dr.ahalan

dr.ahalan

Tojáskeresés az aknamezőkön

2022. november 15. - dr.ahalan

 

Ezt a plakátot a Pinteresten találtam, és nemigen tudtam eldönteni, hogy micsoda. Múltba révedés, vagy a jövőbe látás? :))))

Igyekszünk vidámítani ezt a rusnya novembert, minden nap a Gábor kedvenc kajáit főzöm, ma például rakott kellel vártam, értékelte. :)))

Szombaton a bevásárlások után a Petrolban ebédeltünk, nagyon beharangozták, és a Gábor megóhajtotta, foglalt asztalt. Neki ezek kellemes ízek, az amerikai útjára emlékeztetik, fiatal korában pár hétig csavarogtak az unokatestvéreivel arrafelé, ergo nosztalgiáztunk egy kis konfitált marhanyakkal, sült babbal, kimchivel. :)))

Én mondjuk az adagom felét bírtam lenyeldekelni. :)))

Vasárnap lusta voltam, egyszerűre vettem a figurát, kis olaszos zöldségleves, és mexikói csirke. Az nagyon gyors kaja, csirkemell, csíkokra, megpirít hagymán, alaplé, fűszerek, zutty bele konzervkukorica, konzervbab, pár olívabogyó, süripari, chili… Kész. :)))

És kérem! Az én párom úgy le volt nyűgözve, hogy a maradékot megozsonnázta! :)))

Egyébként a céges melót letudtam a hétre, jöhetnek az ékszeres ügyek. :)))

Na meg a hírek! Sűrűsödik a helyzet, ha áruhiány még nincs is Budapesten, vidéken annál jobban, most állítólag valamikor pályázhatnak picurka pénzre a falusi kisboltok, de hiszem, ha látom… A járvány alatt végignéztem nem egy haverom tönkremenetelét, nulla bevétellel nulla forint a kereset, a járulékok meg ketyegtek, úgyhogy pályáztak. Rohangáltak millió papírral, töltögették a nyomtatványokat szorgalmasan, de egy se kapott egy fityinget se. :O

Ahogy a napelemre pályázók se láttak eddig semmit, pedig most mennyire jó lenne, ebben az energiaválságban, én is gondolkodtam, a ház tetején igazán elférnének, az önrészünk meg is van,  ingyen mehetne a lift, a lépcsőházi világítás, de a közös képviselő felvilágosított, hogy mennyi az esélyünk… :(((

Büdös egy világ ez, aki beleolvas a világ híreibe, és nem csak az ostobákok aqymosó csatornáit bámulja, az érti… És nyilván rosszkedvű tőle. :(((

Örültünk Herszon visszafoglalásának, de amit ott találtak az ukránok, az valami megdöbbentő. Amit ott az oroszok műveltek a civil lakossággal, az az én véleményem szerint megbocsáthatatlan… És megdöbbenve olvasom a csoportokban a trollokat… Helyeslik és megtapsolják, vigyorogják ezt a sok embertelenséget. Kivégzések, kínzások, megerőszakolt nők és gyerekek. Undor, detélleg! :O

Ársapka. Hát igen. Szombaton találkoztunk rengeteg pánikvásárlóval, igazából nekem is van itthon néhány hétre előre minden, de nem tartok nagy készleteket. Legfeljebb átszaladunk a szlovákokhoz néha bevásárolni. Szoktam nézegetni az ottani árakat, és úgy látom igencsak megéri megint… :)))

 

Ez meg egy unalmas írás volt… Az agyamra megy a november, és még előttünk van a fele. A napi tejkaramella-adagomat megkétszereztem. Kiegészítő zselés szaloncukorral. Védőétel. Az ám! :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr7717979618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2022.11.16. 23:15:54

Ma még kinézni se szerettem az ablakon, mocskos november, ráadásul a takarékosság jegyében már csak néhány naponta világítják ki a Citadellát, rosszkedvű, piszkos, elszegényedett ország, szomorú, háborús időket élő város a késő őszi esőben ködben. :(((

Kényszerintézkedés volt, nagy kád meleg víz, fürdősó, vicces arcmaszk, kis kozmetikai kényeztetések, a meleg szobában füstölő, egy kamaszkori kedvenc csíkos lányregény... Hason fekve. :)))

Gábor már igen fáradtan jött, belapátolta az ételt, és ment haza... Kemény dolog az az építkezés jó időben is, hát még ebben a vacak időben! Persze nagyrészt a gép fülkéjében ül, ott meleg van, meg net, és könyv, és kaja, de látja a munkásokat az esőben. Megviseli... :(((

Aztán azt is látom, hogy a járvány óta az emberekből eltűnt a vidámság. Azelőtt még el se tettem a tárolóba a boltocskáimba frissen feltett vidám, színes ékszereket, már el is vitték. Most mindenki feketét akar, szürkét, olajzöldet... :((( Olajzöld! Pfujjj! :O

Én is változtam. A Covid előtt húsz évig készítettem nagy örömmel adventi naptárakat. Nem keveset. Horrorkának és aktuális párjának. Gábormamáéknak is közöset. Gábornak... És a kutyáknak! :)))

7 x 24 apró meglepi.168. Izgatottan bújtam a boltokat, apró naptárak, vicces édességek, konyhai mini okosságok, kozmetikumok, találó hűtőmágnes, egy levél vitamin, Horrorkának fülbevaló, mert abból sose elég... Kinyomtatott feladványok, Gábormamáéknak a fiatalságukról levadászott netes emlékek, cikkek, Gábornak malac üzenetek egy szem csokival... Meghökkentő adventi dekorációk, picurka karácsonyfadíszek. Imádtam! :)))

Ma már nem lenne erre se időm, se energiám... :(((

Horrorkától és Gábortól én is kaptam... Horrorka különösen fantáziadús dolgokat tudott kitalálni, egyszer 12 pár zokniba rejtette őket, a mai napig hordom... :)))

A kutyák... Bojtár és Berna, a Mirákulumban kidobott, a vadonból előkerült két csoda... Róluk keveset írok. Pedig mennyi csodaságot hoztak az életembe! :)))

Két nap alatt rájöttek az adventi naptár lényegére minden évben, és ültek a koszorú alatt hűségesen, amint felkelt Gáborpapa... Szuggeráltak. Kávéról addig szó se lehetett! Bojtár vakkantott néha figyelmeztetően, Berna meg őt morogta, ő volt megnevelve... Nem szabad vakkantani! :)))

Mennyi sok hatalmas, boldog történetnek vagyok én ismerője, átélője, írni tudója, detélleg! :)))

Csak kutyás történetből mennyi sokat is írhatnék... És írhatnék még mennyi sok állatról... Állatban még nem csalódtam. Rengeteg emberben igen. Az állat nem hazudik, megmutatja a valós énjét. Az ember soha...

dr.ahalan 2022.11.17. 23:34:42

Micsoda öröm, ma sütött egy kicsit a Nap, szaladtam a Corvin plázába feladni a postát, hazafelé beugrottam a Rossmann-ba vitaminokért, mert kifogytak. Igazából a DM-ben, vagy évente egyszer a Müller-ben szoktam vásárolni, okkal... De most ez esett utamba. :(((

Nulla pénztáros. Teljesen nulla. Nincs. A muris biztonsági őr segít a tétovázóknak a fizető masináknál, akinek nincs bankkártyája, annak az áruit visszaviszi a raktárba. Eladó is nulla létszámmal volt jelen. :O

Kifizettem a cuccokat, és húztam elfelé... Tiszta Balkán! :(((

Gábor ötkor indult haza vidékről, fél hétkor ért a céges könyvelőnkhöz, negyed nyolckor esett be hozzám, belapátolta a sült csirkét, aztán ment haza... Ma reggel is fél ötkor kelt, meddig lehet ezt bírni?

Az se természetes, az én szüleim, rokonaim, a Gábor szülei, meg egy csomó ember 15-20-25 éve az én koromban már vastagon nyugdíjas volt. Nekünk még sok-sok év van hátra... :(((

Aztán a politika! Az új agyszülemény, felszámolják az "elfekvő" osztályokat a kórházakban. Néhol krónikus belgyógyászat, máshol más a neve. Mindegy...

Micsoda embertelen, kegyetlen, undorító törvény lesz ez? Aki haldoklik, ápolásra szorul, pelenkázni kell, azt vigye haza a család, és oldja meg ápoló és támogatás nélkül.

Ha a család nem tudja vállalni, akkor ha a beteg rendelkezik jövedelemmel, akkor kifizettetik vele a halál előtti állapot megkönnyítését. Ápolja az állam rengeteg sok pénzért... Az átlag nyugdíj ennek az összegnek a töredéke se, és valahogy mégiscsak meg kell halni, ugye... :O

Ha nincs pénz, akkor nincs segítség se... Esetleg a civil szervezetek... Vagy az egyházak... Ha ők sem? Akkor vissza a haldoklót a saját otthonába, oszt majd valahogy vége lesz... Mennyi kín, mennyi szenvedés, mennyi megaláztatás, mennyi rút halál... Iszonyú belegondolni is... Ahogy az ötvenezer értelmetlen Covid-halott embertelen utolsó perceibe se gondolt bele egyik eszelős ostobák se... Ő megúszta, van laposhús, osztogat a "fidzse" eleget, sokat vissza kell adni, de jut is, marad is... Megoldjuk okosba! Tecának műköröm, sógornak lakodalom, dolgozni meg dolgozzanak a pestiek... Megmondta a polgi, már nem kell közmunka, elég ha káeftém van, és arra jön a pénz... Felveszem a bankban, beviszem a hivatalba, visszaszámolják a részemet, jó az úgy... Állítólag ez most veszélyben van, mert az a prüsszel akadékoskodik, more! Az okosok! Hát mit fáj ez nekik? Az a baj, hogy eszünk-szarunk? Van herbálunk? Már ezt is elsajnálják tőlünk? A Soros, meg az a Gyurcsány?

Ja! Hát igen! A Marisnak bedőlt a kéménye, most a sufniban lakik. Nem az én bajom, sose voltunk jóba. Tanító volt, mindig a könyvek... Mindig baszogatott, utálom! Most mi vagyunk a világ urai... Kis Grofó! Naaaa mer a nézést, meg a járást! :)))

Jó ez így! Istenke éltesse Orbán Viktort!

A nagy magyar valóság...

dr.ahalan 2022.11.18. 23:04:02

Rút, szürke, vizes, sáros, meg novemberi, de azért PÉNTEK! :)))

Koccintottunk vacsora előtt, utána kicsit beszélgettünk, másra nem is igen maradt időnk, a Gábor vonult a fürdőszobába, és már tíz óra előtt bealudt. Hatalmas az alváshiánya. :(((

A bevásárlás megint holnapra maradt, nem baj. :)))

Gábormamáék szerencsésen hazaköltöztek ma a Mirákulumból, hosszan értekeztünk telefonon... Mennyi sok diót törtél! Három teli rekesz! Sose láttam még ennyit egy rakáson! Ugye nem vagyok rabszolgahajcsár? :)))

Megnyugtattam. Még anyósjelleggel se rendelkezik... Rém gyanús figura! Figyelem lassan negyed évszázada! :)))

Anyám rettenetes anyós lehetett! Szerencsére azonnal kisavazta magát is, meg az egész rém előkelő pereputtyát a Gábor környezetéből, amikor egyszer régestelen régen, a még alig kezdődő kapcsolatunkat megpróbálta a maga javára hajlítani. :)))

Ennek is már jóval több, mint húsz éve... :)))

Meghívott minket a Balkánra... igazából Pesterzsébet legalja, mindegy... , a vállalkozók báljára. Muszáj volt elmenni... Vagyis akkor azt hittem, hogy illik... Kiöltöztünk, jöttek a gyerekek is, a félhúgom lánya, az én lányom, ahogy anyám emlegette őket megvetően... Az apátlanok! :O

Na... Az a bál külön írást érdemel egyszer! Rém vicces volt! :)))

Aztán anyám felvezette a vacsora közben... Igazából az lenne a normális, ha a Gábor a húgomat venné feleségül, ha már bekerült a családba... Öt évvel fiatalabb nálam, neki is van egy gyereke, sokkal engedelmesebb mint én, főzni is tud, és hát én ugye paraszti sarj vagyok! Amolyan munkás-proli... A nemes a nemessel házasodjék! :)))

Szegény Gábor csak nézett döbbenten, a Zita pillogott rá sejtelmesen... És akkor anyám felszólította, hogy kérje fel táncolni! :)))

Én meg majdnem beestem az asztal alá a röhögéstől, detélleg! :)))

Ne felejtsem el! A bálokról írni kell! Mert a Habsburgok óta a bugris bálozik... Kötelezően! Nem bulizik, nem fesztiválozik, nem diszkózik! Bálozik! :))))

Aztán a Gábor már nem akart találkozni az anyaági családommal... A történet a mai napig felmerül Gáborék családi összejövetelein, kering, nevetik... Ilyen emberek is vannak, voltak, és lesznek. :)))

dr.ahalan 2022.11.20. 23:46:39

Nincs nyomorultabb dolog a novemberi vasárnap éjszakánál... :(((

Kellemes hétvége volt, éltünk ahogy élni szoktunk. Jó étel, jó film, jó zene, könyv, hírek. Szombaton egy kis lazulás... Mondjuk ez egy kicsit több volt a kelleténél. :)))

Kicsit kótyagos ébredés, nyolc perccel késett az ebéd is. :)))

Érdekes téma! Nagyon kellemes volt a bevásárlás szombaton reggel. Már másodszor! Szimpatikus emberek, a sajtoknál elbeszélgettem egy asszonnyal, ez a Gouda tényleg finom, és feleannyi, mint a magyar... Egy kedves mosolyú roma fiatalasszony segített a paprikánál, egyik kezemben bevásárlólista, a másikban a paprika hálója... Beleakadt egy másik paprikába. :O

A pénztárnál szimpatikus pár előttünk, kedves gyerekkel... Heti bevásárlás. Semmi extra. 33.000.- Kis hús, kis gabonapehely, ásványvíz, gyümölcslé, tejtermékek, felvágottak... Zöldségek, gyümölcs, egyetlen tábla tejcsoki...

A Gábor oldotta meg! Mi mindig pénteken délután vásárolunk, sok év óta... Amikor a bugrisok, a dologtalanok, a rendszer élősködői! A rendszer kamu nyuggerei, a műkörmös strómanok az ő neveletlen gyerekeikkel... A vírustagadók! A krumpliszavazó segélyezettek. A céltalan életűek, és más egyéb eltartottak.

Szombaton vásárol a tanár, a mérnök, az ember, aki azért dolgozik naponta 10-12-14 órát, hogy zabálni tudjon a dologtalan bugris... És csak szombaton tud vásárolni... Már csak egyetlen napja van a hétből, hogy igazán szépre, igazra tanítsa a gyerekét...

Inkább elmegy. Messzire... A következő nemzedék biztosan.... Szomorú.

Ennyi volt Magyarország! Se büszkeségünk, se dicső történelmünk, se becsületünk, se jólétünk, se igazi győzelmünk nem volt soha. És megint éhezik, fagyoskodik ez a nép.. Más senki, csak mi!
Vagy mégsem?

dr.ahalan 2022.11.21. 23:29:07

Nagy kő zuhan... Gábor ma befejezte elvileg a koreai építkezésen, a Lánchíd-projekt befejezve, a bérelt dinoszaurusz visszaküldve, holnaptól a cég saját gépkezelője, a cég saját gépe dolgoznak az ázsiainak... :)))

Veszélyesnek láttam a helyzetet... Nem szerettem. Kell pár hét nyugalom. :)))

A tánc pedig beindult magyarhonban, nem csak a drágulás okán, de már a vidéki kis benzinkutak nem kapnak hétfőtől üzemanyagot a MOL-tól, és a Gábor maximum száz litert tankolhat a dínókba naponta... Szerencsére egyszerűen meg lehet oldani. :)))

A vidéki kis benzinkutaknak annyi. Mehet a bugris néha negyven kilométert, és gurulhat vissza... Erre szavaztál. Viseld el! :)))

A pedagógusok és a diákok ma se adták fel, harsogott Budapest, és rengeteg város, falu... Hajnalban, sötétben, fagyban, dermesztő hidegben... A köztévé elhallgatja. Kéredzkedtek be, de kiröhögték őket. Ott igazságot nem lehet...

Na! Ezért nem ad az Unió pénzt, mit nem lehet ezen érteni? Detélleg... :O

És igazából nagy a baj... Orbánt erősen tartja a pórázon ez a Putyin. de nézzük már meg a területet, a népességet... Sose voltunk tényező, nem is leszünk. Kis pattanás ország gennyes góccal. Európa közepén.. Kinyomják majd, és elfelejtik. Ennyi. :O
süti beállítások módosítása