dr.ahalan

dr.ahalan

Télnek és világnak végéről

2023. február 07. - dr.ahalan

 

A karácsonyi takarításkor találtam egy dobozban néhány nomád medált, az egzotikus nagykerben egyszer (évekkel ezelőtt) fillérekre leárazták az utolsó darabokat ezekből az egyébként igen drága csodaságokból, és bár persze ölték egymást érte a nők, jó párat sikerült megkaparintanom. Rendes áron biztosan nem tudtam volna eladni a kész ékszereket, így meg azonnal elvitték. :)))

Aztán rájuk untam, eltettem őket, és most tudok velük tombolni megint. :)))

Rettenetesen hidegre sikeredett ennek a télnek a vége, már virágzott az aranyeső (rendes nevén aranyfa) a téren… Szegény virágok teljesen lefagytak. :(((

A nagyobb baj, hogy sajog a hidegtől a műtött térdem! Tegnap kezdődött, amikor muszáj volt elmennem itthonról, és azóta is érzem néha. Mondjuk azt értem, hogy fájt amikor lementem a bélyeges vevőhöz, meg jelez, ha kinyitom az ablakot. Na de! Honnan tudja a felfűtött szobában tartott térdem véletlenszerűen, hogy kint hideg van? Normális térd ilyesmit nem csinál, az biztos! :O

Tényleg nem jó megöregedni… :(((

Közben egyik tragikus hírt olvasom a másik után, szívszorító videókat láttam a földrengés utáni mentésekről. Milyen félelmetes lehet most ott élni, évekig rettegni az utórezgésektől. És szegény romok alá szorult tömegek, azt olvastam, hogy sokan egyszerűen megfagynak ma éjszaka… :(((

Aztán az van még, hogy fizetős, elit, reklámmentes szolgáltatás lesz a citromail, én mondjuk nem is bánom. Amióta létezik, azóta van citromail fiókom, nagyon kevés baj volt vele eddig is. De az már baj, hogy szinte minden szolgáltató bevet valami lehúzós trükköt, leginkább a kereskedelmi TV-k bosszantanak. :)))

Élőben a számomra ezek teljességgel élvezhetetlenek, a valóságshow-k, idétlen, időhúzó egyszerű kis vetélkedők nem érdekelnek, totál analfabéta vagyok a magyar celebvilágot illetően, de filmeket szoktam felvenni… Már olyan mennyiségű reklám van bennük, hogy keresgélni kell a film darabkáit… :)))

És akkor most az előfizető fizesse meg külön a rejtett tartalmakat IS! Najóóóóvan… És fizetni kell külön a jobb cikkekért is a neten, pénzt kérnek már mindenért. Magyar divat!  Én azt gondolom, hogy ez teljesen etikátlan, és nem kérem… :O

Nem a két fityingekről van szó, hanem arról, hogy genya dolog egy szerződött tartalomból a törvényesen engedettnél háromszor több reklámbevételt beszedni, az alacsonyabb jövedelműeket a szolgáltatás egy részéből kirekeszteni, és az előfizetőket kínozni. Nahhh! :(((

Egyébként az erőszakos, túl hangos, túl hamis, túl sokszor ismételt reklámokkal is úgy vagyok, hogy leginkább undort váltanak ki belőlem a hirdetett termékkel kapcsolatban. Eszem ágában sincs őket megvenni, csakis, kizárólag a kevésbé agresszív konkurens cég hasonló termékéért, szolgáltatásáért adok ki pénzt, azt se bánom, ha az drágább.

Szerintem ha a társadalom felfogná, megértené, hogy ezzel a tudatos vásárlással milyen csodákat tudnánk elérni, akkor megváltozna a reklámpiac, és még talán élvezhető reklámokkal is találkozhatnánk, mert a magyar reklámfilmek, meg a gyógyszermultik alkotásai… Hát… Valami bűn rosszak! :)))

Tisztelet a kivételnek, persze… :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr3618043806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.02.08. 23:04:44

Ma alaposan elfáradtam, pedig nem is volt sok dolgom, fotóztam, házat tartottam, hajat festettem, mostam… És olyan vagyok, mint akit kicentrifugáltak. Egyre jobban megvisel ez a tél, a hírektől meg feláll a hátamon a szőr, detélleg! :O
Horrorka hívott jó hírekkel, vannak még csodák. Hétfőn jövök banya reggel, és megbeszéljük! :)))
Mindegy… Hoztam egy kis Hadházy-t. Ő az, aki igyekszik felderíteni, dokumentálni, hogy miért nem ad Magyarországnak „Prüsszel” pénzt… Még most se ad, pedig ugye mióta harsogják, hogy már adni fog. Pedig nem. :))
Két földkupac és egy elosztó egy átlag magyar 200! Igen! KÉTSZÁZ évi fizetéséből.
Mennyi ilyen is van Magyarországon? Sok-sok ezer…
És könnyen levezethető, ezért horrorisztikusak az árak, ezért őrületesek az áramszámlák, mert ezeket a pénzeket elvárja ám továbbra is a mammon.
És persze ezt hívják korrupciónak. A gyengébbek kedvéért… Mert ma tudtam meg, az elbutított népek a szó értelmével sincsenek tisztában.

www.youtube.com/watch?v=kFkRLotzsmU

dr.ahalan 2023.02.09. 23:31:16

Eltelt megint egy nap, holnap már péntek, és körvonalazódni látszik egy jó kis este régen látott baráttal a jövő hétre, és ez jó…
A köpcös „prüsszeli” viselkedéséről, külsejétől nem is szólok. A kommentek egy részén jót nevettem, másrészt a trollokon elszomorodtam… Az arctalan szavazók. Akik úgy vannak, hogy nincsenek is… Rettenet! :O
Igazából ma a téma a HAJ volt… Persze a Hair volt a kezdő téma, aztán jött a többi… :)))
Igazából én nagyon régen nem hordok hajat, meg semmiféle szőrzetet. Undorít. Megengedhetem magamnak…
Volt itt tőlem pár méterre kedvenc fodrászüzlet, lenyírtak.. 2-3 milliméternyire. Majdnem kopaszra.
Aztán meghalt a jóképű Józsi, a kedvenc fodrászom… Szívműtétje volt, egy ideig még működött. Aztán a nővére nyírt.
A covid alatt eltűnt ő is, most egymást vágjuk a Gáborral, jó ez így.
Beszéljünk komolyan… Leérettségiztem. Hittem hogy fantasztikus nyár lesz, és anyám nem hagyta. Hajszolt bele a munkába, kapálni kellett, takarítani kellett, mosogatni kellett, de buli volt… szerveződött, Sugó-part, cha-cha-cha… És nem, nem engedett el… Visszaszóltam. Ott a panelben.. Gyűlöllek!
Felemelte a súlyos ólomkristály vázát, és lecsapott. A fejemre.
Fröcskölt a vér. A nevelőapám betámogatott a fürdőszobába. Emlékszem, ahogy a kádat beterítette a vér. Akkor már nagy volt a baj. Érkezett édesapu is. A nevelőapámban volt annyi becsület…
Orvos kell! Nem lehet! Ne viccelj! Börtön! Ezt nem lehet elsumákolni! Igazából jól van.. Elállt a vérzés, magánál van… Ez csak felszíni sérülés…Tud beszélni.
MAGÁNÁL VAN!
Ha lecsukatod az anyját,akkor itt maradok három árvával!

dr.ahalan 2023.02.10. 23:40:10

Hideg péntek is jó péntek! :)))
Elmentünk bevásárolni, előtte tettük tiszteletünket a fura gyártelepen, vettem egy halom féldrágakövet, fülbevalóalapot, szerelőpácát, üveggyöngyöt… Nem volt rá szükségem, de jól esett. :)))
Csirkemellet egy dekát se kaptunk, pedig kellene.. Mindegy, megoldjuk máshogy. :)))
Koccintottunk a vacsora előtt, tradicionális olasz borokat hoztunk haza, egy palack Barolo-t is… Azt persze eltettük holnapra. :)))
Megröhögtük a magányos, potrohos petrezselyemárust Brüsszelben, a fura, idétlen, magányos ücsörgését, igazából szánakoztunk rajta..
És persze ahogy szól a fáma, írni kell róla… Meghalt a free. Igazából rettenetesen élvezem, hogy egyik elmebeteg se ugat be… Már ott, a régen halott pöcegödörben se. És ennyi. Kikopott alóluk az Aha-frászos füzet…17 évig nyomultak a hátsómban gyűlölködve, fröcskölődve, ártani nem tudtak soha, de igazából nagy-nagy reklámhullámot generáltak anno a meskás boltomnak. Ingyen. :)))
Köszi! :)))
És persze pápuszi! :))) :P

dr.ahalan 2023.02.13. 22:59:00

@dr.ahalan:
Kellemes hétvége. Kész.
Közepesen nehéz hét ígéri magát, kis kellemes extra teendőkkel… :)))
Nagy nyugalom volt nálunk az elmúlt napokban, a múltról beszélgettünk, néztünk filmeket, kimondottan politikai tartalommal… A Baader-Meinhof csoport… Kedves filmünk, DVD-n is megvan valahol, de felvettem, ne kelljen keresgélni… Fura. Elteltek évek, az eredeti történet óta évtizedek, és máshogy látom már én is, máshogy látja a Gábor is. Iszonyú érdekes felfedezés volt… És szóba került Che, és Angela Davis… :)))
Jó az nekünk, hogy nem mindig egyformán látjuk a világot… Jó viták ezek. Nem gyűlölködőek… Érvelő viták. Demagógia nélkül. Tényekkel… Statisztikákkal. Szeretjük! :)))
Igazából ez a baj a bugrisokkal… Semmit nem értenek a világból, dobálóznak a nagy büdös demagóg magyar szólamokkal, miattuk halt meg ötvenezer magyar a járvány alatt. Nincsenek érveik, a tényeket, statisztikákat nem ismerik, a fogalmakkal sincsenek tisztában, de rém hangosan tudnak fröcsögni… :)))
Zombik. :)))
Manapság ez a cél. Zombimentes világban élni… 2010-ben megjósoltam, kiröhögtek. :)))
Ma Horrorka volt nálam, intézi a dolgait, hozott rücskös Zizit, megvan a forrás… Sajnos hozott egy isteni finom energiaitalt is, ananászeprest… Én meg megittam. Kettős front, meg a minden, hát… Kóvályogtam utána, mint a magányos petrezselyemárus minap „Prüsszelben”. :)))
Berlin Noir-t olvasok, a Gábor büszkén világosít fel, mert ő aztán mindent IS tud a világháborúkról, én meg honnan tudnám, hogy mi volt a Kripo, és ki volt a nagyorrú Nebe…
Mondja, és mondja boldogan! És akkor a Gestapo… És Himmler, na de Nürnberg… Julius Streicher! A mocskos, perverz állat náci! És rákeres, megmutatja…
Aztán ő olvasott cikket, és megkérdezte. Te! Mi is az az andezit? :)))
Nem hallottam a szót vagy harminc éve, de beugrott a vizsgatétel, magyarországi kőzetek az építőiparban… Hát mondom! Magmás kőzet, azaz vulkáni eredetű. Könnyű bányászni. A feltöréskor kiömlő, szilárd változata jó épületalapozó adalékanyag, de mérsékelten teherhordó. Burkolatnak, kitöltésnek remek. A kitöréskor levegőbe kerülő láva megszilárdulva a tufa, azaz lávakő. Sok levegő van benne, könnyű, jó szigetelőanyag. Mátra, Börzsöny! :)))
Hülyítesz Takács, de rákeresek… Háttélleg! :O Nagy vagy! :)))
Egész életemben szerettem a köveket, a kavicsokat… Elképesztően érdekes világ! Van kövem Karthago-ból, pedig ott életveszély felszedni, rettenetesen tiltják, de látszik rajta az emberi kéz nyoma… Van kövem a piramisokból, és van egy vörös rögöm a Golgota testéből.
Van tiltott picurka halott korallom és kavicsom a Vörös-tengerből, magam csempésztem őket haza. :)))
És van rengeteg féldrágakövem, ásványom a világ számos tájáról, nagyrészt gyöngy formában. Van sókristályom. Wieliczka. A sóbánya! Az is mekkora történet volt! :)))
A köveimről IS érdemes lenne naplót írnom. :)))
Hát… Ilyen szánalmas nálunk egy hétvége. Jó kajákkal, jó borral, jó témákkal. És jó zenékkel. :)))
süti beállítások módosítása