dr.ahalan

dr.ahalan

Mi újság a Fény utcában?

2024. szeptember 24. - dr.ahalan

 

Döbbenetes dolgok történnek a világban, ezt a fotót egy bajai csoportban találtam, az árvíz miatt a vadak összegyűltek az útnál, egyáltalán nem zavartatták magukat a Gemencben. Szerintem ez elég riasztó jelenség. :O

Rengeteg dolog történt az elmúlt napokban, csütörtökön például útra keltünk  a Gáborral, és kirándultunk egyet Komáromba. Megnéztük ott is a Dunát, aztán átautóztunk a szlovákokhoz egy kiadós bevásárlásra.

Szépen megugrottak a Kaufland árai tavaly óta, de még így is megérte megvenni sok mindent akciósan.

Vettem magamnak egy üveg Kofolát is, Horrorka is csodálkozott rajta, de még sose kóstoltam ezt az ikonikus italt, pedig rengeteg regényben, kortárs novellában olvastam róla. Mondjuk ihatatlan. Szörnyű! Piha! :)

Hazafelé ebédeltünk egy jót, szóval kellemes nap volt. :)

Illetve kellemes nap lett volna, ha nem jött volna csütörtökön este a három órás áramszünet, ugye…

Pénteken házat tartottam, bevásároltunk, aztán szombaton jött az élvezetek élvezete!

A helyről a Gábor olvasott a neten, halüzlet és tengeri halételek, frissen! Fény utcai piac. Mentünk, ettünk fekete kagylót, tintahalat, édesburgi hasábot, salátát. Isteni volt, csak fura érzést keltettek bennem a járókelők, akik megálltak, és rácsodálkoztak a méretes tálakra. :)

Az a piac egyébként még mindig elképesztően drága, minden gyönyörű, hibátlan, de egy kiló TV paprika 3.000.- 3.800.- Ft, az alma kilója ezer forint felett… A friss dióbél 7.600.- Ft. :O

A „csakazértis” Moszkva tér felett parkoltunk, és visszafelé, a lépcső tövében megtaláltuk Kolodko Mekk Elek szobrocskáját, valaki egy cuki kötött sálat adott rá. :)))

Vasárnap hazajöttek Gábor szülei, jó sok finomságot hoztak, kaptam rengeteg koktélparadicsomot, paprikát, krumplit, zöldségeket, fügét, és tele van náluk a spájz lekvárral, befőttel, savanyúságokkal, szószokkal, Gábormama az idén is nagyot alkotott, imádom… Szereti a kertjét, el nem engedné, és olyan örömmel hozza haza, és kínálja… :)

Valami különös őrangyal pottyantott engem ebbe a csodacsaládba, komolyan mondom…

Közben figyelem az ablakból a hídpilléreket, már erősen apad a Duna. Már alig várom, hogy meginduljanak a hajók, nekem hiányoznak. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr8118499026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.09.25. 23:31:32

A Gábor beteg. Megint. Tüsszög, köhög, fáj a torka, de mennie kellett Debrecenbe… Érkezett délután, sápadtan, fáradtan… :(
Ment haza, alig várta, hogy ágyat leljen…
Ápoltam volna. Nem kérte, nem akar megfertőzni.
Négyszer mentünk át valamiféle vírusos fertőzésen 2020 óta. Mindketten… Rettenetes betegségek voltak. Halálfélelmekkel, hajnali köhögésekkel, undorító váladékokkal. Mikor lesz vége? Detélleg…
Barátaink haltak meg. Drága Enver! És még sokan…
Látom, hallom a szirénázó mentőket a téren, a hídon. Ősz jön, támad a vírus, támad a gyilkos gonoszság… Undorító világ ez, én mondom!

dr.ahalan 2024.09.26. 23:20:22

Minden napra van izgalom, ma a kéményseprők jelentkeztek be a házba, kéményellenőrzés… Harminc éve ugyanaz az emberke jön, tavaly mondjuk elmaradt, de most itt volt megint. Tömzsi kis figura, rettenetes beszédhibával, zavarba ejtően érthetetlen szavakkal.
Sok évig volt mogorva, de igazából félrenézett sokszor… Az én szobámban béleltük a kéményt, de Horrorka szobájában még mindig béleletlen. Igazából ott nem is használjuk azt a fűtést már évtizede… Mindegy.
Régen két oldalról volt bekötve a kéménybe két fűtés, a szomszéd néninek vegyestüzelésű cserépkályhája volt, nekem gázkonvektorom. Ezer törvény tiltotta, közben keresztbe-kasul voltak IKV-s bekötések, ledugózások, rém vicces, és teljesen megoldhatatlan kémény. :)
Mogorva kéményseprő minden évben szigorúan megszidott minket, de nem adott „piros cetlit”…
Most kedves volt, még viccelt is, ámultam-bámultam… Nem lehet ezt tovább játszani, szigorodnak a feltételek, hiába lett közben teljesen enyém a kémény, ezt nem lehet már bélelni se. Sose lehetett… Dugózzam le, akkor ő se játszik a munkahelyével, és engem se büntetnek halálra… 30 éve mentegeti a hasonló kéményeket, ha nem használom úgyse, akkor legalább én tegyem rendbe a dolgot. :O
Ledöbbentem! Harminc év! Azóta jön mogorván, szid, és mégse tett sose semmit. Mert a 130 éve épített kémény igazából működött… Nem akart költséget generálni se a háznak, se nekem.
Nézte, ahogy felnőtt egy gyerek, lett kamasz, aztán nagylány, aki kicsúfolta… Kéményseprőt látok, szerencsét találok! :)
Megírta a papírt… Volt még egy kérdésem… Elmesélte valahogy, ez történik ebben a mocskos rendszerben. Előtte se volt különb. Néztünk egymásra. És értettük egymást…
Talán nem küldik nyugdíjba. De ha mégis, akkor a házat nagyon megbüntetik a kémények miatt. Mert a háznak van egy kicsinke vagyona. Tényleg kicsinke… És arra bizony fizetni kell, szükség van erre a pénzre, a mammon zabálni akar…

dr.ahalan 2024.09.27. 23:30:59

Végre péntek! A Gábor jött betegen is, ma home office dolgozott… És jött, mentünk bevásárolni. Évek óta fertőznek minket, ez az ötödik betegséghullámunk, évek óta kiabálok… már mi is leszarjuk… Mentünk bevásárolni, aztán bekuckóztunk. :)))
Orbán Balázs. A botrány hatalmas, elképesztő, gusztustalan… Az Orbán-klón elmagyarázta, ha az oroszok majd minket támadnak meg, akkor nem szabad ellenállni… Be kell őket tessékelni megint, mert fontos a béke, az emberélet.
Természetesen ezzel van tele a világsajtó, az 56-os forradalommal… A hősöket megalázta, meg egyéb… Ez nemigen érdekel.
Az viszont érdekel, hogy az az ember nem pislog. Szinte egyszer sem… A hazug, sunyi ember ismérve. Detélleg! Nézd meg a videót! Nem pislog. Mereszti a szemét ártatlanra, és ugyanez igaz sok-sok fideszes, propagandát felmondó köztévés, hazug, megvett mocsokra, és a politikusokra is. Nem pislognak…
Érdekes felfedezés, én a családomban észleltem először. Ők észre se vették, de én láttam, hogy hazudnak. Ahogy édesaput kifosztották, ahogy még életében ellopták mindenét, ahogy beszéltek befeszült arccal, pislogás nélkül.
Vicces volt! :)))
Éva unokanővérem egyébként is amolyan fosós fajta… Rohangászott izgalmában a wc-re… Egyiptomban egyszer pont a szálloda főlépcsőjén sikeredett maga alá, elkapta az Egyiptom-betegséget, azt én is elszenvedtem… 40 fokos láz, rémálom. De ő, a Kőszegi Éva Bajáról TÉNYLEG befosott vacsoraidőben, a luxusszálló lépcsőjén a rém elegáns fehér nadrágjába.
Egyiptom. Szép emlék…
süti beállítások módosítása