dr.ahalan

dr.ahalan

Adventi villanyóra-para

2022. november 29. - dr.ahalan

 

Elképesztően jópofa karácsonyfadíszek vannak manapság, minden adventkor bemegyek legalább egyszer a Butler’s-be csodálkozni, és néha bizony el is csábulok… Pedig általában hagyományos, piros-arany díszítésű a fám, de némi poént itt-ott már megengedek magamnak. :)))

Szívem szerint persze csupa rózsaszín gömb, cukor, szalag és girland lenne, de akkor a Gábor nem aludna vele egy szobában… Örök téma! :)))

Innen már rohanni fog az idő, elkezdtem visszatenni a bélyegcsomagokat a tároló dobozokba, az idén már nem tudok velük pepecselni, és a gyöngyfűzés is csak pihenésként lesz elképzelhető.

Ilyentájt többet csacsogunk mindenkivel, szóba jött, melyik volt életünk legszebb adventje. :)))

Nekem nyilván 1991. Májusban megszületett Horrorka, nagyon élveztem az anyaságot, és bár szegények voltunk, de gyönyörűen kidekoráltam a lakást, a fánk egészen kicsike volt,  az én lánykám már stabilan állt a lábán, és maga kanalazta a bajai halászlevet nagy élvezettel, tömte kézzel a szájába a gyufatésztát, még a feje búbja is piros volt a létől. :)))

És ami még csoda volt nekem, egyszer vonatra várva volt egy estém az adventi Velencében.

Csak elsétáltam a Szent Márk térig, és már fordultam is vissza némi vásárlás után az állomás felé, de annyi gyönyörűséget láttam akkor, ami egy életre elég emléknek. :)))

Más. Ma leolvasták a villanyórámat. Igen érdekes volt, mert előtte nem értesítették a házat, senki nem várta… Hát mondom! Mi lesz azokkal, akiket nem talál otthon? Erre aszongya a leolvasó… azok továbbra is becsült számlákat kapnak. :O

Így lehet kamatmentesen kölcsönt szedni a lakosságtól, mindenki spórol nyár óta, de fizethetik a 2020-as, a járvány miatti erős fogyasztásukat (2021-es leolvasás), a megemelt, brutális idei áron… Na gratulálok, detélleg! :O

A cukor- és üzemanyaghiányról már nem is szólok, mert felesleges, pénteken mi se kaptunk cukrot, nem mintha nagyon hiányozna, de tényleg azért legyen itthon 1-2 kiló az ünnepre. :O

Aztán Horrorka is mesélte, olvastam is róla, hatalmasat ugrott a bolti lopások száma, ennivalót lopnak az emberek leginkább, éhesek… Nagyon kedves sztorit olvastam, a piacokon kezdődött a mozgalom, ha vélhetőleg szegény ember vásárolna mondjuk egy almát, vagy valami olcsó húst, akkor a mögötte állóak közül egy jómódú megkérdezi, hogy elfogad-e ajándékba valami minőséget, vagy mennyiséget… Örömet szerezne vele… :)))

Az olaszoknál ez régen működik, „lógó” kávé, péksütemény, ásványvíz… Kérnek két kávét, egyet a falra, egyet pedig fogyasztásra… A falra felkerül egy cetli, és ha betér egy hajléktalan, rászoruló, vagy menekült külföldi, akkor megkapja, és lekerül a falról a cetli. :)))

Láttam olyat is, hogy mágnestáblára kis képes mágneseket tesznek fel, kávé, narancslé, croissant, szendvics. :)))

„Iszonyú a kísértés a jóra.”  Ha jól emlékszem, akkor Brecht írta le először, a Krétakörben. De ez nem biztos. :))) Lusta vagyok rákeresni… :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr4917990940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2022.11.30. 23:23:09

Ez sikeres nap volt, már reggel eltrappoltam a Foxpost automatához, igencsak a körmömre égett a postázás. Nagy találmány ez a csomagautomata, imádni fogom, ha az emberek rászoknak. :)))

Nem csak sokkal olcsóbb, de nincs várakozás a postán, minden adatot beütök az oldalamon, kapok egy kódot, berakom a hóbelevancot egy borítékba, odaviszem, kód, bankkártya, ajtó nyílik, berak, becsuk, kész... A vevő is kap kódot Bázabiszbasz-alsón, értesítik ha ott van, odamegy, kiveszi, kész. :)))

Hogy a csomagautomaták miatt hány postáskisasszony és kézbesítő veszti el az állását... Hát az mondjuk más tészta! :O

Az Aldiban ma se volt kristálycukor. A Gábor is nézte Budán, ő se talált. Gáborpapa a Tesco-nál próbálta. Nulla. :O

Ársapka passzmeg... Francot se érdekelné, ha mint az olajnál... Lenne drágább, minőségibb. De csak porcukor van, azzal nem szeretek dolgozni... Egyébként több mint ezer forint egy kiló. :((( Én bogyóval iszom a kávét, a Gábor cukorral. Még van egy csomó kockacukrunk, és vendéglátós, papírtasakos presszócukrunk... Most jól jön, Horvátországban vettük fityingekért. :)))

Szóval kezdődik az áruhiány, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Még mernek hazudni, ígérni, arra is futja, hogy a homogén nyugdíjas tömegválasztót valamennyire szinten tartsák, de a tömegek kezdenek felébredni. A tompa agyakat be lehet csapni ígéretekkel, hamis pátoszokkal, papi áldásokkal, meg száz éves, poros Trianon-sirámokkal, de abban biztos vagyok, hogy a bugris üres gyomrát nem fogják tudni becsapni... A korgást nem fogja elnyomni se Kisgrofó zenéje, se a helyi polgármester szemforgatása... Nem bizony! :O

2010 után könnyű volt, ahol fellángolt a tűz, ott a "prüsszeli pénz" töredékével eloltották... De most nem jön jó ideje, ugye? Most talán csepeg valamennyi, de megnézik, hova megy... És a Mammon éhes! A szeretők, az oligarchák, a volt feleségek, a műkörmös földtulajdonosok... A hajót tölteni kell az Adrián, drága a kikötőbérleti jog, drága a pezsgő, drága a gyémánt, drágán mérik magukat az örömlányok, és tartja a markát a pap is a szép, hamis szavakért a templomban... :)))

Szép magyar advent ez, megszavaztam magamnak egy kis kárörömet erről, arról, amarról... Ebben a korban már elnézhető szerintem! :)))

Kicsit takarítottam is, elmostam a galéria aljáról lógó fura dolgaimat. A hatalmas, hallpikkelyes szélcsengőt, az afrikai szélcsengőt, a mécsestartó lámpácskákat, az álomfogót. Leporszívóztam a gerendákat. És most Baba Sai füstölő ég, Sri Chinmoy zenél. Advent van. :)))

dr.ahalan 2022.12.01. 23:50:26

@dr.ahalan: Igazából nem sokat értem ma, délelőtt főztem, intézkedtem, nekiláttam a galéria takarításának, de aztán jött az erős lehűlés, olyan nyomott, meg álmos lettem, hogy alig láttam ki a buckó fejemből... :)))

Csacsogások telefonon, Gábormama, Horrorka, este Ágival is volt végre hosszabb időnk, akkor ismertük meg, amikor mély gyászt élt, majdnem egy éve. Akkor özvegyült egy olyan játékos, nagy kapcsolatból, amit mi is élünk... Az ő játékaik, külön nyelvezetük, szembeszédük pont ugyanolyan volt... Ugyanazok a zenék, ugyanazok a filmek, ugyanazok a gondolatok. :)))

Beszélgettünk a nyolc kegyetlenül kirúgott, megszégyenített pedagógusról is, láttuk a riportokat. Micsoda undorító, megfélemlítés! Mert nem akartak fillérekért, éhezve, eladósítva hazugságot tanítani, rabszolgának nevelni tömegeket... Büszke lehet magára a nagy magyar, imádkozhat a bosszúálló kamu Istenéhez engedelmesen, a gyerekei jövőjét is eladta öt kiló krumpliért.

Volt tüntetés... Ági szerint ki kellett volna mennünk... Szerintem meg nem. Tüntettem eleget 2010 és 2014 között eleget. Én belebetegedtem az Éhségmenet alatt, angyaldoki kellett... És mi volt? Mi van? Cinikus elhallgatás, hazugságok, a teljes média bekebelezése, a bugrisok megtévesztése... Mondom!
Magyarországnak egyetlen esélye van! És most az következik... A bugrisnak nem lesz elérhető a vasárnapi laposhús... :)))

Csinájjonmá... A Viktor valamit! Méééé ekkora a számla? A sógor se fizeti be! Nincs cukor! A Laji se tudott tankolni, kifogyott a benzin, mielőtt talált volna működő benzinkutat...

A Fidesz már a szavazóbázisa legaljából, a masszív bugristól vonja meg az ellátást, hogy a Mammon éljen, yacht-on ringatózzon, örömlányokat fogadjon. Magánrepülőkön repkednek focimeccsre, és mindent lenyúlnának, hogy ezt kifizessék... Csak hát a pénz elfogyott... :)))

És a világ bankjai nem adnak többet... Talán csak Kína... Ugye? És a házadat majd kínai veszi meg a behajtó cégtől. Vagy orosz...

dr.ahalan 2022.12.02. 23:54:01

Pééééntek! :)))

A Savoya Parkban vásároltunk, benéztünk néhány üzletbe, vettem egy felsőt, tekeregtünk a Tedi-ben, óriási ötlet, kínai filléres bóvlibolt-hálózat, német minőség, német tulajdonosok, kicsit mondjuk drágább, de elképesztően sok olcsó okos, vagy csinos biszbasz... :))) Vettünk írószereket, kanyargós, színes üveg szívószálakat, apró, vicces konyhai készségeket... Csak úgy. :)))

Jövőre érdemes náluk vásárolni festővásznakat, akrilfestéket, esetleg fonalat, szalagot, és még ezer mindent. :)))

Az Auchan-ban meg ott volt a Télapó... A Gábor szerint nem az igazi. Ülj az ölébe Takács Bálint...

Szegény télapó szundikált unalmában, senki nem akarta a gyerekét fotóztatni... Rosszkedvű a magyar. Később körbejárt az áruházban, rázta a csengőjét, és Ho-ho-hózott... Kedves jelenség volt! :)))

Vettünk csirkecombot pultnál. Osztották az ársapkás farhátat, sorba kellett állnunk. Itthon vettük észre, szegény elcsigázott eladó ezt is farhátnak árazta, 5 csirkecomb 187.- forint... :))) Szerintem az Auchan nem fog beleroppanni, nekem pedig jó érzés lesz a jövő héten retró áron tepsis csirkét sütni. :)))

Ha Auchan, akkor új ízek! Pirinyó, 3 cm-es tököcskék sajttal töltve, fűszeres olajban. Isteni! :))) Újféle bor, új gluténmentes finomságok. :)))

Gábormama nem iszákos, de szerei a barna sört... Beosztja pohárkákra, tavaly nagy sikere volt a belga (vagy talán német) karácsonyi sörnek, megvettünk két palackkal idén is a márkaboltban... A tulaj teljesen hülyének nézett minket, a kopott, sokszor visszaváltott üvegeket kerestük a csodás cimkével... Mert már mennyi helyen járhatott az a palack... Mennyi család életébe látott be! Mesevilág! :)))

Advent... Gábormama elosztogatta a megtisztított diót, sokan örültek neki... Ide is visszaküldött egy kisebb zsáknyit, kaptak Icamamáék, Horrorkát várja egy szép adag, nálam is van néhány sütemény elkészítéséhez elegendő. :)))

Kegyetlen hideg volt ma kint... A pedagógusok nem adják fel. Orbán arra se érdemesítette őket, hogy szót szóljon róluk a reggeli néphülyítésben. Sorolta, ismételgette a putyini mantrákat, de már hajlik, gyengül, nem a lelkiismerete szól, megint pávatáncol, nagyon kellene neki a pénz "prüsszelből", ígér megint mindent, még elolvasni is hosszú volt... Táblagépet, diáknak, tanárnak. Környezetvédelmet. Energia-reformokat. És még sorolhatnám... Lesz belőle megint ötszörösen túlárazott stadion... Ismerjük a metódust... (Megvető legyintés.)

Itthon vacsora, előtte egy pohár bor... Advent, péntek! És hétfőn este a jó gyerekeknek jön a Mikulás! Bizony! Addig meg előttünk az egész hétvége! :)))

Adventi ablakmosással... 4,3 belmagassággal! Pffff.... :))))

dr.ahalan 2022.12.05. 00:12:03

És vége ennek a hétvégének is, a legproblémásabb ablak a négyből ragyog... Ehhez le kell bontani az asztali gépet, a két íróasztalt kiemelni a helyéről. Nem egyszerű munka, a belső párkányon két hatalmas növény lakik, egy datolyapálma, és egy örökké virágzó, rém tüskés bokor... A datolyát Egyiptomban eszegettük Horrorkával, a tüsit ajándékba kaptam egy free-s csajtól... :))) Nekik ilyenkor kezelés is jár, föld, az elszáradt dolgok felszámolása, alapos langyos zuhany... Függönymosás, keretcsaszatolás, és más egyéb élvezetek. Elment az ablakra a szombat délelőtt. :)))

Végeztem a kék üveggyűjteménnyel is, a galéria alatt, a legsötétebb részen laknak egy szekrény tetején... Fogalmam sincs, hogy miért gyűjtöttem valaha kék üvegeket, 24 palack, néhány egészen különleges... Minden évben megfogadom, feldobom őket a vaterára, vigye már el valaki ingyen... De aztán megsajnálom őket. Emlékek. Ebben olasz narancslé volt Jesolo-ban, ebben spanyol bor, ezt egy kézműves vásáron vettem, ezt a velencei bolhapiacon turkáltam, háromszögű, kecses... ebben ciprusi parasztpálinkát hoztam, ütős volt! Ezt meg a Gábor vette horror pénzen, mert gyűjtöttem... :))) Elmostam őket, visszakerültek a helyükre.

Közben folytatódik az advent, kihisztiztem a Gábortól a kívánságlistát... Mondjuk elég fantáziátlan lett, de mindegy... Ilyen arcszesz, olyan parfüm... Bőrkesztyű, ing... Mint minden évben. :(((

Mondjuk az enyém se túl izgalmas... Mire vágyom? Gyöngy, bélyeg, illat, lekvár, édesség, nem mintha ezekből hiány lenne nálam... Nehéz nekem igazából ajándékot adni, mindenem van, mondjuk az előszobát meg a konyhát kifesthetné valaki, de olyan ajándék-opció nincs. :)))

Szóval jó kis hétvége volt, borzadtunk a híreken... Kezdi felismerni a bugris, hazudnak őneki a TV-ben, tényleg nincs benzin! Hallod! More! Aszonták van ellátás! A hírtévében! De nincsen... Már prémium szarság sincs! He? Hogy megyek akkor? Betolja az arcomba, hogy folyamatos az ellátás? Hát mit érdekel engem Putyin, meg a Viktor? Ne arról szóljon! Hol van benzin? Hat kúton jártam... Nem ezt ígérte! Oda kellett hagynom a verdát, azzal járok gályázni vazze... Mosmiafaszomlesz? He? Busz tíz éve nincs a faluban... :O

És nincs, nincs cukor... Nekem Horrorka szerzett két kilót, Gábormamának van még vagy tíz kiló, megleszünk... :)))

A kirúgott tanárok bérét összedobják a szülők, Iványi tantermeket biztosít, hír lett egész Európában Orbán pitiáner pedagógus-terrorja... Felkapott téma még Hatvanpuszta, a magyar mélyszegénység, a putyini kommenyista múlt mélységes seggnyalása... Hát tényleg! Miért kell nekem szégyenkeznem folyton azért, mert magyar vagyok? Miért a bugrisok döntenek helyettem? Mert többen vannak... Értem én! :O

Csak nem szeretem... :)))

dr.ahalan 2022.12.05. 23:33:38

Ez jó kis nap volt, szerettem! :)))

Délelőtt elvégeztem a dolgaimat, aztán Horrorka jött egy ebédre, megbeszéltük a problémáit, van szegénynek elég... Munkahelyet akar váltani, nem lehet ebből a pozícióból előre lépni, most valami skandináv multiban gondolkodik, elege van az élelmiszer-kereskedelemből vastagon. Igaza is van...

Közben megjött a korai Mikulás, nem találtam rücskös Zizit banya, ez csak olyan sima izé... Ne hari, nincs, nincs sehol rücskös... Kaptam még szivárványszínben világító hóembert, Kinder-manót, csokit, egzotikus itókát. :)))

Horrorka átjött velem a könyvtárba is, lejártam... Szóval jó kis délután volt! :)))

Gábor jött munka után, megint jött a Mikulás, Gábormamától egy nagy doboz birsalmasajt érkezett, durvára tört dióval. Valami isteni! :)))

A takarítással nem sokat haladtam, csak a fürdőszobai parfümös polcra maradt energiám... Rengeteg üvegcse, nem is tudom minek... Áhhh! Persze emlékek. Emlékmániás az Aha... A napi használatosak nem érdekesek, évtizedek megszokott illatai... A többi, sokszor alig használt az érdekes. Persze már régen nem használhatóak... :)))

Knowing vastagon aranyozott üvegcse, 1988... Akkor az volt az év legnagyobb durranása parfümben, a pasira már nem emlékszem, az illatra is alig, de az üvegcse ma már gyűjtői darab, sokat ér. :)))
Charlie... Talán tavaly vettem, tini korom kedvence volt,a szürke... Hát ez a mai nem túl nagy szám. Nagyon ritkán használom...

Két különleges, száz évnél is régebbi parfümszóró... Naf-naf... Horrorka kamaszillata, itt felejtette. Egy Kylie Minogue... Sexy darling. Becses darab, alig pár csepp van az alján. Édesaputól kaptam sok-sok éve, néztem rá csodálkozva, ezmiez... :O

Édesapu sose vásárolt ilyen szarságokat kérés nélkül! :O

Aztán rájöttem! Az akkori csaja dolgozott drogériában, hitte hogy feleség lesz, igyekezett a kedvemben járni, mint az összes többi... Megvetette édesapuval, gyönyörűen becsomagolta a díszdobozt,, húsvétra már el is lett felejtve szegény... Új csaj volt, az a Baján nyaraló Horrorkát kényeztette a szuper tanyáján állatokkal, végtelen mennyiségű palacsintával és fánkkal... :)))

Ő jó sok évig tartott... De édesapu sose nősült meg anyám után. Hát mondjuk... Meg tudtam érteni! :)))

És ugye az egyiptomi, tunéziai üvegcsék... Igazából nagyon büdösek, nagyrészt már régen kisavaztam őket, de mégiscsak emlékek... Szépek, nekem kedvesek... :)))

Csuda káoszos lakásom van... Millió emlék, a galéria L-alakú korlátjának rácsai közt macik ülnek. Jelenleg 32... Mindet freelove-osoktól kaptam, és róluk lettek elnevezve. :))) Adventkor a moshatóakat kimosom, a többit kiporszívózzuk... Emlékek ők is... Ez a Bea, ez a Szerintke, ez a Fiatalos, ez a Puncsa, ez meg a... Na! Mi is volt a nickje? :O

Ez a Péter. A Viktor...

Az advent nálam csupa csoda, Mikulás, és emlék... Meg mondjuk por... Erősen tüsszögök tőle... :)))

És kérem! Megjelent a vaterán az első kristálycukor-nepper! AlterMax nick... Nála 1037.- forint egy kiló. Ma még... Figyelem a történetet! :)))

Én jól állok, négy kiló van itthon, Horrorka hozott ma kettőt. Gábormama az igazi stratéga, 12 kiló... Na jahh! Könnyű neki,sokpolcos spájza van, meg csodakonyhája... :)))
süti beállítások módosítása