dr.ahalan

dr.ahalan

Még mindig Pula

2024. július 23. - dr.ahalan

 

A legelső ebédünk a kedvenc strandunk éttermében, közvetlenül a parton. Én természetesen tintahalat ettem, a Gábor csevapot. :)

Már sokszor írtam, Pulán rengeteg strand van, mi a Valbandon partszakaszt szeretjük, a kemping szélénél, ahol kezdődik a Brüsszel által finanszírozott luxus strand.

A strandok természetesen ingyenesek, a luxus strandok is. Folyamatosan fejlődik, gyönyörű kerékpárút, játszóterek, mosdók, zuhany, öltözők, sportpályák, rengeteg fiatal facsemete, virágágyások, padok, asztalok, apró öblöcskék, mesterséges félsziget, hófehér mesterséges homokzátonnyal a babáknak és az egészen apró gyerkőcöknek.

Ingyenes minden, a parkolás is… Pula város tartja fent az egészet, állandó a karbantartás, hozzák az apró, zúzott követ, a homokot, ürítik a szemeteseket.

Persze megéri a városnak, Pulán annyi a turista, mint égen a csillag, Stinjanban is épülnek már százával az apartmanházak, 2-3 szintes épületek, lent lakik a család, fent 3-4 apartman, abból meg lehet élni egy családnak, a turisták turisztikai adót fizetnek, pár fityinget, de az akkor is hatalmas bevétel.

A turisták vásárolnak, vacsoráznak, megjelennek a programokon, ez mind adóbevétel a városnak.

Rengeteg a szupermarket, hatalmasak az akciók, mindenki jól jár. :)

Kiszámoltam mennyibe került volna ez az egy hét ugyanilyen szállással, éttermi kajákkal, strandbelépővel a Balatonon. Hát… Kb. a kettő és félszeresébe. :)

Nagyon érdekesen változik a strand-divat, 12 éve még mindenki szörfözött, most mindenki SUP-pal hasít, másmilyenek a gumimatracok is, divat a kempingcucc, nekem is van összecsukható karosszékem italtartóval. :)

Számoltam a rendszámokból, hogy hányféle nemzet képviselte magát ezen a héten  Pulán. Olaszok, németek, lengyelek rengetegen, és meglepően sokan voltak a svédek. Magyarok is akadtak persze szép számmal. Ami meglepett, hogy sok volt az ukrán. Láthatóan  egészséges, fiatal családapák gyerekekkel. :O

Két olasz házaspárral beszélgettünk, ők mindig együtt járnak nyaralni, ők is évek óta járnak vissza. Mert sokkal olcsóbb, mint az olasz tengerpart, és mennyivel szebb. :)

Csak egy hét, és rengeteg élmény… Imádom Pulát! De ezt már mondtam párszor. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr918453149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.07.24. 23:14:25

Gondolkodom a megoldáson. Mármint a visszaváltható palackok ügyében… Hatalmas lehúzás, persze. :(
Én nem szeretem a csapvizet, vízügyesnek diplomáztam, láttam csapvizet mikroszkóp alatt. Nálam közepesen iható egyébként a víz, a Gáboréknál pár éve volt csőhálózat-csere a Szecska miatt, ott jó a víz. Én is megiszom…
Vidéken, sok helyen… Hát inkább nem is szólok róla. Nem ügyem.
Pulán láttam az őrületes sorokat a visszaváltó kütyüknél, ott álltak az emberek a megalázó zsákokkal, a visszapofázó automatával… A franc se fog köbméternyi palackot pátyolgatni, meg ne sérüljön, be ne horpadjon szegény! Lópikula!
A Gábor szerint engedjük el… 300.- forint hetente? Négyszáz? Vigyük le az aluljáróba a csöveseknek.
Hát nem! Azért sem! Ez elvi kérdés… :)
Mi lehet a megoldás? Öt literes víz nagykerből talán. Palackokba töltve… Lekövetem. Csapvíz tisztítása… Szódás kapcsolatunk is van.
Azért az már mégiscsak borzasztó, hogy az ásványvizet is megsarcolják…
Mi következik? A levegő?
Tudtad? Európában a legkevesebb fizetésből Magyarországon 61 különböző adót fizetsz. A legtöbbet. Itt a legkevesebb a fogyasztás, minden statisztika szerint az utolsó helyen kullogunk, a románok messze beelőztek minket.
Magyarországon 50.000 ember halt meg a járvány alatt. Lakosságarányosan a világ élvonalában voltunk a halálozás tekintetében az ellátatlanság miatt. És persze a tájékoztatás hiánya miatt. … Szégyen!
Se maszkokat, se fertőtlenítő szereket, se korrekt tájékoztatást nem kapott a lakosság.
Ilyesmi csak Afrikában, és Dél-Amerikában fordult elő…
Pedig Brüsszeltől megkaptunk mindent, de mindent!
Most itt vannak az új megszorítások, az áramszámlámtól frászt kaptam, hónapról hónapra több, és több… Háromszorosa már a két évvel ezelőttinek, pedig a fogyasztásom kevesebb. Rendszerhasználati díj… Hát elmentek ti … Oda, ahova gondolom…
Pont mérgeskedtem, Gábormama hívott, megbeszéltük a termést, cukkini, tök, krumpli, apró hagyma, kellene eső a mirákulumra, szóltam Tlaloknak, és küldte is az esőt bőven… Na hova? Tusványosra… :)
Az is valami! ;)

dr.ahalan 2024.07.25. 23:35:06

Élveztem a megcsökkent meleget, volt végre időm a régi, papír alapú naplóim felszámolására.
1999. Gábor már stabilan az üzlettársam volt, megalapítottuk az első közös cégünket. Rengeteget dolgoztam, és rengetegen jártak fel hozzám. A sok pénz mindig sok embert vonzott, és ezzel nem is lett volna baj… A baj az volt, hogy ezek az emberek túl jól érezték magukat itt, úgyhogy megtelepedtek órákra, és ahogy a naplómnak panaszoltam, elmondtak az életükből mindent.
Naiv voltam, lelki szemetesláda. A Gábor szerint még ma is az vagyok… Ági barátnőm szerint is. Neki ez a szakmája. Ő csak tudja… Csak neki 12 darab ezrest gombolnak le óránként azért, hogy siránkozzanak. :)
Később aztán bevezettem a ridegtartást, üzlet lerendezve, intézni valókat megbeszéltük, kaja, pia nincs, viszlát! :)
Egy szeptemberi szombat reggelen kitaláltam, hogy veszek egy kocsit… Gábor álmosan-rémülten nézett… Milyen kocsit? :O
Hát mondom… Pirosat!
És vettem egy Opel Kadettet. A kis buborékosat, olyan volt, mint egy katicabogár. Csecse Rozáliának hívtuk, sok-sok évig szolgált minket. :)
Egyébként edzettem, tanultam veszettül olaszul, Horrorka jól tanult, minden nap szakítottam időt a leckéire.
Enrico naponta hívott, bármerre is járt a világban. Édesapu egészséges volt, jött amikor hívtam. Boldog év volt. :)
A tanulság? Nagyon-nagyon meg kell becsülni azt az embert, aki BESZÉLGETNI akar, és nem BESZÉLNI! :O
Iszonyú kevés az olyan, én mondom…

dr.ahalan 2024.07.29. 23:24:48

Iszonyú gyorsan fogy a nyár, megint túl vagyunk egy jó kis hétvégén, és sűrűsödnek a programok. :)
Ma Gábormamánál jártam, hazajött két napra a Mirákulumból, Gábor kora reggel, munka előtt átdobott, este hazahozott. Így lesz ez jó, régen is így volt, amíg a kislakásban laktunk a Gáborék lakása mellett, és utána is jó ideig. Aztán ez elmaradt, mert a Gábor korán kel hétfőn… Hát majd én is korán kelek hetente – két hetente. :)
Gábormama nyolcvan bőven elmúlt, lehetetlen, hogy egyedül tartsa rendben azt a hatalmas lakást úgy, hogy az év nagy részét a Mirákulumban töltik… Felülettisztításban, mosogatásban, porszívózásban nagy vagyok. A főztömet is meg lehet enni, csak messziről kell nézni, és hunyorítva… :)
Köszönte aranyosan… Hát mondom! Ez nekem játék. Ha vasalnék esetleg, azt köszönhetnéd! De abban mondjuk nem lenne köszönet! Hehe… Nem tudok vasalni, elejét vasalom, háta ráncolódik, az én életem vasalásmentes. :)
Főztem klassz ebédet neki két napra, és amíg aludt, addig ráugrottam a konyhára… :)
Eddig is tiszta volt, persze… De most makulátlanok a szekrényajtók, hófehér a mikró belső tere, patyolat a szemetesszekrény alja, vízkőtelen minden, a tűzhely olyan, mint az álom, élveztem. :)
Beszélgettünk. Rengeteget! Panírozás közben, kávézás közben, együtt sütöttük a hússzeleteket, terítettünk magunknak a szobában, mesélt magukról, kérdezett rólunk, meséltem a nyaralásról, nagyokat nevetett a poénokon, majdnem megfúlt… Hát igen! Ahogy Gáborpapa, úgy Gábor is roppant romantikus lélek! Detélleg! :)
Gábormama virágcsokrot kap kéthetente. Szép, drága csokrot Budapesten. És kedves, saját szedésű csokrot a Mirákulumban… Én meg kapok vodkát, csokit, habcukrot, rücskös zizit, nesze Takács! Elég lesz egy hétre? :)
Mi nagyon ritkán tudunk beszélgetni. A Mirákulumban nincs térerő, én nem, és nem tudok élni a Mirákulumban. Nagyon hiányzik…
Csodaszép nap volt, és izgalmas hét várható. :)
Mr. Negyven évnek meg unokája született! Istenke éltesse! A felesége halálának évfordulója után egy nappal… Egy angyal elment, és új angyal született. Szép.
Az élet még az akkumulátorgyárak árnyékában, a hamis keresztény próféták tolvaj uralma alatt is tud szép lenni. Szép, színes, művészi, pasztell, izgalmas, nyüzsis. Jó ez így. A buborékban.
süti beállítások módosítása