dr.ahalan

dr.ahalan

Zöld, rózsaszín, és csúf lila

2021. március 30. - dr.ahalan

 

 

Rohan az idő, virágoznak a fácskák a téren, öt kis csenevész valami, de szombat reggelre rózsaszínbe borultak, és zöldül már halványan a Gellérthegy. Nagy öröm! :))))

 

És húsvét jön, nem lesz se fészekkeresés, se családi összejövetel, és nem lesz locsolkodás sem, Gábormamáék hazajöttek a Mirákulumból, hogy a kellemetlen helyzeteket elkerüljék. Bármennyire is kedvelik a falubélieket, a helyi szokásokra most nem nyitottak. :)

 

Megjött az első csomag, kaptam medvehagymát, egy zsákocska csodaalmát, krumplit, és egy tálca tojást, lehet festeni. :)))))

 

És persze ünnepre érkezik a sonka is. :)))

 

Mondjuk a medvehagyma meglepett, minden 3-4 héttel korábban nyílik, pezsdül, mint ahogy illenék. Azt olvastam, hogy Japánban az elmúlt kétezer év legkorábbi cseresznyevirág-ünnepe van. Durva…

 

Hívott a körzeti dokinéni este, felszabadult hely a holnapi oltási rendben, kérem-e a Szputnyikot… Hát nem. Nagyon aranyos volt, felvett váróra a Pfizer-re.

 

Hallottam a háttérben az asszisztensnő is agitált a másik vonalon, pedig már régen vége volt a rendelési időnek… Mit bírnak még a háziorvosok, detélleg! :O

 

De legalább végre oltanak nagy elánnal, kissé késve a pedagógusokat is.

 

Volt ez a múlt hétvége, mindenki kirajzott, maszk nélkül tömegek hemzsegtek a rakparton, a szigeten, a parkokban… A nyilvános WC-k előtt!  Hát meg is lett az eredménye, már ma úgy megugrottak a fővárosban a szennyvízadatok, hogy csak pillogtam. És a sok bugris még mindig nem érti! :O

 

Aztán van még a kalapálás… Jött be a Gábor borotválkozás után a fürdőszobából, és azt látta, hogy a szobaküszöb előtt ülök a földön törökülésben, és kalapálok valamit nagy elánnal. :)))

 

Kényelmesen elhelyezkedett, rágyújtott, és megkérdezte:

 

-       Mi a fenét művelsz már megint Takács?  Elmeséled?

 

-       Hát mondom el… Hoztál nekem egyszer egy csomó réz drótot, készítettem belőle ékszereket, de aztán láttam a neten, ha ellapítom a vastag drótot, és úgy tekercselem vékonnyal, akkor sokkal szebb… El is indultunk, de nem kaptunk ötvös üllőt, aztán jött a vírus, elfelejtettem, de most az előbb kedvet kaptam megint… És megtaláltam ezt a régi tömör acél lakatot, üllőnek remek, de nem mertem más felületen kalapálni, a parkettet, követ felsérti… Ezt a küszöböt meg úgyis ki akarom cserélni… Gyönyörűen haladok, mindjárt kész a medálalap…

 

-       Vasárnap este 11 óra van… Holnap átvittelek volna, nálunk van üllő is, munkapad is. Az nem lett volna kényelmesebb?

 

-       Ja… De! Nem jutott eszembe. Meg én most akarok tekercselni, na! :))))

 

-       Hát Takács! Szegény édesapád megmondta… És nem hallgattam rá. Most kettőig tekercselni fogsz? Istenátka!  :)))) 23 év!  Még sose unatkoztam melletted. Egy percig se… Pedig jól esne néha! :)))

 

Aztán tekercseltem réz dróttal kristályokat kettőig… Szegény Gábor még nem tudja, kb. ötven medálra való drótom van. És azt mind ő fogja elkalapálni. Munkapadon, üllőn… Kétszer úgy odacsaptam a körmömre, hogy nem győztem dugdosni előle. :))))

 

Randa lila. És fáj. :)))

 

Unalom! Hahhh! Kinek van arra ideje? Ugye? :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr6916485818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2021.03.30. 23:12:33

És a medál, amit muszáj volt elkészítenem vasárnap éjszaka! :)))

www.youtube.com/watch?v=F8lgVUlBFyU&t=41s

Ha kedved van kézműveskedni, és ismerlek 3D-ben, meg a face-en is, akkor keress meg! Szívesen segítek. :)))

dr.ahalan 2021.03.31. 22:07:42

302 halott... Ki is mondta? Mindenkit meg fogunk gyógyítani... A korai nyár viszont jól jött, egyetlen nap alatt annyit zöldült a hegy, mint máskor egy hét alatt... :)

Aztán van még egy kedves sztorim, tegnap kimaradt. :)

A Gábor, aki sose találkozott még igazán vidéki, szókimondó munkással, most naponta elszórakoztat az építkezésen történtekkel csodálkozva. :)
Én hajóépítők közt nőttem fel, nekem ez nem új, de ő nagyon elámul mindig. :)))

Kissé karcos humor. :)

Ment a dinó felé, közben elcsattogott a portás bácsi mellett, aki egy fiatal, jóképű roma legénnyel beszélgetett, és önfeledten odarikkantott az én páromnak:

- Hajja főnök! Ez a gyerek azt meséli, hogy igen szereti a pi...át... (Céessel!)

Gábor ezzel még megbirkózott, és visszarikkantotta, neki van igaza... :)))

Mire az öreg:

- Hát fiatalon én is szerettem, de megöregedtem, oszt ma má' csak a szél csapkodja... :)))

Millió ilyen kis sztorit hoz, és én imádom őket! :)))

Khinem Saar Yale 2021.04.01. 08:54:41

első!
újra aktívabban már.
énmártikám felajánlotta néhány napja a közhelyszótárt, tanulmányozzam, miszerint egy bizonyos szint felett, satöbbi satöbbi.......
én bizony lemegyek.
még mindig csak azt látom, olvasom, hogy a zuglói kindertojat formát senki sem döngette meg !!!!
( se nem szopatta taknyosra):):):):):):):)
a svédretekmigránsfogatlanimpotenstörpe még mindig csak pisálásra használja a halott faszát:):):):):)
nadebezzeg a 80 éves vúmeninláv!!!!!!! :):):):):):):):):)
kotorásznak a sáfrányos bugyijába:):):):):)
aprókat sikkant, meg megbicsaklik a paróka:):):):):):):)
nagy szerelmek az övéi, évek óta látom, olvasom:):):):):):):):)

dr.ahalan 2021.04.01. 23:54:12

@Khinem Saar Yale: Pfujj! Ez még képzeletnek is ronda! :))))
Nem hittem volna, hogy van ilyen. Nyolcvan éves maholnap, és úgy habzsolja a kanokat, mint kacsa a nokedlit. :)))
Egy pongyola pitypang! :)))

dr.ahalan 2021.04.02. 00:21:39

Micsoda nyár volt ma megint! Gábor korán érkezett, szaladtunk bevásárolni... Pólóban! :))) A rövid ujjú ingemben! :)))
Hogy az üzletben mi volt, arról már beszélni sincs kedvem.

A megvadult asszonyságok úgy vívtak harcot az akciós zöldségekért, mintha megőrültek volna. Nem számított se járvány, se veszély, halomban nyomorgatták az uborkákat, dobálták félre a ládákat, egymás kezéből tépték... A retket is... Visszataszító volt. :(

Azt terveztük, hogy innentől csendben húsvétolunk, talán kimegyünk egy kicsit valahova vidékre, a zöldbe, de vasárnapra mégis akadt valami más. Nem tudom, hogy lehet-e neki örülni majd. Sajátságos nyúl, sajátságos ajándékkal. :)))

Az van még, hogy találtam ma kincskeresés közben egy igen érdekes bélyeget. Valami horror katalógusára van a stampworld-on, de szerintem hamisítvány. Ezek a nyomozások a legizgalmasabbak, és hála a netes oldalaknak, ma már ingyen lejátszhatóak. :))) Törökország, 1863. :)))

És végül cikkajánló:

24.hu/belfold/2021/04/01/nyitas-orban-viktor-hazugsag-lantos-gabriella/

dr.ahalan 2021.04.04. 01:20:07

És akkor húsvét! Kívánok szép ünnepet minden jó szándékú olvasómnak! :)

Gábormama kézműves, gluténmentes császármorzsát fejlesztett ki nekem, küldött egy nagy dobozzal, valami tökéletes! :) Kukoricadara. Tejben áztatott, hatalmas, kövér csodavölgyi mazsolák. :)))

Mivel holnap ügyünk lesz, ezért ma nem tartunk lazulós estét, megelőlegeztük tegnapra. :)))

Tegnap is, ma is rengeteg ember vándorolt szerteszéjjel, megint tömegek voltak a Balatonnál is, Szentendrén is. A téren is... Se kézfertőtlenítés, se maszk. Esznek-isznak nagy bátran, a fiatalok csókolóznak, az emberek 50-60 %-a lecarja a járványt még mindig. Ez van. Megszoktuk... :(((

Aztán ugye a szent keresztényi értékek mentén, a szeretet nevében a jobboldali derék, szép mélymagyar fiatalok lerombolták a Ferenc téren kihelyezett aprócska szivárványszobrot. Üvöltve, nyálcsorgatva fontoskodtak a kis színes műanyag körül, elég nevetséges volt. :)))

Szimbolikus. Minden tilos és üldözendő, ami más, ami színes, ami fantáziával bír, ami humoros, ami kifejez valamit. Minden kitiltandó, ami nem egyenes vonalú, nem szürke vagy fekete. Ismerős... :)))

Egyre inkább zombisodik a társadalom, és akkor rettenek meg igazán, amikor hozzám közel álló, vagy nekem valamennyire kedves embereken is látom, érzem, és tudom, hogy előbb vagy utóbb eljutnak az agymosott aljasságnak arra a fokára, hogy ne engedjem be őket többet az életembe.

A járvány nem csak a testre, pénztárcára van kihatással, de az erkölcsi érzékekre és az elmére is... Pont erről beszélgettünk ma a Gáborral, mennyi ilyennel találkoztunk az elmúlt egy évben. :)

Érdekes megfigyelés... Egy ideig hazudnak. Kicsiket. Aztán egyre nagyobbakat. Aztán aki eddig csak kért, sok-sok évig... Az elvár. Aztán követel. Manipulálni akar. Már nem tart be se határidőt, se szabályokat... Az üzleti életünkre ez kimondottan jellemző. :)))

Sokan kikoptak... Aki velünk egy síkon gondolkodik, az persze él a maga buborékában, cserélünk gondolatokat szinte naponta, de az ölelés hiánya, a puszik hiánya elöli a meghittséget, a "mindenttudokrólad" érzést... :(((

Persze akadnak új ismeretségek.... :)))

Nemrégiben találkoztunk egy kedves párral, bevásárlás közben. :))) Pont olyanok, mint mi, egyszerre toltuk be a kosarunkat, finnyásan vártunk, hogy egy-egy polcszakasz felszabaduljon, náluk is lista volt, és majdnem ugyanazokat vásárolták, mint mi, így párhuzamosan haladtunk, néha összenevetve, udvariaskodva egymás előtt... A virágoknál már beszélgettem a nőszeméllyel, a párjaink egymástól négy méterre ugyanúgy támaszkodtak a teli kocsira, ugyanolyan farmerben, szemmel üzentek... Türelem! Ezek a nők! Hát igen... :)))

Persze beszélgettünk a parkolóban, telefonszámcsere, láttam te is... gluténérzékenység? A gyerek is... És festesz? Tényleg? Én kézműveskedem... Hol érjük el egymást? A férj író és tanár...

Bélyeggyűjtő! Wááááá! Nabaccus... :O

Azóta megnéztük egymást, beszélgetünk, koccanunk a web-en mint az üveggolyók, gyere ide... gyertek ti ide! Vacsorázzunk. Utána... Nálatok, vagy nálunk? :))))

Megmutassam a bélyeggyűjteményemet? :)))

Kis politikai célzások... Ti is? Mi is! :)))

Fura. De jó. :)))

És holnap még a nyuszi is jön. Annak, aki megérdemli. Akinek nem jön, az gondolkodjon el... Szerintem! Pápuszi! :)))

dr.ahalan 2021.04.05. 01:09:54

És igen! Nekem a nyúl délután oltást hozott! :)))

Pénteken hívott a doktor néni, van valami véletlen folytán Moderna, kérem-e? Oltópontos... Húzódoztam, láttam a cikkeket az oltópontokról, tömeg, tülekedés, a Moderna jó lenne, az ugyanaz mint a Pfizer... Még mondjuk az én szempontomból kicsit jobb is... Csak annyira kevés jött ide, ugye... De oltópont! :)))

Nevetett, ez a kerület saját oltópontja, egészen új dolog. Úgyhogy kaptam időpontot ma öt órára. :)))

Felkészültem, vittem könyvet, innivalót, negrót, úgyis várni kell. :)))

Háromnegyed ötkor ott voltam, egy kedves katona várt az ajtónál. Megnézte a Taj-kártyámat, és hogy rajta vagyok-e a listán. :)))

Az egészen elképesztő, gyönyörűen felújított szakrendelő (Mester utca) előterében lázamat mérték, fertőtlenítettem a kezemet, bent húsvéti dekoráció, üvegtálban a portásfülke előtt cukorkák, hófehér falak, pálmák, egy másik kiskatona várt. Egyes oltópont? Itt tessék leülni, ez az előváró. Egyedül voltam. Falon művészi óra, valami modern fülke, növények.

Három-négy perc múlva bekísért a váróba, tessék ide leülni, ne tessék máshová ülni, ne tessék mászkálni, ha nem muszáj. Ha szomjasnak tetszik lenni, akkor tessék szólni, kikísérem oda, ahol ehhez leveheti a maszkot.

Az után az úr után tetszik következni... Ücsörögtem, mindenki egymástól két székkel elválasztva. Öten az igazolásra vártak, négyen velem együtt oltásra... Húsz perc se telt el, bent voltam a rendelőben. :)))

Doktor bemutatkozott, én vagyok az Ön oltást felügyelő orvosa. Látom allergiás... Beszélgessünk erről. Glutén, penészgomba, fenyőgyanta... Semmi különös. Oké.

Oltás egy perc, ücsörgés húsz perc, igazolás, és kész. :)))

Mindenki kedves volt, nem fájt, most se fáj. Európa... :)))

Istenke éltesse a mi Krisztinkánkat, detélleg! Fantasztikus munkát végeztek az orvosokkal együtt, ma olvastam egy cikket a mi háziorvosi rendelőnkről, ami érdekes módon pont ott van, ahol a szivárványos szobrot az agymosottak lerombolták. :)))

A mi doktoraink utána mentek minden embernek. Azoknak is, akik nem regisztráltak. Akik nem értenek semmit. Igen, a romáknak is. :)))

Önkéntes kerületbeli fiatalok nyomoztak elérhetőségek után, ismerősök ismerőseinek ismerősei...rém leleményesek voltak a számítógépeikkel, tessék már lemenni az elsőre, ott lakik a... A doktor úr keresi, tudjuk hogy nem beteg, tessék hívni ezt és ezt a számot. Fontos! És ha kellett, akkor mentek személyesen is, a dokik is. Agitálni az oltás mellett, elmondani azt, amiről bagoly néni hallgat... Fertőtlenítés, távolságtartás. Tesztet kérni, követelni...

És hogy honnan volt a Moderna? Krisztinkánk azt írta... Leesett a teherautóról. Brüsszeli teherautóról. :)))

Sose fogjuk megtudni, hogy mi történt ezen a hétvégén valójában. Mondjuk azt, hogy csoda történt...

Sok-sok csoda történik mostanában. :)))

És hogy ellensúlyozzak? Tessék. Ennek is lehet örülni!

Nagy siker! Kormányzati oltópont, a kínai vakcinánál egy kicsit jobb oltóanyag, egy cikk...

hvg.hu/itthon/20210404_Oltas_Terezvaros

dr.ahalan 2021.04.05. 23:34:26

Ünnep lezárva. Meg vagyok locsolva, be vagyok oltva, mi kell még?

Eddig semmi különös mellékhatás nem jelentkezett, és a családból már csak Horrorka és a Gábor oltatlan. Istenem... Ha a Gábor is megkapja, akkor a másodikon is túl lesz májusban talán...

Ez a nyitás szerintem még korai, a szakemberek szerint is. Baj lesz ebből ennyi oltatlan és tudatlan ember mellett, de talán nyáron már nagy óvatosan mi is mehetünk mindenfelé. Bolhapiac, ásványbörze, gyöngynagyker, kőnagyker, medvepark, kocsma, baráti vacsik és italozással egybekötött vitaestek, talán lesz megint könyvtár, antikváriumok, lehet menni étterembe, lehet szusizni... És új kedvenc kávézókat kell találni, és majd lesz majd megint valódi, kínaiaknak készülő kínai kaja... Mennyire hiányzik! :)))

Beszélgettük ma, több mint egy év! Mennyire nevettek körülöttem! Évekig. Minek ennyi gyöngy? Minek ennyi bélyeg? Húsz kilós csomag Kínából? Most mennyire jól jött, hogy volt minden... És van is minden. :)))

De azért persze jó lesz új ásványok, drágakövek után nyomozni, új antik ékszerekre alkudozni vérre menően. Jó lesz újra alter ékszereket tervezni, rozsdás kulcsokból, szétcincált óraalkatrészekből, újra lesz talán divat is Magyarországon... Stílus, szín, fantázia... :)))

Lehet majd a bolhapiac után beülni a cuki teraszára... Vajon él még a cukrászda? Talán él... Fagyikehely, vagy mentes süti. Lázadó dohányzó-asztal ott a város peremén, az is mennyire hiányzik!

Majd én rendelek... Menj, és mosd meg a kezedet Takács! Minden gusztustalanságot összefogdostál a földről, kismalac vagy... Nem, most nem érdekelnek a velencei gyöngyök, milyen fagyit akarsz? Jó, majd veszünk fémtisztítót, és oké, hogy rézérzékeny kell, és a hagyományos Sidol nem jó... Jegyeztem. Milyen fagyit kérsz? :))))

Istenem, istenem! Hogy én milyen boldog voltam a járvány előtt! :)))

És igazság szerint a járvány ideje alatt is az vagyok. De ha visszakaphatom a régi életemet... Az maga lesz a gyönyör! :)))

Még azt is elfogadom, hogy az idén se megyünk a tengerhez.

Régestelen régen, amikor elfogadtuk egymást a Gáborral, mint szeretők, barátok, és örök társak, akkor kőbe véstük az alapszabályokat.

- Nem házasodom, Horrorka az én gyerekem. Velem együtt jár, kapcsolódó file... Nem szülök többet, rém kellemetlen az egész.

- Őnála a szülők a kapcsolódó file, nem nősül. Esetleg mégis... De aztán nem. :)))

- Minden évben el akarok menni a tengerhez... Ez nekem fontos. Sós vízzel, és napelemmel működöm...

- Minden évben elmegyünk, vagy elmehetsz a tengerhez...

Hát ez most borult. 23 év! Egyiptom hatszor, Jesolo ha jól számolom, akkor tizenhatszor, Gran Canaria, és Horvátország is sokszor. :)))

És jött a COVID... Megpróbált minket a fogadalmaink okán... És azt hiszem túl vagyunk rajta. :))))
süti beállítások módosítása