dr.ahalan

dr.ahalan

Szaghatósugarú adventvárás

2021. november 23. - dr.ahalan

 

 

Vajon mikor, és hogyan lesz már vége ennek az iszonyatos járványnak? Egyre több a halálhír, egyre több a gyász, közben millárdos értékben semmisít meg covid-teszteket Magyarország, mert lejárt a szavatosságuk, ugyanakkor a tüneteket nem produkálóknak még mindig sok-sok ezresért kell teszteltetniük magukat…  Miféle betyár eljárás ez, micsoda kegyetlenség? :O

 

Ráadásul még mindig csak november van, micsoda ronda, undok telünk lesz!

 

Nekiláttam a rendes, év végi nagytakarításnak, de nem sokat haladtam… A galéria felső polcain olyan sok érdekes album van, festmények, bélyegek, saját fotóalbumok… Na a legrondábbat kiselejteztem, harminc éve raktam össze az esküvőnkről, és Horrorka babakoráról. Harminc éve ijeszteget ez a rettenet, kilógott belőle két szürke selyembojt, minden évben egérnek hittem őket… Most kioperáltam a képeket, és eltettem Horrorkának, a szörnyeteg meg landolt a kukában. :)))

 

Fura érzés volt… A férjem milyen boldog volt az ő lányával! Tényleg bíborban-bársonyban járatta, az első karácsonyán már ott állt a fa alatt a háromkerekű bicaj, az első Barbie, pedig nem voltunk gazdagok, tényleg nem! :))))

 

A nyolchónapos Horrorka meg stabilan áll a tömzsi lábain, a másikon kézzel gyömöszöli a szájába a halászlét tésztával, még a feje búbja is piros! Kész horror! :))))

 

Hogy meg tudnak fakulni az emlékek…

 

Aztán Gábornak is fő a feje, túl alacsony a Duna vízállása, nem tudnak úgy odaállni a bárkával, hogy elérjék a díszeket a Lánchídon… Ősz van, tél eleje, és nem esik csapadék sehol a vízgyűjtő területen. Azért ez nagyon nagy baj… :((

 

Hogy valami vidámról is szóljak, nekünk kettőnknek külön nyelvünk van, kialakult a „huszonévek” alatt, csak mi tudjuk, hogy ki a Zebu, mit jelent a ploccs, a hangyabőr, vagy a pilicka… Szóval ma csörgött a mobilom, ő hívott…

 

Beleszóltam… Vargáné! (Sose hívtak ezen a néven természetesen… )

 

Gábor: Hej? Say? 4711 van? Pórul?

 

Hát mondom… Ja… :(((

 

Magyarra fordítva… Ma frankfurti levest főztem, nagyon szeretjük… Namármost! A multinál a német kel nem büdös, de a magyar és a déli országoké igen, annak le kell önteni az első főzővizét, mert nem viselem a szagát. Szóval meg szoktuk nézni a származási helyet… De most elfelejtettük.

 

A magyar kelkáposzta szagát Vargánénak hívjuk, a Hej Vargáné káposztát főz c. műremek okán. És azért 4711, mert ilyenkor nekem nem elég a szellőztetés, meg a légfrissítő, azonnal fújok magara egy kis No.4711 kölnit, és gyújtok egy Baba say füstölőt. :)))

 

Minek annyit beszélni, ugye… :)))

 

A 4711… Fiatalkoromban nagyon szerettem, Horrorkától kaptam tavaly két hatalmas üveggel a nosztalgia kedvéért… Akkor a szürke Charlie parfüm volt a másik kedvencem, az is visszatért a piacra, de már nem olyan, azt én vettem, de nem szeretem… És az örök kedvenc 35 éve töretlenül és megunhatatlanul a Cacharel Lou Lou. Most is kértem a Jézuskától azt is, és felkerült a Pink Sugar is a listára, a hétköznapokra. :)))

 

Ez meg egy jó szagos napló lett! Nem baj. :))))

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr916763306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2021.11.25. 22:51:17

Nyugodt, dolgos hétfő és kedd után begyorsultak az események, volt para rendesen...

Szerdán ugye oltásra mentem, oda egy kis séta, vissza is... Időpontom volt, percre pontosan behívtak, fél adag Moderna, ez is megvan... Itthon aztán megfájdult a fejem, és egész este kóvályogtam, mint vasorrú bába a mágneses mezőben, a karom meg még ma is olyan, hogy Popeye is megirigyelné... Pfff... Na jó! Persze ki lehet bírni! :)))

Na de... Szerdán délelőtt jött a telefon, N.... az asszisztens kislány a Gáborék cégénél beteg. Covid. Tünetekkel! Azonnal mindenki haza, home office egy ideig, kontaktkutatás, Gábor is kontakt... Azonnal tesztek, Gáboré negatív... Iroda bezár, fertőtlenítés megrendel, az építkezéseknek viszont menni kell... Alvállalkozónál egész kőműves brigád karanténban. :O

Csütörtök reggel telefon, A. a cég közös gyereke, akit mindenki a szárnya alá vett, és babusgat, kezdő segédmunkási státuszban... lázas, és nincs hangja, nagyon fáj a torka... Egész héten a Gábor mellett volt, ült az autónkban minden nap. Passszmeg! :O

Kolléga fut hozzá, teszt... Negatív! KRVLTBE... De jó! :O

Miért mászkálsz egész nap kiszokniban az építkezésen? Pólóban! Novemberben! Mert süt a nap! Most is... Lejössz a kapuba, meztelen lábbal?
Lázasan? Hozod ránk a frászt? Mindened van? Ha kell valami... Gyógyszer? A nagynénéd megvette? Mit? Az jó... Az is jó... Pénzed van? Ne szégyenlősködj nekem, mert agyoncsaplak! Amit az apósodtól majd kapsz, az úgyis a tied lesz, a fejedet leszedi... A Gábor lesz a fal, aki adja a másikat! Ebben biztos lehetsz! :))) Feküdj, ha hétfőn tudsz jönni, akkor Veszprém. A Gáborral. Ha nem, akkor megoldjuk. Addig nem kell táppénz! Home office vagy. Néha nézd meg a céges e-mail-t... És nézz rá a kamerákra! Jobbulást!

És még egy beszélgetés, nem lehetett nem hallani... Már a papíromra vártam oltás után:

F (fidesznyikes, nagyhangú tuskó, hatalmas pocakkal, orra alá tolt maszkkal), és N (normális, épelméjű, gondolkodó néni szépséges mellénykében):

F: - Azért a nyolcvanezret eltette, mi? Mit károg ezeken a teszteken? Sokat rendeltek, még akkor ki tudta mi lesz, mennyi kell? Gondoskodott, beszerezte! Most mi ezzel a baj? Lejárt a szavatossági idő.

N: - És miért nem használták őket? Miért nem adták óvodáknak, iskoláknak, rendelőknek? Ingyen...Harmincezer forintba került darabja, ki kellett fizetni!

F: - Mert a teszt nem gyógyít meg senkit, meg nem is kérték biztosan!

N: - Nem gyógyít? Hát... Ha korán felfedeztek volna ennyi sok fertőzöttet, akkor azokat a tünetek megjelenése előtt már gyógyítani lehetett volna, nem haltak volna meg ennyien. És ha a tünetmentes fertőzötteket időben tesztelték volna, és karanténba zárják, akkor nem fertőztek volna újakat...

F: - Ez csak libernyák blabla... Van erre bizonyítéka? Hmmmm? De a nyolcvanezret eltette! Arról mért nem beszél, mi?

Mindenki hallgatott. Én is... Csak kifelé szóltam... Csak annyit... Bugris, agymosott fideszpondró. Mindenki hallgatott... A pondró is döbbenten. Csak a rendelő ajtaját támasztó legény röhögött fel diszkréten, azzal már fordult is, csukta az ajtót.

A nővérke pedig szólította a pondrót...

Egyébként összesen nyolcan ültünk a hosszú-hosszú folyosón. Mester utca! Bárki foglalhat időpontot, nem nehéz.

Khinem Saar Yale 2021.11.26. 08:12:11

valaha volt kedvenc oldalunk hónapok óta lélegeztetőgépen, mélyaltatásban. és mint tudjuk, minél tovább tart a kóma, annál nagyobb az esélye az agy teljes leépülésének.
és nagyon kevesen térnek vissza.
rüszmeteg, a svéd, énmártikám, a szombathelyi és még páran zombik lettek. mozognak ugyan, de életük semmi.

dr.ahalan 2021.11.26. 09:38:13

@Khinem Saar Yale: Még mindig tolja bele a szagosbükköny a lóvét, hátha... Igazából négy éve halott az egész szar. :))))
Az már érdekesebb, ami a céggel történik, már kitolták strómanra az egész eladósodott trágyakupacot, és akkor még nem is beszéltünk ugye arról a járványügyi betyár, mocskos dologról a kamu tesztekkel meg a maszkokkal.
Szánalmas az egész. :)))
És mint tudjuk, mi meg megyünk a böribe! Neki már meg is küldték a határozatot, megbeszélte a bíróval... Jókat szórakoztunk, ezt kár lenne tagadni. :)))

dr.ahalan 2021.11.26. 23:47:45

Vastagon felbőszítettek a "fekete péntek" kamu akciók, de komolyan!... Van itt tőlem pár lépésre egy "italdiszkont". Pofátlan árak, de hihetetlen kínálat. Aranyáron. Vastagon túlárazva. A kínainál a fele se...

Egy liter jóféle pálinka 10.900.- Ft... Normál állapotban! :O Már ez is! 10.900.- ! Majdnem egy havi családi pótlék egy üveg pia! És ez még a közepes kategória...

Ma 30 % Kedvezménnyel árulták, 14.170.- Ft helyett CSAK 10.900.-... Istenem, de nagyon buta nép ez a magyar! :)))

Mocskos, rusnya idő volt ma, szürke, igazi novemberi. Délutánig utáltam minden percét... Mondjuk azután is utáltam, a Gábor is késett, a dugóban ült másfél órát... az üzletben utáltam a maszkot, a visító gyereket, akire a bunkó anyja rá se szólt, utáltam az unalomig ismert karácsonyi biszbaszokat, sütiket, gumicukrokat...

Utáltam még ma a statisztikákat is... Rengeteg halott, a sok büdös bunkó vírustagadó... Milyen világjárvány? Kit nézel hülyének, te retek? (By admincsicska... ) :(

Új mutáns, a D-variánsnál is súlyosabb... Dél-Afrikából...

Aztán hazajöttünk. Bekuckóztunk. Bort ittunk, megvacsoráztunk, a Gábor megnézte a vállamat, kicsit még dagadt. Néztünk filmet, A ferde ház... Pont a múlt hónapban olvastam, elég ritka Agatha Christie... Gershwin? Szerintem nem. Szerintem meg de... Majd megkérdezzük Gáborpapát... :)))

Ezt a filmet meg kell nézniük! :)))

És most akkor jöhet a hétvége! :)))

Izgalmas levest tervezek, és nagyon régen nem főztem tökfőzeléket... Fűszeres tarjával.

dr.ahalan 2021.11.28. 23:15:56

Ez a hétvége se tartott tovább három percnél, a szombatot melankóliával nyitottuk, ennek ellensúlyozására egész délelőtt jó zenéket, és Irigy Hónaljmirigy produkciókat hallgattunk, és répapucolás, húspácolás közben nagyokat röhögtünk...:)))
Numerakirály! Szívós szemű Márta! A bokorbúvó! :)))
Kócos tojó... :))) Jó volt! :)))

Nehéz hét lesz, a Gábor cégénél áll a bál, az év végi hajrára jöttek rá a betegségek, a Veszprém-projektnek mennie kell, év végi határidő, különben ugrik a brüsszeli pénz, nincs gépkezelő, nincs segédmunkás... Beteg! Jönne ő, de még mindig köhög, krákog, holnap még egy teszt, meglátjuk...

Nincs bérbe vehető nehézgépkezelő, akinek esze van, az az osztrákoknál dolgozik régen, pedig a héten a földmunkáknak meg kell lenni, a Gábor megy egyedül, szinte reszket a feszültségtől, szállító jármű, tankolás, ezer intézni való, 30 centi homokréteget kell letolni egy hét alatt, sárban, esetleg hóban... A pusztában, a semmi közepén! Utálom, hogy nem tudok segíteni, persze készítettem uzsonnát, előkészítettem a termoszt...

Mit aggódsz Takács? A gépben be tudom állítani a hőmérsékletet, csak játszom a számítógéppel... Van net, van TV, minden van... :)))

Na persze! :(((

23 évvel ezelőtt, amikor üzlettársak, barátok... és alkalmi szeretők lettünk, akkor egy kérésem volt... Minden jöhet, de építőipar soha! És itt tartunk! :(((

Közben kitört az advent, ezer lett a dolog, ajándékokat kutatok, ma is takarítottam egy fél órát a galérián... A kezembe került egy bélyegalbum... Belga-Kongó! Teljesen tele! Őrület! Mikor gyűjtöttem én Belga-Kongót! Sose... :O

Leltem még egy amerikai albumot, a rendes, takaros gyűjteményem mellékvágányaként. Kezdeti USA... Az album se feliratozva, se jelölve. Üresnek hittem! :O

És tele van pakolva! Biztosan én rendeztem el.... A bélyegek nem a kiadás ideje szerint, hanem színek szerint vannak berendezve... USA- szivárvány! Piros bélyeg, narancs, sárga, zöld, kék, ibolya... :)))

Kicsit dilis az Aha... :)))

Ránéztem a katalógusértékükre... Vidám percek voltak!

Izgalmas hétvége volt. És izgalmas lesz a jövő hét is...

Pénteket várunk majd megint... Együtt. És ez a legfontosabb! :)))

dr.ahalan 2021.11.29. 23:27:24

Pfúúú! Hétfő letudva! :)))

Nem esett semmiféle csapadék, Tlalok istenke megsegített megint, igen kedves, szerethető, és kedvel engem valamiért. :))) Pedig ígértek az ember-időjósók esőt, havat... :)))

Szóval Gábor lesikerítette a munkagépeket Veszprémbe, menedzser-kolléga is jött magánszorgalomból segédmunkásnak, nem derogált neki levenni az öltönyt... Úgyis home office van, azt telefonról intézem, toljuk! És tolták... :)))

Hihetetlen közösség, hihetetlen összetartás, detélleg... 12 évvel ezelőtt apró kapcsolati tőkecsoportok voltak/voltunk, mostanra hatalmas, erős cégcsoportok lettünk makulátlan háttérrel! És ez jó...

Én is dolgoztam egész nap, a Gábor csak felszaladt, hazajöttek a szülei is a hétvégén a Mirákulumból tavaszig, alig várta, hogy lássa őket... Mielőtt hazament, előtte teszt... Negatív... Kolléga lestesztelte A.-kölyköt is... NEGATÍV! :)))

Gábormamával beszélgettem telefonon, hiányzott... A Mirákulumban kissé akadozik a vétel, de most végre csacsoghatunk kedvünkre... Igen kedves anyós! :)))

Érdekes... Kétszer volt konfliktusunk... Egyszer Tunéziában nyaraltunk kettesben, bementünk Tuniszban egy katolikus templomba, és bizony belelógattam a kezemet a szenteltvízbe, és vetettem keresztet... Kiértünk, rám mordult! Nem gúnyolódunk a valláson! Sütött belőle a harag...

Drágám! Én dédikével katolikus templomba jártam minden vasárnap. És megígértem... Ha belépek, akkor vetek keresztet, és ha lehet... gyújtok neki gyertyát! Hithű, gyönyörű lélek volt... A jóság volt maga!

Megértette, átöleltük egymást, és amikor utána Velencében sorra jártuk kettesben a templomi csodákat, és ámultunk a festményeken, akkor csendben ő is gyújtott gyertyát...

A második balhénk a kávés poharak ügye volt! Eddig, és ne tovább! :(((

Jó, hogy elmosogatsz az ebéd után. Akár te főzöl, akár én... De miért teszed egymásba a kávés
poharakat? MIÉRT? Kijövök szemüveg nélkül, nem látom, nincs a helyén....

Hát mondom! Bocsi! Vendéglátós voltam, ezek szabvány, rakásolható poharak, majd figyelek... :)))

23 év... És ennyi balhé. És nem több! :)))

Igazából nem is tudom, hogy miért meséltem el...

Khinem Saar Yale 2021.11.30. 06:50:05

első!:)
csupa jó hírek.
folyamatosan érkeznek a karácsonyi pakkok, ma érkezik a sport évkönyv.....aztán végre előkerült a tökhintó! ( soha de soha ne legyen lányunokája senkinek, mert előbb utóbb jégvarázs függő lesz, és a nagyfater idegeire megy!!!!:):):):):):):):))

dr.ahalan 2021.11.30. 22:44:09

@Khinem Saar Yale: Nyugi! Új év, új film, új baba, új játékok, ez megy majd 14 éves korukig! Aztán átmennek undiba, és már nem a Jégvarázs okán leszel feszült, hanem az áltetoválások, vacak zenék, meg a beleskelő kispasik miatt! :)))
süti beállítások módosítása