dr.ahalan

dr.ahalan

Ami állandó!

2024. július 30. - dr.ahalan

 

A kép, ami minden alkalommal elkészül, amikor eljutunk Pulára. Kedvenc kávézónk teraszán, a kedvenc asztalunknál, James Joyce társaságában. Ez valóban az író törzshelye volt, itt ült, itt alkotott, és nézte a kedvenc római kori diadalívét, ami pont az asztallal szemben, alig pár méterre magasodik. :)

Reggel indultunk, busszal. Tradíció ez is, felülünk a körjáratra, átmegy a falun, végigrobog a tengerparton, aztán visszakanyarodik, és bevisz Pula történelmi belvárosába. Nagyon olcsó az út, rengeteg a látnivaló, szóval megéri. :)

Amíg a Gábor kényelmesen kávézik, és nézi a turistákat, különös tekintettel a nőkre…:))) Addig én felhörpölöm az italokat, és szaladok a tér túloldalára, a Kras édességboltba retro édességekért, meg a másik édességboltba a csodálatos kézműves lókumért. Ezer ízben létezik, mindenkinek szoktunk hozni, mert nagyon finom, szép a doboza, és kis pénzért adják. 18 deka 0,9 – 1,2 Euró. Vettem az idén citromost, rózsást, levendulást, és dióst.

Program utána a bolhapiac, a piac, a halpiac, ebéd a halpiacnál, és persze a kalózbolt is, de ezekről majd még mesélek. :)

Ma nagyon nekikeseredtem a világnak, elfogyott a kókuszos Lino Lada. Nálunk is lehet kapni, de az ott más. :)

A Lino Lada nagyot megy a horvátoknál, nem csak a krémeket lehet megvenni akár hatalmas, öt kilós kiszerelésben is, de van Lino Lada jégkrém, meg mindenféle más édesség is.

Az új, édes-kakaós Abonett kókuszos krémmel, egy kis tejszínhabbal isteni! :)

Vicces volt látni, ahogy az emberek vitték, kapkodták a hipermarketekben, állandóan tölteni kellett a polcokat, legközelebb én se érem majd be egy-egy üveggel fajtánként. :)

Hogy ne csak édességekről írjak, megérkezett a kabaktermések idei támadása. Gábor öt hatalmas cukkinivel, egy giga tökkel érkezett pár napja, megspékelve rengeteg uborkával. Gábormama kertje az idén is bőven hoz, a krumpli már most elképesztő. :)

Szóval ma rakott cukkinit sütöttem, aztán mondjuk lesz cukkini-ropogós, de még így is marad majd egy dinoszaurusz méretű… :O

A barátnőm szerint főzzek belőle citromos lekvárt. Azt hittem viccel. De nem… Állítólag pazar. :)

Na! Már megint édesség! Nem férek a bőrömbe… :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr9018457449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.07.31. 22:53:27

Megint egy meleg nap, nagyrészt házat tartottam, és bélyeget válogattam. Kell az új áru a boltocskáimba. :)
Most volt kedvem a politikához is. Kínai gigahitelt vett fel kis országunk, hatalmas kamattal… Hát! Megint! Szép lassan eladjuk Kínának ezt a parányi magyar földet, a pénzt elnyeli a mammon, akkumulátorgyárak, kínai rendőrök fenyegetnek… Nem az én ügyem. Én szeretem a kínai negyedet, szeretem a kínai ételeket, és ha ez tetszik a nagy mélymagyar, „patrióta” embereknek, akkor tessék! :)
A hitel horror kamatait fizetni kell, meg is ugrott az infláció vastagon. Csak hápogtam az árakon az Aldi-ban… Főleg a Horvátországi árak élvezete után! :O
Egyébként a gigahitelt 3 év múlva kell visszafizetni Kínának. A 2027-es év rettenetes lesz… 2026-ban, a választás okán megint osztogatnak majd, hazudnak csodaországot. Persze már most rettenetes, de az… Iszonyú lesz! Mindegy. Túléljük. Talán.
Rettenetes évek jönnek.
Felkészülünk. Megint. Ahogy minden kiszámítható válság idején. Osztunk és szorzunk. Megbeszélünk… Már persze a buborékon belül.

dr.ahalan 2024.08.02. 00:20:49

Mekkora hatalmas nap volt ez megint!
Kora reggel indultunk.
Tavaly már megmutatta Gábor Balatonakarattyát, ahol a rengeteg unokatesó együtt nyaralt gyerekként. Sok-sok éven át. Akkor úgy tűnt… eladják az örökösök. Gábor elbúcsúzott tőle, a boldog gyerekkortól.
Aztán ma az van, hogy mégse adják el..
Összejött mindenki. Franciaországból, Brüsszelből, a világ számos tájáról. Nem, nem adjuk el… Éljen Akarattya!
Szaladgáltak, zsibongtak a gyerekek, délelőtt lángos sült, gluténmentes is. Nekem. Nagyon finom volt! :)
Este flekkent sütöttek a fiúk, megmarad nekik Akarattya. Történetek, sztorik, jó kaják, a gyerekek üvöltése, projektoros filmnézés, foci, kosár, Harry Potter.
Van medence. Homokozó. Vízbomba. A fizetős strandot elkerülik. Eszükbe se jut.
Van a családban két vitorlás. Lehet hasítani a tavon. Horgászni. Úszni… Jó ez így. Buborék.
Megoldjuk…

dr.ahalan 2024.08.04. 23:39:11

Ez a hétvége is kimaxolva, élveztük. Szombaton a Gábor hozott kaját a kedvenc netes ázsiai fiúcskától, futnak a videói. Kedveljük… Kipróbáltuk. Baross u. 3.
Hatalmas adag ízes rizstészta, kevés hús, árában megéri, de messze lemarad a kedvenc vietnami éttermünktől. :)
Ma cukkinis csirkét főztem, tésztával. Jól sikeredett.
Még mindig van egy cukkini. Hatalmas! :)
Az idén még nem jutottunk ki a bolhapiacra. Rengeteg volt a program, aztán a hőség se volt vonzó. Ki kellene menni. Detélleg…
Iszonyú hét lesz! Horrorkát műtik elvileg, már a gondolattól feláll a hátamon a szőr. Orrmandula… Tiszteltetem a magyar orvostársadalmat! Rengeteg éve panaszolja, alig tudott beutalót szerezni, aztán küzdött az időpontért, vívott félhülye doktorokkal, meg se nézték… A magyar egészségügy olyan visszataszító, annyira aljas, hogy regényt írhatnék belőle…
Nem írok regényt belőle. A magyarok nem olvasnak regényt.
Tisztelet a kivételnek! Komolyan!
Gábor egyik nagykamasz unokaöccse Franciaországban él. És Rejtőt olvas… Vannak még csodák.
Nagykamasz. Olvas. A hajón. A kabinjában. A Balatonon. Könyvet.
Az én féltestvéreim sose olvastak könyvet. Egyik se… Egyet se.

dr.ahalan 2024.08.05. 23:20:13

Nem szeretem a hétfőket. :(
Gábor reggel elrobogott dolgozni, én is tettem a dolgomat, vacak volt az idő. Ennyi. :(
Nehéz hét, ezer apró elintézendő, minden határidős, az olvasójegyem is lejárt, hivatal, bank… Na meg a biztosító! :O
Sok éve nem szólnak hozzám, van még valami lakásbiztosításom állítólag náluk, egy ideig nem vontak pénzt, aztán most megint emelgetik le negyedévenként. Egyre többet…
Telefonon nem lehet velük dűlőre jutni, be kell menni. Utálatos dolog. :(
A háznak volt biztosítása náluk, mellé olcsón kínálták a lakóknak az egyéni biztit. Aztán a ház szerződést bontott, volt valami kavar sok-sok éve, de semmi tájékoztatást nem adtak. Kötvényem, szerződésem talán van valahol, franc se fogja megkeresni. :(
Ma extrém sportot űztem, beleolvastam a kormánymédiába. Igazából az olimpiai híreket néztem, hogyan kommentálják a bukásokat, mit mondanak a kínai gigahitelről… Mondjuk erről pont semmit. :)
De teltházas a Balaton szerintük!
Na itt felröhögtem! Detélleg! Tavaly is jártam Akarattyán, láttam a kihalt strandot, az üres utcákat, a bezárt büféket, a nyitott büfék előtt a nulla embert… Az idén még sivárabb volt az egész. :)
Elorozták az egész hóbelevancot, de igazából nem kell nekik… Ahogy a kastélyok sem. A termőföldek sem. Az a fontos, hogy nekik legyen. Másnak meg ne legyen… A szegényeknek meg pláne ne legyen!
Keresztényi szeretet, mi? Kis elnézett, megsegített pedofília imitt-amott, főleg mélykeresztény körökben! Persze…
Szánalmas az egész, úgy ahogy van… Nézek videókat, herbál, putrik, ócska magnóról zene szól, valami lakodalmas tuc-tuc… Táncolnak az utcán, áll a sár, nemhogy járda, de úttest sincs, piszkos, sovány gyerekek, fogatlan, fiatal asszonyka ropja piszkos ruhában… És nem, nem roma. Szőke, kékszemű.
2010-ben meghatározták a sorsát ott a faluban.
Iszonyú!
süti beállítások módosítása