dr.ahalan

dr.ahalan

Aha az emlékekről, avagy a pólók románca

2023. szeptember 05. - dr.ahalan

 

Megőrülök a telefonomtól, detélleg! Eddig csak az időjárást nyomatták naponta többször kéretlenül, de most beindult a kampány, ömlenek a kamu cikkek értesítői, olyan hülyeségek, hogy a hajam kihullik már tőle… Szerintük Zelenszkijnek vége, Németország csődben van, lesz Erasmus-program, magyar diák nem marad ki… Hát! Már kimaradtak, nem tűnt fel? :O Jön már „prüsszeltől” a pénz. Hát nem jön.

 

Majd ha a nép kap belőle, akkor jön. Addig nem.

 

Minél nagyobb a baj, annál vaskosabbak a kamuzások, milyen sokan elhiszik! :O

 

Igazából nemigen történik ezekben a napokban semmi érdekes, a Gábor reggeltől estig dolgozik, hatalmasodik a baj az építőiparban, rengetegen nem tudnak fizetni, körbeérnek a tartozások, és nem is kell meglepődni már azon, hogy hol szakad meg a lánc, és hol tűnnek el a mérhetetlen pénzek.

 

Végre felfedezték a vevőim a fülbevalóimat, potyognak a megrendelések, van mivel pepecselnem. :)))

 

Aztán azt hiszem ideje nekilátni a ruhásszekrények átvizsgálásának, selejtezni kell. Egyszerűen nem férnek el a felsőim, ideje kigórni a régi kedvenceket, a kinyúlt, csak itthon viselhető, de senki előtt nem vállalható pulcsikat. :)))

 

Nagyon tudom szeretni a tárgyaimat, rossz megválni tőlük, sajnos a Gábor is ilyen. Csak mondjuk ő tud vigyázni például a pólóira, nem csepeg rájuk se pörköltszaft, se vörösbor. Nem akadnak be szerelőpálcába, fogóba, és ő persze nem bambul el cigarettázás közben, és nem égeti ki se a pólót, se magát, ugye… :)))

 

Kb. Húsz évvel ezelőtt vettünk Velencében két egyforma pólót. Nagyon jópofa volt, elől-hátul Kuba. Che, szivarok, pálmafák, tenger, régi amerikai autók,… szóval A HANGULAT! Fekete-fehér-vörös színvilág!

 

Imádtam! Hordtam rongyosságig. Aztán befogtam alvópólónak… Végül szétfoszlott a sok mosástól…

 

Az övé még mindig vadiújnak látszik. Igaz… nemigen hordhatná manapság, elvinnék a zsaruk. :O

 

Az olasz pólókat nagyon szerettük mindig, nekem van nem egy velencei, meg olyan, amire a száraztészták képei és nevei  vannak nyomtatva.

 

Egyszer nagyon szomorúan hagytam ott egyet, olasz édességekkel. Nem volt a méretemben… :((

 

A pajzán pólókról nem mesélek. :P

 

Erről az jutott az eszembe, hogy sok-sok évig jártunk az olaszokhoz nyaralni, és Jesolo-ból bejártunk Velencébe csatangolni, vacsorázni. Kialakult egy kedves szokásunk…

 

Egy ezüstműves gyönyörű, egészen parányi miniatűröket készített, millió témában, és mi minden évben megajándékoztuk egymást… Előbb a Gábor ment be az üzletbe, aztán én. :)))

 

Utána leültünk valahol egy kávéra, koktélra, és találgattuk… Ki miért kapta azt, amit kapott. :)

 

Én egyszer egy pár élethű férficipőt vettem neki. Napokig nézett ugyanis egy kézzel varrott olasz cipőt, és alig tudtam kikönyörögni, vegyük már meg, nem számít mennyibe kerül, ne ácsorogjunk a kirakat előtt minden este… Amíg ő bámulta, meg gondolkodott, addig én legalább öt pár papucsot, szandált, cipellőt, mifenét vettem unalmamban… Így lett bőr cipő is, ezüst picike is. :)))

 

Persze a legtöbb „apropo” nem publikus, de a gyűjteményben, amit Gábormama kincses vitrinjében tartunk… Van antik telefon, kalózhajó, tündéri padocska lámpával, kártyapakli pohárral, számítógép, (utalás az akkori free-függőségemre), fintorgó utcagyerek, több maci, és még sok más. :)))

 

Bármerre fordulok a lakásban… Emlékek! Rengeteg emlék! :))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr2318208371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.09.06. 23:39:20

Ez most sűrű nap volt, túl sokat terveztem be a hétre, például fel kellett dolgoznom rengeteg hagymát. Tisztít, géppel aprít, sírdogál, tasakol, fagyaszt… És a szag! Rémes! :O
Füstölő, habos fürdő, dezodor, parfűm…
Jó hírt kaptam ma, az egyik galériás vevőm jelentkezett, a járvány kezdete óta nem hallottam róla. Most kezd valahogy talpra állni, retró és antik ruhákhoz keres ékszereket, mim van? :)))
Mondjuk mindenem van! :))) Hatvanas évek műanyag gyöngyei, a hippi korszak kincsei, és van antik is, néhány éve vettem harminc kiló régi ékszert a bolhapiacon, hatalmas élvezet volt szétbogozni, tisztítani, átfűzni őket… A befektetés szinte azonnal megtérült, 50 korabeli karórát adtam el a vaterán, még van vagy harminc valahol… És még megvan az ékszerek 70-80 %-a… Alkossunk! :)))
Gábor jött enni, hozott fügét a telephelyről, érik és érik két hónapja. Beszélgettünk egy kicsit… Mindjárt péntek Takács, nyugi! :)))
Holnap is kapkodós nap lesz, bonyolult kajákat terveztem be… :))
Az van még, hogy kezdem élvezni az Origo álhíreit a telefonomon… Szégyen és gyalázat, de jókat tudok röhögni. Nyugaton már nincs is szabad világ!
Százezer forint iskolakezdési támogatást kapott minden magyar iskolába járó külhoni gyerek… A mi befizetett adónkból!
Mit kapott a devizahitelben megrokkantott, Magyarországon lakó család? Vagy akiket belerángattak a fészekrakó, babaváró, családalapító „hitelbiszbaszokba”? Semmit. Nullát. Kilakoltatást. Bűnöző végrehajtókat. Hát gratulálok, detélleg! :O
Mindegy, nem az én dolgom… Megvető legyintés. Erre szavaztál, élvezd! :)))

dr.ahalan 2023.09.07. 22:38:02

Vidám nap volt, Gábor korán végzett, jött enni. Horrorka is itt volt a szomszédban továbbképzésen, ő is befutott. Horrorkát is megetettem, a rizskoch-ot elvitte… A dobozt majd visszahozom banya… Sose hozza vissza, egyszer költöztettük, legalább ötven tárolódobozt szedett össze.
Mondtam hogy visszaadom őket, nem? Jó munkához idő kell! :)))
Szeretem, ha együtt vagyunk mi hárman! Ők cukkolnak, én zsörtölődöm, Gábor poénokat dobál… Jó ez így! :)))
Horrorka hozta a kedvenc ropogtatnivalómat, a környékünkön nem lehet kapni, náluk az üzletben igen. Szinte sose felejti el. :)))
A továbbképzés unalmas volt… Talán először szembesült vele, hogy olyan ember akarta ma oktatni, aki kevesebbet tud, mint ő. Természetesen egy férfi. Ez egy ilyen világ, kár lenne tagadni. :)))
Szóval ez egy jó nap volt, és holnap már péntek! :)))
Ha tudnék fotót feltenni, akkor megmutatnám az új fülbevalókat. Tündérmancák, detélleg! Káosz fülik, öt pasztellszín akril pillangó repked. Őszi sanzon, csupa barna, zöld, sárga stílusgyöngy… kínai szerencse lampionnal.
Sajnos nem tudok fotót feltenni. Rendszerhiba. Hibás a rendszer… Hát persze! :)))
Magyarország, én így (IS) szeretlek! A magam buborékjából természetesen. :)))

dr.ahalan 2023.09.10. 23:50:17

És ennek a hétvégének is vége, lehet várni a következőt. Jó volt, izgalmas volt, szerettük…
Öregszünk. Már nagyon sok szeretett embert eltemettünk, nagyon sok szenvedést láttunk, nagyon sokat szenvedtünk magunk is… Megoldottuk! Mi ketten mindent megoldunk!
Sok emberrel voltunk együtt bajban, bánatban, pénztelenségben, betegségben, haláltusában… Mi már tudjuk, hogy milyen hamar érkezik a baj, a betegség, a csőd, a halál.
Mi már nagyon sokat láttunk, és nem vagyunk fiatalok…
Mi már nagyon-nagyon örülünk ezeknek az izgalmas hétvégéknek, a telerakott hűtőszekrénynek, ezen a héten se történt baj, mindenki egészséges, mentünk érdekes helyekre... Jóféle hétvége volt.

dr.ahalan 2023.09.11. 22:52:41

Szeretek hétfőnként eljutni minden helyre, ahol ügyeket kell intézni, úgyhogy ma mentem, és mentem! :O
Egy vevőm valamiért packeta-szállítást kért, még sose találkoztam a lehetőséggel. Le kell tölteni az app-ot, kitölteni a csomag adatait, kártyával fizetni a szállítást, elvinni egy hozzád közeli üzletbe, vagy lakásba, leadni, és kész… A vevő meg átveszi a kisfaluban mondjuk a fodrásznál. :)))
Megoldottam, tőlem alig több mint 200 méterre van a butik, leadtam… Egy idősebb hölgy a tulajdonos, beszélgettünk. Hatalmas a forgalmuk, az irodaházak fiatal számítógépesei küldik haza a szennyes ruhát, és itt veszik át a hazulról küldött ellátmányt. :)))
Jártam még a hivatalban… Nem is értem! Alig pár perc alatt végeztem megint. Dolgom akadt a Blahán is, és végezetül elmentem néhány csomag japán Miyuki gyöngyért… Rettenetesen felment az ára! :O
Odafelé a villamoson nem volt se légkondi, se ülőhely… Volt viszont drogos, piás, zsebtolvaj, és rém ellenszenves, büdin izzadó kaller-páros. Egy pasi, egy nő… Volt jegyem. Sokáig kerestem, feltűnően. Addig leugráltak a lógósok. :)))
Délután a Gábor jött enni, a maradék vasárnapi extra rakottas (fűszeres burgonyacsíkok, csirkemáj, gomba, hagyma, paprika, bacon) mellé friss hagymás, színes paprikasalátát ügyeskedtem össze, szerettük! :)))
És beszéljünk még a bugrisokról. :)))
2010-ben neveztem őket először a nevükön, a free-s naplómban. Azóta jó sokan meg is sértődtek rajta, nyilván okkal… Magukra ismertek nyilván. Mindegy. :)))
Persze azért azóta is mind itt kukkol naponta, ugye? :)))
A bugris általában jobboldali… Az alja azért, mert műveletlen és tudatlan… De mi van az úri réteggel? Ugye? :)))
A cikket a Gábor találta, ő olvas jobboldali lapokat is. Szigorúan mérlegel, igazságosan ítél, én gyűlölöm Horthy-t, ő elismeri az érdemeit. Sokkal többet tud nálam… Horthy nem téma minálunk. És béke van. :)))
Szóval a cikket a Gábor találta…
Érdemes elolvasni. Jobboldali zsurnalisztától, a bugrisokról…
hang.hu/vendegoldal/bugristempo-157402
süti beállítások módosítása