dr.ahalan

dr.ahalan

Földalatti ügyek, sötét örökségek

2022. augusztus 23. - dr.ahalan

 

Pula nem csak felszínen érdekes, a föld alatt is rejtélyek milliói várják a bátrabb embereket, felmérhetetlenül sok, több száz kilométer hosszú alagút- és barlangrendszer található Pulán és környékén, iszonyú sok bejárattal, lejárattal.

Már a római korban építettek katakombákat, kazamatákat, összekötötték a barlangokat. A középkorban és háborúk idején nagyszámú ember élt a föld alatt, feltételezhetően több temető is található lent, aztán a Monarchia haditengerészete alakított ki új, titkos járatokat a tengertől a város különböző pontjáig, a világháborúk idején új és új járatok születtek, végül a paranoiás Tito-katonaság alkotott meg egy komplett föld alatti várost a mi kedvenc öblünknél.

Adminisztráció csak nagyon hiányosan maradt fent, de bárhol találhatsz a föld alá vezető ajtót, üreget, aknát. A képen lévőt most fotóztuk, de nem mentünk be, jól hallhatóan lakik ott valaki vagy valami. :)))

A városban a bejáratokat lezárják, de a természetben nem, így aztán egyszer találtunk egy aknát, alatta egy komplett szennyvíztisztítóval (Tito-korszak), aztán egy géptermet, ide a Gábor le is mászott, mert a stabil vas létra is ott maradt. Egy kórház is van ott valahol, de azt még csak sejtjük, hogy merre. :)))

Az alagutak egy pici, alig pár száz méteres (Monarchia-korabeli) része van még csak feltérképezve, oda be lehet menni vezetővel, a többit uniós pénzekből kutatják. Mellesleg csak a Monarchia által kiépített alagutak hosszát több mint 50 kilométerre becsülik.

Szóval imádjuk Pulát! :)))

Ma megint Horrorkával töltöttem a nap nagy részét, mennünk kellett… Hát! Érdekes dolgokat tudtunk meg, csak néztünk egymásra döbbenten.

Elmentünk utána ebédelni, de mindketten mérsékelt lelkesedéssel nyeldekeltünk. Undor…

Gábornak délután sütöttem egy lecsós csirkemellet, mert rengeteg paradicsom és paprika jött a Mirákulumból. :)))

Agyilag fáradtam el ma, este már csak bugyuta játékokat voltam képes játszani, se könyv, se film nem jutott el a tudatomig.

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr1317914611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2022.08.23. 23:21:29

Hallgasd meg! Nézd meg! Értsd meg a világot, és tégy a gonosz ellen!

www.youtube.com/watch?v=_q7Y_la5aJE

dr.ahalan 2022.08.24. 23:02:45

Végre ez kedves nap volt, a magam tempójában végeztem a dolgaimmal, fotóztam, retusáltam,leleveleztem, telefonáltam... Gábor is jókedvűen jött meg Veszprémből, még az angyaldoki felé is elsikeredett, fogytán vannak a csodabogyóim, hozott egy jó időre elegendőt. :)))

Ma a nevekről fecsegtünk, én mindig utáltam Klárának lenni. Igazából édesapu cseszte el, amikor születtem, akkor neki kellett az anyakönyvi hivatalba bemenni, anyám a lelkére kötötte! Zita! :O
(Mondjuk a Zita nevet is utáltam volna, de mindegy... :))) )

Mondjuk úgy... Túl sok volt út közben a kocsma, és az újszülöttet éltető barát. Retró tejfakasztó buli... Elfelejtette drága édeasapu a nevet, az anyja neve Klára, legyen ő is Klára... :)))

Meg izé... Valami rémlik! Ja! Rita! Így jó lesz...

Gyerekkoromban a romantikus olvasmányokból áhítottam neveket. Tamara. Csilla. Imádtam volna Tündének lenni! :)))

Férjem is úgy lett! Szabó Magda ezerszer olvasott regénye... Nekem Rudolf legyen a férjem!

És egyszer csak a borozómba betoppant egy frissen leszerelt, jóképű focista, tőlem jóval fiatalabb, mindenki ismerte, a legvagányabb alakok is... Szervusz Rudi! Mit iszol? Újra itthon? :)))

Rátámaszkodott az apácarácsra a cukker stílusával... Csókolom! Remélhetek? :)))

Nem volt nehéz dönteni. 25 évesen, pont ideális időben voltam a gyerekszüléshez, neki pedig kétszobás, összkomfortos lakása volt a téren, öt percre a kocsmámtól, rálátással a Dunára és a Gellérthegyre. :O

5 csudaklassz év volt... Aztán elromlott. A lakásért megharcoltam vele, az anyósommal, és a lakásmaffiával. Kegyetlen harc volt a kilencvenes években, de győztem... Gigantikus történetek, több mint 30 év... Szegény Rudi nagyon fiatalon elment. Távolról se érte meg a negyvenet... :(((

Nevek... És a szülők által választott névnek tényleg van a gyerekre ráterhelt karmája... Vannak jó keresztnevek, és rossz keresztnevek. A G-vel kezdődő nevek például jók... Mondjuk általában... :)))

Érdekes téma...

dr.ahalan 2022.08.25. 23:41:03

És már megint nem stimmel valami ezzel a naplóval...:O

Be vagyok lépve az egyik böngészővel, a másik meg nem fogadja el a jelszót... :O

Mindegy... Töltött tök. A mirákulumból érkeztek, kicsik voltak, vékony húsúak, lementem a Spar-ba, daráltattam húst, összerittyentettem, isteni lett! Gábor jött Veszprémből, megette. Kész. :)))

Ágival beszélgettem ma este sokat... Ha húsz évvel ezelőtt találkoztunk volna, akkor remek magánnyomozó céggé nőhettük volna ki magunkat... Ő profilozhatott volna, és hoztam volna a kötelező logisztikát, matekot és fantáziát, Gábor maga a rend, fegyelem, türelem és férfierő, Ági lánya a bridzs-tudás lévén vihetné a másik felét a logisztikának, Horrorka lehetne a humán-erő, a kommunikációs szakember, aki tud az emberekkel bánni... :)))

Ezt annak kapcsán következtettük ki, hogy reggel óta nem találta a TV-távirányítót.... Segítettem, az ablak alatti radiátor réseiben leledzett. :)))

Ami még lényeges, erősen felment ma a vérnyomásom egy cikk kapcsán. HVG!

ÁSZ! Elemzés! Miért káros, ha a magyar nők túl sokat tanulnak... Mert szegények belebetegszenek! Az a nagy nyomás... És kevesebb gyereket is szülnek. És kevésbé SZÓFOGADÓAK! :O

Hogy MI VAN? És ezt egy hímsoviniszta fasz le merte írni? Alá merte írni? Merte publikálni? Európában? 2022-ben? Tényleg? :O

Undorító világban élünk, nem csoda... A plakátkiállítás témája a mi buborékéletünk lesz az idén. Bikás park.... Feltétlenül megnézzük! :)))

Amikor 2010-ben leírtam a buborékelméletet, akkor kiröhögtek. Volt aki nyíltan, volt aki sunyin... Sokan közülük már nem is élnek. Vagy az az élet... Hát az már nem élet.

Voltak akik élhettek a buborékokban. Vastagon visszaéltek vele... Nincs visszaút, nem vagy, nem létezel...

Tudtad? Asimov megjósolta a buborék-életet...

Qouple Ray 2022.08.26. 07:49:37

tillárom haj!!!! juh héjjj!!!
már itt is vagyok!!!

dr.ahalan 2022.08.26. 23:26:41

@Qouple Ray: A rendszer nem tökéletes... Ez van! :)))

dr.ahalan 2022.08.26. 23:46:49

Jó kis nap volt! A Gábor végre ráért a közös életünkre koncentrálni, NEM ment el Veszprémbe, a bevásárlólista olyan hosszú volt, hogy nem fért rá egy pincérblokkra, de kettőre se... 8 helyen bevásároltunk, megjártuk a balkáni diszkontot italokért, a kedvenc ásványvizünk pont kifogyott... :(((

Holnap tárkonyos csirkeraguleves rengeteg mirákulum-zöldséggel, fűszeres egyben sült karaj, krumplipüré, extrém saláta. :)))

És kérem! A Gábor ma sok-sok idő után besikeredett a bélyeges bácsihoz! Bizony! :)))

Vett is fél kiló külföldi bélyeget...

Csak hogy értsük! A járvány előtt se lehetett kapni külföldi ömlesztett tételt! Ami mégis volt, az silány volt... Azóta sok bélyeggyűjtő meghalt. Tudom, szomorú. :(((

De itt vannak nálam a valamikor imádott gyűjteményekből az örökösök által elherdált példányok... Meglehetősen boldog vagyok tőlük. :)))

Qouple Ray 2022.08.27. 07:19:29

@dr.ahalan: megnézném a bélyeggyűjteményedet:):) már ha érted mire céltok:):):):):)

dr.ahalan 2022.08.28. 23:02:11

@Qouple Ray: Értem... Három napi hideg élelemmel kéretik felszerelkezni, a tisztálkodás megoldható, jeget a melegre tekintettel biztosítok... :))))

Egyébként egyszer tényleg megmutattam egy buliban a magyar klasszikus gyűjteményemet egy free-s arcnak, itt nálam. Rém zavarban volt... Ezek kőnyomottak, ezek meg tévnyomatok. Látod? Ez egy koronás Madonna, ez román felülnyomat, ez egy Horthy-gyász... :))) Na mi van? Nem ezen témázgatunk egy ideje? Péter 543... Egy arc volt, detélleg!

Jó kis mutatvány volt! :)))

dr.ahalan 2022.08.28. 23:30:30

És vége. Szerettük ezt a hétvégét is. :)))

A röhejes, elhalasztott tűzijátékot is túléltük. A Gábor az ablak közelébe se ment... Én megnéztem a bugrisok tülekedését, még soha ennyi ember nem mászott fel a hídra, jöttek tele kocsival, kóvályogtak, leparkoltak minden lehetetlen, tilos helyen, sokan persze be se jutottak a térre, leállt a forgalom, tülköltek, kiabáltak, szaladtak előre, rángatták a csalásprogramos gyerekeiket, durrogott a mindenféle csillivilli szar, és élvezkedtek... Najóvan... Egyszer vége lett... Megzakkant denevérek, bogarak, madarak hullái... Letudtuk, ez a lényeg!

Csak csendben jegyzem meg! A húszmilliós, családbarát hitelprogramra szeretett kormányunk most tolt rá tíz milliós extra költséget...És akkor még az extra szülés is kell, három gyerek. Kettő nem elég!

Viszont volt nekik tűzijáték.

Volt fényfestés is... Mi a Szent koronát láttuk, vörösben. Forgott. Aztán átalakult fenyegető keresztté... Budapest felett!

Pont ahogy a halálfalók felküldték Voldemort jelét az égre! Tényleg! Egy az egyben...

Érdekes jelenség! És milyen sokan meghalnak! És a magyar ettől boldog. Ettől a kibaszott, környezetszennyező, sokszorosan túlárazott tűzijátéktól. Nekik ennyi a boldogság. Iszonyú, ami ezzel az országgal történik... Zombiország...

Qouple Ray 2022.08.29. 06:27:56

nem elég hogy ma reggel arra ébredtem, miszerint megint itt hagyott csányi sanyi bá egy kisebb összeget, de végre tegnap délelőtt sikerült megtalálni, majd megvenni azt a babát lujzibéééééééjbének, amit már hónapok óta keres, keresünk. viszont jövő vasárnap orbitális tortaevő verseny, és kerti pogromok, hogy rá két hétre kezdődhessen minden elölről, mert akkor meg lucababakirálykisasszony lesz 8!!!!!

dr.ahalan 2022.08.29. 22:31:10

@Qouple Ray: Igen, köszönöm a tudósítást! Ez nektek a torták időszaka, imádom! :)))

dr.ahalan 2022.08.29. 23:00:24

"Nemszeretem" hétfő... :(((

A Gábor már sötét hajnalban kelt, amikor indult, akkor ébresztett, megint nem hozott kulcsot. Ájultam vissza az ágyba. :(((

Bocsi Takács! Már csak pár hét... Persze! Húsvétra ígérték a veszprémi munkák végét, de a megrendelő rájött, ennél becsületesebb, ennél megfeszíthetőbb céget nem talál.... Persze nem az én dolgom...

Krvltb...

Szóval emberi időben felkeltem, végeztem a saját munkámat kellemes tempóban, élveztem a késő nyarat, igyekszem nem gondolni a betüremkedő őszre...

Vacsora az érkező Gáborral, a dinnyét nem vágtuk fel... Majd holnap. Ment haza.

Este utoljára Bart Bonte játékot (Sugar, sugar) játszom sok ideje... Húsz perc relax. Már szerintem világbajnok lehetnék! Csiszolom az utolsó pályákat, új utak, új taktikák, új trükkök... Csorog a cukor, én meg gondolkodom... Vastagon van min gondolkodni...

Alig 22 éve, hogy letisztáztam magamban ... A toxikus emberi kapcsolatokat hermetikusan le kell zárni! Nagyon nehéz volt kivitelezni... Anyámmal kezdtem 2000-ben Cipruson...

Szóval nehéz volt... Ágival beszéltem meg, mindig dolgozni akar velem kapcsolatban... Elmondtam. Szerintem a toxikus kapcsolat először elfogadja a segítséget, aztán kéri, szemtelenül kiköveteli, végül elveszi... Az utolsó stádiumban meglop, becsap... És ha észreveszed, eltűnik, mint szürke szamár a ködben... A számlát soha nem fizeti ki. Néz jobbra és balra ártatlanul, némán mint aki nagyot és büdöset fingott... Sokszor kivártam a végét. Buta voltam? Buta voltam... :)))

Mint megtudtam... Kevés ilyen hülye van... Ilyen jólelkű hülye... Mint én. Az vizsgálandó...

Na! Az Ági beszél! Akit pont ugyanebből a tésztából gyúrták! :)))

Ezen jót nevettünk. Jó volt. :))))
süti beállítások módosítása