dr.ahalan

dr.ahalan

Emberek a homokon

2021. július 20. - dr.ahalan

 

 

Őket 2018-ban fényképeztem Jesolo-ban, rengeteg illegális árus lábal minden nap a homokban fel-alá sok-sok kilométeren. Árulnak ruhát, pólót, játékot, bizsut, kamu órát, táskát, törölközőt, ásvány láncokat, strandkendőt, kalapot, és még ezer mindenfélét, alkudni kötelező, de még így is sokkal drágábban adják a portékát, mint a főutcán az üzletek…  Mégis vásárolunk tőlük, ezzel támogatva őket.  Minden jóérzésű ember így tesz… Szerintem! :)

 

Iszonyú nehéz élet lehet, negyven fokban gyalogolni, kiabálni, alkudozni, mosolyogni, fürdés nélkül, pihenni ernyő alatt csak akkor tudnak, ha a szállólakók fedezik őket. Ritkán pihennek… Csak mennek, mennek…  :O

 

A világítótoronynál  laknak valami áldatlan hodályban, ott kapják az árut, egész maffia épül rájuk. :((

 

Orvosi ellátás nincs, enni kapnak… És reménykednek abban, hogy valamikor továbbmehetnek. :)

 

Fura szerkezet az ember, szoktam figyelni… A nyugati vendégek segítik őket, ha kényelmesen megjelennek a fináncok vagy a bevándorlásiak a parton, az külön színjáték… Nagyon lassan jönnek, esetleg isznak egy kávét, a strandszékek közt pedig megy a riasztás szájról-szájra. POLICIJA! POLICIJA! Mindenféle nyelven persze… :))))

 

Akkor aki illegálisan tartózkodik az országban, az szalad… Akinek már van engedélye, az csak a portékát könyörgi be strandlepedő alá, vagy egy nagyobb táskába.

 

Akik nem szoktak segíteni? A magyarok nagy része, az oroszok, a szerbek… És mindig megmorognak. Lecarom pont… :)))

 

Szóval az jut eszembe sokszor… Ezek az árusok vajon hogyan vészelték át a járványt? És mi lesz velük? :O

 

Érdekes az is, ha komolyan le akarnak tartóztatni veszélyes migránst, azt meg tudják persze oldani, az árusok maguk segítik a hatóságokat, láttam ilyen akciót is, érdekes volt, és nagyon durva.  Nyilván okkal! :(

 

Közben beleolvastam az olasz hírekbe, beszéljünk a valós bűnözési arányokról. Jesolo-ban tényleg volt egy nemi erőszak 2018-ban. Egy. Sok ezer bevándorló, sok tízezer vendég, EGY szenegáli vadbarom megerőszakolt egy 15 éves lányt. Azonnal elkapták.

 

 

 

Hát… Hiányzik a tenger! :))))

 

Munka nagyja készen van, holnap már szerda! De jó! :))

 

Gábornak rázósan kezdődött a hét, hétfőn hajnalban ugrott, rohant, szivattyút kellett szerezni, az építkezést elöntötte a víz, a csatorna Budafoknál  visszaduzzasztotta a víztömeget, de komoly, nagy teljesítményű szivattyút nem könnyű ilyenkor kölcsönözni…  Borzasztó volt! :(

 

Neki persze nem, ő nagyon élvezte szerintem, nem az irodában kellett mérgeskedni. :)))

 

Közben jön a Duna, ha jól olvastam, Győrnél már kilépett… Sehol semmi készültség a magyar szakaszon. Sajátságos! :O

 

A lehallgatási botrányról már nem is szólok. Olvasom megdöbbenve a csoportokban a neveket, akiknél megtalálták a kémszoftvert… És olvasom a felháborodásokat! És még mindig van olyan, akinek ez is tetszik pont úgy, mint a homofób törvény. Meg a malacpersely-ügy. Van egy véleményem róluk, detélleg! :))))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr8116633946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2021.07.21. 22:49:43

Mozgalmas nap volt, elfáradtam. De a fotózás készen van, Gábort is megetettem, még segíteni is tudtam neki egy kicsit... :)))

A narancsos vezírre meg alaposan ráégett ez a sok mindenféle, egész Európa felhördült a homofób törvény okán, nem érkeznek a pénzek Brüsszelből, követelik a jogállamiságot, ráadásul itt van ez a lehallgatási botrány is, kár itt már elkenni, mismásolni, sumákolni... :(

Erre népszavazást hirdet... Gyermekvédelmi népszavazást... Most őszintén! Eddig se jártak be az iskolákba LMBTQ aktivisták "megtéríteni", ez nettó hazugság, és soha senki nem presszionált gyerekeket nemváltó műtétre. Marhaság az egész, átlátszó, szánalmas és nevetséges. :)

Dübörög a kampány, és azt hiszem még sok-sok érdekes dolog fog történni, akár naponta. Érdemes olvasni a 24.hu-t, vagy a parameter.sk-z akár. És persze a megszokott Telex-HVG-444 kombót! :)))

dr.ahalan 2021.07.22. 22:49:25

Hűűű! Ez ám a zűrzavar! :)))
Gábor reggel az építkezésen kezdett, rakodtak a gépekkel, közben nyakig sáros lett, beugrott kamaraerdőn a sógornőm telkére tisztálkodni, mert az irodában volt jelenése, aztán délután jött, rohantunk bevásárolni, holnap is tele lesz a nap, nem fér bele...

Közben én tegnap találtam egy albumot, tele kezdeti magyar bélyegekkel, szóval nekiláttam összerakni egy kis gyűjteményt eladásra, mindenhol bélyegek...

Szóval elpakoltam a bevásárlást... és szemügyre vettem a sógornőm küldeményét... Kérsz egy kis spenótot, meg egy ubsalnyi ubit? Hűűű! Megint vagy öt kiló spenót, és rengeteg uborka... És még csak holnap jönnek haza Gábormamáék a Mirákulumból a szomorú esemény kapcsán. Ajvé! :)))

A spenótot már megtisztítottam, holnap felfőzöm, fagyasztom... Nagyon élménydús munka volt, a zsákban volt öt-hat fiatal zöld tücsökféle, néhány pók, és pár egészen egzotikus bogárka. Nagy részüket sikerült kipaterolnom, de egy-két tücsök elugrált. :)))

Úgyhogy most mindenütt tücsök, bogár, bélyeg... Állatkert a poggyászomban! Családom és egyéb állatfajták! Kedvet kaptam Durrell-t nézni, úgyhogy most pörög a sorozat, az ágyam azon részét, ahol alszom... Megszabadítottam a bélyegektől, azok átvándoroltak a gyöngyös asztalkára, a gyöngyök tiltakoznak. :)))

Most pedig iszom egy nagyon jeges koktélt, filmezek még egy kicsit, aztán alvás. Holnap is hosszú nap lesz. :)))

Khinem Saar Yale 2021.07.23. 07:09:03

első!:):)
zsetem, szumma kumla ude és egyebek.....
háááát...... nem mondom hogy szar volt, viszont baromi jó volt, élveztük......
és az új pink floyd kóver idén ( bármi is jöjjön még!!) mindent, de mindent visz!!!
igen erősen ajánlom!!!

dr.ahalan 2021.07.23. 23:54:48

@Khinem Saar Yale: Isten hozott itthon! Gondolom tele vagytok élményekkel megint! :)))

dr.ahalan 2021.07.24. 00:05:06

Péntek, végre! :))))
Gábor már délben végzett mindennel, ebéd után húztunk ki Kamaraerdőre, jó volt egy hatalmasat beszélgetni, volt gyümölcsleves rengeteg gyümölccsel, és sok-sok süti. A sógornőm egy zseni, komolyan... Most diós sütit kaptam, kis kosárkákat, a közepén lekvárral. :)))

Szóval édes egy nap volt, állíthatom! :)

A nagy öröm, hogy a telken találtak síndarabokat a fészerben, a Gábor tesója olyan pöpec kis ékszerészüllőt barkácsolt nekem, hogy meghasadt tőle a szívem! Még hajlítani is lehet rajta a réz drótot! :)))

Szóval péntek... A tervezet zöldségleves rizs vermicellivel, lánykori neve cérnametélt, fasírt, hasábburgi, ubsal. :)))

És ha nem lesz túl nagy kánikula, akkor érdekes programra neveztünk be... Meglátjuk! :)))

dr.ahalan 2021.07.26. 00:27:16

Micsoda hétvége volt ez! :)))

Voltunk a Pride-on! Másfél év szabálytartás és járványóvatosság után is muszáj volt! A homofób, hazug aljas törvény okán, és minden más kirekesztő és aljas ügy okán... Muszáj volt! :)))

Csak szimpatizálni akartunk a járdáról, rajtam persze szivárványos lebernyeg... Jó korán érkeztünk a Vámház térre, mindenhol millió rendőr, megnéztük az ellentüntetőket, alig voltak pár tucatnyian, eltorzult arccal üvöltöttek, alaposan elzárták őket... Fekete és fehér ruhában díszelegtek, a szónok fröcsögött a Jóistenről, a magyar asszony méhének gyümölcséről, ami kötelesség és áldás... A kénköves pokolról, ami a szexualitás élvezőit várja! A hideg kirázott! Mintha A szolgálólány meséjéből idézett volna az idióta! :(((

És jött a tömeg! Majd elmesélem...

Harmincezer ember! Járványhelyzetben, kánikulában! Szólt a zene... Legelőször ráadásul továbbinduláskor Boney'm... A Rasputin! Észre se vettem, már bent tomboltam közöttük. :)))

Harmincezer! Szemben pár tucat ellentüntetővel!

Kell ide népszavazás? Mi nem érthető? Látható volt, hallható, mérhető, számolható! :)))

Nem népszavazás kell ide! Szabadság kell, demokrácia kell, szólásszabadság kell! :)))

Meg némi becsület, egyenes gerinc, igazmondás is elkelne... :)))

Csodás volt az is, hogy az ellentüntetőket zárták el, és nem a vonulókat. A Tarlós idején kordonok közt mehettek a Pride résztvevői, és az ellentüntetők járkálhattak, dobálhattak, fröcsöghettek szabadon. Micsoda különbség! :)))

Persze most para van egy kicsit, két hét félkarantén nekem... A Gábor tudott távolságot tartani úgy-ahogy...

Szóval mesés szombat volt! :)))

A szomorú az, hogy Horrorka érkezett ma délután. Maszkban. Nem megyek be banya, Covid-kontakt vagyok, most tudtam meg... Csak megnézlek. És hoztam a horvát cukorkáidat. Fújd le... :))))

Igen-igen büszke vagyok rá. Hulla fáradt! Találtak két apró, két hónapos cicát az országút mellett. Az egyiknek a szeme van oda, a másiknak a lába törött. Kidobták őket valami kocsiból... Horrorkáék felvették őket, szerveztek állatorvost, műtétet, most a házban, külön tárolóban ápolják a két kis megkínzott apróságot.

A lakásba nem vihetik fel... Horrorkának is van két cicája, Milánnak is kettő. :))) Szóval a beteg kölyköknek két hét karantén... :)))

Ez az én gyerekem. Mondom! Beérett a gyümölcs! :)))

Szóval csodás hétvége volt, holnap viszont szomorú nap lesz... Nagyon szomorú. :(((

dr.ahalan 2021.07.26. 22:48:55

Hát elbúcsúztattuk Gábormama testvérét. Csendben, méltósággal, nagyon szűk körben. A filmipar és az irodalom jelességei mellett nyugszik, érdemei szerint. Szerettem a humorát. Kilenc unokája siratja...
Utána egészen egyszerű, puritán ebédet ettünk Gábormamánál az ő hagyományaik szerint.

Délután pedig dolgoztam. A szomorú napokon dolgozni jó. Felszabadít a bánat alól...

De hogy mekkora hatalmas a Gábor családja! A sógornőmmel, és az egyik (kedvenc) új unokatesó-nejjel beszélgettük... Zavarba ejtő! Nem vagyunk napi kapcsolatban, nem látjuk a múltat sem, a gyerekek nőnek, újak születnek... Még én állok a legjobban, de még így is próbára tett néhány találkozás. Simán meg mertem kérdezni, te most melyik vagy? A Péter, vagy a Zoli? :)))

És még mindig a Pride... A hideg kirázott a cikktől! Mi akkor már elsétáltunk a Vámháztól, a franc se foglalkozott az ellentüntetőkkel... És akkor áthullámzott a tömegen az őrjöngés! A ketrecbe zárt szélsőjobbosok üvölteni kezdtek, amikor a menet eleje odaért... Az a pár tucat ember! :)))

Ria-ria-Hungária!

És felelt a Pride! Sok tízezer magyar ember üvöltötte teli torokkal, egyetértően, nem szervezetten, őszinte szívvel, RIA-RIA-HUNGÁRIA! :)))

Normál családok. Meleg családok. Babakocsival, kifestett arcú, vidám gyerekekkel. Nagymamák. Tolókocsisok. Melegek. Transzneműek. Biszexuálisok. Leszbikusok. Gábor és az Aha... Mások. Miért lennének mások?

Mert magyarnak lenni csodálatos! Még a betyár, mocskos, tolvaj diktatúra árnyékában is az... :)))

És Európa megértette. Magyarország nem ők. Magyarország mi vagyunk... Sokáig tartott, de megértették. :)))

Csodás dolog ez kérem, valljuk be! :)))
süti beállítások módosítása