dr.ahalan

dr.ahalan

Füge, levendula, olíva

2022. július 12. - dr.ahalan

 

Mindig nagyon tudtam várni a pillanatot, de most, három év után valóban belebizsergett a hátam a gyönyörűségbe, amikor Rijekánál először megláttam a tengert csillogni, naná hogy megálltunk kávézni, és bámultuk alattunk a Kvarner-öblöt boldogan. :)))

Horvátországban rém szórakoztató utazni, a pihenőkben mindenféle érdekes dolgok történnek, nagyrészt a keleti blokk népei vonulnak ilyenkor a tenger felé, lakókocsik, csomagtartóból elővarázsolt kempingszékek és asztalok, labdázó gyerekek az úttesten, tábori főzőszerkezetek, gitárok, sátrak, napernyők, és rengeteg szemét. :O

Igyekeztünk elkerülni a zárt helyeket, Rijekánál egy csodatiszta, modern épület van zuhanyzóval, állandó fertőtlenítéssel. „Prüsszeli” pénzből persze. Azt hiszi mindenki hogy fizetős, ezért elkerülik naqy ívben. Megrohamozzák a Mekit inkább. :)))

Rijeka és Pula közt viszont rém unalmas az út, pihenő egyáltalán nincs. Három éve még volt egy kis presszó az út szélén levendulakerttel, de tönkrement a járvány alatt, lehajtani se lehet, megállni se. :(((

A félsziget arra tiszta hegy, szikla, kő, átjárhatatlan erdő, tömör bozót, házat is alig látni, néha egy-egy olajliget, más semmi… :(((

Aztán végre Pula! Azonnal rohantunk a kedvenc öblünkbe (képen), és igencsak elszomorodtunk. Amikor először jártunk itt sok-sok évvel ezelőtt, akkor embert se láttunk, most rengeteg halászhajó horgonyoz, és strandolók is akadnak. :(((

A járvány pusztító hatása mindenütt érezhető, rengeteg mindent tapasztaltunk, hallottunk. Láttunk olyan hatalmas konobát, ami három évvel ezelőtt minden este totál tele volt, hatalmas, nyílt udvari tűzhelyeken sült a malac nyárson. Most a tető berogyva, az ablakok betörve, mindent felvert a gaz, és az ajtó előtt egy méretes bokor nő.

(A konobák horvát „útszéli” csárdák, sütödék.)

Nagyon kevés a turista még mindig, a vendéglátósok próbálnak túlélni. Nem mindig nekem tetsző módon. :)))

De majd erről is mesélek! :)))

Most tehát újra itthon… Gábornak még van pár napja a szabiból, elrobogott a csodavölgybe, én pedig élvezkedni fogok. Bejött egy kis céges munka, azt igyekszem holnap befejezni, aztán gyöngyök, csajos filmek, pletykák, sütni is akarok, olívás-sajtos ropogtatnivalót, meg fügés pitét… Mert persze rengeteg fügét és olívabogyót hoztunk. :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr5117881743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2022.07.13. 22:38:19

A múlt hét gyászai... Elment Tony Sirico és Törő. Legyen nekik könnyű a föld. Szerettem őket.

Aztán szépen borzolódik a magyar politika, nézem a katások tüntetését, egyetlen nap alatt félmillió vállalkozó, félmillió család életét zúzta szét a kormány, gyakorlatilag vagy visszamennek alkalmazottnak, vagy átalakítják a vállalkozásukat, és bevállalják a minimum háromszoros, vagy leginkább ötszörös adó-és járulékfizetési kötelezettséget, ami azért százezres nagyságrend havonta akkor is, ha nem keresnek egy fityinget se... Durva? Durva...

Na de! Ha jól tudom, a narancsosok pont azzal a kamuval (is) kampányoltak, hogy az ellenzék eltörölné a katát... Kire is szavaztak ezek az emberek? És hol voltak akkor, amikor a pedagógusok mellett kellett volna kiállni? Sehol... Szolidaritás? Ugyan már! Felejtsd el... (Megvető legyintés)

Ahogy jeleztem előre, a rezsicsökinek is reszeltek, ma el is döntötték... Mit is ígértek? Ugye? :)))

És már készülődik a mindenféle "kedvezményes" családi- és személyi hitelt, moratóriumot, és más egyéb cukorszórású cart benyalók kivéreztetése.

Érdekes jelenség.... És ez csak kis részben háborús infláció. Viszonylag egyszerűen bizonyítható.

Aztán közben nézegettem a nyaralási fotókat. Jó volt... Csak valahogy fura érzés. Öregszem. Életemben először éreztem, hogy nem, nem tudok átmászni minden sziklán. Nem is akarok. Nem, nem akarok túlúszni a bójákon... Izé... Igazából úszni se volt már annyira komfortos. Nagyrészt lebegtem a felszínen... A Gábor persze úszott. Nagy karcsapásokkal. Tacskó. Tini! :)))

Qouple Ray 2022.07.14. 07:04:07

@dr.ahalan: képek a szokott helyen????

dr.ahalan 2022.07.14. 22:08:22

@Qouple Ray: Különös tekintettel a bunkerekre és kazamatákra. :)

dr.ahalan 2022.07.14. 23:19:46

Meleg nap volt, konyhaőrülettel! :)))

Egész életemben a töltött paprika volt a legkedvesebb ételem, aztán pár éve besikerítettünk valami féltréfás darált húst... Gyenge a gyomrom, sokáig nem kívántam, aztán most mégis. Főztem egy kondérral. Pfűűű.... :O

És sütöttem mentes sajtos-olívás stanglit is. Kicsit kemény lett. :(((

Nézegettem a face-en a reakciókat a kata és a rezsicsöki felszámolása ügyében. Szórakoztató és tanulságos... Igazából nem érint. Télen 4-5 hónapig fűtök gázzal, a kis, 53 nm-es lakásom jól szigetelt, régi építésű, vastag falakkal, szigeteléssel.

A villanyra meg figyelek majd... Oszt kész. Katás sose voltam. Emlékszem 2012-re, amikor a fidesz bevezette fanfárokkal, harsonákkal. Nem kértem belőle.... Tudtam hogy miért. Mindegy. :)))

Rezsicsöki?

Gábornak kemény lesz, hatalmas a lakásuk... Ki tudja majd fizetni.

Sok-sok barát, rokon bajban...

Gábor munkatársai mind bejelentett, rendes munkaviszonnyal bírnak a cégen belül, de az alvállalkozók persze katások... Gépkezelők, takarítók, segédmunkás-brigádok, érdekes helyzet... :O

Miért kellett a népre két nap alatt ráküldeni ezt az őrületet? Akkor, amikor itt a járvány hatodik stációja, kár lenne tagadni.... Gábor tesója két hete beteg, a sógornőm szintén.

És még mennyi mindenki... Na jó! Nem halálos már, orvoshoz se megy senki, de azért tájékoztatni kellene, nem? :O

Hosszú lefolyású, kínos, lázas döglődés. Beláthatatlan utóhatásokkal persze.

Fesztiválok, tömegnyomor a balatoni bulihelyeken, a járvány teljes tagadása megint... A harmadik év.... Hát így. :(

dr.ahalan 2022.07.15. 18:48:43

@Qouple Ray: Igen, Mácsai óriási! Köszönöm! :)

dr.ahalan 2022.07.15. 22:56:05

Nem sokat értem ma. Belefért egy kis lustaság. Filmek, gyöngyök, és hírek. RENGETEG HÍR, RENGETEG CIKK! :O

Úristen! Mi történik valójában? :O

Tényleg? Tízszeres áramszámla? Messze a piaci áron túl? A kastélyokra, a mammon birtokaira, az úszómedencék fűtött vizére? A budai villákra? Tényleg? HATVANPUSZTÁRA? Nehezen hiszem... :O

Mindegy, persze nem az én ügyem... Ja! Azt akartam még elmesélni, a horvátoknál kipróbáltam az Elf Bar-t... Rendes trafikban vettem, legálisan, csak más a neve. Szép színes neonnal reklámozzák. Az utcai árusoknál is kapható. Mentolost kértem, nikotinnal... Pont mint a sötétzöld Szofi volt néhány éve...

Miért kell elvenni a néptől minden örömforrást? Detélleg... A cigaretta megfizethetetlen. A horvátoknál sokkal, de sokkal olcsóbb a cigi is, a tömény szesz pláne, és nemes egyszerűséggel lehet cannabist vásárolni. Hát miért engedjük, hogy ez történjen velünk?

dr.ahalan 2022.07.16. 22:28:23

Kezd az idegeimre menni az egyedüllét, a hét elején még nagyon élveztem, de ma már átmentem egy kicsit pletykálni a szomszédba. :)))

Sokára lesz még jövő péntek, amikor visszazökkenhetünk elvileg a mi kis megszokott életvitelünkhöz. :)))

Gábornak rögtön idegbajjal kezdődik a tánc, elképesztő hét vár rá...

Aztán... Harci repülők szelték az eget nagy zajjal, aztán négy terepmintás helikopter keringett idegborzoló hanggal egy órán át a belváros felett, az egyik egy hatalmas magyar zászlót rángatott magával. Erre is volt pénz. Tűzijátékra, arra a rettenetre is lesz... Még mindig szórjuk a pénzt a szerbeknek, az erdélyieknek, a kárpátaljai "esetleg" magyaroknak, különös banánköztársaságoknak, mint bolond pék a lisztet, építjük a stadionokat, a határon a kerítést, és közben négyszeres világpiaci árat fogunk fizetni a gázért és a villanyért néhány héten belül a rezsicsökkentés égisze alatt. Remek... :O

Napelemes cuccokat kell levadászni. Ezen a vonalon nyomulok, érdekes dolgokat találtam... Izgalmas! És! Már régestelen régen ki akartam górni a szobakerékpárt, sok-sok éve csak ruhákat szárítok rajta... Most találtam egy áramfejlesztős és tárolós szobabringát... Kell nekem! :)))

dr.ahalan 2022.07.17. 23:06:52

Micsoda nap, detélleg! :O

Gábor reggel úgy döntött, hogy nem várja meg az ebédet, elindul a Mirákulumból, ne keveredjen bele semmi őrületbe az M7-esen... Lehet kérni ebédet? Lehet... Gyorsan sült csirke, ropogós krumpli, paradicsomsaláta. :)))

És mit küldött Gábormama! Drága, drága... Nagyon büszke lehet, az idén is jól hoznak a tökfélék, a cukkini akkora, mint két lószerszám, a tököket megemelni is alig tudom, a krumplik.... Dínótojások! És mennyi! Petrezselyem, zeller, répa, zöldbab, kapor, málna utolsói... Kicsit gyenge a paradicsom és a paprika. :)))

Hétvégére rakott cukkinit tervezek, előtte egy jó kis húsleves. :)))

Megjött még Polyó, a paradicsomfa. Hatalmas! Eddig ugye egy kis cukker paradicsombokrocskánk volt, tele miniparikkal, de azt már leszüreteltük. Ez most másfél méter, és igen iszákos. :)))

Új hét. Megint lehet várni a péntekeket. :)))

Hírek. Megint a pofámba fogja robbantani a köpcös azt az iszonyú tűzijátékot, nem is értem! Sok évig vitte a Várhoz, a Parlamenthez, kínosan őrizte, vigyázta, ne lássa a pórnép. Értékeltem... Aztán tavaly idehozta mégis, most még hatalmasabb, még undorítóbb lesz, még több pénzbe fog kerülni, még több állat fog meghalni, rengeteg denevér, madár, bogár, tetemek mindenütt... A párkányomon is! Hogy párszáz... vagy talán pár ezer bugris jól szórakozzék! Nimááááá! Csillog! Durran! Álomvilág! Istenke éltesse! Csaba királyfi! Megaszulejmán! Detélleg! Ja! Nem! :)))

Hát majd lesz augusztus. És jönnek majd a rezsicsökimentes számlák... Állítólag... :)))

dr.ahalan 2022.07.18. 23:32:55

Meleg volt ma, rengeteg ásványvíz fogy nálunk, a Gábor felgórt pár kartonnal, és nem tudom hova tenni... :)))

Reggel lecsattogtam a Spar-ba, kisbevásárlásra. Csak néztem... Egy kicsi pohár tejföl több mint 300.- Ft? Egy kiló egyszerűbb marhahús a gulyáslevesbe... Mennyi? Majdnem hatezer? Nem semmi... :O

Az egyik kedves cukorkám 700.- Ft... Még jó hogy hoztam a horvátoktól értékelhető mennyiséget, a feléért. És becsülettel 10 deka, nem 8... A büdös mindenit! :O

Zűrzavaros nap volt, minden tekintetben... Életemben először megnéztem részletesen egy áramszámlát. Hát... Elég sokkal fogyasztok többet átalányban, mint a határérték. Majd figyelek rá... :(((

Azt nem tudtam kinyomozni, hogy a társasházak áramszámlája hogyan fog alakulni. Biztosan jelentősen növelni kell a közös költséget, de mennyivel?

Mi lesz a katás vállalkozóinkkal? Hívtam őket, ők se tudják... Három gyerek, hatalmas hitel, hatalmas adósság... Kezdődik az iskola, rengetegbe kerül. Nyaralás? Ne tessék viccelni! Még sose voltunk! Kilenc éve vagyunk házasok. Földszint, másfél szoba. Szépen felújítottam ám! Tudja, én intézetis voltam... :O

Látóterembe került egy roma kislány, Ági barátnőmtől kért segítséget a neten... Szintén intézetis, 19 éves. Már kikerült, már az intézetben bekerítette egy "Őstag". Jóval idősebb. Még nem árulja, de "befogta". Hozzá tudott csak cuccolni. Veri. Elveszi a fizetését. Netezni engedi, de tanulni nem. Enni ad neki. Szeretne legalább érettségizni. Szakmája van... Segítsünk, ha tudunk... Jó. :O
süti beállítások módosítása