dr.ahalan

dr.ahalan

Jeges május, tüzes gyöngyök

2021. május 25. - dr.ahalan

 

 

Azért ez öröm! Nagyon régen nem nyúltam ezekhez a gyöngyökhöz, igazság szerint meg is feledkeztem róluk. Kézzel, tűz fölött formázott tradicionális millefiori lámpagyöngyök, két-három éve kilószám rendeltük, még rengeteg van, most jól jönnek. El is vitték rögtön! :))))

 

Egyébként hideg van, talán még sose volt ennyire zimankós a május.

 

Reggel még sütött a nap, elcsattogtam egy szál pulcsiban bevásárolni, mire kijöttem a Spar-ból… már beborult, és mire hazaértem lefagyott a fülem. Mind a négy… :((((

 

Persze megy a fűtés, de azt olvasom sok helyen már megszűnt a távfűtés. Ilyenkor mi van? Meleg zokni? Hárászkendő? Dédikém sose ment el nélküle, nyáron se… Később én hordtam az egyiket farmerhez, pelerinként, a fekete alapra horgoltam színes virágokat, zöld leveleket meg indákat. :))))

 

A Balcsin nem egyszer akarták megvenni a németek! :))))

 

Gábor jött, Rick Stein-vacsora volt, bécsi szelet, jó kis vegyes krumplisalátával. Állítólag az osztrákok sajátja, millió dolog van benne… A heringet végül kihagytam, valahogy nem kívántam, de az alma-hagyma-bab…savanyú uborka.. capri-bogyó-tejföl-kapor-majonéz-ecet-torma-mustár kombó nyerő lett. :)))

 

Ma dán Rick Stein hétvégét néztem, abból nem kívántam meg semmit. Miket esznek ezek az emberek? A legmenőbb séfek gizgazokat gyűjtenek az út mellett, virágokat savanyítanak, és még szénahamuval is fűszereznek! :)))

 

Nem baj, úgyis el vagyunk maradva a mexikói kajákkal, remélem a Gábor kijut a piacra valami brutális húsért, meg persze paprikákért. :))))

 

Politika? Jakab… A mókusarcú házmester alaposan megvágta, 10 millió! Mert felszólalt!

 

Nem taglalom a párhozamot. Kaletának félmillió tengernyi pedofil tartalomért, a ficsúr szóért 10 millió. Biztosan ennek is a „soroskarácsonygyurcsánymigráncs” az oka. :))))

 

Na de! Ma a Somos is azt mondta, én is azt gondolom, a világon sehol nincs ilyen már! Sehol! Hogy valaki bírói ítélet nélkül, önkényesen büntessen parlamenti képviselőket vagyonokra, csak azért, mert felszólaltak! És a legszebb, hogy nem lehet fellebbezni! Őrület… A banánköztársaságokról olvastam ilyet, meg Dél-Amerikáról. Hatvanas, hetvenes évek! :O

 

Az van még, hogy új kedvenc kortárs művészeim lettek. Már persze Botero után… Octavio Ocampo, és O. Shupliak. Vagy Shuplyak… Mindegy… Szerencsére iszonyú sok anyag van fent róluk a neten. Élvezem. :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr3616571920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2021.05.25. 23:02:28

Nahát! Ezt most találtam, a 2010-es naplómban... Ezt a verset akkor írtam. Ezért szeretem én a régi tárgyakat!

MESÉL A TEJSZÍNKIÖNTŐ

A minap piacon jártam,
Hol földről árulták petyerkájukat a szegények,
És az őszi gyümölcsök halmait kínálták eladásra
Vaskos derekú, hangos kofák.

Élvezettel nézelődtem, vettem könyvet, kanalat,
Mihasznaságokra alkudoztam vígan,
Mikor kezembe került a porban egy időtől feketéllő kiöntő.

Itthon teát forraltam átfagyva,
Majd számba vettem mohó kincseimet,
És tisztítani kezdtem őt is,
Hogy hajdani gőgös pompáját visszaadjam.

Míg ezüstjét tisztáztam, ő halk
Mormogással mesélni kezdett:

„Még emlékszem a mesterem kezére,
ki a rózsákat ezüstözte rajtam.
Meleg volt a műhelyben,
És a pad fájó szerszámai felett
Sörreklám hirdette 1914-et.

Az üzletre is emlékszem,
Családommal egy kirakatban csillogtunk,
Gyönyörrel néztek minket tollba-prémbe
Bugyolált sima arcú asszonyok.

Papírba csomagoltak minket,
És egy vitrinbe kerültünk.
Asszonyom büszkén mutogatta
Az Úrnak gyarapodásukat.

Hosszú, meleg napok voltak,
Mozgalmas életet éltek ők,
Naponta sürögtem a nagy,
Kecskelábú asztalon.

Terka, a cseléd rám lehelt, mikor
Elmosogatta az ozsonna csetresét.
Asszonyom kezében megremegtem,
És cseppnyi tejszín a terítőre esett,
Mikor elhangzott a döntés,
Hosszú nadrágot kaphat Misu,
A megnyúlt lábú kamasz.

Majd csendesedett a szó,
Új kifejezések reppentek sóhajjal
Az asztal felett.
Háború, megtámadta, merénylet.

Csengettek.
A papíron sírva búcsúzott az asszony,
És ment a férj.
Rövid volt a búcsú,

Sokáig nem volt rám szükség,
Majd fekete ruhás embereknek
Töltött belőlem sima fehérséget
Egy remegő, ráncos kéz.

Az idő telt.
Békét hirdetett újra az újság,
De ezüstömre nem volt szükség.
Családom el-elveszett az üveges vitrinből.

Egy zálogházba kerültem.
Ott forgattak, nézegettek vad kezek.
Újra egy családhoz kerültem,
Féltő gonddal tisztogattak
Víg örömök ünnepén.

Az évek teltek,
És újra dörgött a világ,
Sárga csillagok bámultak rám
A rézveretes menóra mellett.

Egy éjjel bakancsok rúgták az ajtót,
Eltűnt mindenki,
Bombák dörögtek rútul,
És a padlásra vitt Eta,
A hűséges, szappanillatú kiscseléd.

Robbant az ég,
Lesújtott a halál.
Zuhantam porban, téglák
Nyomták rózsáimat.
Meghaltam én is tán…

De lám! Nem lett végem mégse!
Kezek kotorásztak a romok közt,
És egy asszony kocsira dobta
Elfeketedett testemet.

Évek teltek egy sufniban,
Majd a tejeskofa rám csodálkozott:
Milyen szép kis mütyür,
Jó pénzt ád majd érte
Valamék elhízott elvtársnő!

Emlékszem a csarnok zsivajára.
A pult szélén, a túró mellett kellettek.
Egy asszony vett meg gyönyörrel,
Négy csillogó forintot számolt le
Értem, és egy mérő tejfelért.

Az ember hatalmas öklével csapott mellém,
Minek ez az úri cifraság,
Meg ne lássam az asztalon!
Mit szólnának asszony!

Egyre feketedtem egy sötét,
Szúrós szagú kamra polcán,
A befőttek közt néha egérke járt.

Új szelek fújtak megint,
A ház új gazdára lelt.
Vaskos kezek szórtak az utcára,
Egy autó kerekei közt
Majdnem elért újra a halál.

Hangos ricsaj kavargott,
Rikácsolt a tarka szoknyás,
Durván hajított ládába,
Így történt a lomtalanítás.

Bolyongtam. Dobozokba górtak,
Földön hempergettek vásári napokon.
Belém rúgtak undorodva,
Felemeltek, lehajítottak.

És egyszer, mikor ott hevertem
Egy kopott feszület, és egy rongyhalom közt,
Értem nyúlt egy puha kéz.

Megsimogatta fekete rózsáimat,
Réges-régen érzett szeretettel.
Nem is alkudott a kéz,
Hozott magával íme.

És most itt vagyok.
Ezüstöm megkopott ugyan,
De bízom benne,
Hogy kis időre otthonra leltem megint.”

Khinem Saar Yale 2021.05.27. 10:30:15

első!:):)

mai grétsy lászló a kumlai szájer imitátortól:):):):):):):):):):):):):):)
"

padreemeritus közzétett egy állapot frissítést

1 óra, 33 percek óta

SOSEM felejtsük el!!!"

sosem felejtsük (sic!) el!!!! :):):):):):):):):):):):):):):):):)
budai elit gimnázium:):):):):):):):):):):):):):)
svéd diploma:):):):):):):):):):):):):):):)
tökig szaros hengermosó a nyomdában:):):):):):):):):):):):):):):)

sosem felejtsük (sic!) el!!!! :):):):):):):):):):):):):):):):):)

Khinem Saar Yale 2021.05.28. 08:43:00

megest, és már nem először igazam lett.
itt van feketén-fehéren, hogy mekkora fasz ez a lelki nyomorék, ez a kiöregedett kumla ringyó.
állandóan kell egy új ellenségkép, és az elmaradhatatlan üldözési mánia.
nem tudsz mit tenni ellene, hacsak nem beletörődsz:):):):):):):):)
70 éves impotens, seggnyaló pöcs!!
"padreemeritus közzétett egy állapot frissítést

13 órák, 16 percek óta

martonandras100 alias enver, alias horvát gyurikánk!!!

dr.ahalan 2021.05.28. 23:09:46

@Khinem Saar Yale: Te! Nem csak a Zsírpofi szerelmesedett beléd, de a bozgortörpe is! I. Hódító György! :)))

dr.ahalan 2021.05.29. 00:05:06

Jajjj! Végre péntek, a Gábor hozott egy fél ökörnyi húst, holnap övé a konyha, én már megfőztem elé a könnyed leveskét. :)))

Délután elmentünk intézni az ügyeinket, csavarogtam egy keveset a Lurdy Házban. Tele volt vidám emberekkel. Hát az árak... Na azok az egekben! :(((

Négyezer forint a cseresznye! És amilyen az én szerencsém, a mi két fánkon se lesz... Mármint a csodavölgyben.

Tavaly iszonyú mennyiségű meggy volt, most szinte semmi se várható, viszont hazajöttek Gábormamáék pár napra, csodás újhagyma érkezett, és egészen hibátlan retek. :)))

Miért nem esszük ki a fagyasztót? Tele van, kell a hely az ideinek... Mindig elfelejtjük. Tök, borsó, vajbab, leveszöldség. A kamrában lecsó, lekvár, paradicsom... Az idén még nem is nagyon jutottam át, milyen jó volt régen... A Gáborék lakása mellett béreltünk egy kis lakást, évekig. Az volt a mi játszóterünk, és két lépéssel ott voltunk náluk.

Horrorka akkor volt nagykamasz, szertelen színészpalánta, nem viseltük el egymást... Hétfőtől péntekig a kislakásban voltam, pénteken hazajöttem megetetni, megbeszélni a szívügyeket. Eltakarítottam a bulik maradványait, főztem neki előre pár napra... :)))

Aztán kislakás... Télen együtt étkeztünk Gábormamáékkal, nyáron meg náluk főztem... A kislakásnak alig volt konyhája. Ott csak gyöngy volt, bélyeg, zene, film, buli, szex... :)))

Életem legboldogabb évei voltak! Detélleg! :)))

Igen gyászos hírt is kaptunk, barát felesége ment el... Nem műtötték meg a járvány miatt. Őt se.

Egy ragyogó, fiatal nő! Okos, kedves...

Elutasították. Nem fogadták. Mint annyi más sokakat se...

Ezen a szinten azt kívánom minden fidesznyikesnek, minden náci mocsoknak, minden illibeláris vadbaromnak, minden "krumplisnak"... Szenvedjetek csak háromszor annyit, amennyi szenvedést ti okoztatok a szavazatotokkal, a butaságotokkal, az elborult, statisztikákat nem értő agyatokkal, a tényeket és érveket fel nem ismerő ostoba elmétekkel.

Avada kedavra! :)))

És most alvás... Csendes a tér, senki nem bulizik. Érdekes, de maszkot viselnek az emberek, bulira készül a Budapest Park, nyitva vannak a pénztárak... És nem állnak emberek. Két éve sor kígyózott. Alig néhány éve még mi is elsétáltunk Budapest Bár koncertre kétszer is... Boldog világ volt.

Most még olvasok egy keveset, Gábor már régen elaludt. Nagyon fáradt, iszonyú súly van rajta... Ez már nem a mi kis közös, nevetős vállalkozásunk. Nem szoftvertesztelés fiatal egyetemistákkal, nem borbolt, nyugis csókolózásokkal..... Építőipar. Hatalmas gépekkel, rettenetes pénzekkel. Ő élvezi. Nekem idegen...

23 éve vagyunk együtt. Mint a borsó, meg a héja....És most nagy ember lett.

- Mindent megvehetsz Takács! Mit szeretnél?

- Időt szeretnék veled. Hogy ne csörögjön folyton a telefonod. Hogy ne legyél fontos ember... Azt szeretném!

dr.ahalan 2021.05.31. 00:05:44

Alig pillogtam kettőt, és már megint vasárnap este van. :(((

A hús valami mennyei lett, a köretet nem is cifráztuk, sima főtt krumpli illett hozzá, már attól csorgott a nyálam, ahogy a Gábor szeletelte, és omlott rostjaira. Tudom hogy nem túl egészséges a zsírban sült fűszeres marha, de baccus... Valami igazán jó azért mégiscsak kell az egészséges gyomornak! :)))

Szép szeretőm az előbb lecsattogott parkolási díjat fizetni, hogy ne kelljen hajnalban bóklásznia... Vége az ingyenesnek, végre lehet leparkolni, nem kell keringeni, itt a belvárosban iszonyú volt a helyzet, vérmocsok kitaláció volt egyébként is... Már persze politikailag. :(((

És nem is jött be igazán, Brüsszel ha nehezen is, de megértette, hogy mi történik nálunk, és kissé megkönnyítik szegény Karigeri életét. Orbán csatát vesztett megint, és ment a sallerokért Londonba. Szövetségest keres veszettül, tüntetők fogadták mindenhol, a hülyehajú idióta is kiröhögte, mutogatott a pocakjára hahotázva... Gondolom erről nem szólt a kormánypárti, hazug médiatömeg. :))) Vicces volt!

Putyin most Lukasenka ordenáréságaival van elfoglalva, nincs szüksége a pincsire, hagyja főni a saját levében. Kicsi, jelentéktelen ország vagyunk, most Lukasenka a szép szerető, találka, hajókázás, kis komcsi romantika...

Mi is volt még? Néztünk filmeket, buliztunk is egy jót... Ja! És olyan jó, olyan szép! Nézzem az új és új Jerusalema táncokat... Táncol az egész világ! Egyformán! Apácák, rendőrök, magyar postások, rendőrök, kis falusi közösségek, Veresegyház, Baja... Táncol Afrika, Amerika, minden kontinens...

Nekem ez volt a heti nyerő. Olyan kedves... Ahogy a pirinyó elefánt próbálja rendre utasítani ezeket a hülye embereket... Maradjál már! Mit ugrálsz? :)))

www.youtube.com/watch?v=TDA5R0Y1Pvs

Ja! És rákerestem a festékpiacra, új cél a nyárra! Felújítok! Már hihetetlen formációk léteznek, lehet festeni műanyagot, laminált mindenfélét... A Gábor persze rémült... Ugye nem lesz több rózsaszín? :)))

Vajon hány hajléktalan halt meg az idén? És mennyi halt meg koronavírus okán? Valahogy tíz éve nem látom a valós statisztikákat... Hányan lettek öngyilkosok? Semmi adat... Ugye? :O

Mindegy, nem az én dolgom. Nehéz hét jön... És kész.
süti beállítások módosítása