dr.ahalan

dr.ahalan

Emlékmentő tárgyak

2024. június 04. - dr.ahalan

 

Nocsak, ezek szerint az elektromos roller nem mai találmány. Már persze ha igazi a fotó. A Pinteresten sose lehet tudni, hogy mi az igazi. :)

Begyalogoltunk a júniusba, ma megint az okmányirodában kezdtem, kiváltottam az európai egészségügyi igazolványt, okos dolog. Most se kellett várnom egy percet sem, azonnal hívtak, kedves emberke ellenőrizte az adataimat, és már nyomtatta is a plasztikkártyát… :)

Még egy tárgy. Nagyon sokat elmondanak az emberekről azok a tárgyak, amik körülveszik. :)

Érdekes, se a nagymamámnak, se a dédikémnek nem voltak személyes tárgyaik… Voltak persze bútoraik, konyhai cuccaik, pár ruhájuk, néhány csipketerítő, 1-2 váza, és kész. :)

Dédikének volt egy arany gyűrűje, nekem adta, azért emlékszem…

Soha nem shoppingoltak, pedig nem voltak szegények, mindketten nagy házat örököltek, :)

Hát nálam vannak tárgyak, több is mint kellene. :)

Csak a kártyák ugye…  Az elmúlt 35 év lejárt, vagy okafogyottá vált plasztikjai… Egy porcelán dobozkában laknak, és rengetegen gyűltek össze. :)

Sok-sok bankkártya. Céges is, magán is.  Még az a hitelkártyám is megvan, amit promóciós céllal sóztak rám, és elfogadtam, mert nagyon buli volt, meg lehetett tervezni, fotóval, becenévvel. :)

Tagsági kártyák, szolgáltatói aranykártya, régi céges Metro-kártyák, kódkártyák, egy egyiptomi hotel strandkártyája, amiről nem is tudtuk meg, hogy miért osztogatták, és mire lehetett használni. Se a tengerparton, se a medencéknél nem kérték soha. :)

Védettségi igazolvány, micsoda felesleges hülyeség volt az is… 

Belépőkártyák, kedvezménykártyák, pontgyűjtők. Iszonyú mennyiség!

Olasz telefonkártyák. Hogy azokkal én mennyit bajlódtam! Még a mobiltelefonok előtti időkben azokkal tudtam hazatelefonálni. Fülkéből! :)

Az élet kártyákban elmesélve. :))

Most selejtezési kedvem van, gondoltam felszámolom ezeket… Feldarabolom őket, és mehetnek a szemétbe. :)

Aztán meggondoltam magam. Igazán nem foglalnak sok helyet… Szépen visszapakoltam mindet. :)

Igazából nagyon jó volt őket nézegetni… :)

És a hab a tortán! A kártyák alatt a dobozka rejtegetett még pár tucat nagyon ritka bélyeget. Azoknak igencsak megörültem. :)

Szóval selejtezek… Megfogadtam,, hogy így vagy úgy, de a lakásból ezután kikerül hetente két tárgy. Amiket nem szeretek… Vagy feleslegesek. :)

Az anyósom randa köcsögeivel és vázáival kezdem… Megkíméltem őket, mert azt gondoltam, talán értük jön. Szerette őket… Hát nem jött. És már tán egy évtizede is annak, hogy meghalt.

A konyhafelszerelés egy részétől már a járvány idején megszabadultam, de vannak még gyanús darabok… :)

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr3718421609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.06.04. 23:19:47

Ilyesmit még nem láttam... Háború, háború. Hazugságok.

És ez történik a lakossággal. Elborul az agy...

www.youtube.com/watch?v=O4jLWeOQGZM

dr.ahalan 2024.06.05. 23:27:48

Kellemes nyári nap volt, kedvem kerekedett hagyományos fasírtot sütni, életemben először. Persze tepsiben már sütöttem golyókat is, Stefánia-vagdaltat is, de olajban még soha. :)
Tökéletes lett. Isteni! :)
Végre megérkeztek az Angyaldokihoz a hiánycikk-csodaszerek, Gábor elrongyolt értük, aztán felugrott hozzám pár percre, csak úgy. :)
Délután a házidoki nénihez mentem a leleteket megbeszélni. Átolvasta őket, igazából nemigen mondott semmit, csak hogy „rendben van…” :O
Meg nem dicsérné az ember lányát, amiért küzdött az időpontokért, odament, elszenvedte azt a sok bigyót, és elfogadható eredményeket hozott… Nem! :(
Szerintem legalább egy nyalóka járt volna. Epres. Piros… Pfff… :(
Egyébként tündéri nő, kedves, együttérző, lelkiismeretes. Minden betegével.
Csak a (nagyjából) egészséges embereket viseli nehezen… :)))
Mr. Negyven év most itthon van, válogat az európai munkák közt… Közben sokat beszélgetünk, még udvarol is viccesen, mintha még mindig 18 évesek lennénk. :)
Próbálom rábeszélni, ismerkedjen. Letelik lassan a gyászév. Nincs ennek így értelme… Csak gyűjti azt a rengeteg pénzt, gürizik, hát nem lehet így befejezni egy életet…
És akkor udvarol… Olyan dolgokat mondd, hogy a free „régenvolt” pasijai simán fizettek volna a szövegéért, nagy dumagép volt mindig. :)
A face-en üzent… Megírtam a bakancslistámat. Csak te vagy rajta…. (Hát mondjuk nem fogalmazott ennyire finoman… :O)
Ezek persze konzerv dumák, de akkor is jól tudnak esni az ember lányának így az ötvenes évei végén. :)
Egyébként pedig nyár van. Iszonyú jó érzés! :)

dr.ahalan 2024.06.06. 23:26:11

Micsoda kedves nyári nap volt ez! Csendre, nyugalomra számítottam, akartam házat tartani, az USA-albummal molyolni, játszani kicsit a virtualitásban…
Horrorka érkezett váratlanul reggel, jövök Banya!
A házidoki néninél járt, felugrott, hozott a mentes boltból virslis péksütit reggelire, még meleg volt… Mármint a péksüti. :)
Aztán csacsogtunk, elcibált a Rossmann-ba, hatalmas akciók vannak. És tényleg! :O
Hajfesték, elit arckrém, miegyéb… mert megérdemlem… kell egy kis luxus… :)))
Horrorka ki akarta fizetni, nem engedtem, ezen aztán jót derültek a bolt dolgozói… Ahogy mi vitázunk, úgy nem vitázik senki! :)
Jóféle gyereket neveltem én. Lelke van. Becsülete. Kötelességtudata. Szeretete. Beírtam egy piros pontot… Mondjuk vannak fekete pontjai is a régmúltból…
Az azért sokat elmond a magyar gazdaság állapotáról, hogy már a multik is csak túlélni akarnak ebben az iszonyúan elszegényedett országban. Ezek már nem normál akciók, ezek kétségbeesett pénzszerzési kísérletek. 20-70%-os leértékelések. Levegőért kapkodás a túlélésért…
Nem vásárolnak a jó magyarok, nem mennek a meghatározott nyaralóhelyekre, nem vesznek bútort, műszaki cikket, könyvet meg már én se veszek.
Ruhát se vesznek a magyarok, a turikban is csak fanyalognak…
Nem kell a csudagép a konyhába, nem kell a TV-ben hirdetett kamu gyűrű, már a Temu se kell! Nem kell a pénzt költeni! Háború jön! Orbán megmondta!
És vissza kell fizetni a beígért gyerekekre felvett biszbaszokat… Babaváró, CSOK, meg a többi.
És háború jön!
(Persze nem jön, de mindegy… Hiszik! Vallják! Leszavazzák! Vastagon! Csak a Fidesz! Hehe… )
Még lesz néhány szórakoztató évünk itt, ebben a mi csodálatos buborékunkban…:)
És holnap péntek! :)

dr.ahalan 2024.06.10. 22:57:49

Izgalmas hétvége… Pénteken bevásároltunk, kivételesen jeges koktéllal koccintottunk a vacsora előtt, Gábornak nem lett a kedvence. A jó vörösbort jobban kedveli. :)
Szombaton elgurultunk volna a kedvenc fagyizónkhoz a Bikás parkba, de csak a hűlt helyét találtuk. Még a pavilont is elbontották. :(
Végül a Mester utcában nyalakodtunk, 600.- Ft egy becsületes gombóc. Eszegettük, néztem az én imádott platánfáimat, ha a Fidesz nyer, akkor ezeket kivágják. Nem szeretik a fákat, a zöldet, az embertelen Bácskai már tervezte a felszámolásukat. :(
Aztán jött Baranyi, és zöld lett minden…
Vasárnap jött Horrorka, mi is mentünk szavazni, Gábor is ment szavazni, Gábormamáék is hazajöttek a Mirákulumból természetesen. :)
Aztán vártunk… Krisztinka abszolút nyerőnek bizonyult, este 11-kor még Karigeri vesztésre állt a Fidesz trójai falovával (Vitézy asszonysággal) szemben… Kicsit örültem, kicsit szomorú voltam, de elmentünk lefeküdni. :(
Ötkor kidobott az ágy, néztem a telefonomat, és visítottam egy nagyot… Nyert a Karigeri! :))))
A Gábor ugrott… Mi a baj? Egész éjjel verekedtél, meg meneteltél, oldalba rúgtál… Mi van?
Hát mondom! Karigeri van! :)))
Még az ég is gyásznapot tartott, borús fellegek, esők riogattak… Tlalok gyászmisét tartott a narancsosok istenének teteme felett, úgy illendő ez az istenek között… Ahogy az is közismert, hogy hamis, kövér isteneket csak a gonosz,harcos istenek győzhetik le. Kiváltságokért cserébe… És penderedik a történelem. :)
Jó ez így…
süti beállítások módosítása