dr.ahalan

dr.ahalan

Mesék és pénzügyek

2023. május 10. - dr.ahalan

 

Szégyen és gyalázat, Horrorkának sose volt meg ez a mesekönyv, pedig nekem alapdarabom volt, rongyosra olvastam, és valahogy neki elfelejtettem megvenni… Pedig minden jó mesekönyvet megkapott, még a Brumi sorozatot is felkajtattam. És erre ma jöttem rá! :O

Mindegy… Laza hétnek gondoltam ezt, de lehet hogy nem lesz az mégsem. Muszáj lesz megvívnom a bankkal.

A történet nagyon magyar…

1999-ben a Westel Gsm a kiemelt előfizetőknek felajánlott egy kártyadíj-mentes (Citi Bank) hitelkártyát, az volt benne a vonzó, hogy lehetett rá bármilyen fotót, és becenevet kérni. Gondolom ez ma már elképzelhetetlen lenne jogilag.

Meg is küldték a cuki kártyát, betettem a tárcámba, és nem használtam. Kegyetlen kamata volt! :)))

Aztán lejárt, küldtek újat, meg újat… 2005-ben, vagy 2006-ban aztán az történt, hogy késett a repülőgépünk, ha jó emlékszem, akkor Tunéziában, de lehet hogy Egyiptomban. Mindegy. :O

Mit lehet ilyenkor csinálni? Az ember lánya vásárolgat unalmában… Igen ám, de már minden pénzemet szétszórtam, magyar bankkártyával nem lehetett fizetni… Hát hoppá! Próbáljuk meg a hitelkártyát! :O

És működött! :)

Annyira jól működött, hogy a rafkós arab kétszer húzta le, mint utólag kiderült… Igazából nem költöttem sokat, két karton cigit vettem, egy parfümöt, és Horrorkának gumicukrokat, csokit. :)))

A bank küldött egy halom sárga csekket, azokkal kellett törleszteni. Fizetgettem is kétezresével, amíg a csekkek tartottak.

Persze havonta kaptam banki kivonatot, de nemigen olvastam el őket, gondoltam nem költöttem… Minek olvasgassam, ugye…

Aztán egyszer csak feltűnt, nem jött az új hitelkártya. Akkor megnéztem egy kivonatot mégis, túlfizetés kilencezer forint, gondoltam akkor váljunk el egymástól békében, úgyse volt az egész hitelkártya-ügynek jelentősége.

De a kivonatok csak jöttek, és jöttek, aztán SMS-es jöttek helyette, túlfizetés, még mindig. Hívtak is, tukmáltak volna rám még több hitelt, persze deviza-hitelt is… de nem kértem.

Teltek az évek, 2017-ben a Citi Bank lakossági ügyfeleit átszipkázta az Erste, máig ők küldik az sms-t. Túlfizetés… :O

Minimális, pár forintos költség havonta…

Most felhívott a bank. Ez tarthatatlan. Rendezzük! Hát mondom! Rendezzük, de mi a fene történt? :O

Nagyon kedves, szimpatikus fiatalember volt, utánanézett, valamikor 2005 környékén egy gyanús tranzakció történt, ezért letiltották a kártyát… Na mondom! Talán szólni kellett volna róla, nem?

Ők (mármint az előd) biztosan szóltak. Kaptam levelet… Hát mondom biztosan nem kaptam, ajánlottan pláne nem! :O

De azért rendezzük… Küldenének új kártyát, új szerződéssel, jogtisztán, valós adatokkal, és persze jó nagy éves kártyadíjjal. :O

Sorolná a lehetőségeket.

Hát mondom kell a francnak… Szüntessük meg az egészet! Megtarthatják a túlfizetést.

Aszongya azt nem lehet… Hát könyörgöm! Miért NEM lehet? Majdnem 20 éve szórakoznak velem, miért nem lehet?

Csak személyesen… És nem ők szórakoztak velem, hanem az előd-bank. Az információk nagy része azóta megsemmisült, nekik nem áll módjukban hozzájutni. Szerződés sincs…

Hát mondom! Nem is volt soha! Akkoriban úgy szórták ki a hitelkártyákat a bankok a fizetőképes, leinformálható, ingatlannal rendelkező budapesti lakosságnak, mint bolond pék a lisztet! Nekem is volt egy csomó, csak sose aktiváltam őket első vásárlással.

Fáradjak be…

Aztán már a beszélgetés után jutott az eszembe… Ha nem vagyok ilyen trehány, és ha kevesebb sárga csekkem lett volna, akkor könnyen járhattam volna én is pórul, mint olyan sokan… :O

A hátrahagyott hitelkártyák kisösszegű tartozásaival a bankok jó sok évig nem zaklatják az adóst, a kicsike adósság felhízik milliókra a kamatokkal és az adminisztrációs költségekkel, aztán egyszerre visznek házat, kocsit, párnacihát! :O

Ha a legkisebb tartozásom lett volna, akkor nem a bank hívott volna így 18 év után, hanem a végrehajtó rúgta volna rám az ajtót, és most Horrorkánál csöveznék… :O

Szóval azt hiszem felnövök végre, bemegyek a bankba, és intézni kezdem ezt a hülyeséget… :O

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr8718120612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.05.10. 23:14:12

Vannak még csodák.
Reggel korán keltem, gyors zuhany, túlélő csomag banki ügyintézéshez. Egy jó könyv, feltöltött telefon, ásványvíz, némi majszolnivaló… Türelempasztilla. Felkészülés a várakozásra. :)))
10:00-kor értem a Corvin-ba, feladtam a postát, aztán megacéloztam magam, és irány a bank! :O
A bankban… Nulla várakozó! :O
A sorszám egy pillanat alatt megjelent a kijelzőn, negyvenes, nagy tapasztalatú bankfiú, miben segíthet…
Elmondtam pár mondatban… Mennyi az elmaradás? Hát mondom… Túlfizetés!
Adtam egy régebbi kivonatot, ránézett a számítógépre, nem is tudta elrejteni a nevetést. Jobb azt nem tudni, hogy milyen infókat látott rólam. :)))
Kettyós öreg néni, de érti, van esze, szabadulj! Gondolom… :)))
Kaptam cukorkát, sebesen verte a klaviatúrát, javította a múlt évszázadi adatokat, az beletelt pár percbe, aztán megszüntette a soha nem is volt hitelkártya-szerződést, átirányította a túlfizetést a rendes folyószámlámra. Nyomtatott, mindent aláírtunk, lepecsételtünk. :)))
16 perc alatt végeztem egy majdnem negyed évszázados hülyeséggel… Hát így kell ezt, megjegyeztem! Előre telefonon botrányt csinálni, kigúnyolni a rendszert, aztán odasétálni! :)))
Lehetne ez persze vicces is, ha nem családok tízezrei kerülnének utcára az ilyen, és hasonló „véletlen” banki bakik miatt… Ugye.
Aztán hazajöttem, megebédeltem, bélyeget áztattam, mindenhol száradnak… Gábor a Mirákulumban, május van, holnap jöhetnek a gyöngyök. :)))
Kormányunk örömködik, és győzelmet harsog, csak 24% az infláció… Igaz hogy messze-messze Európa legnagyobbja, szinte a legkisebb bérek, és messze a legmagasabb áfa mellett, de mégis micsoda siker… Szerintük! Merasorosgyurcsánprüsszel… Mennyire kell földbutának lenni, hogy ezt el tudja hinni valaki?
Én még élek itt a blog.hu-n… Egy fura trükkel.
Ha elvesznék, akkor keress meg máshol… A gugli a barátunk! A beavatottak meg úgyis tudják! :)))

dr.ahalan 2023.05.11. 23:33:38

Beesett a szokásos havi céges meló, elpepecseltem vele, főztem egy zöldséglevest rizs vermicellivel, és túrós csuszát… A Gábor nem szereti, vannak ételeim azokra az időkre, amikor őt a Mirákulumban kényeztetik palacsintával, sült csülökkel, szilvás gombóccal, reggelire bundás kenyérrel, vacsorára parasztos hidegtállal, amin minden földi jó megtalálható a vastagkolbásztól a szalonnáig, méregerőserős paprikával, paradicsommal, friss kenyérrel. :)))
Imádtam a Mirákulumban enni, a friss levegő olyan étvágyat generál, hogy hihetetlen… :)))
Ma viszont a Gábor nem kapott reggelit! :O
Panaszolta amikor ébresztett, a szülei bementek a városba piacot járni, bevásárolni! Mire felkelt, már nem voltak sehol! :O
Hát mondom! Szülők az ilyenek? Lekoccolnak, és ott tudják hagyni a kisdededet egyedül? Mélységesen csalódtam… :)))
Még mindig nem mehetek a Mirákulumba, pedig rettenetesen hiányzik… Persze nem vagyok kitiltva, várnának nagyon, az allergia se zavarna… Keserű pohár egy gusztustalan, elmebeteg, bugris, gazdag házaspár, és az ő tombolásuk miatt. Már régestelen-régen elmentek, de a következmények ottmaradtak, a környezetszennyezést hátrahagyták… És a szaporulatot. :O
Mindegy… Beszélgettem még ékszeres vevővel, teljesen bolond öreg hölgy… Egészen fideszes. És kitalálta magának AZ ékszert… Peyote, meg mályva. Nyakék. Sok kristállyal. Ez a mániájuk, detélleg! A mályva! :O
Mutatott régen-régen eladott ékszeremet, pont ezt AKARJA… Mályva, óarany kombóval…
Hát mondom… Nem, nem tudom beszerezni. És nem is akarom. A kristályokat se tudom beszerezni. És nem érdekel, hogy ki az ő fia…
Pedig megfizetné azt a régi árat… (8 éve adtam el… ) Kihagyhatatlan ajánlat… Mennyi is volt? 3.700.- ?
Innentől nem beszélgettem vele… A nyakék ára ma kb. 25.000.- forint lenne, ha lenne ingerenciám megfűzni… Nincs ingerenciám. Letiltottam.
Majd most jól kikapok, és jön a fekete autó? Izgatottan várom… Erősen gyanítom, hogy megírni itt már nem tudom, vagy talán mégis… :)))

dr.ahalan 2023.05.12. 23:41:43

Még mindig itt vagyok a spájzajtón keresztül, programozó barátunk se érti… Vicces! :)))
Egyébként micsoda randa május ez? Hideg van kérem szépen… Tavaly ilyenkor újították fel a fürdőszobámat, kánikula volt… Most meg pulcsiban mentem bevásárolni, és majdnem lefagyott a fülem, és csordogált rám a szomorú őszi eső. :(((
Gábor se halad úgy a Mirákulumban, ahogy eltervezte. Fontos neki, hogy rendbe tegye a hegyet, a régen volt szőlősbirtok helyét, lenyírja a gazt, kivágja a halott fákat… Az eső esik, a gépek makrancosak, az idő meg rettenetes… :O
Unokahúga is ott van, most adták el a szülei birtokát, Gábormama testvére meghalt, a felesége is nagyon beteg, nem tud törődni a földdel, erdővel, házzal senki. Ők költöznek a franciákhoz…
Elhal lassan egy gyönyörű terv… A nyolcvanas-kilencvenes években kezdtek el felvásárolni szőlőket a Gáborék. Ott a Zalában, a Mirákulumban. Egy zsákfalu birtokain.
Az egész család házat vett. Meg szőlőt. Nekünk is van.
Az idilli környezetet, a mesevilágot, a természetet akartuk megóvni. A peléket, a vaddisznókat, rókákat, őzeket, az akácerdőket. Ennyit tudtunk tenni természetanyánkért… A Fidesz lenyomott minket, ez van.

dr.ahalan 2023.05.13. 23:27:04

Ma is hideg volt. Nem szerettem! :(
Takarítottam, sütöttem fűszeres steak-krumplit, csirkecomb filét tepsiben, fűztem extrém fülbevalókat.
Este Horrorka jött rövid közös szülinapozásra munka után, fáradt volt, éhes volt, felköszöntöttük egymást, belapátolta a kaját, kicsit vihogtunk, aztán ment, holnap leltár, hajnalban kelek banya…
Kaptam sok-sok ajándékot, mindenféle gluténmentes, extra édességet. Rágcsákat is. Ahogy mindig. És ananászlekvárt, mert nagyon szeretem, itókát, sorsjegyet, és csavaros, trendi limonádés poharat fix szívószállal. :)))
Már BIZTOSAN nem fognak bedzsinázni, ha diszkóba lesz kedvem menni… Így 58 évesen… :)))
Horrorkával mi régen még buliztunk együtt.
Már a nevét is elfelejtettem a szórakozóhelynek. Ja! DE! Zöld Pardon! 2010-ben a Fidesz első dolga volt megszüntetni, itt volt velünk szemben, a Duna túloldalán. Csak átsétáltunk nagy vidáman a hídon Belga koncertre… Aztán betiltották a Rio Cafe-t is. Lenyúlták az A38-at, és betelepedtek a Bálnába…
Mi élünk a buborékokban, ők meg halálosan boldog életet élnek attól, hogy értelmiségi zene helyett gagyi mulatós dübög a Bálnában. Meg náci propaganda… Szerintem szánalmas.

dr.ahalan 2023.05.15. 23:04:54

Gábor vasárnap kora délután már megjött a Mirákulumból, szőrösen, dzsungeljelmezben, bevetette magát a fürdőszobába, hogy bő egy óra után kultúremberként kerüljön elő! :))
Kaptam gyönyörű, illatos csokrot Gábormamától, persze újhagymából, mert a vágott virágot nem tűröm. :)))
Kaptam még málnalekvárt, sok édességet, sok telefont, sms-t… :)))
El akartunk menni valahova a szabadba vacsorázni, de olyan ocsmány volt az idő, hogy inkább felkértünk két adag kaját a thai-októl… Én három chilivel. Izé… Erős volt! :)))
Ma aztán hétfő. A Gábor ment megküzdeni a hétköznapokkal, én a bélyegekkel molyoltam, bevásároltam, főztem… Gábor jött késő délután, rongyoltunk nagybevásárolni, teljesen kifogyott a hűtő, méteres volt a bevásárlólista. :O
Az idő vacak, a politika bosszantó… Hívtak Gábor unokahúgai a spanyoloktól, az angoloktól… Persze szóba kerültek az árak, le vannak döbbenve. Sokkal-sokkal olcsóbban vásárolnak, és mennyivel többet keresnek, mint a volt kollégáik! :O
Az inflációra, a gyerekszülésre, a letelepedésre is kaptak vastagon támogatást, rezsikompenzációra is, pedig még csak nem is állampolgárok. Az infláció tényleg sokkal-sokkal kisebb, alig érezhető… Ja! És ott az idő is jó. :O
Mindegy! Holnapra gyöngyös napot tervezek, és futárt is várok, régi meskás kézműves felszámolja a boltot, nagyon olcsón kiárusította az alapanyagokat, volt amire rá kellett mancsolni… :)))
Csak halkan jegyzem meg… 2010-ben még alig érte el a dollár árfolyama a 196.- forintot… Kicsit később 186.- forintos árfolyammal rendeltem Kínából húsz kilós csomagokban ásvány és féldrágakő, üveg és kristály gyöngyöket, szerelékeket a gyártótól. Rengeteg csomag érkezett, de egyre nehezebb lett a vámolás, egyre gusztustalanabb lett az eljárás… Egyre több sápot vettek le, egyre többször loptak… Feladtam. :O
A gyöngyök jelentős része, sok-sok kiló meg itt van, életem legnagyobb befektetése volt Kínából rendelni … :)))
A dollár árfolyama ma… Hát igen! Mi majd leszünk szittyák, és ahogy Mészáros Lölö mondja… BÁTORAK! Így lesz jó. Persze… :)))
Ja! Bocsi. Nem. :)))
süti beállítások módosítása