dr.ahalan

dr.ahalan

Aha, és az el nem készült tegola

2024. szeptember 03. - dr.ahalan

 

Iszonyú ez a hőség, olvasom a híreket, rettenetes dolgok, kidöglött halak, veszett termések, csődközeli kisgazdaságok… :O

Mindenesetre a hétvégénk kedvesen alakult, Ági barátnőnknek megjelent a könyve, azonnal kaptunk egy példányt, nagyon élveztük. A kapcsolatokról szól, a személyiségtípusok függvényében. :)

Rengeteg érdekes valódi párbeszéd, emberi gyarlóságok, butaság, és még rengeteg minden.

Szombaton délután én bélyegeket válogattam, a Gábor felolvasott részleteket, aztán megbeszéltük, és sokszor a könnyem csorgott a nevetéstől, mert minden, amit az Ági levezetett… annyira igaz, annyira tipikus! :)

Én 95%-ban sárga vagyok, a Gábor zöld, remek párosítás vagyunk. :)

Aztán megint elönt mindent a politikai mocsok, megy a vita az iskolában betiltott mobiltelefonok ügyében, cifra a helyzet jogilag, de ez nem is annyira érdekes.

Ami mégis gyomorforgató, hogy tegnap este egy határozattal a tanároknak is megtiltották a mobilok használatát. Aztaaaa! :O

Hát ugye van egy hatalmas pedagógushiány, és akkor még ez is? Hogy a nyomorult ne telefonálhasson haza a beteg gyerekének, vagy öreg szülőjének? És mi lesz a Krétával? Azt hogy nézik meg? Füstjelekkel? Vagy kérnek faxot? :O

Ami viszont jó hír, megtaláltam mi ment félre a fényképezőgépemen… Napokig bújtam a beállításokat, felfedeztem millió új lehetőséget, de a hibát nem leltem… Aztán már majdnem földhöz vágtam, amikor ránéztem… A külső tárcsa csúszott el automatikus üzemmódról portréra. :)))

Ez is nagyon sárga tulajdonság… Gyűlölöm a használati utasításokat. Horrorka általános iskolai ballagására vettem egy kamerát. Rettenetesen drága volt. A dobozban csak egy kis füzetet láttam, aztán itthon került elő a gép alól a vaskos könyv. :O

Felvenni még tudtam vele, aztán le kellett volna zárni a felvételt, meg nyomkodni minden félét… Hát gondoltam majd másnap. Aztán majd… Azóta is ott van a galérián, benne a DVD, csak fotóink vannak az eseményről. :)

Azóta majdnem húsz év telt el. :)

2010-ben megvettem mindent a tegoladíszítéshez, a világ végére mentünk hagyományos olasz tetőcserépért, izgalommal vettem meg a rizspapírokat, ajtó, ablak, izlandi zuzmó, festékek, agyagok, faanyagok, próbaként készítettem Gáborpapának egy pici halászkunyhót szülinapjára, annak nagy sikere lett, de a nagy tegolákra sose jutott időm.

Most viszont megfogadtam. Minden héten dolgozom rajtuk egy keveset. Istibizi! :)

Ezen a héten például elővettem az alapfestéket… Valamiért beszáradt. :)

Biztosan a nagy meleg miatt! :))))

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr2418484221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.09.03. 22:57:43

Már megírtam a naplóbejegyzést, amikor jött a telefon. Horrorka meghozta élete első igazán nagy, fájdalmas döntését. Késő este kihívta az állatorvost, aki elaltatta az első cicát…
Vasárnap én is el tudtam tőle búcsúzni, különös módon nem bújt el bútorok mögé, szekrény tetejére. Jött, hagyta magát simogatni, nézett rám, emlékszem ám rád! Jól becsaptunk…
Hypo különös, ronda helyről érkezett az akkor még alig felnőtt Horrorka életébe. Arra tanította meg, amire én sose tudtam. Megtanult felelősséget vállalni.
Ma elment ez a cica, és az én gyerekem életében először döntött életről és halálról. Az utolsó percig hagyta élni, amíg öröme volt az állatnak. És egy percig sem habozott, amikor a szenvedést látta nagyobbnak…
Büszke vagyok rá.
Sokat beszélgettünk az utóbbi időben. Értékes beszélgetések voltak életről, halálról.
Ma este a halálról beszéltünk. Mert arról kellett…
És meg kell tanítanom Horrorkát gyászolni… Az apja elhagyta öt évesen, a nagyanyja sose törődött vele, édesapuval alig találkozott.
A lakónénik halálától megkíméltem…
Most gyászol először igazán, fura módon egy cica kapcsán. Még nem tudja, de a közeljövőben még nagyon sokat gyászolni…

dr.ahalan 2024.09.04. 23:10:58

Megszokott szerda. Csúcs lecsót sikerítettem a Gábornak, kétszer is vett belőle, utána elégedetten kért egy pohár ásványvizet, örömmel kocogtatta a jégkockákat, hátradőlt a gamer-székben, és kijelentette, hogy jól főzök. :)
ÉN! :)
A harmincas éveimben nem főztem.
A negyvenes éveimben is kikértem volna magamnak ezt a mondatot.
Most a hatvanat kaparom, és örülök… Változunk. :)
A német bélyegekkel molyoltam, és filmeket, hírműsorokat néztem. Élveztem…
Dagad a telefonok tiltásának a botránya… Ne vigyenek a gyerekek telefont az iskolába. Persze gumicsont. De mégse. Igaza van a szülőknek. Joguk van tudni arról, hogy merre jár a gyerek, miért késik, mikor kerülgeti pedofil nevelő…
Vagy talán az a baj, hogy nincs pedagógus? Rögzíti a gyerek, hogy Tunyula kivezérelt főtörzs tartja meg a történelemórát, és nem tudja ki volt Deák Ferenc? Hülyeségeket beszél?
Esetleg kikerülnek fotók a 14 éve tisztasági festés nélkül hagyott tantermekről?
Annyira abszurd, annyira torz ez az egész… Recseg, ropog, nem lólábak, de egész lótetemek lógnak ki bűzölögve. Még mindig hatalmas, új kínai hitelekért kuncsorog az apparátus, már alig maradt földünk, és ki fogja ezt kifizetni?
Horrorka. Meg a gyerekei. Unokái…
Régen, 2010 és 2014 közt lázadtam. Minden tüntetésen ott voltam. Aztán megértettük a mocskos rendszert… Összekapaszkodtunk. Én 2014-ben írtam először a buborékokról. Élünk benne… Jó ez így.
Nem harcolunk, és örülünk, hogy a Gábor fiatal rokonai mind megtalálták a helyüket a szabad világban. Máltán, Spanyolországban, Franciaországban, az osztrákoknál, Brüsszelben, a Katáék Angliában.
Horrorka itthon maradt… Szereti a hazáját, és talál utat. Foggal, körömmel… Imádom! :)
Azt hiszem most tényleg nagyon súlyos a helyzet. Nem lehet magyarázni se háborúval, se gagyi vészhelyzet-törvénnyel.
Nem lehet többet lopni. Brüsszel elzárta a pénzcsapot, Zelenszkij is bekeményített.
Eddig, és ne tovább! :)

dr.ahalan 2024.09.05. 23:21:45

Még egy forró nap. Szeptember 5.
Gábor ma vidéken dolgozott, úgy alakult, hogy gépre kellett ülnie, és a napon volt nagyrészt. Kora este jött fáradtan, csapzottan, csak belapátolta az ételt, és ment haza aludni. Hajnalban kelt, este nyolc után ért haza…
Persze a gépek légkondisok, de le kellett szállni szintezni, libellázni, követ elemelni, a gödör majdnem három méter mély volt, egy esőtartály került bele…
Szívszorító videóba futottam bele. A súlyosan beteg Kulka hívja az Iványi Gáborért szervezett tüntetésre a jóérzésű embereket.
Szeptember 20.
Mekkora szónoka volt a korai, 2010-től kezdődő tüntetéshullámnak! Ott voltam minden alkalommal! Csákányi Eszterrel. A bohócforradalom! Az éhségmenet. A március 15.-ék. Október 23… Nem volt értelme.
Cinizmus, közöny, hazugságok, szégyen nélküli lét, szabad rablás, bűnök, pedofília, és a tízparancsolat minden szinten való megcsúfolása. Krisztus úgy vágná őket szájba, hogy a saját nyálukon csúsznának ki a cifra templomból, ahol hamis szavakkal veszik el a szegénytől a falatot, hogy a gazdag, hamis, becstelen jól éljen.
Mészáros Lőrinc! Beszélni nem tud. Írni se, azt gondolom… Malacpersely. Piha! :(

dr.ahalan 2024.09.06. 23:38:09

#Végrepéntek…
Gábor jött, mentünk bevásárolni, kuponoztunk egy nagyot, vettünk sok finom kolbászt, lett sütikeverő műanyag tálam fityingért, a régit még az anyósom hagyta rám, utálom… Van persze gyönyörű, üveg, rózsaszín tálam is, de azt nehéz elmosni, és lassan szárad. Kicsit se cseppmentesen.
A Gábor alszik, a gyümölcsleves a hűtőben, gombás-paprikás csirke lesz tésztával.
Ma sokat csacsogtam telefonon Krisztivel, hazajöttek a nyaralásból. A Balaton híres-hírhedt szállodájából. Toleráns népek, a párja Fidesz-tisztviselő… A szállodában nem volt melegvíz. És ellepték őket a hangyák. Hoztak is haza belőlük pár ezer példányt. :)))
Egyébként kötelezően jól érezték magukat. :)
Detélleg! :)

dr.ahalan 2024.09.09. 23:07:03

Élveztük az utolsó nyári hétvégét, aztán ma reggel bekopogott az ősz. Végre eső esik, két és fél hónap iszonyú kánikula, és csapadékmentesség után… Telnek esővízzel végre Gábormama tartályai, lehet locsolni az utolsó termést, beérik talán még minden. :)
Azért vannak megdöbbentő dolgok…
Felborult a világ rendje valahogy, a face-en olvastam, a hipermarketek beszedték az iskolakezdő cuccokat, eltűntek az akciós füzetek, és kikerültek a karácsonyi édességek a polcokra… Megdöbbentem! Márciusig bámultuk a tavalyi felhozatalt az Aldiban, nagyon untuk.
És tényleg! Ott vannak az unalomig ismert puszedlik, kalácsok, más édességek…
A magyar nem vásárol. Nem kell neki se új termék, se más nemzetek finomságai igazán… Laposhús. Mulatós zenével. Jóóóvanazúgy…
Hát mit tenne ki ilyenkor a multi? Kant összes műveit? Hiány az időben, megoldás kell… Karácsony. Majszolnak némi sütit talán…
Ma a Gábor rakott krumplit kapott, azt kért. Jött, evett, szaladt haza. :)
Van még a Bese Gergő ügy. Muszáj szóvá tenni, mekkora hatalmas toccsanás, mekkora égés! A sztárpap, aki felszentelte a Karmelita kolostort, aki hintette az igét, elítélte a pride-ot, az egész LMBTQ közösséget, aki fenyegetett sátán öklével, aki meg- és kitagadta a meleg társadalmat Magyarország szent földjéről… Ez a sunyi szemét meleg partyk-ra járt és olyan ocsmány dolgokat művelt, hogy a gyomrom háborgott… Én tényleg híve vagyok a szabad szexnek, de amit ez az álszent és gusztustalan PAPTETŰ művelt a videók szerint… Na piha!
Pedofília, Szájer, Novák Katalin, Kaleta, megrontott gyerekek, ötvenezer covid-halott, meddig várunk?
süti beállítások módosítása