dr.ahalan

dr.ahalan

Királyi kókuszok keletről

2023. november 14. - dr.ahalan

 

Királyi dolog történt szombaton, Krisztikével és a párjával Márton-napoztunk, ők imádják a libát. Kapcsolata van az étteremben, szerzett asztalt, és hatalmas lakomát csaptunk ebédidőben. :)

Kriszti libalakodalmas tálat evett (ludaskása, libacomb, libamáj, libahúskenyér), a párja libasóletet, a Gábor libavadast, én pedig sült malaccsülköt, steak-burgonyával, párolt káposztával, és hajszálra reszelt, frissen savanyított tormával. :)

Mondjuk egy csülköt tudtam megenni, a másikat hazahoztam. Ettem belőle uzsonnát, vacsorát, és a végén még a Gábor is tudott magának pederni egy extra csülkös szendvicset. :)

Király100 étterem. A Király utca 100 szám alatt. Ajánlom! :)

Mászik előre az undok november, az ízek sokat tudnak segíteni az ember kedvén, úgyhogy múlt pénteken megint ellátogattunk a Dunapanda kínai szupermarketbe, élvezettel vadásztam finomságokra. Túlzás nélkül állíthatom, még több ezer dolgot szeretnék onnan kipróbálni. :)

Csak a zselékből és zselépudingokból több száz féle van, és mindig érkeznek új, és új ízek.

Aztán eltűnnek… Ananászos zselékelyhet már nem is találtam. :O

Kókuszkaramella sem volt, hoztam helyette kókuszcukorkákat, gumicukrokat, kókuszkrékert (képen). A kréker több ízben létezik, az enyém most mogyorós. Nutellával, vagy baracklekvárral valami csoda! :)

Vietnámi édesség, a gluténérzékenyeknek mennyei manna! :))

Aztán a legellenállhatatlanabb a fűszeres mandula volt. Nemigen vettem volna észre, de akciózták, és mindenki vitte… Az ázsiai mandula héjában, kissé megtörve van a zacskóban, sokkal vékonyabb a héja, könnyen leroppantható, egyszerre édes, sós, meg „mindenízű”. Finom! :)

Ha már ízek… Ma alaposan meglepődtem! :O

A receptet a neten találtam, paradicsomos csirke. Megkívántam, megfőztem, igazából nagyon menzás íze lett, kissé félve tálaltam a Gábor elé… Nagyon utálta a menzás ételeket, nem is evett szinte soha az iskolában. Mondjuk én imádtam…

Mindegy.

Most döbbenten néztem… Ette jóízűen, és aztán vett még egy tányérral! Ilyet máskor is kérek Takács! :)

Más érdekesség nincs, a teret még mindig túrják, most pont azt a járdaszigetet bontották, amit nyár elején hetekig építgettek… Valakinek igen nagy esze van…. Detélleg! :O

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr9818258869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.11.15. 23:23:31

A november fele letudva! Megint mennem kellett, aztán nagyon finom volt magamra csukni a lakáskám ajtaját! Alaposan feltekertem a fűtést, bekuckóztam a szamárketrecbe, elővettem a japán gyöngyöket, és filmeket néztem… :)
Gábor hívott, náluk a plázában kitört a karácsonyi őrület, kérek-e retró szaloncukrot… Konzum. Csokibevonat nélkül, csúnya ezüst csomagolás, eredeti recept, eredetit másoló doboz… Hát mondom! Mennyibe kerül? :O
Aszongya 12.900.- ! :O
Egy kiló!
Ember! Az csak préselt porcukor egy cseppnyi aromával! Meg ne vedd! :)))
Hívott ma Mr. Negyven Év… Szomorúan tapasztalom, meredeken idegenellenes… Ki volt akadva, Baján, az ő lépcsőházukba bebútorozott két fiatal kínai… Az én volt főiskolámra járnak.
Döbbenten kérdeztem, mi ezzel a baj? A mi társasházunkban most együtt élnek arabok, örmények, ukrán menekültek, oroszok, thai-ok, egy akkumulátorgyár keleti vezetője luxuslakásban a harmadikon, kínaiak is vannak… És akkor? Csend van, rend van, tisztaság van. Ha találkozunk, akkor köszönünk egymásnak.
Utoljára akkor volt baj, amikor az ingatlanbefektető a harmadikon a harácsolt lakást újította fel… Zaj, por, piszok. Leverték a falat, tönkretették a liftet, rengeteg pénzbe került. A befektető pofátlan volt, szemtelen volt, hazug volt…
A befektető természetesen magyar volt.
Mr. Negyven Évet nem győztem meg… :)))
Mr. Negyven Év megmaradt bajainak…Érdekesen alakulnak a mi beszélgetéseink. :))

dr.ahalan 2023.11.16. 23:30:30

Ma ki se dugtam az orromat itthonról. Házat tartottam, főztem hentestokányt, és gyöngyöt fűztem. És telefonáltam… Két napja hívom a labort időpontért, nem, nem és nem veszik fel húszadszorra se, negyvenedszerre se… Oké, megpróbáltam mobillal, neten. :O
Harmincadikára sikerült is nagy nehezen… Meg kellett adni az adatokat. A születésnapot is. :O
Egyetlen lehetőségként kaptam egy mai, havi bontású naptárat, onnan kellett visszalépdelnem 1965-ig! 59 évet! Alig 700 klikkelés… Horrorka úgy nevetett amikor elmeséltem, hogy a könnye folyt.
Te banya! És még senki nem vette észre, és nem szólt nekik?
Hát mondom! Nagyeszű… Hogyan szólt volna bárki is, ha NEM VESZIK FEL A TELEFONT? :O
Természetesen ugyanebbe a laborba már holnap mehetnék magánbetegként. Jó sok pénzért… Ki tudnám fizetni? Ki tudnám… Elvi kérdés. A kisnyugdíjas, akinek nincs okos telefonja, meg pénze se… Az hogyan jut laborvizsgálathoz itt, Budapest szívében?
Tenagyatyaúristen! És vidéken? Amikor tényleg nagy a baj, mutatkoznak a betegség jelei, tünetek vannak… És már nincs labor, az időpont kérésére is időpontot kell kérni, és nem veszik fel a telefont, és nem lehet szülni, csak meghatározott időpontokban, hát mi történik ebben az országban? :O
Nagy öröm is ért ma! A Gábor tényleg rengeteget dolgozik, nemigen van ideje rám, hát kissé felróttam a minap… Úgyhogy ma kaptam három olasz csokit abból a kedves boltból, amibe beleszerettem a munkahelyénél. Az első szarvasgombás-déligyümölcsös, a második szarvasgombás-giandujás, a harmadik tejszínes karamelles.
És kaptam még egy fél kiló külföldi bélyeget. Kincskeresés! Azonnal megszűnt a külvilág, beletúrtam… Nagyon ritkán lehet szerezni ilyen régi csomagot. :)
Fél kiló bélyeg az több tízezer darab. Ha sok benne a modern, nagy, színes, akkor kevesebb. A régiek kicsik, vékonyabbak…
Magyarországon igazán pofátlan áron eladni két ország bélyegeit lehet… A kínai bélyegeket mind felvásárolják a kínaiak, egyszer egy öreg barátunktól megörökeltem egy táskányi levelezést, letépett bélyegsarkot… Egyetlen borítékért Kínából Magyarországra (ötvenes évek) annyit fizetett a luxusautóval érkező kínai, hogy simán kitelt belőle egy heti bevásárlás cigivel, húsokkal, édességekkel, és jó borokkal. )))
És vannak persze a német (leginkább náci) bélyegek. Azokért nagy a tülekedés, a kilós csomagokban nemigen lehet találni belőlük 10-20 darabnál többet. Vagy sokszor egyet se. Most csak átpörgettem az anyagot, és máris 300-350 náci bélyeget halásztam ki. :)))
Szóval holnap péntek, hétvégén kincskeresés. Jó kajákat tervezek… :)))

dr.ahalan 2023.11.17. 23:58:29

Péntek! Bevásároltunk, már meg se lepődtünk az árakon… Egyetlen hét alatt nagyot ugrottak egyes tételek… Mindegy.
Hazugságok, hazugságok, hazugságok…
Alig vártuk, hogy hazaérjünk. Bekuckózás… Évek óta nem főztem körömpörköltet. Holnapra azt tervezem… Belefér néha-néha. :)))
Itt az első akkumulátorgyár-katasztrófa, ahogy sejteni lehetett. Gödnél a szennyvízcső eltörött, ömlött a talajba az iszonyú mennyiségű, rettenetesen mérgező anyag… Tiszteltetem a kivitelezőt, a gyár tulajdonosait, meg a döntéshozó kormánypártot… Tömegek nem lehetnek biztosak az ivóvíz minőségében.
Igazából persze én se iszom meg a csapvizet a lakásomban, cipeljük haza hetente a Szentkirályi extra dúst… Rémesek a csövek, vízügyesként láttam ilyen ivóvizet mikroszkóp alatt, na piha…:)))
Nem tudom mi lesz azokkal, akiknek nem futja ásványvízre ott. Igazából nem is az én ügyem. Erre szavaztak, ezt kérték. Aztán majd nyugodjanak békében.

dr.ahalan 2023.11.20. 23:10:12

Megint elmúlt egy kimaxolt hétvége, élveztük, amennyire az ilyen undok novemberi hétvégét lehetett… Igazából rengeteget nevettünk. :)
A bojlert időnként visszakapcsoljuk, használjuk a meleg vizet. Megrendeltük az új bojlert. :)
Körömpörkölt… Hát! Első nap finom volt. Második nap még finomabb… A gyomrom szerint most egy ideig nem eszünk ilyesmit.
Rettenetesen csúnya lett a nagykésem. Rózsaszín kerámia kés, igazán jól szolgált sok évig, de mára valahogy ragad a nyele, letisztíthatatlanul megolvadt a műanyag… Elmentünk szombaton karácsonyillatot szagolni, és adventi bevásárlást lebonyolítani a Savoya parkba. :)
Megszokott program. Szaloncukrok, mindenféle. Majszolgatni. Mosogatószivacsok, törlőkendők, gluténmentes ez-az, némi extra felvágott, banános Tibi csoki, kis gyümölcs, még gyümölcs, persze még karamellkrém, és vettünk még két nagykést is. Igazán tiszteletre méltó darabok, a használatba vett példány a keresztségben az Elek nevet kapta… Elhelyezéséről még mesélek majd! :)))
Tíz nap múlva advent. TÍZ NAP MÚLVA ADVENT! :)))
Politika.
Orbán vergődik. Próbálkozik. Mond nagyokat. Az egész ÉRTELMES világ röhögi és megveti. Nincs szégyenérzete. Nem az én dolgom. :))
Holnapra pedig rakott krumplit ígértem a Gábornak. Sok-sok kolbásszal, tojással, rengeteg tejföllel. Szereti! :))
süti beállítások módosítása