dr.ahalan

dr.ahalan

Jaj, úgy élvezem én...

2022. július 19. - dr.ahalan

 

Én a strandot… :)))

A Balaton kapcsán jutott az eszembe, Pula környékén rengeteg a kialakított és üzemeltetett strand, és még több szabadon megközelíthető öböl van, de sehol, egyetlen centiméteren se jut eszébe senkinek belépőt szedni, vagy partszakaszt elzárni. A tenger mindenkié! Ingyen.

A nagy képen a mi kedvenc strandunk van, Valbandon, a nagykemping strandja. Ez egy csodálatos, hatalmas, illatos pinealigetben fekszik. A strand apró kavicsos - zúzott köves. A kisképet kávézás-koktélozás közben lőttem a bárból, ez a mienk mellett lévő, uniós pénzekből fejlesztett és fenntartott strandszakasz, homokos, hófehér murvával feltöltött, vannak játszóterek, padok, kis pihenőöblök, kerékpárutak, sportpályák, öltözők, zuhanyzók. (Most víztilalom van a zuhanyzókra…) Szóval ezek ingyenesek, és nem kell fizetni a partokon a parkolásért sem.

Pula legdivatosabb strandja a fehér homokos Medulin, rengeteg árussal, zenével, és iszonyú tömeggel. Nem szeretjük.

Érdemes még megemlíteni a peroji strandot, a kézművesek mennyországa. Porcelánsima, nagy, lapos, hófehér kavicsok, remekül lehet festeni őket… Már hoztam haza régen egy fél mázsával, de sosincs rá időm, pedig a kavicsfestés most nagy divat. :))))

Pula maga a csoda, egyszerűen… :))))

A bár? Na az szép kis tanmese. Három éve minden nap ott kávéztunk reggel, és nap közben ittunk egy-egy alkoholmentes gyümölcskoktélt. A kávé isteni olasz presszó volt, a koktél tele naranccsal, citrommal, málnával, mentával, jéggel. Imádtuk… Alig került pár száz forintba, jattal együtt is alig fizettünk egy-egy ezrest alkalmanként  :))))

Aztán jöttek a járványévek… Mentünk az idén. A két kávé… Siralmas volt, gyenge, a számla 1.900.- Ft. Koktél? Üres olcsó szörp, szódával habosítva, két jégkocka. Kész. 2.200.- Ft. :O

Mindenki próbál túlélni. Értem én… De ettől kezdve inkább máshol kávéztunk. :))))

Na! Ennyit mára a nyaralásról. :)))

Isteni gulyáslevest főztem, muszáj a mirákulum-zöldségeket felhasználni minél előbb… Ötletelek ezerrel. :)))

Délután elszaladtunk a Gáborral bevásárolni mindenféle mentes cuccot, mert alaposan kifogytam… Kapkodtam a levegőt rendesen a pénztárnál! Háborús infláció… Na persze! Majdnem csúnyát írtam most! :O

A rezsicsöki körül bonyolódik a helyzet… Már a szakértő se ért semmit. Most már tényleg kíváncsi leszek a számlákra… :))))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr8217886887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2022.07.20. 22:33:13

Azt tudni lehetett, hogy a katások kiirtása, a rezsicsöki eltörlése, a banki költségek megugratása, és az élvezeti cikkek brutális megadóztatása után lesz még ebben a hónapban nagy meglepi... Na de erre nem tett szerintem voksot senki!

Szeptembertől nyolcból hét közmunkásnak kötnek útilaput a talpára. Na ez azért kegyetlen akkor is, ha ezek az emberek kötelezően oda szavaztak... Velük vajon mi fog történni? :O

Ma elolvastam egy szakértői cikket, Brüsszel még jó ideig nem küld pénzt, amíg nincs jogállam, addig egy fityinget se... Most elmendegélnek szabadságra, ősszel majd megint előveszik utolsónak Magyarország ügyét. Tárgyalják, kialkudják, megvizsgálják a működési mechanizmust, készítenek hatástanulmányokat... Hát igen... Nem lehet mindenki Horvátország, ők jövőre már Euróban fognak számolni, de ott ugye szemmel láthatóak az eredmények, nem csak a szabadstrandok szépültek, csodás dolgokat láttunk megújulni, többek közt Gábor nagy kedvencét, a tengerészek templomát, három éve még romos volt, most valami csuda! :)

Persze ott is van korrupció, de az arány... Hát az nagyon más!

dr.ahalan 2022.07.21. 23:18:56

Szerintem nincs ma ép elmével bíró ember, aki nem a a gáz-és villanyszámláját kémleli. Én is rácsodálkoztam, a rendszerhasználati díj már most sokkal, de sokkal több, mint az áram ára... Hát persze! Erről szólt a rezsicsökkentés igazából, az áram árát alacsonyan hagyták, és tolták felfelé ezt a sarcot, amiért semmit nem kapott a lakosság... :O

Most ezt is emelik borsosan. Még nekem is oda kell figyelnem majd, állandóan égve hagyom mindenhol a villanyt, két vacakért is bekapcsolom a mosógépet, a hatalmas boyler is maxon mendegélt eddig, majd odafigyelek kicsit. :)))

Gázzal jól állok, átalányos vagyok, még úgy is messze alatta a határnak, hogy néha télen is nyitott ablaknál alszom. Isteni jó hangszigetelők a falaim, hiába... 140 éve még tudtak építeni! :)))

A társasházi ügyekben még egyeztetnem kell a közös képviselővel. Le kell bontani albetétekre a ház közös rezsiszámláit. Az oké... De hogyan? Szerintem négyzetméterre. Okos lakó a másodikon már fel is hívott... Légköbméterre javasolja, mert ugye az én lakásom 4,30 magas, az övé csak 3,10... Mióta is örökös? 2 éve? Egy percet nem lakott itt, kiadja a kérót, néha 6-8 ember lakik benne, most pont ukránok... Mondtam neki, hogy hívjon össze közgyűlést. Joga van. De addig majd én eldöntöm, jóóóó: :)))

Aztán olvasom szörnyülködve az élethelyzeteket a csopikban... A katás idegenvezető, négy nyelven beszél. Két évig nem volt egyetlen utasa sem, őket térdeltette le először a járvány... Fizetnie persze kellett a katát, eladósodott, két gyerek... és most végre kereshetne, de nem. Elveszik tőle a katát. :O

Ha elviszi a gyerekeket fagyizni, az hat gombóc, 3.000.- Ft! :O

A legrosszabb helyzetben, nagy tömegben azok a falusi, rossz szigetelésű kádárkockában élő özvegy kisnyugdíjasok vannak, akiknél nincs segíteni tudó 2-3 gyerek, vagy unoka. Bármivel fűtenek, istentelen árat fognak fizetni. :O

Hihetetlen... És közben meg is van az első ötven család, akik első fecskeként felvették a bevállalt három gyerekre a mindenféle megemelt családi ezt-azt, és nem jött össze... Legyünk őszinték! Nagyon szerencsésnek kell lenni genetikailag, és nagyon egészségesnek, erősnek kell lennie az anyának, hogy ilyen hamar összejöjjön. 10 millióra negyvenet kell visszafizetni első körben. Aztán jön a többi. :O

Szörnyű világ... Fehér Klárát olvasok ezerrel, ők sokkal-sokkal többet szenvedtek a negyvenes években... Az ötvenes években... És micsoda hazugságok jelennek meg még mindig róla a Wikipédián! Egyébként igaz... Szent-Iványi Domokosnak, a mocskos, kétkulacsos tetűnek lekevert néhány sallert a szembesítéskor. :)))

Mert pofátlanul hazudott. Én mondjuk a fogait is kirugdaltam volna. :)))

Ez hír... 45.000 covid-halott nem hír, nem wikipédia-adat... Szép Magyarország! Igaz Magyarország! Csaba királyfi, és Tusványos! Európa legnagyobb, legdrágább tűzijátéka! És Európa második legcsóróbb népe, ahol az egy főre eső elbutított bugrisok száma kettő...

dr.ahalan 2022.07.22. 23:14:41

Péntek, kánikula, végre itt a Gábor! :)))

Bevásárlás előtt elzarándokoltunk a balkáni diszkontba, megvettük az extra dolgokat, úgymint sokkal olcsóbb koktélokat, üdítőket, XXL-es jégkockazacskókat, söröket a Gábornak, limitált szériás amerikai édességeket, Őrült tehenet, gluténmentes nápolyikat, kekszeket, meg mindenféle furaságot. "Hülye ízű" dobozos üdítőket is! Naná! :)))

A legutóbbi azért elképesztő volt... Amerika! Rágógumi íze volt, adriakéken csillogott, fluoreszkált, és pezsgett, mint valami toxikus, sugárzó tündérvíz. :O

A jégkocka úgy pörgött benne, mint valami propeller... Te ezt megiszod Takács Bálint? Tényleg? Ezt megnézem! :)))

A gyümileves a hűtőben, most meggy, horvát apró alma, egy kevés füge, körte, sok tejszín. Rakott cukkini a terv, istenke éltesse Gábormamát ezért a hatalmas példányért... Hétvége! Szeretem! :)))

dr.ahalan 2022.07.24. 23:41:04

Miért nem működik együtt a Firefox a blog.hu-val? Érdekes...

Iszonyú forróság volt. Bezárkóztunk, nem mentünk ki a pride-ra se. Ezt azért már nem vállaltuk be, pedig terveztük Ágival... Mindegy. Helyette sokat beszélgettünk. :)))

Tusványos? Néztünk döbbenten... Nem, nincs megszorítás, nem, nem fog HÉTSZER annyiba kerülni a gáz, az egész nyugat haldoklik, mi leszünk Európa új vezérei, mi majd elintézzük a békét... A rasszista kiszólásokat meg se említem. Undor a köbön! :O

Nem, nem engem vágott pofán vele... Én sose akartam keveredni a fajával. Mert emberi faj kettő van. Egynek születik, kettő lesz... A becsületes és a becstelen. És persze vannak rasszok... Hiszem és vallom, hogy bőrszíntől függetlenül EMBEREK vagyunk. Egyek és oszthatatlanok a születésünk pillanatában...

És akkor válunk ketté, amikor én azt vallom, hogy bőrszíntől és nemtől függetlenül azzal kell párosulni, aki becsületes... Ennyire egyszerű! :)))

Ti nem párosodtok velünk? Már bocsánat... Mi nem párosodunk, mi nem találkozunk, mi nem közösködünk VELETEK! :)))

Mert Horrorka például igazi hedonista, és mindegyik párját elfogadnám. Lányt, fiút, ázsiait, muzulmánt, művészlelket... De náci fideszest? Na azt soha...

Mellesleg Tusványoson lecsuktak pár kábszerest, meg egy dillert... És hol volt Orbán felesége, meg a szaros pelenkákat dobáló hercegnő? Detélleg! Megálltunk a parkolóban Horvátországban, és jelzik a megemlékezők vastagon a véleményüket....

Nemigen beszéltünk Horvátországban magyarul... De egymást közt mégis. Láttam a pincér megvető fintorát, ahogy elment mellettünk... Fizettünk gyorsan... Hát ez van.

dr.ahalan 2022.07.25. 23:19:32

Azt hiszem ennek a naplónak vége. Már csak egyetlen böngésző enged be, az is csak azért, mert folyamatosan be vagyok lépve. Az appok ugyanígy... Nem tudom... Lehet hogy a felülettel van a gond. Vagy a böngészőkkel. Vagy egyszerűen velem? Vagy feltörte valaki? Mindegy.... Majd írok új naplót. Rákereshetsz. Gugli... AHALAN, az biztos. )))

Ha búcsúzni kell... Akkor köszönöm! Sok-sok év volt, szerettem! :)))

Egyébként bolond nap volt, a közös képviselő jött galamb-ügyben... Tudsz jönni Klárikám? Persze... Nahhh! Az gonosz örökösök remek hálót ajánlanak a ház fölé, másfél millió! Évente! Beszéltünk róla a közgyűlésen három éve. Az jogalap... Megrendelnék! Vagy feljelentik a házat...

Hát persze! Az ő üzletük... Sötét lesz az udvar, a hálóra rászáll a galamb, beletekeredik, rászarik, megdöglik... Vitatkoztunk kicsinkét, ők mennek a jegyzőhöz. Mert a galambok... Menjetek! Gonosz arcú mama, és az ő kis félig elmebeteg, puncit sose látott fia... Menjél bakker, mendegéljél! Kaptok új tüskéket, háló nem lesz, oszt mossál fel... A takarító hetente kétszer jön. Ha többet akarsz, akkor fizesd meg! És tehetsz egy szívességet... A közös képviselő csak hápogott... Belökdöstem a liftbe. Mennyé máááá! :)))

Beszélgettünk az elsőn, hogyan legyen a rezsicsöki eltörlése... Persze négyzetméterre. Természetesen aláírom... Meg kell emelni a közös költséget. Kihemzsegett a fideszes szomszédasszony... Hogy Jajjistenem! Neki 220 négyzetméter... Fillérekért vette a kedves, jó Nelli néni, a mi pótnagymamánk halála után... Két nyugdíjjal, de a kilencvensok éves mamát ugye elvitte a koronavírus... Most megint semmit se ér a kéró, hatalmas lesz a rezsiköltség... És akkor még a közös költség is?

Közben az én kis belvárosi Dunára, Gellérthegyre néző lakásom értéke a minimális rezsivel... Hát vastagon kigúvadt a szemem.. :)))

Persze még nem adom el...

Szóval most ez van. Aztán valahol lesz AHALAN-napló. Nem biztos, hogy itt... A Gugli a barátunk. Pápuszi!

Qouple Ray 2022.07.26. 07:14:31

@dr.ahalan: nmáááááááááááááááááá...........

dr.ahalan 2022.07.26. 22:36:58

@Qouple Ray: Hát nem tudom. Elég zűrzavaros és gyanús a történet. Most működik, de nem értem. És én nem szeretem, ha nem értek valamit. :)))
Számítógépes gurut kérdeztem, nézi... :)))
süti beállítások módosítása