dr.ahalan

dr.ahalan

Rovinj, Isten veled!

2022. augusztus 16. - dr.ahalan

 

Persze volt keserű élményünk is, kirándultunk Rovinj-ba.

Először a háború után nyaraltunk ott, nagyon egyszerű szállásunk volt, de imádtuk az akkor még majdnem romos várost, az öbölben az ütött-kopott halászbárkákat, a pici zugéttermeket, árudákat, a kedves embereket.

Aztán jártunk még ott néhányszor, szépült Rovinj, és mindenfelé galériák nyitottak, kézműves boltocskák az óváros házainak kapualjaiban, a házakon keresztül lépcsőkön lehetett lejutni a tengerhez, az udvarokon kávézni lehetett, sokan a lakásuk ablakából árulták a portékáikat. Romantikus volt. :)))

Most megdöbbenve láttuk a változást, néhány év, és minden megváltozott! Csupa üveg, modern házak, a vad pineaerdők helyett rendezett parkok, minden magánterület, eltűntek az olcsó haléttermek, a helyükön modern, pofátlanul drága bisztrók, gasztro-csodák,  az öböl zsúfolva drága hajókkal, csak az óváros picike része maradt változatlan. Sehol a galériák, sehol a kis üzletek. :O

Modern, elegáns, puccos, hivalkodó, nem nekünk való. Elbúcsúztunk örökre Rovinj-tól.

Egyetlen helynek megörültünk mégis, még ott van a kedvenc kubai stílusú bárunk, az első nyaralásunkkor minden este ide ültünk be, fáklyafény volt, latin zene, és iszonyú jó, ütős  koktélok. :)))

Persze most is beültünk egy kicsit… Emlékszel? Életünk nagy poénja volt! De régen volt…

Az öbölben sétáltunk, rozoga halászhajón egy csinos nő kézzel festett apró épületeket árult. Én meg pont gyűjtöm őket a világ minden tájáról.

Gábor leült a kikötőbakra és onnan nézte, ahogy lent válogattam…

Hát. Leszbikus volt az árus, én észre se vettem, azt hittem csak kedvességből simogat, üzletet akar kötni, nagyon aranyos volt, detélleg! :)))

Olaszul beszéltünk, a végén elköszöntem… Civediamo! Találkozunk szó szerint, de jelentésileg „Viszontlátásra”… Visszakérdezett. Mikor találkozzunk? :))))

Gábor majdnem beleröhögte magát a tengerbe, ő végignézte, ahogy taperolt, simizett, stírölte a dekoltázsomat, persze akkor még húsz kilóval, és két évtizeddel kevesebb voltam. :)))

Hazafelé beültünk a bárba, és hát a Gábor dobálta a poénokat… Haha… A csajom becsajozott! Miért nem hívtuk el a szállodába? Lehet hogy biszex, na… Legalább megkérdezhetted volna! :)))

Aztán egyszer csak a szomszéd asztaltól felállt egy pár, és ékes magyarsággal kívántak további szép estét… :))))

Égés volt… De a Gábor még ezt is megfejelte!

Aha! Ezek biztosan sietnek miniházakat venni! :))))

Szép emlék ez is. :)))

Külön megjegyzem, gyűlölöm a papír szívószálat, röhejes, ahogy a nagyokosok törvényileg álszenteskednek vele, miközben a végvonagló Földet elöntötték a nem lebomló műanyag pelenkák, flakonok, egészségügyi betétek, az ipar mérgezi a levegőt tovább, a magyarok tarvágják az erdőket…Az őserdők… A korallzátonyok…  De igyál ezzel a szarral… Undor!

Nos kérem… Ebben a bárban kézzel fúvott üveg szívószálak vannak, külön tisztítják és fertőtlenítik őket. Ilyen is van! :))))

A ma valósága már nem annyira vidám. Két nap letudva a hétből, lecsót főztem. A paprikának az aszály miatt alig volt húsa, a paradicsom belseje se volt valami optimista… Szörnyű idők! :O

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr3717909663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2022.08.17. 22:37:36

Gábornak ez az év leghorrorisztikusabb hete, nagyon rossz látni, hallani... De már három napot letudott! Egy hős! Detélleg! :)))

Horrorkával volt hosszú beszélgetésem, nem egyformán látjuk a követendő utat, végül abban maradtunk, hogy a jövő héten meglátjuk és megbeszéljük. :)))

Aztán mennem is kellett ezer helyre ebben az utálatos melegben. :(((

Délután elővettem pár bélyeges zacskót, kezdenek lefogyni a boltocskáim, muszáj új tételeket kifundálni. Válogattam, rendezgettem, közben filmeket néztem. :)))

A nap érdekessége... A múlt héten az egyik este rengeteg lepkeszerű lény jelent meg a tér lámpásai körül, olyan sokan voltak, hogy a lakásom fölötti lámpa körül keringőktől nem lehetett kilátni a térre, aztán ma olvastam a cikket... Micsoda tragédia! Ezek dunavirágok voltak, olyan kérészek, mint a tiszavirágok... És elpusztultak másnapra oktalanul. A fény miatt... Merem remélni, hogy a Duna partján vidéken a többiek megúszták... A cikk a 444-en olvasható.

Mára ennyi, fáradt vagyok. Már csak három nap a nyári ünnepi őrületig, még a gondolatát is gyűlölöm! Leginkább a bugrisokat gyűlölöm, akik majd jönnek tömegével, mindent összemocskolnak, és élvezik ezt a rettenetet...

Emlékszem a nagy, gyilkos viharra! Mondjuk annak is jó pár éve... Rohantam le, nyitottam a kaput, befelé, befelé... Majdnem elsodortak. Persze érthető... De ahogy viselkedtek! Megtelt a lépcsőház. Piát vettek az alattam lévő boltban,ittak, üvöltöztek, több zsák szemét, egészségügyi betét, tampon, pelenka, üres üveg, papírpohár maradt utánuk szanaszét, zaklatták a lakókat, összehugyozták a lépcsőházat, de volt valami érdekes... Egyetlen egy ember se mondta azt, hogy KÖSZÖNÖM! Egy se... Ma már nyilván nem nyitnék kaput. :(((

Bugrisok... Nekem azok. Tetszik, nem tetszik, ez van.

dr.ahalan 2022.08.18. 23:00:12

Letudtuk a negyedik napot is, nekem baromi hosszúnak tűnt, de a Gábor felszaladt egy vadborostás, izzadt puszira, nyugi Takács, vége lesz ennek is. :)))

Ma nagyrészt bélyegekkel molyoltam, micsoda őrület! Megugrott a felülnyomatok ára erősen a stampworld oldalán, 15 évig csak dobáltam, raktam félre unottan, gyűlt kilószám, a kutyának se kellettek, most viszik mint a cukrot ezresével. Megőrült a világ. :)))

Szomorú történet is van, egy fiatal srác vásárolt három kis gyűjteményt, motorral jött érte egy óra alatt... Szép kis munkák, jó áron. Külföldre költöznek, a gyerekek már ott kezdik a sulit... ott a tízszeresét is megadják érte. Érméket, bélyeggyűjteményeket visz ki kezdő tőkének, most sokan eladnak, a nyugdíjasok leginkább, kitört a rezsipánik... Én még szerencsére ráérek a privát gyűjteményt eladni! :)))

Szomorú világ... Nem olvasom a kormánymédiát, nem nézem az "állami" TV-t, de olvastam egy cikket... Baccus! Tényleg néptömegek nem tudják, hogy mi vár rájuk! Ezek még mindig a rezsicsökkentés védelméről beszélnek, meg arról, hogy a németeknél mekkora a baj. Mi vaaan? Rákerestem a Lidl német, lengyel áraira, és nem szégyellettem egy ukrán szupermarket oldalát megnézni. Mellesleg nem könnyű, kell némi logika hozzá... Kicsit blokkolva vannak. Szabad információáramlás, meg sajtószabadság, mi? Vicces... Detélleg! :)))

Lehet fogadni fabatkában a baráti csoportban, hogy mi fog történni két nap múlva... Szerintem semmi. Jönnek a turultojások, húznak valami szent, aranyozott mélymagyar biszbaszt mint tavaly, jönnek a vad sámánok, ígérnek hatalmas gazdagságot, Csaba királyfit, olcsó farhátat az idők végezetéig! Letolják a torkomon a gusztustalan tűzijátékot, mi összesöpörjük, elsiratjuk az állam(t)i tetemeket, ráundorodunk a bugrisokra, oszt kész... Gazdatüntetés? Kíváncsian várom... :)))

Mondtam már? Szilvásit meg Berkesit olvasok mostanság... Nahát! Ugyanaz a történet... Mondom ezek ugyanazok.

Tízzel megszorozva. És ez a nagyon durva... TÍZZEL MEGSZOROZVA! 1938...

dr.ahalan 2022.08.19. 23:17:29

Szuszogok és dorombolok a gyönyörtől! Péntek este! :)))

Gábor megcsinálta.... A jövő héten is lesz még húzós 3 napja, de ezen túl van! Iszonyú büszke vagyok rá, hétfőn az irodában majd megtapsolják remélem. :)))

Tlalok istenke jót hozott, Veszprémben pont fél négykor szabadult el a pokol, jött a vihar, a fiúk beülhettek a kocsiba idejekorán, és jöhettek haza. Most itt tombol Tlalok, szelíd villámokat küld, és zuhog az eső végre... Az átkozott légi parádé holnap elmarad. :)))

Nagyon utálom a harci gépeket, meg ahogy egy utasszállító elhúz alacsonyan a Duna felett...

Meglátjuk holnap mit intéz Tlalok... :)))

Baján a Sugovica gyakorlatilag kiszáradt... 40 cm víz. Már a döglött halak, rákok is kiszáradtak. Megnéztem a Dunát, lementem a partra itt velem szemben... Rettenet! :O

Baján a melegrekord is megdőlt ma, de mi továbbra is pusztítjuk, tarra vágjuk az erdőket, az Oxygéniát még mindig nem olvasta el egyetlen ismerősöm, vagy rokonom se... Olvasni? Megérteni? Megtudni? Minek? Ugyammá... Meranézésétmegajárását... Igyá! Az látszik rajtad! Na Igyá!

Külön érdekesség, a Frászkarikában sok rokonom szereplő, a történet nagyrészt igaz... Mind kapott példányt. Egy el is olvasta... Mondom! Egy! :)))

Sok-sok éve ott virít a polírozott, vitrines szekrényekben, a Lajos sógor tokaji aszúja, meg a nyugdíjba küldés okán kapott agyagváza közt... A Karcsi lánya írta, emlékeztek még a kisklárira? Habókos gyerek volt, a Karcsi imádta... Micsoda szánalmas történet, detélleg! :)))

dr.ahalan 2022.08.21. 23:09:19

@Khinem Saar Yale: Mondom én! A rendszer akadozik... Én kérek elnézést! :(((

dr.ahalan 2022.08.21. 23:41:03

Micsoda parádés hétvége volt, parádék nélkül... Valaki sokat zsebelt be ezen megint... :)))

Örültem, hogy elmaradt a légi parádé, és elmaradt a tűzijáték... Elmaradt kb. minden. De biztosan kifizetik a baráti zsebekbe, a szerződés, az szerződés... Becsület is van a világon kérem az ispánok korában! Majd a jó "dolgozó kisember" kifizeti... Szánakozva néztem, persze nem jutott el hozzájuk az infó, jöttek, lestek, várták a tűzijátékot, a csodát... Sokan. Rengeteg külföldön élő magyar belakta a szállodákat, várakoztak... Nem kaptak semmit.

A kamu gazdatüntetés meg ezzel a szélhámossal... Már eleve nevetséges fidesz-provokáció volt! Hát mennyire kell butának lenni, hogy valaki elhiggye, hogy elindul a gazda a traktorral ilyen üzemanyagárak mellett, úttalan utakon...miközben ő megkapja az európai támogatást... És egyébként is fideszes, a Mészáros földeket műveli, vagy tán műkörmös... :))

Vicces, szánalmas, nevetséges...

Orbán a nemzeti ünnepen nemigen foglalkozott a magyarokkal. A horvát elnökkel vacsorázgatott a tengerparton, és azt is tudni lehet, hogy miért... :)))

Nekünk jó kis hétvégénk volt, Gábormamáék itthon voltak, sok-sok zöldség érkezett. Az egy szem unokai is hazasikeredett picinke időre Angliából.

Jön egy új, embert próbáló hét... De legalább eső esett sok hét után! :)))

Nagyon kellett! A Sugovica Baján teljesen kiszáradt, száraz lábbal át lehetett menni rajta... Messze elmúltam ötven éves, de még ilyet nem láttam. Édesapu se látott ilyet... Ő azon háborgott, amikor nem volt hajózható. Nem tudtak bejönni a Dunáról a hatalmas hajók a hajógyárba... Utálta a vízállásjelentésben, mindig meghallgatta... Hajóvonták találkozása tilos! :O

dr.ahalan 2022.08.22. 23:13:26

Hétfő kész... Gábor Veszprémben, hajnalban osont el, már Székesfehérvárnál kávézott, amikor ébresztett. :)))

Még pár nap... :O

A hétvége jó volt, semmi különös... Illetve! Felvettem az Olasz módra című filmet, nagyon-nagyon régen láttam, élveztük! :)))

És akkor ott volt! Valamikor a kilencvenes évek végén jártunk, Gábor még nem is volt, Enrico elvitt a hegyekbe egy kis erdei étterembe, ott voltak a barátai is, hatalmas vacsora volt sok fogással, zenével, rengeteg piával... A főétel valami isteni finom, tortaszerű tésztás rakott izé volt... Életemben nem ettem még olyan különös kaját!

Az asztalnál megtapsolták, a tulajdonos és a szakács személyesen hozták méretes fa táblán, szeletelték...

Mondták persze a nevét, de nem tudtam megjegyezni, el is felejtettem az egészet, most a filmben felbukkant! Timpano! :)))

Van fent a neten recept, rákészülök! :)))

Politika ma nincs. Bélyegekkel molyoltam, és rákészültem lelkileg a holnapi napra. Horrorka tízre jön értem...

Leleveleztem a meskával dolgokat, hát igen... Az álvásárlókkal valamit kezdeni kell. A meska mostani résztulajdonosa régen vaterás lótumfaktum volt, ismeri a jelenséget. Ezek nagyrészt beteg emberek. kárt okoznak a web-shopoknak is, a szolgáltató oldalnak is. Már a második negatív, vagy semleges értékelésnél érdemes lépni, utánajárni a dolgoknak, valós adatoknak, és megtenni a megfelelő lépéseket... :)))

A kettyós jelen helyzetben túllépett egy határt... :)))

Majd beszámolok a fejleményekről. :)))
süti beállítások módosítása