dr.ahalan

dr.ahalan

Képeslap Komáromból

2023. augusztus 15. - dr.ahalan

 

Miket lehet találni! A Perger cukrászda fotója Baján! Sose értettem hogyan kaptak engedélyt az átkosban, a házuk csupasz kapualjában mérték 3-4 fém hengerből a fagyit, mást nem is árultak. Már nyitáskor hosszú sorban álltak az emberek, édesaputól naponta kisétáltam egy nyalásra, arra mindig kaptam pénzt. Elképesztően finom volt! :))

 

A ház tipikus vidéki sváb épület volt, zárt homlokzattal, rejtett, hatalmas, gyönyörű hátsó kerttel, látni lehetett, ahogy az öreg cukrász caplatott a rózsák közt kifelé, és vas vödörben cipelte ki a kész, akkor még ritkaságszámba menő főzött fagyit. :))

 

Ahogy elnézem, a fotót nem lehet betenni… Semmilyen fotót! :((

 

Szóval a hétvége!

 

Kicsit kiruccantunk, felvettük szombat reggel Horrorkát, és elrobogtunk hármasban Komáromba, aztán át az öreg hídon beleszagolni Szlovákiába.

 

Persze az árak érdekeltek leginkább, úgyhogy shoppingoltunk egy jót a Kauflandban, és a Billában. Náluk sincs olcsóság, de találtunk rengeteg jó dolgot. Sokkal kevesebb pénzt kell fizetni odaát a tisztítószerekért, az iskolacuccokért, a szeszes italokért, az energiaitalokért, a jó cseh sörökért, (az osztrák és német sör ott is drága), a chipsekért, az olasz száraztésztákért, olcsóbb a paradicsom, a paprika, a dinnye, nagyon jó áron vettünk igazán különleges sajtokat, hidegkonyhai finomságokat, és még sok mindent. Telepakoltuk a csomagtartót. :)))

 

Olcsóbb jóval a cigaretta is, én 100-as fehér Marlboro-t vettem, 4,50/doboz, de vannak ennél jóval olcsóbb cigaretták is.

 

Dohányárut az egyszerű üzletekben is lehet kapni a kasszánál, és hirdetik az Elf bart.

 

A tojás, az étolaj, a jó kávé, az üdítők jóval drágábbak, mint nálunk.

 

A Kaufland hatalmas parkolója dugig tele volt, nagyrészt magyar rendszámú autóval. Volt olyan család, aki három nagy bevásárlókocsit pakolt tele, vitték a húsokat, konzerveket, tésztákat, italokat.

 

Névnapomra kaptam Horrorkától ott egy üveg Borovickát, nagyon régen nem ittam, pedig fiatalon nagyon szerettem! :)))

 

Hazafelé az új hídon jöttünk, valami gyönyörűség! :O

 

Tatabányánál ettünk egy jót a Burger King-ben, az étterem tele volt külföldiekkel, a vendégmunkások jönnek-mennek, nem lehetett nem észrevenni, tömegesen vannak Európában pakisztániak, indiaiak. Jó autókkal járnak, holland, angol, német és osztrák rendszámtáblákkal.

 

Érdekes volt még végignézni azt a hosszú-hosszú vonatot, megszámlálhatatlan vadiúj tankot vitt Ukrajnába. :O

 

Szóval igazán kellemes szombatom volt, nagyon keveset vagyunk mi együtt így, hármasban. Többet kellene találkozni. Egész úton cukkoltak persze, a Gábor különösen találékony tud lenni, de az „éngyerekem” se igen marad le tőle. :)))

 

Ez a hét megint izgalmas lesz, de aztán lesz egy hét, remélem nyugiban. :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr7318194215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.08.16. 22:27:23

Hosszú nap volt!
Reggel korán elindultunk a Balatonra, én ugyan nem szeretem, de Gábornak egész gyerekkorában a nyarat jelentette. Balatonakarattya.
Még meg akarta nézni a nyaralót, amíg lehet. Oké. :))
A két kis épület az anyai nagynénjének az öröksége volt, iskolazárástól iskolakezdésig sok-sok éven át ott nyaraltak az unokatestvérek. Gáborék kilencen vannak majdnem egykorúak, a leágazásokkal együtt kb. húszan.
Kaptunk kapukódot, és 25 év után végre megnéztem én is. Semmi nem változott, még ott vannak az emeletes ágyak a pirinyó szobákban, a kis padlásszoba, ami a Gábor kedvence volt, a pince, a nagy kert a mogyoróbokrokkal, egy hatalmas fügefa, retró tányérok, érdekes élmény volt, és megettem rengeteg fügét. :)))
Azért ez jó buli lehetett, a sereg gyerekre felváltva figyeltek a szülők, nagyszülők, nagyipari módon főztek. :)))
Megnéztem magamnak a Balaton partját is, szabad strand persze már sehol, üres partszakaszok, a ligetes strandon alig néhány család a déli hőségben, bezárt büfésor, elrozsdásodott pavilonok, és ehhez a mérhetetlenül dühítő, új, modern villaszörnyek félig belógva a tóba. Mindenhol kerítés, zárt kapuk, falak,
Rengeteg fotót készítettem, ha lesz megint a blog.hu-n lehetőség fotók feltöltésére, akkor mutogatok. :)))
A délután megint izgalmas volt, de azt a témát elteszem holnapra. Leragad a szemem. :)))

dr.ahalan 2023.08.17. 22:59:25

A szerda második felét a vízen töltöttük. :))
Gábor kedvenc unokahúga, és annak a férje 1-2 éve vettek egy nem fiatal, de gyönyörű, tökéletes, 12 méteres vitorlást, azóta a nyarakat azon töltik a két fiúval, meg a kutyával.
Gyakorlatilag a kikötőből csak vásárolni mennek ki, egyébként az idő nagy részét a vízen töltik, és már a kölykök is olyan rutinnal kezelik a rengeteg kötelet, a műszereket, és olyan biztonsággal rohangásznak, lengenek, ugranak azon az ingatag hajótesten, hogy döbbenet! :)
A zárt kikötői élet nagyon érdekes! Sok-sok ilyen kikötő van a tavon, fogalmazzunk úgy, hogy van ilyen népeknek is, meg olyanoknak is. És persze a külföldieknek is. :)
Belépni tilos, csak a hajótulajdonosoknak, mobiltelefonnal lehet, meg persze az ő vendégeiknek. A bejárat egy vendéglő, onnan lehet továbbmenni a hajókhoz.
Én már sokféle hajón ültem, de ez nagy élmény volt! És valóban, egészen tiszta a Balaton vize, húsz év alatt rendbe tették „prüsszeli” pénzből, gyönyörű, lelátható türkizzöld a közepén, le voltam nyűgözve! :O
Én még emlékszem a kilencvenes évekre, a bűzlő, haldokló tóra. Mondjuk ez a helyiek szerint még pár éve is ilyen volt…
Eddig is minden évben hivatalosak voltunk, de valahogy mindig kihagytuk. Kár volt! :O
Most a család elad házat, hajót, mindent, és a fiúkat egy iskola várja Montpellier-ben. A vállalkozásaik elbaktatnak már itthon maguktól, minden mehet home office, kint is vesznek egy házat, egy hajót… Jó lesz!
Szóval ezért mentük… Gábor és B. nagyon szeretik egymást születésük óta. Szomorú volt a korai vendéglői vacsora után látni, ahogy elbúcsúztak egymástól. :((
Ami még nekem fontos volt, és amiről nem volt infóm… A Balatonon továbbra is tilos általában benzinmotorral közlekedni. A nagy, bugris-yachtok nagy része már elektromos. Persze van kivétel. Nem is egy. Sok.
Ritkán közlekednek a tavon. Nekik az unalmas. A kikötőkben élnek, ott van yacht-klub, bolt, szépségszalon, gyermekmegőrző, éjszakai bár, és minden más biszbasz. :)))) Néha kimennek bulizni, rongyot rázni a tóra, lövik a tűzijátékot, harsog a „kisgrofó”, meg az általam hermetikusan ismeretlen mélymagyar mulatós. . Én összesen két motorcsónakot láttam órák alatt, abból az egyik hatóság volt. Lehorgonyoztunk, odarecegtek, minden rendben?
Gyönyörű nap volt! :)))

dr.ahalan 2023.08.18. 23:27:18

Péntek! Tele a hűtő, még meleg van, de igazából a nyár utolsó hétvégéje. Jön két nap múlva az a rettenetes, undorító tűzijáték, és jönnek a repülőgépek… Már most gyakorlatoznak, kiráz tőlük a hideg! :O
És jön az ősz. :((
Nem volt jó nyaram, a céges csinadratta, a betegségek elvitték az első két hónapot. :(((
Olvasom a híreket, Magyarország csak süllyed, és süllyed. Egyre inflálódik a forint, kár már hamis statisztikákkal élni, örömködő híreket leadni az ellopott TV-csatornákon, hírportálokon, teljesen felesleges ígérgetni szép szavakkal.
Én láttam az üres Balatont, ahol magyar nem nyaral, mert nincs pénze. Az értelmiségi örül, ha a diákhitelt, mindenféle kamu családtámogatási kibacást fizetni tudja. A többi meg azt se tudja már, hogy létezik Balaton, tenger, művészet, érték, tenger gyümölcse, ananász… Él. Közmunkából. Vagy abból se. Neki az jó. Van herbál. Nem tilos.
A külföldi meg nem jön. Se német, se francia, se semmilyen rendszámot nem láttunk az Orbán-klán szállodái előtt! Utálnak minket vastagon!
Hát baccus! Én ezt végignézem a bukásig! Detélleg! Itthon, páholyból!
Pesty László megtért! Az alapkő…
Minden patkány menekül a süllyedő hajóról.
Szórakoztató. Detélleg! :)

dr.ahalan 2023.08.20. 23:24:30

Ezt a tűzijátékot is letudtuk, pont annyira gyűlöltem, mint tavaly… Hatalmas csinnadratta volt, most a zene is idehallatszott, és az ócska, lábszagú, pátoszos szöveg is. :(
A tömeg is elvonult, csak egy halom rendőrautó villog a téren, gondolom itt vonul majd el valamelyik potrohos nagyfejű… Lezuhanyoztam, isteni nyári este van. Megérdemlek egy üveg mojito-t sok jéggel! :)))
Erdogán, a török diktátor más fura figurával együtt a Karmelitából nézte az ünnepet, ez is milyen! Harsogunk szabadságról, nagy magyar győzelmekről, Istvánról, hét vezérről, meg mindenféle keresztény dolgokról…És akkor a muszlim diktátor? Tényleg? :O
Egyébként jókat mosolyoghatott, ekkora tűzijátékot ők már Szulejmán idejében is fellőttek minden ünnepnapon… Kicsit le vagyunk maradva a világtól. :)))
3D-s fényfestéssel nem csak a környezetet tudnánk óvni, de töredék áron csodát festhetnénk az égre, nem csak ezeket az unalmas, pukkanó, füstölő, büdös szikrákat. Képeket, jeleneteket, „szűzmáriaédösanyámat”, hét vezért, csodát lehetne mutatni a magyar népnek… Megnyílhatna a mennynek kapuja, záporozhatna arany csillagözön a népre, a nép bőrére, élethű paripák rohanhatnának, szólhatna zene, de nem… A magyarnak ez kell. „Jóvanezígy” :O
Mindegy. Gábor a Mirákulumban, szabadság-hét jön, olyan kajákat fogok főzni, amilyeneket csak én szeretek, holnap eltrappolok elintézni ezer apró-cseprőt, aztán jöhetnek a gyöngyök, bélyegek… Folytatom a régestelen-régen, valamikor a kezdetekkor elrontott, megunt és félig készen félretett láncok, nyakékek, karkötők felszámolását, megtisztítom a gyöngyöket, és újratervezek… Istenem! Nagy részüket még a kezdet kezdetén, a kislakásban fűztem! :O

dr.ahalan 2023.08.21. 23:44:37

Kicsit túlhajszoltam magam ebben az őrült kánikulában. :)
Délelőtt intéztem VOLNA ezer apró-cseprő ügyet, kevés sikerrel jártam.
Aztán megfőztem a kedvenc tejfeles marhahúsomat spagettivel, ami elég pepecs munka, de évente csak egyszer, ilyenkor főzöm, a Gábor nem kedveli.
Buta módon még sajtos ropogóst is sütöttem három tepsivel, ebben a melegben. Négyszer zuhanyoztam!
Kicsit megcsodáltam ezt a Fegyir Sándort. Mármint a gyengébbek kedvéért, az ukrán nagykövetünket, akivel geciznek már jó ideje a kormányzati gépemberek. De miért is?
Magyar is, ukrán is. A hazáját megtámadták, embereket, gyerekeket gyilkolnak az oroszok, csecsemőket erőszakolnak meg, terhes anyákat gyilkolnak le kéjjel… Ő harcolt ellenük. Fegyverrel, és becsülettel… És lett belőle nálunk ukrán nagykövet. :))
Köszöntötte nagy szeretettel az országot az ünnepen.
És akkor a sok tudatlan, műveletlen bugris vastagon beugat neki a face-en! Hihetetlen!
És nem értik. Nem értenek semmit. Volt tegnap laposhús, és volt tűzijáték… Néztem őket szánakozva a magam védett világából, ahogy leparkoltak a tér közepén, ahogy leállt a forgalom, ahogy kiugráltak a kocsikból, hatalmas hassal, szuszogva… Itták az energiaitalt, szaladgált négy-öt gyerek, csámpáztak fel-alá a kövér feleségek boldogan, aztán visítva, tülkölve elvonultak.
Iszonyú sok szenny maradt utánuk, szaros pelenkák, italos dobozok, csikkek és törött üvegek.
Szép magyar kultúra… Amit nem vehet el a migráns. Ugye?
Mennyi sok migráns is érkezik mostanság az akkumulátorgyárakba?
süti beállítások módosítása