dr.ahalan

dr.ahalan

Szárított csirkelábbal a szebb jövőért?

2023. szeptember 12. - dr.ahalan

 

Végre tudok fotót betenni, ezt augusztusban lőttem a Balaton közepéről, gyönyörű, tiszta, átlátható volt a víz, egészségesen türkizzöld! :))

 

Ma wok-kaját kapott a Gábor, mondhatnám thai receptnek, de nem egészen. Mirákulum-zöldségek, kínai érdekességek, német csirkemell. Jól sikerült. :)))

 

Most nagy az izgalom nálam! Szombaton nem főztem, elmentünk inkább csatangolni a Gáborral, kimentünk a Nagycsarnokba, ahol bevásároltunk. Például fél kiló (nyolc darab) harsogó, isteni hegyes erős paprikát vettem kétszáz forintért. :)))

 

Onnan elgurultunk Kőbányára, a kínai negyedbe. A Gábor olvasott egy cikket az ottani gasztroudvarról, Horrorka már evett is ott, és imádta. Meg is találtuk, de még nem volt nyitva egyik bódé sem, úgyhogy bementünk a Duna Panda kínai szupermarketbe.

 

Már jártunk ott régebben is, de azóta hatalmas lett az eladótér, és amiket ott kapni lehet! Aztaaaa!

 

Csupa-csupa ázsiai tradicionális étel, alapanyagok, kozmetikai cikkek, tengeri herkentyűk élve és fagyasztva, szörnyeteg halak, különös húsok hentespultban, idegen zöldségek és gyümölcsök, fura italok, cukrászsütemények, édességek, minden ismeretlen.

 

Még 100 napos tojás is van! Rém ronda! :O

 

Kevés dolgot mertünk megvenni, mert bár minden feliratozva van magyarul is, szeretem tudni, hogy miben mi van… Mondjuk üveg- és rizstésztát, kukoricakekszet, kínai csészés zseléket és pudingokat vettünk, mert azokat imádom. :)))

 

Most az a terv, hogy kutatok egy kicsit a neten, aztán szépen, komótosan bejárjuk az egészet, és bevásárolunk…

 

Mondjuk amin meghökkentem, rengeteg vidéki magyar ember vásárolt, hatalmas mennyiségben. Tisztítószereket, piperecuccokat… És kérem! Szárított húst! Kosarakat láttam, púpozva! :O

 

Először azt hittem róluk, hogy kutyakaják… De nem! Szárított, fűszeres húsok, meg húsdarabok pácban, olajban, rengeteg féle! Kis színes tasakokban… Csirkeláb. Kacsanyelv… És még annál is különösebb dolgok! Először megbotránkoztam, aztán jobban belegondoltam… Én legközelebb megveszek, és megkóstolok néhányat! Egyszer az életben. Miért ne? :)

 

Ugyanez igaz a gyümölcsökre is. És az üdítőitalokra. A cukorkákra. Chips-eket akarok rágcsálni egzotikus növényekből. Egzotikus befőtteket és konzerveket akarok!

 

Gábor persze el van képedve, te tényleg kettyós vagy Takács Bálint! :)))

 

Szóval izgalmas ez a szeptember, ígérkezik még egy lakodalom, egy különleges rendezvény, megnyílt az ARC kiállítás is, azt sose hagyjuk ki, és a gasztroudvar is kötelező. :))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr8518213149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.09.13. 23:29:38

Szokásos szerda, délelőtt fotóztam, házat tartottam, vevőkkel intéztem az ügyeket. :)
A Packeta működött, ott a csomag, a vevő átvette, az app jelezte. Klassz! Majd ezt is jól be fogják tiltani, mint az über-t… Megőrülnek attól, ha valami működik, szerethető, közösséget teremt, és az nem az Ő szagló közösségük, nem nekik hoz hasznot, hanem egyszerűen csak jó, emberi, logikus, környezetbarát. :)
Kezdődik a kampány, megjelentek a fizetett trollok a face-en, ahogy szoktak… Arctalan, lefizetett, hazug senkik, szórják a mocskot. Karigerinél, Perintfalvinál, Hadházynál is beléjük botlottam. Undor a köbön, detélleg! :O
Visszatérve! Szerda… Annyira szeretem ezt az életet! A hétfő csupa kipihent nyüzsgés, sokat intézni, menni, megtervezni… A kedd mindig lusta egy kicsit. (Ilyenkor intéztem a céges ügyeket!) Messze még a péntek, ráérek. Gyöngyök, bélyegek. A szerda fotózás. A web-shopok ügyei. Csütörtök? Új kaja, listázott dolgok… Péntek. Háztartás, takarítás, bevásárlás, és Gábor…
Ennek lesz vége, ha harminc éves vállalkozói múlttal állást vállalok. Márpedig kell a nyugdíj, és ehhez kell állás. Elkerülhetetlen.
Igazából izgalmas… Gyerekként ápolónő akartam lenni, a nevelőapám sofőrjénél nyaraltam Borotán. Lapos alföldi falu… Már nem emlékszem, hogy miért kerültem oda, de nem is fontos. Kedves család volt, a lányuk ápolónőként dolgozott, sokat mesélt… A nevüket már elfelejtettem, de volt szódás műhelyük, szódás kocsijuk, a lovat Gidrának hívták, és rengeteg vaddohány terpeszkedett a földjeik szélén, életemben először láttam azokat a fura, zöld papagájokat…
Emlékek… Jönnek, és jönnek. :)))

dr.ahalan 2023.09.14. 23:00:38

Ma megkeresett a face-en egy régi középiskolás barátnőm, 15 éve beszéltünk utoljára. Most is osztálytalálkozót szervez, hosszan csacsogtunk telefonon, érdekes volt! :)
Ő még mindig boldog a férjével, elmondta mi van a csajokkal… Összesen hatan voltunk lányok az osztályban, a gépészekhez meg egyáltalán nem járt lány, isteni felállás volt, én mondom! :)
A lányok ma is rendben vannak, akinek rossz volt a házassága, az elvált hála istennek…
Az osztályfőnökünk egy csuda pasi volt, döbbenetesen hasonlított Petrocelli-re… Még él, de megtiporta az élet.
A lányok otthon maradtak. Becsülettel élnek, 2-3 férfi volt az életükben…
Én eljöttem, és végigtomboltam az életet. Van ilyen. :)))
Nem értik a Gábor-jelenséget. Látták, találkoztak vele… És nem értik. Mi az, hogy nem akarok hozzámenni? Még együtt se élünk úgy „vadasan”? Mi van? :)))
Lelket simogató beszélgetés volt… Majd keressük egymást.
Főztem ma gulyáslevest, a Gábor jött, szerette, megette…
Volt még a Demográfiai Csúcs! Na azon iszonyú jókat kacarásztam, minden pillanatát kiélveztem, detélleg! Ahogy azok a fonnyadt, álszent, szexmentes kujonok tetszelegtek öten a színpadon azokban a muris ruhákban! … Ahogy hirdették az igét, ahogy szónokoltak…
Volt táncika, taps, mindenfene…
Igazság nem volt.
Az értelmiségi fiatalok elmennek. Mind És nem jönnek haza. Jobb nekik Dániában, Angliában, spanyolhonban… Vagy bárhol, valahol EURÓPÁBAN!
A félértelmiségiek maradnak. Felveszik a rettenetes családtámogató hiteleket, örülnek a lakáskának, házacskának, igyekszenek szülni… Így, vagy úgy… Egy életre rabszolgák lesznek.
És persze a tömeg… Templomba jár, mert kötelező… közmunkán él, herbált szív, alig eszik már, és a gyereke sovány, éhes. Nem tudja megoldani, nincs kiút… Bárhová fordul, falba ütközik. Csinál gyereket. Szereti is… Pénzt is kap érte! Rettenetesen keveset!
Nem, nem akarok belegondolni abba az életbe… Iszonyat!
Demográfiai csúcs, hát persze… Avada kedavra!

dr.ahalan 2023.09.15. 23:25:23

És péntek! :)))
Holnap extra, előre nem tervezett program! :)
Ma bevásároltunk, és persze beirányoztuk a kínai szupermarketet is. Mondjuk a bejáratnál rettenetesen büdös volt, gondolom ötször annyi élő halat, rákot, kagylót adnak el a hétvégén, de a zöldségeknél már elviselhető lett a szag. :)
Hosszan, óvatosan nézelődtem, sok-sok mindent vettünk. Mosószert, kozmetikai ezt-azt, egy nagyon helyes hőálló műanyag kiszedő kanalat, üdítőket.
Az édességeket részben már megkóstoltam. Hihetetlen! Kókuszkaramella! 11 darab van a csomagban, minden szem apró, kókusz alakú (lebomló) műanyag kapszulában. Tényleg az édenkert íze! :)))
Apró, egyenként csomagolt, intenzív ízű gyümölcscukorkák, semmi mesterséges aroma!
A zöldség és gyümölcs chips-ek! Vékonyra szeletelt, és valahogy kiszárított zöldségek, ropogósak, minden falat más íz, cukros és sós egyszerre. Egy csomagban krumpli, lila krumpli, retek, tök, karalábé, shitake gomba, és okra. Felfaltam vacsora előtt az egész csomagot, a Gábor megnézte, nem kérte… :)))
Mondjuk vettem szárított húst… Mellényúltam, nem csirkeláb, hanem kacsaláb lett. Vacsora után hősiesen kibontottam, se a kacsát, se a libát nem szeretem enni, ránézésre is forgott tőle a gyomrom… Valami zselészerű anyag borította…
Gábor ránk se nézett. Meg se mutassam… :)))
Igazából finom volt, fűszeres, erős. Pár falat rágcsa… Még a szárított marhahúst kipróbálom majd, az amerikai jerky-t nagyon szeretem, ez is hasonló lehet… Aztán le is zárom majd ezt a fejezetet az életemben. :)))
Izgalmas volt…

dr.ahalan 2023.09.18. 23:06:33

Megint elreppent a hétvége, kicsit sűrű volt. :)))
Szombaton a közös barátnőnkkel, és a párjával ebédeltünk a Stex-ben. Régen imádtam, remek bingóterem volt, aztán 1998-ban az első Orbán-kormány bezáratta a bingótermeket, pedig igen ártatlan szórakozás volt, Amerikában a templomokban játsszák… Mindegy.
Krisztike több mint két évtizede barát, nem szoktunk csak úgy csacsogni, rengeteget dolgozik, de bajban, tanácstalanságban mindig számítunk egymásra.
Ezt az ebédet a karantén előtt kezdtük tervezni, de mindig közbejött valami. Betegség itt, betegség ott, karantén, gyász, mindenfene… Most végre összehoztuk, úgy röppent el három óra, mint a pinty! :)))
Amit el lehet mondani… A Stex egy átlagos körúti söröző, nem egy luxus kategória. Négy főre a számla szervízdíjjal összesen kicsivel több volt, mint negyedévi… (Igen! HÁROM HAVI !) családi pótlék! :O
Négy egytálétel körettel, négy üdítő, egy koktél, és egy saláta. Se desszertet, se kávét nem kért senki… :O
Ennyit a családbarát kormányról. A családok támogatásáról. A Demográfiai Csúcsról, ahova nőket meg se nagyon hívtak… És persze az inflációról, ami egész Európában egy számjegyű már, csak Magyarországon ilyen óriási. Ugye? :)))
süti beállítások módosítása