dr.ahalan

dr.ahalan

Plakát, bélyeg, és más papírok

2023. október 03. - dr.ahalan

 

Szóval végül kijutottunk a plakátkiállításra, sokkal visszafogottabb volt a tavalyinál, de azért akadt fotózni való szép számmal. :))

 

Ma Horrorka-nap volt, rengeteg csacsogással, ebéddel, sütikavarással, Gáborvárással. Átmentünk a könyvtárba, visszavittem az elfelejtett könyvet, és persze közben élveztük a kései nyarat. :)

 

Komoly megbeszélendőink is akadtak, megjött az első szakértői vélemény lánykám  örökösödési ügyében. Még engem is meglepett, hogy milyen szintre képesek lezülleni egyes emberek, hogy ne kelljen kifizetniük rokonoknak a jusst… Aztán persze végtelenül jót derültem a primitív próbálkozáson. :)))

 

Persze a számok azért szépen kerekednek felfelé, és még most jön a tánc. :))

 

Tehát volt témánk elég. :))

 

Aztán az van még, hogy három dolog kezd engem egyre jobban érdekelni a face-en. :O

 

Régóta szimpatizálok Perintfalvi Ritával, olvasom az írásait, megéri. A hozzászólásokkal együtt… Például ő se szívesen vallja magát magyarnak külföldön, utálja a meghökkenést, vagy néha az undorodó értetlenkedést az ott élők szemében.

 

A másik jó cikke az álellenzéki politikusokról szól, én is átlátok a rendszeren régóta, tudni lehet, hogy kit mivel fizetnek meg a hallgatásukért, a közönyükért, vagy a belső bomlasztásért.

 

Érdekelnek még a jogi csoportok, nagyon-nagyon érdekes és tanulságos történetek vannak fent, bitang egy nép ez, és rengeteg a jellemtelen, mocskos, kapzsi, aljas ember. Ergo ugyanennyi a becsapott, átvert, megkárosított ember is. Miféle társadalom ez, könyörgöm… :O

 

A harmadik a bélyeges téma! Szórakoztató…

 

Van egy bélyeg, a „Nagymánya”. 1938-ban egy már futó magyar bélyeg hetvenfilléres tételét újra nyomtatták, de nem az eredeti zöld színnel, hanem barnával, és a barna bélyegekre rányomtatták pirossal: HAZATÉRÉS 1938. Értelemszerűen a visszacsatolás emlékére.

 

Se a zöld, se a barna felülnyomott bélyeg nem ér valami sokat, nekem is van belőlük sok.

 

Igen ám, de volt egyetlen ív, amiről lemaradt a HAZATÉRÉS 1938 felirat, ez az ív Nagymányára került, és néhányat már el is küldtek borítékokon, mire észrevette a postamester a tévedést. :O

 

A hibás bélyegek rengeteget érnek, főleg olvasható bélyegzővel…

 

Erről írt egy kedves történetet valaki, felrakta a két eredeti (értéktelen) bélyeg fotóját a csoportban.

 

Azonnal szétspriccelt a hír, tömegek kezdtek ujjongani nyilvánosan! Nekem van ilyen barna bélyegem! Úristen! Nekem is! Nekem is! Gazdag lettem! A nagypapa gyűjteményében is volt! Én eladom… Egymillió! Kétmillió! :)))

 

Néhány értő próbálta magyarázni, hogy semmi esélye az ilyesminek. A használatlan darabok nagyrészt a bélyegmúzeumban vannak, vagy hatalmas összegekért kerültek kiemelt gyűjteményekbe.

 

A néhány feladott, és később előkerült bélyeg pedig szintén neves gyűjteményekbe vándorolt, és felfoghatatlan vagyonokért cserél néha gazdát.

 

Ami náluk van, az a megszokott, felülnyomott barna bélyeg. Nem ér semmit.

 

Rá se hederítettek. Nem hitték el, nem értették meg. Csak a feltett fotókat látták, az írást el se olvasták, nem is értelmezték, napokig ment az ajvékolás. Rém szórakoztató volt, én mondom! :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr1318227347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.10.04. 23:22:39

És akkor kint voltam ma az Arénában, a HVG nagy állásbörzéjén. Érdekes volt! :O
Kezdődött azzal, hogy 9:30 helyett 10.10-kor engedték be az embereket. Szerintem százan se lehettünk álláskeresők. :O
Nekem volt QR-kódom, azonnal bemehettem.
Megdöbbentő, de a berögzített adatok alapján szín szerint osztályozták az embereket, én lila karszalagot, és lila szalagos izét kaptam a nyakamba. :O
Az első ajtó a VIP-terem volt. Nem tudtam, de beengedtek. Mindenféle finomságokat kínáltak. Persze ingyen. Volt Starbucks café, vitaminsziget, KFC, belga csoki… Meg rengeteg minden ingyen. Csak pont állást nem kínáltak… :)))
Nemigen érdekelt, megpattintottam egy epres csokikockát, és mentem a kiállító térbe… Rengeteg stand, magyar cég alig. Ami volt… Hát annak nem akarok dolgozni. :)))
Még a NAV-nak is volt standja, néztem őket elképedve. Millió állást kínáltak! :O
Sok standon nem is voltak magyar feliratok, kommunikáció csak angolul, németül!
A skandináv országok sok ajándékkal akartak kedveskedni, gyári munkásokat kerestek. A lila színem nem érdekelte őket, láttam milyen színű fiatalokat szólítottak le.
Volt kint robotikai cég, irtó édes robotokkal… Ők konkrétan robotokat akartak eladni a kiállító cégeknek.
6-8 céggel beszéltem, ők bepittyegték a kódomat a rendszerükbe. Megtalálnak, ha akarnak…
Rengeteg kéregető volt kint, nem munkát kerestek, hanem ingyen tollat, noteszt, hűtőmágnest, csokit, termékmintát, naptárokat, meg mindenféle biszbaszt. Rohangáltak a standok közt a szatyraikkal, és tömték bele a „bármit”. Középkorú asszonyok.
A kiállítói tiltakozásra NO INGLIS! NEM ÉRTEM! felkiáltás volt az általános.
Nagy magyar valóság. :(
Megjelentek a börzén pakisztáni fiatalok is, ők szürke nyakbavalót és karkötőt kaptak. Először vérplazma-adásra jelentkeztek, aztán beálltak a skandinávok munkatoborzó standjaihoz.
Hoztam el rengeteg szórólapot, és ajándékokat is fogadtam el. Nehéz ellenállni… Egy kis csoki, egy jópofa notesz, egy kedves kis malacpersely újrahasznosított műanyagból, állatgyógyszereket gyártanak, vicces matricák, és egy kedves kis apró cserép kartonba zárva, benne kókuszföld-tabletta, pár virágmag, hozzon szerencsét! Mire kinő a növény, addigra a te életed is egyenesbe jön! Milyen kedves, emberi dolog! :)))
Érdekes élmény volt…
Aztán hazametróztam, sütöttem csirkét a Gábornak, estére elfáradtam. :))

dr.ahalan 2023.10.05. 23:35:52

Semleges nap volt, nem történt semmi különös. Kaptam megint állásajánlatot, kormányhivatal, helyből delete… Nem jó ott felelős állást vállalni, ahol könnyen osztogatják. Sok pénzért se, nemhogy kevésért. :)))
Nagy az izgalom, Gábormama 80 éves lesz a jövő héten. Minden évben van ilyenkor vacsora a szűk családnak, nagy nehezen megnyertem a tendert a Party-Co ellen megint, már elfelejtette a drága, hogy sokkal szebb, frissebb, finomabb tálakat prezentálok, és azt mi fizetjük a Gáborral… Negyedannyi pénzért.
Jelenleg egy négyszemélyes tál majdnem harmincezer forint náluk.
Mindent kiírtam, felvázoltam, megterveztem.
Külön haltál is kell. Lazac, kagyló, zöldség. Jó. :)
A mosogatást is lestoppoltam, jó munka az a varázskonyhában! :)))
És holnap péntek! :)))

dr.ahalan 2023.10.06. 23:43:33

És péntek! Klassz hétvégét tervezünk, még számolunk a nyárral... De már pizsamában alszunk, még persze bukóra nyitott ablaknál. :)

Extrém vacsora volt, egészen egyszerűen megkívántam a szalonnát. Nem szeletelve, nem bacon-nek csúfolva, nem császárszalonnát, nem abáltat... Csak az egyszerű kenyérszalonnát! Sok-sok éve nem ettem! Paradicsommal, paprikával, kerékrépával. Finom volt! :)

Ma visszatérő vevő járt nálam. Pedagógus. Mesélt dolgokat, néztem rá döbbenten... Nincs fizikatanár, nincs fizika... Hát hol a határ? EMBER! Hol a határ? :O

Közben jönnek, jönnek, özönlenek a migránsmunkások az országba, már nincs hivatalos "migráncspara", kellenek az akkugyárakba is, meg buszvezetőnek vidékre... Gratulálok, detélleg! :O

Kedves haver, 2011-ben ment el az angolokhoz, free-s ismerkedő volt. Választott párt, sok-sok éve ott élnek, mindkét fél részéről második házasság. Még 2 éve van a nyugdíjig. Évente nyaralnak a Karib-tengernél két hetet.

És nem, és nem érti a farhát-fun nyugdíjas! Rágcsálja, cuppogja boldogan, és hisz... Mert a hit! az nagyon fontos! Sokkal fontosabb a tudásnál! Sokkal! Detélleg! :)))

dr.ahalan 2023.10.08. 23:27:18

Jóféle szombat volt, nem főztem, ebédre hívott minket Kriszti barátnőnk, a Jégkertbe. A párja vidéken volt, csapatépítő tréningen, hát mentünk érte. A nagymamája 93 éves, elesett, műtik, a kórháznál találkoztunk.
Iszonyú jó kaják voltak, melegen sütött a nap, nyár volt, én brassóit ettem, ők extra nagy rántott szeletet, és persze beszélgettünk… beszélgettünk… beszélgettünk. :)))
Kellemes volt a szombat este is… Aztán vasárnap reggelre beköszöntött az ősz. :(((
Fura dolog történt a mobilommal, valamiért irtó hangos dallamot küld a face-es történésekről három napja. :O
Vasárnap hajnalban K.O., az első vőlegényem ismerősnek jelölt, és rám írt… Hogy mi van? Negyven éve nem hallottam róla! És a telefon jelzett, és jelzett, és megint jelzett! :O
Ma megnéztem. Válaszoltam is rá pár szót. Hollandiában él. Fura fintora a sorsnak…
16 évesen ismertem meg. Jártunk két évig… Aztán főiskolás lettem. Ő nem. Szép szerelem volt. Szerintem nem kell abajgatni a múltat. :)))

dr.ahalan 2023.10.10. 00:07:28

Úgy csapott le az ősz, mint a karvaly az áldozatra, hideget hozott, és halált megint.
Először egy régi-régi szerelmemről álmodtam furákat 2-3 hete… Meglepett. Jóval több, mint 30 év eltelt, soha nem álmodtam róla. Rossz érzésem volt… Rákerestem a face-en. Emléklap. Pár napja…:(
Szerettem a Jávort, és ő volt az utolsó illúzió. Akkor értettem meg, akkor olvastam utána, hogy a szerelem egy vegyület, az agy, a hormonok, a vegyületek (endorfin, PEA, és más finom cucc) játéka.
Pont mint a drog.
Le is álltam vele, attól kezdve, ahogy megéreztem… Rúgtam, csíptem, haraptam, köpködtem. Ahogy meglegyintett! Azonnal! :O
Aztán jött a Gábor, és nem szerelmet akart. Konkrétan szexelni akart. 27 évesen. Én is arra gondoltam… És a szerelemmentes, becsületen és szereteten alapuló, ismétlődő szombat esti lázon kicsírázott majdnem 30 év összetartozás.
Aztán belefutottam megint a halálba. . Egy frees-s volt barát emlékezett meg egy régi free-s barátról… Vogue először nagy ellenségem volt, aztán összebékültünk, különös növényeket kaptam tőle, a tüskés örökzöld egész évben apró fehér virágokat hoz, itt van most is az orrom előtt, már hatalmas! :)))
Legyen neked könnyű a föld, drága Ági! Nem sok mindenben értettünk egyet, de a szíved jó volt.
Ma jó barátunktól jött hír, az egyik exe ment el, ebédeltünk velük együtt a Tanne étteremben, sok-sok évig jártunk oda havonta…
Ha ősz, akkor három halál. Mindig, és mindig… A lakónénik is hármasával mentek el, és mindig ősszel.
Édesaput is októberben temettük.
Ősz.
Majd lesz advent. Csak azt a rettenetes novembert tudnám feledni! :((
süti beállítások módosítása