dr.ahalan

dr.ahalan

Pengeéles pörge pillanatok

2023. november 21. - dr.ahalan

 

Jelen helyzetben azt állítom, hogy ezt a napot csak végtelen mennyiségű csokival tudom elfelejteni. :(

 

Nem elég, hogy november van, és gyűlölöm, nem, ennyi kín nem elég! :O

 

Légkalapács ébresztett, újra fúrni kezdték a teret, és fúrták, túrták keresztbe-kasul, egész áldott nap! Van olyan terület is, amit csak ebben az évben negyedszer törtek fel. Iszonyúan néz ki, mindenhol lekordonozták, az utasok billegnek pallókon, kerülgetik a halmokat, döcögtetik a banyatankokat, a fiatalok félrelökdösik a kordonokat futás közben, hogy elérjék a buszt. :O

 

És akkor ehhez még mi jön? Lomtalanítás! Mindenütt szeméthalmok, a lomis maffia itt kering az ócska tragacsokkal, meg-megállnak az úttest közepén pofátlanul, feltartják a közlekedést, mindenki dudál, kiabál, rémes! :((

 

Gábor se volt túl jókedvű ma, nem könnyű ma az építőiparban megmaradni, és sok hülyével kell megvívnia naponta…

 

Hogy valami vidámat is írjak… Hát a kés-ügy! :)

 

Nagyon megkopott a nagykésem, ezért szombaton elgurultunk az Auchan-ba shoppingolni, és vettünk két méretes, elegáns  konyhai kést is… Igen ám, de nem fértek be a konyhai fiókba,tehát az adventi nagytakarítás jegyében úgy döntöttem, rendet teszek benne. :)

 

Rengeteg érdekességet találtam, szomszéd nénitől örökölt antik konyhai készségeket, kanalakat, villákat kilószám… És még mit? Na mit?

 

A rekeszes tartó mögött becsúsztatva két sose használt, igen márkás (Zwilling)   szakácskést… Ez már az öregség, teljesen elfelejtettem őket! :)

 

Valami pontgyűjtésnél vettem a szettet sok-sok éve, a legnagyobb méretű szörnyűséget Gáborpapa kapta, a másik kettőt eltettem, hogy majd előveszem őket, ha kellenek…  Aztán kész. Snitt…

 

Gábor hitetlenkedve nézte, mondjuk igazából ő is elfelejtette hogy vannak, de mindegy… :)

 

-       Te Takács! Ha volt két ilyen pompás késed, akkor miért használtad évtizedekig azt a vacak kerámiakést? De tényleg…

 

-       Azért, mert amikor ezeket vettem, akkor a kerámia még gyönyörű volt. És nem unalmas ezüst-fekete, hanem RÓZSASZÍN! …. :)))

 

Pont mint a képen! :)

 

MIT NEM LEHET EZEN ÉRTENI? :O

 

Édesapu jut erről eszembe… Ha jött hozzánk Budapestre, akkor mindig hozott egy hajnalban vágott kakaskát, és hozta a kését. Nincs neked lányom egy normális késed… :)

 

Az ő kése tényleg veszélyes volt, kevés használható holmija maradt, amit nem cincáltak el maguknak a rokonok, de a kése ott volt a helyén. Gáborpapa kapta azt is, jó helyre került.  Én nem mertem használni soha… :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr7118264143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.11.22. 23:26:18

Viszonylag semleges nap volt, délelőtt fotóztam, megérkezett az új bojler. A Magyar Posta hozta, dicséretesen… Jeleztem az elégedettségemet, a postai alkalmazott keserűen közölte, hogy én vagyok három éve az első elégedett ügyfele… Nem rajta múlt sose…
Hát mondom! Nekem is voltak keserű csalódásaim! :)
Ennyiben maradtunk. Meg barátságban. A jatton elcsodálkozott… Gondolom nem divat manapság. :)
Nézem megint A szolgálólány meséjét. A mozifilm is megvolt valamikor DVD-n, de valaki valamikor elkérte, és sose hozta vissza. Nagy magyar jellemző… Mindegy.
Már egyszer évekkel ezelőtt végignéztem a sorozatot, és megdöbbentettek a párhuzamok. Mára sokkal rosszabb lett a világ, és pofán vágja az ember lányát a sorozat. Ilyenkor jó bemenni egy hipermarketbe, és megnyugodni. Még nem tartunk ott, még nem vagyunk Gileád. Kíváncsian rákerestem a Gileád köztársaságra… Mármint a Guglin… Hát igen! Mások is látják. :)
Krisztikével is, Horrorkával is csacsogtunk ma sokat. Nehéz történetek ezek… Horrorkával azt hiszem elbeszéltünk egymás mellett, feszültség lett belőle. Aztán kibeszéltük. :)))
Ezen túlmenően fotóztam is ma, Gábor is jött enni… Rém feszült volt, két embert ki kell rúgnia, ma beszélt a cégcsoport vezetőivel, ez van. Leépítések. Ki kell bírni. Túl kell élni. Brüsszel csakis akkor ad pénzt fejlesztésekre, ha a pénz törvényesen kerül kiosztásra, és nem csak a Lölö gazdagszik… Érthető.
Toporog az építőipar…
November. A rettenet.

dr.ahalan 2023.11.23. 23:31:08

Ez a nap se sikeredett vidámra, főztem bablevest, tettem a dolgomat… Komor gondolatok ezrével, aggodalmak, töprengések. :(
Egész életemben írtam naplót, a fiatalkori botlásaimat és örömeimet most olvasom újra, mielőtt megsemmisítem.
Virtuálisan akkor kezdtem blogolni, amikor még nem voltam negyven. Most 59 leszek. Fura… :)))
A november-betegséget színalkoholizmussal gyógyítottam, fűztem egy halom RAW-gyöngyöt, lett belőlük egy igen szép nyakék. :)
Gábor elég későn jött, sokáig dolgozott, normál esetben pár perc alatt itt van az irodából, de manapság szinte minden délután dugó van, araszol, vagy áll… Rengeteg a baleset, valami rém fontos fideszes konvoj is feltartotta a közlekedést, jöttek vészjósló szirénákkal, elől-hátul két rendőrautó, közben öt komor fekete jármű a Nemzeti színház felé… Mindenki spriccelt félre, nyomorkodtak jobbra-balra, ezek meg hasítottak át a piroson. Mennyi ilyet láttam a héten? Hármat? Négyet?
A Voldemort-sereg!
Szóval a Gábor elvitt bevásárolni a következő hétre, aztán bekanalazta a levest, holnap munka után megpróbál eljutni a Mirákulumba. Ősszel fel kell ásni Gábormama kertjét, ha tavasszal ültetni akar abba az agyagos, mégis olyan vadul termékeny földbe… Az idén nagyon elkéstek vele, remélem nem lesz nagy fagy. :O
Magányos hétvége jön… :(
Igazából szeretek egyedül lenni, leginkább nyáron. Bélyegáztatás, Gábornak vállalhatatlan kaják, zenék, filmek, barátnők, de novemberben a magány nehezen elviselhető. Öregen pláne… Nem is értem én ezt az egészet! :)))

dr.ahalan 2023.11.25. 23:59:27

Lusta nap, meleg szoba, sok film, rántottam ki néhány szelet húst, csacsogtam Horrorkával, Krisztikével. Krisztike is beteg. :(
Gábor hívott, ásott amíg bírta a hideget, meg az őrült szélvihart, aztán kényeztetve lett forralt borral, palacsintával, extrém jó kajákkal. Jól érezte magát…
A Mirákulumban mindig döcögött a térerő, most be kellett autóznia a völgyből a faluba, hogy tudjunk beszélni. Tiszteltetem a szolgáltatót, detélleg! :O
Ma tüntetett a NANE… Erről eszembe jutott, egyszer voltam velük tüntetni, nagy buli volt…
Free-s barát kísért, az aktivisták azonnal a kezembe nyomtak egy táblát, felirattal…
Isten, haza, családon belüli erőszak…
A Gábor pont segített a nagybátyjának, leégett éjjel a fészer, ment menteni a menthetőt, este hazaért kormosan, piszkosan. Leült a TV elé, és mit látott a hírekben? Na mit? :)))
Ott álltam premier plánban, türkiz nyakékkel… És rettenetesen fel voltam háborodva! Táblával! :)))
Merthogy családon belüli erőszak… :)))
Azóta is jó poén baráti körökben. :)))
Persze az erőszak nem vicc. Magyarországon évente több tízezer nőt erőszakolnak meg, vernek meg. A halálos áldozatok száma átlag ötven, felmérni se lehet a valós áldozatok számát.
A rendőrök nem tesznek semmit, törvény védi a bántalmazót.
#gileád Kezdődik!

dr.ahalan 2023.11.26. 23:22:57

Igazi tél van, én nem bánom! :)
Mirákulumban reggelre leesett a hó, és rettenetes volt a szél. A Gábor beöltözött, és csak azért is felásta a kertet. Kemény fából van faragva… :)))
Jött kora este dzsungeljelmezben, bakancsban, borostásan, a téli naptól barnítottan, rém szexi volt! :)
Evett, megbeszéltük a hetet, és ment haza nyakig ülni a kádban, teát inni, híreket nézni a nagypolgári lakásban…
Mai hír! Letiltották a Pesti Srácok hazugságait a Face-en… Igazából nem is értem. Miért nem valami nagysikerű, világszinten népszerű orosz közösségi portálon osztják az észt? Ha már szerintük náluk az igazság… Ugye? :)))
Tényleg! A face miért nem tiltja ki a diktátorokat? Teljesében, gyökerestől… Tehetne szépet, jót. Jó céllal indult, szép gondolatokkal… És ez lett belőle.

dr.ahalan 2023.11.27. 23:28:08

Mondom én, rettenetes november!
Pont vadast főztem, jó sok mosatlan edény, hol a botmixer, fröcsög a szósz, totál káosz, befut a postás, ajánlott levél a kormányhivataltól! :O
Nyilatkozzam a családi állapotomról, és igazoljam azt, mert a nekik megadott adat nem egyezik az Integrált Portál Alapú Lekérdező rendszerrel… Hogy mi van? :O
Válási papírok előkeresése, igazoló másolat, hogy a férjemtől nem csak elváltam 1996-ban, de szegény meg is halt 2003-ban. A galérián mintha bomba robbant volna, majdnem harminc éves mappát kellett megkeresnem… Nyilatkoztam, megírtam, szkenneltem, nyomtattam, borítékoltam. Elment három óra az életemből, és valami azt súgja, hogy még nincs vége… :(
Hát tényleg… Mi történik ebben az országban? :O
Délután kissé már lenyugodva átsétáltam a könyvtárba, aztán Gábor jött enni… A vadas igazából nem lett vadas. Először főztem életemben, és nemigen szándékozom megpróbálni a közeljövőben. Erről többet nem beszélünk, jó? :)))
Holnapra a galéria takarításának elkezdése a program az advent jegyében. Sokkal több időt fog igénybe venni a szokottnál, ha már kibányásztam a gardróbból azt a sok dossziét, mappát, irathalmot, régi-régi csekket, szerződést, hát selejtezek. :)
Ezer dolog. Horrorka kisiskolás rajzai. Rengeteg! Egy holland audiotex céggel (emelt díjas szolgáltatások) kötött szerződések, a partnerekkel kötött üzleti szerződések, tervezetek, megjelenített reklámok, ezer régi-régi újság az ügyben.
A lakásbotrány dokumentumai, vívódásom a lakásmaffiával, akiknek az anyósom el akarta adni az önkormányzati bérlakást, noha évek óta nem lakott benne… Mi laktunk benne.
A plüssmackók nyilvántartása, kezdeti állapot. Az első kb. 100 mackó. Honnan jöttek, hol vettük, mennyiért, keresztségben kapott nevük… Ma már a számuk közelít az ezerhez. :)
Egy mappában régi-régi utazási dokumentumok, visszaigazolások, bizonylatok… Szerelmes levelek. Kézműves alkotásokból visszamaradt öntapadós tapétadarabok.
És a naplóim. Rengeteg napló… Kézzel írva, fel kell őket számolni. Előtte persze elolvasni, magamnak üzentem a régen volt időkből. :)))
Nem tartozik az másra…
Hát… Az irathalmazt tekintve nyugodtan kijelenthetem, hogy izgalmas életem volt. És van… :)))
süti beállítások módosítása