dr.ahalan

dr.ahalan

Kagylókeringő, avagy itáliai visszarévedések

2024. június 25. - dr.ahalan

 

Krisztiék mindig mindenhol minden ételt lefotóznak, ez a hobbijuk. Így életük végéig tudni fogják, hogy mikor, kivel mit ettek. :)

Ez a kép szombaton készült, egészen kint, az Üllői út végén ettünk egy apró étteremben, ahol elképesztően jó tengeri kajákat adnak.

Előételként fekete kagyló, aztán én fish and chips-et ettem, Kriszti nyomozta ki, eredeti angol recept szerint sütik, kukoricalisztben. Gluténmentes. :) Édesburgonya hasábbal, édes chiliszósszal.

Annyira tele ettük magunkat, hogy végül nem mentünk ki a Pride-ra. Sajnos. Állítólag nagyon-nagyon jó volt! :)

A hétvége nagy történése még Horrorka látogatása volt a barátja szüleinél. Ebédre voltak hivatalosak a fiatalok, és Horrorka igencsak izgult. Aztán megnyugodott, nagyon szimpatikus, szerethető emberek, ennek örültem. :)

A kellemetlen anyósnál nincs rosszabb!

Mondjuk nekem nagy szerencsém van Gábormamával, közel 30 év van mögöttünk, és mindössze kétszer akasztottuk össze a bajuszunkat.

Egyszer rám szólt, hogy ne rakásoljam mosogatás után a kávéspoharakat a szekrényben, mert nem úgy szokta meg, ilyenkor nem találja. :)

Másodszor egy keresztény templomban szólt rám Tuniszban. Tudja hogy végtelenül materialista vagyok, és keresztet vetettem. Rám szólt, hogy nem illik gúnyolódni szent helyen… :)

Elmondtam neki, hogy a dédikének megígértem, templomban mindig keresztet vetek. És kész… Ennyi volt a balhé. :) Gábormama egy földi angyal!

Anyám rettenetes anyós volt! :O

Az van még, hogy felfrissítem az olasz tudásomat, hála az internetnek, ezt már számtalan szórakoztató módon megtehetem. :)

Öregszem, felejtek, kár lenne veszni hagyni a tudást. Az olasz nyelv csodálatos, nagyon könnyű és tréfás. Az egyik kedvenc szavam a matita. Ceruzát jelent…

Imádom még a franciakulcsot, ami olaszul chiave inglese. :)

Amikor az Enrico-t megismertem, akkor nekiláttam tanulni olaszul. Jó régen volt, Horrorka még óvodába járt. :)

Aztán Enrico sok-sok évig minden áldott este felhívott telefonon. Először csak egy-egy szót, aztán egy-egy mondatot beszéltünk, jó játék volt… Nagyon hamar eltanultam a nyelvet, de rengeteget hibáztam persze… Később a barátai is beleszóltak a diskurzusba, és hatalmasakat nevettek a hülyeségeimen. Mit főztél? Takarót? TAKARÓT? :))) És milyen ember a barátod? Csapágyember? )))

Az olasz szavak emlékek áradatát hozzák elém… :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr7118435283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.06.26. 23:14:49

Micsoda meleg nap volt ez megint, imádtam! :)
Sütöttem kókuszos kekszet. Rengeteg lett, a Gábor mérsékelt lelkesedéssel fogadta. A krumplis pogi jobb lett volna. :O
Majd lesz az is. A keksz meg eláll… Mindegy. :)
Minden nap várom a Gábort az ablakban, évek óta. Lesem, mikor jön át a hídon, mikor ér az ablak alá, integetünk egymásnak, szeretjük. Tradíció…
Nyáron szól, hogy indul. Hideg zuhany, tűző nap, napszemcsi, egy pohár jeges üdítő, egy szál cigi, és nézelődöm.
Nagyon fura népek gurulnak, rengetegen átmennek a piroson, érdekes autók vannak, de tegnap azért megütköztem. Rém randa, ijesztő fekete Rolls Royce érkezett, BEAST-1 rendszámmal. Mint egy halottas kocsi… Rákerestem a neten, vérgenya Fürst György szoci politikus… Undor a köbön, detélleg! :)
Gyakoroltam ma is nagy élvezettel olaszul. Sokkal kevesebbet felejtettem, mint ahogy hittem…
Capisco molto, ma non tutto… Tudtad? Olaszul a kanyart úgy mondják, hogy curva… K-val kell ejteni. :)
Aztán a nap büdije… Vettem egy kisebb zsák hibátlan bio hagymát munch-ban. Fillérért…ALDI Ma feldolgoztam, kockáztam a csodamasinámmal, zacskóztam, fagyasztottam… Sírtam, szagoltam. Most jó sok adag hagymakockám van. :)
Hatvan éves leszek nemsokára. Jó úgy zárni a napot… hogy ma se fájt semmim, mindent meg tudtam csinálni, és micsoda öröm! Bélyegeket is válogattam, jó filmeket néztem, Gábor elé ételt tettem… Milyen őrülten szexi volt ma a Pierre Cardin ingben! Még nem is láttam ezt a csudaságot… :O Farmer, kézzel varrott olasz bőr cipő. Zakó. :)
-Tárgyaltam. Ez akadt a kezembe. Nem szeretem a rövid ujjú ingeket… A pólókat szeretem. Te is tudod…
Kis sunyi visszahúzódás!
Sok inge van.
Én nem mosok, és nem vasalok inget.
Semmit se vasalok… Csak bélyeget.
Az ingeket Gábormama vasalja millió éve. A fiútestvéreinek régen, ma a Gáborpapának, a fiainak… Ő tudja hogyan kell.
Én nem tudom… Az elejét vasalom, a háta gyűrődik… A vasalás kimaradt az életemből, és úgy tűnik nekem, hogy igazából túl lehet élni egy életet vasaló nélkül… Kivéve persze Horrorka matrózblúzát, amit alig pár hónapja górtam ki a szekrényből a kukákhoz. Utáltam! És kész. :)

dr.ahalan 2024.06.27. 23:23:44

Hülye időjárás, volt ma minden. Szottyos kánikula, kis eső, magas páratartalom, tűző nap, vihar, trópusi eső, lehűlés, felmelegedés. Szirénáztak a mentők egész nap, volt amelyik szirénázva ment át a hídon, aztán visítva fordult vissza, máshol még nagyobb a baj… :O
Kóvályogtam én is, mint vasorrú bába a mágneses mezőben. :O
Egyébként az nem igaz, hogy nincs egy rongyom, amit felvegyek… A szekrények fullra tele vannak pakolva annak ellenére, hogy folyamatosan selejtezek. És akkor még azokat a nem átlagos darabokat nem is említettem, amiket se szépen hajtogatni, se a szekrénybe akasztani nem lehet. :O
Ma ezeket válogattam, mostam… Egy nagy dobozban laknak a szekrény aljában.
Rengeteg strandkendő. Hieroglifás, azték mintás, halacskás, kamu világmárkás… Minden vad szín… Egyiptomban is, Jesolo-ban is árulják, 10 fitying… 8… Na jó! Kettő! :)))
Imádok alkudozni. :)
Lebernyegek. Batikolt hippi-cuccok. Cukker nyári sálak, arany izé… Fejfedő, vagy mi.
Édesapu két téli sálja… Nahát! Ronda darabok, imádta őket!
Amikor meghalt, akkor örömmel dobtam ki a télikabátját…
Az ötvenes években varratta, valódi angol szövet volt. Meredeken utáltam, Európa legrandább kabátjának láttam… És a kabát minden évben új életre kelt, tisztítva, megőrizve az eleganciát…
Most helye lenne. Átértékelném. Megőrizném. Fontos volt neki… Hiába vettem neki őrülten menő dzsekit, rengeteg pénzért… Alig hordta.
Emlékek…
Ma borsófőzeléket főztem, virslivel. A Gábor lelkesen ette. Többször együnk főzeléket Takács! Szeretem…
Bevásároltunk egy hétre, kivételesen csütörtökön. A Spar akciózta a csirkemellet… Mi van? Háromezer+ forint helyett… Az Aldi még tartja az árat…
És igen. Lezajlott a választás, üres a kassza, itt vannak az új megszorítások, ahogy ezt tudni lehetett. Új adók, áremelések, Magyarország a legutolsó Európában a lakossági fogyasztást illetően… Orbán szerint a magyar takarékos nép, azért nem eszik, és azért nem ad enni a gyereknek. Mert takarékos… Persze! Örömmel, és élvezettel adja át a megkeresett forintjait a mészáros pénzmosodának, és nem, nem akar a gyerekének venni se könyvet, se játékot. A multik lázadnak, mert szerintük kell a Lego… Meg a Hasbro.. De nem kell! Magyar érzület kell! Hatvanpuszta!
Hányinger.

dr.ahalan 2024.06.28. 23:09:56

Gábor a Mirákulumban! Énidő! És ennyi. :)

dr.ahalan 2024.06.29. 22:46:03

Miniszabi második napja, tényleg abszolút énidő. Reggel sütöttem a maradék virslikből sajtos-ropogós lepénykéket, megettem törökülésben, közben reels videókat néztem. Két órán át! Imádom! Soha nem tudom, mi a következő… Egyiptomi életképek, gyöngyök, receptek, zenetöredékek, Afrika, politika viccesen és komolyan, Erdős Virág, ázsiai kaják, ékszerek, kockás füzet minden kockájába szerelmes, bugyuta tini szivecskéket rajzol… Én is rajzoltam! Mindenféle színnel, mert persze volt négyszínű tollam. :)

Sárgaborsó főzelék… Még soha nem főztem. Ki kellene próbálni! Imádom… Majd keresek receptet. Lehet még kapni sárgaborsót? Hogyan terem a sárgaborsó? Az valami növény? :O

Amerikai bélyegalbum majdnem kész, csinos lett! :)
Tömérdek jégkocka, egy nagy doboz fagyi, limonádé, tele az édességes szekrényke, és van a hűtőben minden finomság. … Mi kell még?

Jóleső politikai hírek, tetszik amit Brüsszelben látok, tetszenek az európai cikkek, még akkor is, ha mondjuk minket, magyarokat nemigen szeretnek ott. Joggal. És okkal. :)

Jó könyv, jó filmek, jó zenék.
Mosogatás? Minek? Majd holnap… :P

Áááá, ez nem igaz. Kétszer is mosogattam ma, és a bélyeges vevő csomagját is bepakkoltam, és átvittem szembe a Foxpost automatába. :)

Klassz nap volt! :)

dr.ahalan 2024.06.30. 22:58:45

Gábor délután megjött a Mirákulumból, hozta az első csudaságokat. Hamarabb érik minden több mint egy-másfél hónappal… Ez szerintem nagyon nagy baj. :O

Krumpli, fokhagyma, rengeteg uborka. A meggynek most kellene érnie, Gábormama feldolgozta már május végén a termést. Döbbenet. :O

Érdekes filmsorozatot néztem ma… Valamelyik „noname” csatornán vettem fel, Az Adlon hotel. Egy német hotel története a Brandenburgi kapu mellett 1904-től napjainkig…. Ajánlom!
süti beállítások módosítása