dr.ahalan

dr.ahalan

Vaníliás akkumulátor

2023. február 21. - dr.ahalan

 

Most néhány nap nyugalom ígérkezik, ezerrel készülnek a fülbevalók, ezen középen a díszes henger peyote fűzéssel készült 180 darab japán Miyuki Delica üveggyöngyből. Darabonként! :)))

Ma felszámoltam a hétvégi buli maradványait, aztán valamiért konyhatündérkedni szottyant kedvem, először sütöttem egy tepsi isteni rakottast, aztán a krumplipüréből kimaradt tejből főztem vaníliakrémet, és végül egy érdekes, gluténmentes piskótaszerűséget is rittyentettem 3 perc alatt, mikróban. :)))

Gábormama hívott ma, ne vicceljek már, itt a tavasz, és tele az éléskamra, egész télen nem kértem semmit, ezért dolgozik? Küldi, nincs vita! Lecsó, málna- és baracklekvár, meggy- és cseresznyebefőtt, savanyú, salsa szósz, tessék megenni! Nohát! :)))

Közben persze érkeznek a hírek, épülnek az akkumulátorgyárak rettenetes sebességgel, olvasom a szekértőket, egészen megdöbbentőek a statisztikák, számítások, összehasonlítások, nem, nem tudom megérteni ezt az egészet! :O

Dobrev is kimondta végre, ez Magyarországon nem háborús infláció, ez egészen más… :)))

A Völner-Schadl ügy kapcsán a végrehajtók sorban ismerik be a bűnösségüket, kíváncsi vagyok melyik csúszómászó ússza meg a végén… Persze vannak tippjeim! :(

Arra kíváncsi lennék, hogy mikor és hogyan lesznek kárpótolva azok a szerencsétlenek, akiknek a házát elárverezték egy egészen kicsi alaptartozás okán, hogy aztán a végrehajtók komái megvegyék két fillérért… Ugye?

Lenne még kérdésem a megátalkodott, makacs moszkovita kormányzati politikával kapcsolatban is, de felesleges lenne… Akkor aztán én lennék a libsi randa öregasszony, aki arra vetemedik, hogy igazságot akar hallani, olvasni. IGAZSÁGOT! Hallatlan… :)))

Meeehogy! Sorosgyurcsányprüsszel! Az! :)))

Az akkumulátor meg teljesen gluténmentes. Mit jár nekem a szám mégis, he?

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr2718055382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.02.21. 22:40:44

És egy kis Herbál. A végén... sokkoló. A nagy magyar narancssárga mámor!

www.youtube.com/watch?v=NV2MIqmcRiY

dr.ahalan 2023.02.22. 22:58:46

Nem engedélyezik a népszavazásokat akkumulátorgyár-ügyekben. Már meg se lepődöm. :(
Engem meg mondjuk nem az eszemért szeretnek…
Rettenetesen régen, 34 évvel ezelőtt szerettem követni a divatot, 1989 baromi nyüzsis, jó év volt. :)))
Bécsbe mentünk az akkori barátommal pár napra, persze vásárolgattunk, és kaptam egy akkor nagyon divatos un. piperetáskát. Vagy kozmetikai táskát. Ezek böhöm, tégla alakú, merev falú dobozok voltak, az enyém dupla acéllemez fallal készült, két hagyományos, kulcsos zárral, és egy számzárral.
Szétszerelhetetlen, feltörhetetlen… Csinos aranyozott karperechez lehetett csatlakoztatni aranyozott acél lánccal. Igazából a kocsma szemérmetlenül magas napi bevételének szállításához kellett, meg persze naná, hogy a divat kedvéért is… Akkoriban mindenki próbált elegánsan járni Budapesten, rengeteg volt a butik, parfümtől illatoztak a villamosok, kopogtak a tűsarkak. Összehasonlítva a mai, orbáni pusztulattal, a bűzzel…… Hát… Mindegy. :)))
Tavaly adventkor belegórtam egy halom régi, válogatni való papírképet, antik képeslapot, gondosan letisztogattam, és betoltam az ágy alá, ahol egyébként a kincses dobozaim és ládikáim bújnak meg szép számmal… Mindegy. :)))
Ma eszembe jutott, úgyis takarítottam az ágy alatt… És mi történt? Na mi? :O
Nem nyílik…
Szerencsére a kulcsok már régen elkallódtak, így valószínűleg a számzárat toltam el a takarításkor… És ki a fene emlékszik egy 34 évvel ezelőtt beállított kódra, ugye? :)))
Szóval most próbálkozom… 167-nél tartok! :)))
#dilisezazaha… :)))

Orsós Rafael 2023.02.23. 12:16:38

első!!!! végre valahára.
valami csoda történhetett:):):)

dr.ahalan 2023.02.23. 23:33:28

@Orsós Rafael: Nahát! De jóóó! :))) Sietek leszögezni, a helyzet nem javul, mások már külsősként se érik el a naplót. Örülök neked! :)))

dr.ahalan 2023.02.23. 23:34:13

Erős frontok jönnek és mennek, délelőtt pörögtem ezerrel, megfőztem Gábornak a gulyáslevest, házat tartottam, vevőkkel leveleztem, ház ügyeit intéztem, ékszerekkel molyoltam, aztán délután teljesen beszédültem, nyomott az agyam, zsibbadtam… Nem jó megöregedni! :)
Mai bosszúság! Novák Katalin, akit én nemigen tudok tisztelni… Szóval ez a nő Bahrein-ben élvezkedett Andre Rieu koncertjén a koronaherceggel. Gondolom a világ egyik legnagyobb élelmiszerinflációban vergődő magyar nép nyomorúságos pénzén… Mindegy! :O
És azt látom, hogy ezért szarrá alázzák az egész világon Rieu-t… Meeehogy giccs! :O
Jó… Kicsit giccs… De engedtessék már meg a jónépnek egy kicsike giccs! Hatalmas nagy, valódi művészet kis színes giccsben. Zenei makaron, vagy muzikális esküvői torta. Szeretem. Kell egy kis pasztellszínű varázslat, rózsaszín illúzió.. Kell abban hinni, hogy léteznek még színek, léteznek még örömök… Kell azt nézni, és hallgatni! Kell!
Nem lehet az egész világ akkumulátorgyár, meg robottechnika… korrupció, nyomor, háború, szürkeség és halál… Bármennyire is ezt hirdeti a nevezett hölgyike… Ugye?
Aki azért odarepked, és élvezi az arab mesevilágot… Hehe… Ezeregyéjszaka! :)))
Mesélhetnék róla! :)))
Nem jó irányba halad a világ, a nyolcvanas évek Galaktika magazinjának feeling-jét látom magam körül. Sci-fi… Mesének hittük, és megvalósult.
És akkor csak azért is egy kis Rieu… Már ha nyitott vagy egy kis könnycsordulásra. Nem kötelező, és hugi! Ne nyisd meg! Úgyse érted! :)))
Várd meg, hogy robbanjon!
www.youtube.com/watch?v=ZqN9aS2S3L0

dr.ahalan 2023.02.24. 23:42:26

Péntek. Nincs ennél szebb szó manapság! :)))
Ma a Lurdy-házban néztünk körül, postát is kellett feladnunk, ott vásároltunk be, én egészen elképedtem a változásokon! :O
Sok-sok évig jártunk ide, aztán a járvány persze betett az egésznek, illetve már 2010 óta érezhető volt a változás, de ez…
A Koffein volt a kedvenc kávézónk, amíg én vásárolgattam, addig a Gábor ott várt, kávézott, újságok olvasott, beszélgetett a pincérnőkkel, kedveltük őket. Jó volt a félsötétben, hangulatos zene mellett cseverészni barátokkal, üzletfelekkel…
Persze a helyet lemancsolta valami narancsos potentát, azóta tönkre is ment, gondolom uniós pénzekből… Most valami modern izé van, egy gluténmentes karamellszeletke, egy málnaszörp, egy közepes kávé… Jattal együtt majdnem négyezer. :O
Most újítják fel az egészet, szintén uniós pénzből, de már most töredezik az olcsó, silány járólap…
Miért kell felújítani? Hibátlan volt! :O Modern, európai, kényelmes, trendi.
Bevásároltunk, húst nemigen kaptunk, a leveskockát nem találtuk meg, viszont vettünk hat mirelite gluténmentes pogácsát csomagban! :O
Egy hét alatt megint hatalmasat ugrottak az árak, a legolcsóbb százas papírzsepi most pont két és félszer kerül annyiba, mint tavaly… Az 150% Nem 40%! És nem huszonizé… #hazudjkevesebbet…
Szánakozva felidéztük a kedvenc, már halott üzleteinket. Az Alexandra könyvesbolt. A T-mobil. A kis butik. Itt vettem a lazacszín rettenetet… A késes kis bodega az öreg bácsival… Az olasz táskás. Mennyi, mennyi halott bolt! Zárva, zárva… Zárva a kis görög éttermünk.
Elölnek, betiltanak ezek mindent, ami a népnek jó, szerethető, élvezhető. Az irodalmat, művészetet, kultúrát nem tudják elvenni, és ettől vastagon habzik a szájuk… :)))
És nem tudják elvenni tőlem a pénteket. :)))

dr.ahalan 2023.02.26. 23:24:27

Élvezetek a hétvégén. :)))
Gábormama csak ritkán prezentál cseresznyebefőttet, neki nincs cseresznyefája, a mi földünkön két hatalmas ősfa van, az egyik gyümölcse nagy, de túl korai, túl kesernyés, a másik, ami fent van a hegyen, és egészen elképzelhetetlen kaland megközelíteni… Az hatalmas, roppanós, de befőttben valahogy elpuhul, nem jó…
Most kaptam cseresznyebefőttet először, Gábormama barátnőjének a fájáról, gyerekkori íz, dédike-feeling, kimaxolt élvezet! És van még ott, ahonnan ez jött… )))
Új szórakozást találtunk ki, a Gábor nagyon szépen és szórakoztatóan tud felolvasni, gyerekkorukban a Balatonon, a nagynénje nyaralójában mindig összesereglett a sok-sok unokatestvér nyaralni. Esténként mindig a Gábor olvasott fel… :)))
Most újra felolvas, Moldovát vettük elő, én fűzöm a gyöngyöt, szerelem az ékszert, ő olvas, összenevetünk egy-egy poénon, csuda finomság! )))
Magyar atom. Én kamasz koromban olvastam utoljára… :)))
A hétvégét megkeserítette némi fúrás, falbontás, víznek nem jelzett elzárása… Felettem a nagy ketrecingatlan, azaz a két hatalmas, nagypolgári lakásból átalakított pirinyó kutricák lakói fellázadtak, rettenetesen megugrottak a rezsiszámlák, nem lehet kiszámolni, sehogyse igazságos… Sok év után többen kiköltöznek, jönnek az újak, átalakítanak, falakat vesznek ki, borzalmas… :((((
6-8 négyzetméteren eddig pár tartott kutyát. És volt pár, aki csecsemőt is… Mit lehet ezen még szűkíteni? :O
Igazából kedves, tavaszváró hétvége volt, belefért sok-sok politika is… Szorul a hurok.

dr.ahalan 2023.02.27. 23:09:40

Reggel a Gábor kelt, rohant dolgozni, keltett engem is, egy közös kávé még belefért, és ennyi volt a hétvége. :(
Ma bélyeges napot tartottam nagyrészt, közben forgott a mosógép, leszaladtam vásárolni is, új bolt nyílt az ingatlaniroda helyén, vidám, fiatal ázsiai házaspár, tágas tér… És nevetnek, és próbálnak magyarul beszélni, „ez noi, ez ferfi, ez gyerek fehernemú… Mineség jó!” :)))
Szívből drukkolok nekik, ritkán lehet találkozni vidám ázsiaival, de öt perces sétával 15 hasonló üzlet elérhető nekem… Nem is értem a jelenséget! :O
Viszont kaptam náluk kedvenc gluténmentes zacskós levest, rizstésztával… Kevés helyen tudom elérni, Oh, Rice!.. Pho.
Meséltem telefonon a Gábornak… Kétszer visszakérdezett… Mi az az orájszpó! Röhögés… :)))
Könyvtári határidőt hosszabbítottam volna a neten, ahogy sok-sok éve teszem… Már két hónapja is voltak gondjaim, addig értelemszerűen be lehetett jelentkezni a vonalkóddal, meg a jelszóval… Aztán eltűnt a bejelentkező ablak… A szolgáltatások menüpontnál lehetett kacifántos módon belépni… Most ez is megváltozott, nem lehet behatolni szinte sehol… Hogyaszongya… Proxy-beállítás… Na menj anyádba, jó? :O
Aztán egy órai munkával… figyelmesen elolvasva ott van… Hagyományosan itt tudsz belépni a szolgáltatások igénybe vételéhez… A linket az ITT szócska rejti. :O
Igen! A fejlesztésért sok-sok „prüsszeli” pénzt kaptak…
Tényleg minden, de minden rogyadozik, omladozik ebben az országban, Horrorka a munkaügyi hivatallal nem boldogul, ma nem kevesebb, mint három köteg irományt hozott szegény postás, pár napig munkanélküli volt, be is jelentkezett, amolyan fideszes trükk… Egyszer ő is járhat jól, jog szerint jár… Hogy el tudja intézni on-line? Ügyfélkapu? Udvarias, gyors, automatikus reagálások? Na nem… Leveleznek vele! Ötvenes évek, detélleg! :)))
süti beállítások módosítása