dr.ahalan

dr.ahalan

Botero, két csepp Velencével

2024. május 21. - dr.ahalan

 

Ezen a lapitopin fergeteges fotók vannak elmentve, ezt Velencében lőttem 2003-ban, tavasszal egy hosszú hétvégére mentünk Gábor szüleivel együtt. :)

Botero-lázban égett a város, kiállítások, rengeteg köztéri szobor, és maga Botero is ott szaladgált. Mesebeli napok voltak. :)

Bent laktunk a városban, egy öreg szálloda tetején, két szoba, közös tetőterasz, rálátással a Canal Grande-ra. Reggeli után szétváltunk, mi Gábormamával a múzeumokat, kiállításokat jártuk, és vásárolgattunk, a „fiúk” mentek a tengerészeti múzeumba, meg a temetőszigetre, háborús emlékművekhez, és amennyit látni lehetett, annyit megnéztek az Arzenálból.

Este aztán közös vacsora valamelyik csatornaparti megfizethető étteremben. :)

Gábor ma megjött a Mirákulumból, Gábormama egy angyal, alaposan megpakolta korai finomságokkal. Retek, újhagyma, cseresznye, eper, bodzaszörp.

A cseresznye a mi ősfánkon érett, ménkű magasan van, az akácosnál, a Gábor bozótvágóval tud csak a közelébe férkőzni ilyenkor. A fa maga akkora, hogy létrával is csak a harmadáig lehet feljutni, úgyhogy a gyümölcs nagy részét a madarak eszik meg.  :)

Holnapra beterveztem egy cseresznyés pitét. :)

És akkor a téma: A babaváró hitel. 2019-ben indították útjára, emlékszem, a fejemet leszedték a narancszombik, amikor megírtam róla a véleményemet. :)

Tíz milliót adtak kamatmentesen a leendő szülőknek. 40.000 család vette fel. Egy gyerekre kamatmentesség, kettőre 30% kedvezmény, 3 gyerek esetén nem kell visszafizetni a pénzt.

Hogy öt év alatt mennyi esély van három gyereket szülni, azt most nem említem. Hogy micsoda testi, lelki megterhelés egy anyának? Ugye?

Igen ám, most kifutottak a hitelek, és bizony a családok 25%-ánál nem jött a baba, lehet visszafizetni kamattal, kamatos kamattal, büntetőkamattal, inflációs szorzókkal, illetékekkel és egyéb költségekkel együtt. Devizahitel 2.0. :(

Kattog a kampány közben, Magyar Péter elképesztő tömegeket mozgat meg szerte az országban, egészen olyan, mintha lenne ebben az országban ellenzék. Csak messziről kell nézni, hunyorítva. :)

Hogy jót is írjak, ma elmentem az új személyi igazolványomért. Harmadszor jártam ennél a kormányablaknál, mindhárom alkalommal percek alatt végeztem. Kedvesek, udvariasak, mosolyognak… Le vagyok nyűgözve, hogy ilyen helyek is vannak még Magyarországon. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr5718410469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2024.05.22. 23:16:00

Nagyrészt főztem, sütöttem cseresznyés sütit, házat tartottam, semmi érdekes. Gábor jött, evett, átöleltük egymást. Napi rutin…
A kampány nagyon izgat! Nézem a plakátokat, videókat, ígérnek a narancsok békét, meg mindig csak köztisztaságot. Jobb életet, azt nem. Több pénzt se. Most nem szólnak a betelepített vendégmunkásokról, pedig százezrével jönnek… Csak arról szól a fáma, hogy rendet kell tenni…
Tisztaságot.
Ahol tisztaság van, ott nem kell ennie a babaváró hitelbe megreccsent pároknak. Minek? Rabszolgák. Le vannak tudva. :O
Néha azt gondolom, hogy a Mátrix-ban vagyok. És tényleg! :O
Se a rokonaim, se a féltestvéreim nem tudják, hogy most miről beszélek… Húszból kettő esetleg rákeres. Mi is volt az a Mátrix? Az olvasóim? Hát…
Iszonyú a világ.

dr.ahalan 2024.05.23. 23:33:57

Ez a nap se volt izgalmas. Csendes volt… Molyoltam a gyöngyeimmel, mérgeskedtem, mert nem tudtam belépni a nemzetközi bélyegbörze oldalára a mobilomról. Kis kedves videókat ma se tudtam nézni, kívántam volna cicákat, érdekes állatokat, bébiket evés közben, rendbontó ékszereket, ötleteket kézművességhez, de reménytelen… Kampányvideók. Fidesz, fidesz, fidesz, ellenzék, hat fidesz, két Magyar Péter… Undor a köbön!
És egy Karácsony. 360 hajléktalan embernek adott szociális bérlakást Budapesten. A Covid alatt. Ezek nagyrészt a hajléktalanságuk mellett kórházakban dolgozó takarítók voltak, volt olyan, aki 10 éve élt az utcán, erdőkben, üldöztetve a fidesz által… Ma is hiányoznak a padok, amiket a Tarlós leszereltetett, hogy a hajléktalanok ne tudjanak lepihenni.
Ezek az emberek takarították a vírusfertőzött szennyet.
Amit senki se vállalt…
Ez nem kampányszöveg. Ez tény. Igazság. Statisztika. Bizonyítható.
Kampányvideók. Kamu, kamu, kamu… Drogterjesztők Józsefvárosban, akik BIZTOSAN megállnak a fideszes propagandaembernek, és megmutatják, hogy hogyan történik az üzlet… Röhejes, nem? De…
És nem lesz gaz, meg nem lesz kosz! Sőt! Parkolási díj se lesz! Jahhh! Persze… Viszont lenne hatalmas éhezés a csepeli panelrengetegben.
Mert a kampány után várható hatalmas inflációról nem beszélnek. És a banki hitelesek nagyon durva, előre látható kifosztásáról se beszélnek… Horror.

dr.ahalan 2024.05.26. 23:32:31

A májusi hétvégék mindig az év legjobb hétvégéi. :)
Volt ebéd a barátokkal, egy kis elhajlás, visszalátogattunk zeneileg életünk „régenvolt” évtizedeibe, sütöttünk extrém császárhúst, nevettünk sokat. Jó volt. :)
És persze nem volt politikamentes. Sistereg, omladozik, ontja magából a toxikus szennyet a kampány, már mindenki ellensége mindenkinek, már a Gáborral is harcolhatnék, de mi nem harcolunk… Ha nem értünk egyet, akkor vitázunk addig, amíg egészséges. Amíg jól tud esni. Aztán inkább szexelünk. És kész… :)
Persze azért nagyrészt egyet tudunk érteni, a lopás az lopás, a becstelenség az becstelenség, a statisztika meg mindent bizonyít. :)
Az azért hatalmas mocsok, hogy a fidesz kezdi lecserélni az undok narancsszínt… Jó
pár videóba szaladtam bele, zöld logó, engem győzködő malacarcú, gondosan, megtervezetten elhelyezett szeméthalmok a főváros felismerhető pontjain, szavazzak a fideszre… Mert majd jön a tisztaság!
Becsapják a népet megint. Most kamuzöldek. Vergődnek. Jobb életet már nem mernek ígérni.
Csak sejtem, hogy mi történik. Valami hatalmas átverés… Több szinten.
Igazából nem az én ügyem,
Megvető legyintés…

dr.ahalan 2024.05.27. 23:59:40

A fura vegyeskereskedésbe szombaton futottam bele, pont caplattunk át az étterembe a mellékutcákon. Hatalmas akciók, 50-70%!
Bementem, egy fiatal roma anyuka őrizte a terepet, az eladó pont kiment. Elképesztően alacsony árak, hihetetlen értékek. :O
Hatalmas területen, egy volt CBA helyén.
Ma visszamentem, vettem festővásznakat 350.- forintért, az eredeti ár negyedéért, rengeteg ékszert fillérekért, akrilfestékeket, konyhai felszerelést fityingért… Alaposan lenyomták őket, a volt fideszes tulajok. A történet undorító.
Pont jött az áramszolgáltató, jöttek kikötni az áramot. Úgy beszéltek az alkalmazottal, hogy vastagon ökölbe szorult a kezem…
14 éve harcolok a narancsos önkényuralom ellen… Illetve nem… Az első kormányzása is rettenetes volt! :O
Tőlem még azt a picike családi pótlékot is elvette akkor, mert válófélben voltam, aztán meghalt a volt férjem, és nem siettem tisztázni a helyzetet, ezért értesített, hogy megvon tőlem mindent, mert nem tisztáztam az árva státuszát! :O
Igazából röhögtem ezen az idiótán… Már nem röhögök.
Ma is, tényleg elvon mindent a gyerekes családoktól.
süti beállítások módosítása