dr.ahalan

dr.ahalan

Aha és a megbélyegzett maffiózók

2021. január 05. - dr.ahalan

 

 

Nagyon jó volt ez a pár napos miniszabi, de moccanni kell, felhabzottak a dolgok, meglódultak az ügyek, megint túl sok a tervbe vett intézendő, és kevés egy nap. De jó ez így… :))))

 

Viszont amit szeretek, napról napra egy cseppecskével később megy le a nap, elkezdtünk araszolni a tavasz felé. Mondjuk holnap állítólag jön egy kis tél, de bánja fene. Kell egy kis hó. :))))

 

Az év első bosszúságai is beütöttek, nagy magyar körkép. :(

 

Gábormamáék egy szem unokája pakkot küldött karácsonyra Angliából, ajándékokat a családnak. Persze nem érkezett meg időben, de a nyomkövetővel figyelni lehetett, bejött Magyarországra. Kézbesítőnél van…

 

Gábor, várta, várta, aztán bement a postára. Még mindig a kézbesítőnél van. Délután hozza. Ez volt hétfőn.

 

Nem hozta. A Gábor ma (kedden) is bement… És a csomag hipp-hopp eltűnt a rendszerből! :O

 

Elképesztő, főleg mert én is jártam már így egy doboznyi medállal Kínából, azóta csak futárszolgálattal rendelek bármit külföldről akkor is, ha drágább. :(

 

Vezető uraság pedig rém büszke, már nyomtatják a plakátokat állítólag, a járvány le van győzve. Győzelemről beszélni 10.000 halott esetén szerintem több mint ízléstelen, főleg mert a vakcinának még csak picike részét kaptuk meg, és még oltási terv sincs. És még hol a vége… :(

 

Aztán az van még, hogy előszedtem a bélyegeket, illetve egy kis részét. Elborzadtam a mennyiségtől. Most élvezettel szortírozok, zacskózok, bújom a külföldi portálokat, a katalógusokat. Jó sok lehetőség van, külföldön pláne. :)))

 

Érdekes, Magyarországon legjobban a régi kínai bélyegek az eladhatóak. Messze katalógusár felett kapkodják a gazdag kínaiak, egyszer valami egészen vad áron adtam el egy lapnyi kínai-japán felülnyomást, amiből mondjuk egy kukkot se értettem, de rengeteg licit jött rá, és a pasi valami méregdrága autóval jött, izgatottan számolta a markomba a tízezreseket, és amikor odaadtam neki a cuccot, akkor hörögni kezdett az élvezettől. :))))

 

Arra azért büszke vagyok, a tudásom megmaradt. A bélyeg hátuljából, a papírminőségről, a fogazatról meg tudom mondani az európai bélyegekről, hogy melyik ország, melyik évtized. :))))

 

A csehek sprőd, vastag vackok, a szovjetek lepedőnyi nagyok, és csillognak, mint a Salamon töke. Az angolok teljesen egyformák évtizedek óta, jó minőség, felirat nélkül, ország sincs megjelenítve, csak a királynő "asszonyság" feje. :))))

 

Érdekesség! Angliában tilos fejjel lefelé a borítékra ragasztani a bélyeget. :))))

 

A skandinávok unalmasak, a németek csiricsáré-mindenfélék, a franciák kecsesek, szép rajzolatúak, aprók.

 

Leginkább a száz évnél idősebb bélyegeket szeretem, azok valóban mesélnek, és értéket képviselnek…

 

A képen természetesen teljesen kamu bélyegek vannak, egy régestelen régen legyilkolt fotóportálról csórtam őket ezer éve, de kinyomtattam, kivágtam, imádom… A kedvenc sorozatom volt! :))))

 

Na! A bélyegek csodavilága mindig szómenést eredményez nálam, bocsi…

 

Az van még, hogy megkezdtem a galéria gardróbjából a könyvek selejtezését. Első sor, első könyvek… Ötöt lehoztam olvasni. Egyet selejteztem… Rém nyomasztó indiai elbeszélések. Ilyen tempóban elmolyolok velük vagy húsz évig. :))))

 

És holnap leszedem a karácsonyfát…

 

Ennyi akartam mondani. :))))

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr9816373642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2021.01.05. 23:14:45

És egy videó, ami igen megvidámított. Unalmas, bocsi... :)))

www.youtube.com/watch?v=_15rnL4R3gw

Kálmán Barna Mikorka 2021.01.07. 09:55:25

Ma délután 16.00-kor bezár átmenetileg a kiképzőtábor.
Felejthetetlen volt.

dr.ahalan 2021.01.07. 20:34:15

@Kálmán Barna Mikorka: Biztosan tele vagy kedves történetekkel! :)))

dr.ahalan 2021.01.07. 22:37:30

Micsoda nyüzsis nap volt ez! És a Nap is sütött, délután órákig nyitva volt az ablak. :)))

Szóval sokat dolgoztam, és jól is esett. :)))

A Trump-botrány egészen elborzasztott, ezt a sok felberregtetett, ostoba képű embert, most majd nyöghetik a büntetéseiket, és mi értek el vele? Semmit. A veres bohóc megy a levesbe, a republikánusok akkorát zakóztak, hogy nemigen heverik ki jó ideig. A Szenátus is a demokratáké. Hajrá Kamala! :)))

Hadházy meg úgy beégette a Bayer Zsótit, öröm volt olvasni! A Telexen érdemes megkukkolni a cikket. :)))

Az van még, hogy megkerült az angliai csomag, visszavarázsolta valaki a rendszerbe. Merthogy Angliában tettek panaszt, hát kénytelenek voltak. :))))

Én is kaptam ajándékot, két mentes csokit, és egy doboz rém elegáns trüffelt, fa dobozban. A doboz még megvan. :)))

Aztán az van még, hogy holnap végre péntek, szeretném átültetni a kisebbik pálmát, kell föld, cserép, és befejező-védőlakk, mert bélyeges ékszereket akarok mütyürkézni, történelmi magyar bélyegekből.

Azt mindig keresik, és most talán lesz türelmem hozzájuk. Mondjuk elég perverz dolog felszabdalni egy nyolcvan éves Szent István sort, de rengeteg van, és isteniek a színek. :)))

Kálmán Barna Mikorka 2021.01.08. 08:14:29

első!:)
újra csend.
nincs reggeli zsezsgés, nincs vernyákolás, hogy hideg vagy meleg a kakaó, nincs mezítláb rohangálás, a budira.........és végre rend van, minden a helyén.
azért tegnap este fél 10 után kicsivel jött egy hívás , miszerint a nyúl úr, papagáj, emma baba itt maradtak, azonnal öltözzek vigyem nekik, mert nem tudnak aludni nélkülük.
simán beintettem:):):):):):):)
majd vasárnap.
és hogy van e kedves történetem az elmúlt, közel egy hétről?????
csak az van.
ha kipihentem magam, tán papírra vetek néhányat.......:):):):):)

dr.ahalan 2021.01.10. 23:12:00

Hétvége lezárva, pálma átültetve, bedurrantottuk a fűtést, kint hideg van, igazi tél. Végre... :)

Most nem szaporítanám a szót, a face-en, egy bajai csoportban találtam az írást, kézen-közön került oda, de megérintett.
Márton Gábor osztálytársam volt, és amit leírt... Hát igen! Ez Baja!

Sokaknak érdektelen, de tudom hogy bajaiak is olvasnak... :)))

Azt hiszem lesz egy mini nosztalgia-sorozat is a naplómban. Nézzétek el nekem!

Az írás:

"Bajai vagy? Akkor tudod, mire gondolok, ha azt mondom, Bakakút. Akkor nem kapod fel a fejed, ha a "belvárosit" emlegetem, és tudod, hol volt a Fehérhajó, és onnan hogyan tudtál átmenni a régi hídon a Madarászhoz, vagy ha esetleg pecálni
indultál, akkor a Nagy-Büdöshöz.
Nekem még megvan az öböl, és felette a Posztógyári üdülő, neked is?
Nekem a mai Vizafogó még mindig a Gatyagyári , mert ugye a Kölcsey utcában lévő gyárat mindenki így hívta, pedig a rendes neve Férfi fehérneműgyár volt. Vele szemben a Pandúron a Vénusz, vagy Kalap, te is voltál ott hányszor...
Neked is fújt a Posztó? Te is vásároltál a Nagycsemegében, vagy a Kiscsemegében? Várakoztál a Jelkynél?
Bajai vagy? Akkor tudod, mire gondolok, ha azt mondom, Csitaonica. Akkor tudod, hogy a város csupa -vég, nevezetesen alvég és felvég, a bátyádat, a sógorodat, és minden kedves ismerősödet batyának szólítod, de dívik a tánti, és alvégen a nena is az öregasszonyoknak...Még emlékszel a Déri-kert csendjére, mikor még nem vezetett rajta keresztül egy zajos aszfaltszőnyeg?
Bajai vagy? Akkor tudod, mi az, ha azt mondom, csikli. Akkor tudod, mi az, hogy söprűs, hogy papucs, hogy ladik. Akkor ismered a strandot, akkor te is ott feküdtél, sétáltál, söröztél, lángosoztál. Tudod, mi az a Torelli. Nekünk még Sugó volt a Sugó, és messzi távolban volt a Balaton....
Bajai vagy? Akkor tudod milyen a Gemenc mögé lebukó nap aranyhídja a Dunán. Akkor tudod, hogy a folyó időnként benéz a városba, időnként messzire összehúzza magát.
Bajai vagy? Akkor nem félsz a víztől, sőt, hajt a vágy, hogy lovagolj rajta, hogy használd, élvezd..már kora tavasszal viszket a tenyered, hogy mielőbb evezőt foghass.Akkor már minden lehetséges időben kisétálsz a Türrhöz, hogy megérezd a víz illatát, hogy képzeletedben már utazz, ismét utazz a folyón.
Bajai vagy? Akkor tudod, hogy a vízzel együtt jár a szúnyog, akkor nem lepődsz meg, ha tavasszal felülről néznek rád a hajók , mert tudod, mindig így van. Meglepődés helyett inkább halat pucolsz, rendezkedsz, készülsz. Bajai vagy? Akkor te is halat főzöl, nem egyszer, nem kétszer, sokszor, alkalomra, vagy anélkül, barátaidnak, ismerőseidnek, vagy csak úgy, mert megkívántad. Akkor nem lepődsz meg a lakótelepeken látható takaros halfőzőhelyeken, és a konyhaablakokon kiszűrődő halászléillaton sem, mert ez így természetes. Bajai vagy? Végigolvastad ezt, és még tennél hozzá? Akkor tényleg bajai vagy."
( Márton Gábor)

dr.ahalan 2021.01.11. 22:47:08

Na most rosáltam be!

Kivilágított kirándulóhajó a Dunán, itt, az orrom előtt! :O

Most, éjszaka... Ősz óta nem láttam egyet sem.

Kijárási tilalom idején... Érdekes. :O

dr.ahalan 2021.01.12. 08:21:48

@Kálmán Barna Mikorka: Persze... Hogy ez nem jutott az eszembe! :)))))
Mingyáááááá csúnyát mondok, detélleg! :))))
süti beállítások módosítása