöző karácsonnyal. Észveszejtő energiaszámlákkal, a Lölö-yacht sokba kerül. 65 méter! Legyél rá büszke! És viselj szvettert télidőn. Meg vastag zoknit…Karácsonyfa meg minek? Ajándék? Ünnep? Hova gondolsz? Ember!
Nem jár az teneked!
Undor a köbön.

dr.ahalan 2023.08.25. 23:04:32

És akkor péntek! :))))
Megjött a Gábor, csak cipelte fel a mindenfélét. Tökféléket nem kértem, cukkunit pláne nem, de jött rengeteg paprika, krumpli, zeller, leveszöldség, uborka, zöldbab, kis csemegekukorica, mézédes szőlő, tojás… Lekvárok, üvegben svéd uborka, és olasz tészta. :O
Gáborpapa barátjától veszik a tojást. Aki az olaszoknak is elad tojást. Rengeteget… Amiből száraztészta lesz!
Namármost! Az olasz a számla egy részét olasz tésztával fizeti. Csakhogy a tojásos ember nem tudja eladni, túl drága a falusiaknak, azok maguk gyúrnak, vagy vesznek koporsó-tésztát.
Hogy mi a koporsó-tészta? Coop orsótészta, Gáborpapa poénja! :)))
Tehát a völgybéli értelmiségiek boldogan felvásárolják az olasz készletet. Gábormama lelkesen felkarolta az ügyet. :)))
Hát így… Bevásároltunk, megfőztem a gyümölcslevest, koccintottunk jó borral a hétvégére, magvacsoráltunk, a Gábor már alszik…
Jót tett neki a Mirákulum megint! A favágástól megfeszültek az izmai, szedett is fel… Barna, mint egy azték isten. A borostás arcából kivilágítanak a kék szemei, rém szexi, detélleg! :)))
És jelenleg horkol. :)))

dr.ahalan 2023.08.27. 23:34:09

Micsoda jó kis nyárvégi hétvége volt ez! Imádtam minden percét! Részletesen majd később... :)))

dr.ahalan 2023.08.28. 23:26:26

Iszonyatos ez kánikula, korán keltünk, zuhanyoztunk, a kaputelefon-rendszerbe is belevágott a villám a viharban, vártuk a szerelőt. Nyolctól tízig… Aha! Fél 11-re ide is ért! :(
Jön már az enyhülés, hűl le a levegő, villámlik messze az ég alja, libben a függöny, itt a vihar, meg gondolom az ősz is… Viszi a szél a port, tépi a leveleket.
Ma sokat mentem, intéztem ügyeket, aztán lecsó-projekt… Felszeleteltem az összes paprikát, isteni illata volt! Holnap lecsó, és lefagyasztva is pár adag! :)))
Bosszantó figurák… Engem ez az Eged István undorít! Hogy ellopta az egész falut, meg a brüsszeli pénzből „luxus vendégházat” épített a falunak, amiben ő élősködik… Van tava, meg mindene… Jó. Az legyen a falu baja, miért szavazták meg? Ugye..
De a kölyke folytatja! A Renátó! Kész hányinger…
Aztán L.L. Junior… Nem kedvelem, nem ismerem, de tudom, hogy a hároméves gyerekét elgázolta egy autó. Meghalt…
És akkor ez a genny ember itt, az orrom előtt rendezett gyorsulási versenyt a Petőfi hídon…
Miközben alig néhány hete ütött el, és gyilkolt le egy békés, becsületes kerékpárost az Árpád hídon két milliárdos takony stróman.
Nincs jól ez, én azt gondolom…
süti beállítások módosítása