dr.ahalan

dr.ahalan

Selyemcukor ársapka nélkül?

2023. január 10. - dr.ahalan

 

Tényleg teljesen eltűnnek lassan a régi ízek, igazi selyemcukrot vagy húsz éve nem lehet kapni Magyarországon, amit a búcsúkban, vásárokban árulnak, az már csak silány utánzat. Utoljára Horrorka hozott nekem Rodoszról, ha jól emlékszem. :)))

Az idő továbbra is vacak, esős, nem tesz jót nekem. Nem enyhülnek a betegség utózöngéi, a hangom olyan, mint egy idétlen, mutáló kamaszkölyöké, illetve néha egyáltalán nincs is, ami Gábor szerint paradicsomi állapot. :)))

Mindennel lassan haladok, és ebéd után megint aludtam egy órát, és ez bosszant. Sose szoktam…  Talán öregszem, vagy mifene… :O

Horrorka is beteg már jó ideje, tíz nap alatt majdnem egymillióan fordultak orvoshoz vírusos tünetekkel, szinte minden ismerősünkön átszaladt valamilyen nyavalya. Jöhetne már a tavasz, detélleg! :)))

Szólok is Tlalok istenkének, holnapra intézzen már valami kis napsütést. :)))

A hét poénja az Aranybulla-film, elolvastam pár kritikát, jókedvű lettem tőlük. Érdekes dolgok történnek a magyar filmgyártás berkein belül az utóbbi években, majd ráborzadnak ezekre a kordokumentumokra a jövő fiataljai. Én azt hiszem nem fogom beleásni magam… :)))

Van még az Erasmus-botrány! Nem is értem, mit keresnek állami vezetők, politikusok az alapítványok döntéshozói közt? Penetráns, sunyi dolog, persze hogy ezekre SE ad tovább Brüsszel pénzt, mit nem lehet ezen érteni? Az alapítványok igenis számoljanak el minden fillérrel, a döntéshozók érjék be szerény javadalmazással, ne költhessék korlátlanul a német és belga munkások pénzét luxusautókra, yachtozásra, puccos rendezvényekre, ne fizessenek milliókat tanácsadóknak.  Mi a baj ezzel, detélleg? :O

Pont a minap olvastam egy írást, van benne igazság… Az emberek egy jelentős része genetikailag rosszul van kódolva, abszolút hiányzik belőlük a szégyenérzet, nem ismerik a lelkiismeret-furdalást, az empátiát. Nekik természetes az antiszociális viselkedés. Rossz emberek? Nem is tudom… Persze! :O

Anyám tipikus példája volt ennek az embertípusnak, abszolút gátlástalansággal élte az életét, hitte és vallotta, neki mindenhez köze van, mindenben dönthet, mindenbe IS beleszólhat, akár aljas eszközökkel is.

Például már felnőtt ember voltam, de felbontotta, elolvasta a leveleimet, már férjes asszony és anya voltam, de beállított váratlanul, számon kért, véleményezett, mindenhova beleturkált, és mondta, és mondta…

Aztán minden programunkra jogot formált, szokása volt utazásokba kényszeríteni, a nemet nem fogadta el. Számtalanszor előfordult, Bajára utaztunk, ő utánunk jött, és becsöngetett oda hívatlanul, ahol éppen voltunk. :(((

Egyszer aztán elsikerített minket Ciprus török oldalára, szép kis kalamajka volt.

Egyszer csak bejelentette, lefoglalta a nyaralást, repjegy, minden elintézve, tartozom neki ennyivel és ennyivel… :O

Hát mondom! Nem akarok Ciprusra menni, pláne veled nem… De nem lehetett lemondani. Kész. :O

Aztán betelefonált a gagyi utazási irodába, kell-e vinni strandcuccokat… Akkor derült ki, hogy a szálloda ugyan közel van a tengerhez, de strandolni nem lehet, a hotel és a part között hosszan lezárt ligetes sáv van, tele kígyókkal… Na! Akkor derült ki, hogy ez a török oldal, majdnem megütött a guta, ő meg mentegetőzött, nem tudta hogy kétféle Ciprus van… Pffff! :(((

Irtózatos pénzért végül kaptunk helyet egy másik hotelben, erről a nyaralásról érdemes lesz majd bővebben írni… Aztán ennek a nyaralásnak a folyamodványa lett egy évvel később a mindent eldöntő hajóút…

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr2418023554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.01.11. 23:27:23

Tlalok tényleg jó fej istenke, hát milyen csodás tavaszi időt sederintett ide, Európa legszomorúbb, legjobban becsapott kis országába... Mentem is azonnal a cseh üveggyöngyök márkaboltjába, elherdálni a karácsonyi ajándékutalványomat! :)))

Gábor igen bőkezű volt megint, sok-sok ideig válogattam, a tulaj segített, a bekukkantó gyöngytyúkokkal jókat beszélgettem, ötleteltünk, kibeszéltük a színeket, az árakat... Jó volt! :)))

Hazafelé bementem a Blahánál is a gyöngyboltba, japán delica kellett... Fekete! Az árak! Asztaaaa! Belebódultam... 5 gramm, azaz fél deka... Eddig volt 385.- Ft. 475.- Ft. A galvanizált arany... Kb. Ezer... Most a legolcsóbb is az új áron 1.350.-... :O

Rengeteg delica gyöngyöm van, és rengeteg már megfűzött díszes gyöngyöm... Egy gyöngyszem 286 szem apró gyöngy. :)))Majd egyszer megkérem az árát. :)))

Megnéztem a teret is. A Blaha gyönyörű! Majd tavasszal zöld lesz, és kedves lesz. Teljesen feleslegesen ugatnak be székely (valójában román), háromszor szavazó, magyarul alig tudó fideszbozgor aljasok a Karácsonynak... Semmi közük. :)))

A Blaha a mienk. A Lánchíd is. A rakpartok nagy része is. A Kolodkó-szobrok is. Szép és jó terem rajtuk...

Míg a magyar termőföldeken akkumulátorgyárak épülnek. Rengeteg sok millió hektárt ölnek el, betonoznak le az ázsiaiak, Orbántól megkapták, Gábor cége is dolgozik ilyen építkezésen... Nem szabad megírnom. :O

Hogy ott már sose nő magyar búza...

A napok viszont hosszabbodnak, jön azért a tavasz, én azt hiszem! :)))

dr.ahalan 2023.01.12. 23:12:37

Megint egy hosszú nap volt a Gábornak. Hat emberke, egy cég... M. kórházban kivizsgáláson. G. felesége szül. A. covidos... Gábor rohant reggel az építkezésre, aztán hívott Budafokról, szervizben van, lerobbant a kocsi, egyszer csak kijelzett... Motorhiba. Telefonok, az építkezésről indult érte autó, G. otthagyta a szülőszobát, hozta a telephelyre a másik céges kocsit... Pfff... :O

Micsoda egy év lesz ez, tenagyatyaúristen! :O

Én is tettem a dolgomat persze, de velem nem történt semmi... Kirántottam a húst kényelmesen estére, a Gábor szereti mostanában... Valamiért megint kedvet kaptam a fülbevalókhoz, van vagy 150 pár készen. Töltögettem a bélyeges boltocskáimat is. Ennyi... Semmi érdekes. :)))

Szóval török Ciprus. :)))

Érdekes nyaralás volt, ENSZ-embargó, komor fegyveres katonák mindenütt, Nicosia mellett a messze semmiben a hotel, egzotikus kerttel, ragyogó úszómedencével, medencebárral, pár lépésre a tenger, köves, sziklás, élvezhetetlen... Jobbra vulkáni, halott, fekete táj, balra pusztaság, gyalog kellett elmenni 3-4 kilométernyire, egy kisboltba ásványvízért, mert kaja volt rogyásig, de az italokat és a jeget a negyven fokban vérlázítóan drágán adták a hotel bárjaiban.

Minden, de minden turista-átverést alkalmaztak, olyan köpenicki disznóságokkal találkoztunk, hogy leesett az állam... :O

Egyébként a hatalmas hotelben alig tíz-tizenöt vendég volt rajtunk kívül... :)))

Döglöttünk a medencénél, a húgom meg én fejest ugrani tanítottuk a lányainkat, néhány koktélért cserébe hagytuk magunkat lefotózni a készülő katalógusba, lovaglás a parton... A lovak szegények olyan öregek voltak, hogy állni is alig bírtak. :)))

Iszonyú pénzkidobás volt a semmiért...

A hotel egyszer egy héten buszt indított a fővárosba, megnéztük a falat, ahol a görögök és törökök kiabáltak át egymásnak... Olcsó volt az arany, unalmamban egy klasszikus gyűrűt vettem, olyan receficés vastag biszbaszt hatalmas, csiszolt szoliter kővel, úgyse lehetett ott másra költeni. :(((

Persze igazából nem unalmamban... Anyám volt aranymániás, már pattanás nőtt a hátsómon, annyit válogatott, végül a húgomnak vett valami vékony arany gyűrűt, meg a másik unokájának láncocskát, nekünk persze semmit. És akkor unottan ráböktem, ezt kérem... Egyszer viseltem, mindenbe beleakad, de cserébe szikrázik, mint a Salamon töke... :)))

Anyám arca szépen belilult a méregtől, nem tudta hogy ennyi pénz van nálam... Hápogott. :)))

A gyűrű egyébként jó befektetés volt, egyszer majd szomorú helyzetben elég lesz az ára egy nyaralásra. :)))

Észak-Ciprusról még rengeteget lehet mesélni... És ez abban az évben volt, amikor berobbant Tarkan a maga zenéjével, azt hallgattuk reggeltől estig, és a bárfiú az utolsó napon egy kalózkazettát adott nagy szeretettel... Tarkan. "Cerekle kis magya lány. Mi barat!: "

Na jó.... Nem most volt! Horrorka akkor volt 8 éves. :)))

dr.ahalan 2023.01.13. 23:19:46

Péntek 13... Nem vagyok babonás... Vagyis de! :)))
Úgy szorítottam a Gábornak egész nap, hogy azt nem lehet elmondani! Egyedül volt a géppel, egész nap hajtották, tonnákkal lavírozott szűk helyeken, emelte szédületes magasságokba őket. :O

De végre itt van, hatkor esett be, rohantunk bevásárolni, csirkecomb már nem volt, csirkemell se, disznóhúst kaptunk, meg pulykamellfilét. Jó drágán! De bánta a fene! :)))

A kedvenc német sajtunkból az utolsó csomagot tudtuk elharácsolni. :)))

Isteni érzés volt kortyolni a péntek esti bort, megvacsorázni vastagon. Gábor már persze alszik. Csudijó! :)))

Szóval volt ez a nyaralás Ciprus északi oldalán... Akkor lett elegem nagyon anyánkból, szépen és kedvesen elmondtam... Nem kérek több ilyet! Soha többé ne költsön a kontómra, nem fogok elmenni az utazásokra, és nem fizetem ki azokat. Nem érdekel, hogy mit ír alá a nevemben. Legyen elég! :O

Rólam tudni kell, végtelenül rendes tudok lenni, de az emberi aljasságot, a sunyiságot, a kapzsiságot, hazugságot nem tűröm! Édesapu módszere volt, bölcs módszer... Kétszer beszélek, szólok ellene halkan, sose többször. KÉTSZER! Harmadszorra nincs tovább... Nem vagy, nem létezel, érdemtelen lettél, nem vagy része az életemnek, és soha, de soha nem is leszel... Nincs visszaút. Soha! Senkinek!

Gránitba véstem, megfogadtam, betartottam egész életemben! :)))

Szerintem jól kalkuláltam... :)))

Szóval anyánkkal nem volt kellemes utazni! Betegesen vonzódott az olcsó ajánlatokhoz, a harmadrangú szállodákhoz, a kissé szagló utazási irodákhoz... Betege volt a félpanziónak, a reggelinél bezsákolta az ebédet is a végtelen fenekű retiküljében rendszeresített zacskókba, és lopott! Leginkább hamutartókat, eszcájgot, az első dolga volt elpakolni a hotelekben a minisampont, a fürdősapkát, a szappant, aztán naponta reklamálta a takarítónál az újat... Borzasztóan viselkedett, állandóan követelt, háborúzott, nulla nyelvtudással... Elvárta hogy fordítsunk neki, állandóan kártérítést akart... Szóval nem volt jó vele utazni, de elvárta, kihisztizte, kiharcolta, megkövetelte.

Ebből lett elegem 1999-ben... És szóltam, beszéltem vele másodszor. Eddig, és ne tovább!

dr.ahalan 2023.01.15. 23:22:32

És megint elröppent a hétvége az összes kedves percével, igyekeztünk kimaxolni. A Gábor szombaton hozott a Spar-ból csirkecombot, horror áron... Ha jól látom, akkor ez két év alatt háromszorosa! Nem semmi! :O

Persze olvastunk, néztünk híreket. Sokat-sokat... Euronews...Mostanában megint szeretjük. 24.hu. -t. :)))

Putyin már ámokot fut, nem kímélt eddig se nőt, se csecsemőt, se öreget, se beteget...A saját katonáit se... Értelmetlen halál ezrével.... Mennyi még? :O

Közben a magyarok Romániába mennek tankolni, bevásárolni, és dolgozni. Vicces. Ide is eljutottunk, mi büszke, kemény magyarok! :)))

Jól megmutattuk a világnak, detélleg! Külön köszönöm a fideszes szavazóknak! :)))

Szóval 1999... Hazajöttünk Észak-Ciprusról, és megint szóltam anyámnak. Eddig és ne tovább! Hatalmas bűneid vannak, nem tűröm tovább!

Akkoriban az volt a legnagyobb baja, hogy Gábormamát invitáltuk az éves családi nyaraláshoz... Jesolo-ba. Mint unokával egy szobában alvó nagymamát! Hát azt nagyon fájlalta... Miért nem őt? És kifizetitek az útját? Tényleg? Az enyémet miért nem fizetitek ki?

Mert a Gábormama nem lop, és nem bunkó. Azért.... Hápogott, lenyelte, de nem adta fel!

Gábormamát természetesen hermetikusan elzártuk anyámtól. Sokszor próbálkozott felvenni a kapcsolatot a maga egyszerű, primitív módján, de falakba ütközött. :)))

Iridj Varnew 2023.01.16. 04:44:45

első!!!!
hetek után megtört a jég!! juppéééé......

dr.ahalan 2023.01.16. 22:33:40

@Iridj Varnew: Hurrá! Most meg én nem tudok belépni, csak másik böngészővel, valami kacifántos módon... A franc se érti! :O
süti beállítások módosítása