dr.ahalan

dr.ahalan

Fantomkeringő guruló gyöngyök közt

2022. április 26. - dr.ahalan

 

 

És tényleg előkerülnek emlékek, kedvet kaptam Hans Habe könyvéhez, Palota Velencében, nagyon régen olvastam. A jelek szerint majdnem húsz éve. :))) És mi volt beletéve könyvjelzőnek? Ez… Mekkora előadás volt, és milyen nehéz volt jegyet szerezni rá az elején! :)))

 

Gábor természetesen megvendégelt a szünetben. Megkérdezte, hogy mit szeretnék inni… Egy pohár pezsgőt a sznobok közt ácsorogva a fényben, vagy egy pohár vörösbort a kisasztalnál… Bort kértem, száraz fehérbort, hozott mellé perecet is. Ezt azért kapod, mert nem kértél pezsgőt. :)))

 

Jaja… Akkor még nem voltam gluténérzékeny, előadás után vacsorázni mentünk, de már nem emlékszem hova… Mindenesetre Horrorkának csomagoltatott süteményt, arra emlékeszem. :)

 

Ma már nem szeretek színházba járni, járványos időszaktól függetlenül. 2010 után még néhányszor kaptam páros bérletet a Belvárosi Színházba, szeretjük Kulkát, Kernt, Hernádit, de már idegesít a tömeg, a bunkók meg pláne végtelenül bosszantanak… :)))

 

Ez viszonylag laza hét, az idő is jó volt, úgyhogy jó korán felkeltem, sütésre előkészítettem a rakott kelt, aztán csavarogtam egyet… Telefonáltam a cseh gyöngyboltba, szólt a srác, elsejétől emel árat, már megjött a szállítmány, kb. 30%-ot lehet várni, de a régi árukészletből még lehet vinni, megéri. Kettőre beszéltük meg, segített válogatni, befektettem némi aprót. :)))

 

Esténként sokat beszélgetek ezzel-azzal az oldalról… Természetesen csak a mifélénkkel barátkozunk. Nagyrészt fővárosi párok, amolyan libernyákok… És nem értik mi történik vidéken. :)))

 

Áginak meséltem, tanulni kell még a vidékiekkel való kommunikálást, én tudom hol lett elbaltázva az egész… Szóba került A mi kis falunk, a nagy magyar valóság. Mondjuk nem is tudott róla, el se hitte! :O

 

Már ki tudja hányadik évadnál tart a sorozat, amit paródiának szántak… Hát nem az lett. Sikersorozat, ahol a polgármester (egyébként szimpatikus karakter, Csuja Imre) mindent IS ellop, még csak nem is tagadja… Se csatornázás, se kábeltévé, se segélyezés, se könyvelés. Minden pénzt megpályáz, és ásatott magának egy hatalmas tavat a falu határában, hogy horgászhasson… Bugyuta sorozat, de valóban benne van a nagy magyar falu minden karaktere.

 

És nézik… Nem probléma a tolvajlás. Mellékszál. Azt gondolják, ez csak így lehet… Oszt kész. Most is morognak majd a kisbolt előtt az árakon, aztán legyintenek, mennek a dolgukra. :)))

 

És a zárt közegben, a kizárólagos kormányzati médiatartalmakkal megvezetve tényleg elhiszik, hogy meg vannak védve folyamatosan valami iszonyú rémségtől… :(((

 

A hét híre még, 30.000.- forintos CBA-utalvány lesz a fizetsége a gyerekeket táboroztató pedagógusoknak az idén nyáron! Turnusonként! Van egy vevőm, neki kötelező lesz egy hét. De jobban tenné, ha kettőt vállalna.

 

Tényleg milyen jó világ ez! Aha… :(((

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr6517817397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2022.04.27. 23:04:21

Ez megint micsoda egy vacak nap volt! Pfujj! :(((

Délelőtt fotózgattam békésen, mentem ki a konyhába nasiért, megakadt a szemem a strangon, méretes beázás, csak sikerült a harmadik emeleti felújításkor kárt okozni. Vadbarmok! A cementet a liften hordták, el is romlott... Csaptam patáliát, harminc milliós szerkezet! Miért barmolod szét? Ki van írva... Azóta csörlőt használnak... :)))

Hívtam a közös képviselőt, küldte a ház emberét, ment a hepaj... Semmi baj, nem tört a strang. A vizes nem kötötte be a lefolyót, csak lelépett kávézni, nem szólt, és az egyik munkás beöntötte a lefolyóba a vizet, amiben a szerszámokat mosta, na jóóóvan... :(((

Ez megint szép piskóta, ingatlanbefektető vette meg a lakást, 220 nm. Ismerem a fajtáját, valami vérgazdagnak akarja eladni... (Ami egyébként jó, nem lesznek közösköltség-tartozásai... Hehe...) A közös képviselő szólt neki, nem érdemes kikezdenie velünk, baj lesz ebből! Végtelen számú trükköt tudok a házon belül, hogy elriasszak minden vevőt. Évekig izzadhat vele... :)))

Szóval elég volt... Nem használunk légkalapácsot 140 éves házban. Nem basztatjuk a pincét. Betartjuk a házirendet. Nem zárjuk el a vizet szó nélkül hatszor... Csak egyszer szóltak! Munkaidő házirend szerint. Lábujjhegyen lehet festeni azután. A munkások nem hangoskodnak a lépcsőházban, és nem röfögnek rá a lakókra a liftnél... Majd kivárja nyanya! Nem inzultálják a ványadt egyetemistákat, a külföldieket se! Kussoljál kisköcsög! Nem tudsz tanulni? Beverem a szádat, akkor enni se tudsz... :O Nóinglishfákjú! :O

Borzasztó világ lett Magyarországon, detélleg... :(((

Délután aztán jött a hideg, az eső... Csak kóvályogtam. De angyaldokinak hála... a migrént megúsztam. :)))

Gábor is csak vacsorára ért ide, fáradtan, elcsigázottan, egy kis fehér Toyotát hozott, hiányoltam a kis franciát. Kint hagyta a telepen, és tényleg édes kis buborék... Rohangászni jó, senkinek nem kellett a flottából, befogadjuk? Be... :)))

Szóval rettenetes egy nap volt, nem szeretek én már harcolni, annyi mindent tettem a házért harmincpár év alatt... Sajnos nincs kinek továbbadni a számvizsgálóságot, a tulajdonosok el se jönnek, aki meg eljön... az becstelen, érdekember.

Ugyanez a helyzet a Gáboréknál... Rengeteg évig Gábormama roncsolta az idegeit a közös képviselettel, meg a bugris lakókkal. Ő már feladta. :(((

Nekünk legalább a közös képviselőnk úgy-ahogy becsületes... Mondjuk leginkább azért, mert az első években elmagyaráztam... nem vagyok hülye. Megértette. :)))

Becsületesnek és épelméjűnek lenni roppant módon fárasztó manapság ebben az országban... :(((

Azt hiszem ettől van létjogosultságunk a saját pihe-puha buborékunkban. Egymás szemébe tudunk nézni. Szégyen nélkül. :)))

Keveseknek adatik meg ez manapság, pedig csudajó érzés. :)))

dr.ahalan 2022.04.28. 22:53:31

Micsoda eredmények! :)))

Megjöttek rendben a fecskéink, de alig láttuk őket a harmadik emeleti átépítés miatt, aggódtunk... Hangjukat nem hallottuk. Féltek... Ma végre csicseregtek, csend volt a lépcsőházban, zárt ajtók mögött építettek, csendben húzták a csörlőt, nem üvöltöztek a harmadikra... és amikor levittem a szemetet, akkor a csörlőző munkás köszönt... KÖSZÖNT! :O

- Kezicsókolom! Elég halk? Nem kiabálunk... :)))

Népnevelés kellene ebbe az országba, nem ez az iszonyatos népbutítás, detélleg! :O

A fidesz- szavazók 80%-a nyolc osztályt végzett, nagy részük írástudatlan, megfélemlített, közmunkás létbe kényszerített és megzsarolt ember.... Hatalmas tömeg! Hogyan jutottunk idáig! Tenagyatyaúristen... :O

A múlt század! Harmincas évek vége...

Egyébként laza nap volt ezer apró teendővel, telefonos csacsogásokkal, egy kis borsós pulykatokánnyal vártam a Gábort... Gondoltam próbálunk valami olcsó húst. :))) Neki ízlett. Nekem nem annyira... :)))

Hír még, picike nyugdíjemelés lesz... 3,9%! Hát ez tényleg szuper! A hétköznapi Medve sajt ára 249.- Ft volt a Tesco-ban tavaly. Most 539.- Ft akciósan... 3,9%!!! :O

Van ársapka. Meghosszabbítva! Remek! Farhátland.... Fórum. Somos András. Betelefonáló... Kisváros melletti faluból. Sorban állt farhátért... Öreg, beteg, a férje vak. Öt farhát a kiszabott mennyiség. Nem tudta kivárni...

Otthon az a hír várta, hogy húszezer a férje életmentő gyógyszere. Havonta. Gondolom eddig a fele se volt... A gyógyszerárak külön téma lehetne ebben az országban, detélleg!

Persze... Igazából nem az én ügyem.

Holnap péntek! :)))

dr.ahalan 2022.04.29. 23:54:24

És szóljanak a harsonák! Péntek! :)))

Megvettük a csempét, a járólapot, kiválasztottuk a neten a kádat... A járólappal majdnem elcsábultam, csodás minták, arab hangulat, homokszín, barna és sárga... Némi türkiz. De agyonnyomná az én pici fürdimet. :)))

És napi 18-25 percért tényleg nem érdemes... Fehér. Oszt "jónapot". :)))

A politika persze kiakaszt... Ahogy sejtettem, írtam, MZP volt az Orbán trójai falova. És a gyerekeivel asszisztáltatott hozzá... Undorító egy ember... :(((

A háború! Na az is milyen! A hivatalos magyar kommunikáció szerint ez Amerika és Putyin harca... Hogy mi van? :O

Megint csak hivatalos... M1! Bécsben hatalmas áruhiány! Üres polcok! Éhező lakosság! :O

Fotó, bizonyíték! :O

Pedig csak elromlott egy hűtő a Lidl-ben.... Valahol!

Bevásároltunk, csirkemell egy gramm se volt, vettünk marhahúst gulyásnak, csirkecombokat rántott csirkének, és a Gábor egy gyönyörű darab oldalast hozott a hétvégére.

Vásárlás után fagyiztunk, 2 x 2 kis gombóc a Mester utcában, itt minálunk... A PROLIKNÁL! 1.950.- Ft! :O

Tényleg aprócska gombócok, mi ugyan papírtálkából ettük, de láttam a pirinyó tölcséreket, és elámultam... És grammra mérik! :)))

Mindegy. Ez kellett a jó magyarnak... Tenagyatyaúristen! Honnan került ide 800.000... Statisztikailag valójában másfél millió mélyszegénységben élő idióta? Mi történik itt? Se írni, se olvasni nem tudnak... Detélleg... Engedelmeskednek a Fidesznek... :O

Apjuk, anyjuk hol élt az elmúlt harminc évben? Detélleg...

Buborék.

dr.ahalan 2022.05.02. 00:19:29

Jó leszek.
Fecske Csaba... Kicsi kora óta minden évben elmondja Horrorka, megkaptam most is. Csodagyerekem van! :)))

Selymes hétvége elfogyott, kezdjünk újra hétfőt megélni. Május van, a kedvenc hónapom! :)))

Élvezni kellene, de ugye... fürdőszoba, kivitelezők, csaptelepeket még nem vettünk, malter, mész, cement, fugázás, kosz, piszok, sitt... A hideg kiráz tőle, detélleg! :O

A besúgó... Érdekes filmsorozat, az Aranyélet sokkal profibb volt. Csak úgy mondom... De persze érdekes, most kockáról kockára keresem a bakikat, rengeteg van... :)))

Hát igen! Azok a nyolcvanas évek! Tényleg voltak elit vitakörök, a mi klubunkat Triásznak hívták, a bajai Tanács épületének a pincéjében volt...

Külön érdekességgel bírt, hogy csak a főiskola hallgatói mehettek be, én meg bajai révén, egyetlen főiskolai, bajai hallgatóként bemehettem... Bejöhettek még a tanítóképzősök a fiúknak. Matracnak... Nem volt szép dolog! :)))

Megválogatták! Kinézetre...

Azt hiszem másodéves voltam, amikor megszereztük a büfét. Jó pénzt hozott! :)))

Gyönyörű volt a nyolcvanas években főiskolásnak lenni. Vállalati ösztöndíjasként mindent megkaptam, a Kismotor- és Gépgyár fizetett mindent, az ösztöndíjam több volt, mint anyám fizetése... Vásárolhattam bármit, ami a tanulmányokhoz kellett. Francia csőtollkészletet, méregdrága szakkönyveket...

Csak öt évet kellett aláírni, és tényleg nagy ember lettem a rendszerváltás előtt két perccel... Irodám volt, státuszom. Hűűű, de örültem! :)))

Elküldtek tanulni. Másoddiploma! Környezetvédelem!

Akkor kezdett gyanúsnak lenni a dolog... Csak arról szólt a történet, ha jön a rendszerváltás... Márpedig jön! Akkor hogyan ússza meg a cégünk a környezetvédelmi bírságot! :O

Akkor pont a Kismotor- és Gépgyár bajai üzeme orosz vonatokhoz gyártott kapaszkodókat, csomagtartókat. Hamutartót, szerelvényt.... Nikkelezetteket, galvanizáltat... Csillogott és villogott! :))))

Az arzént, ciánt, és más egyéb nehézfémet Baján egyszerűen beleengedték a talajba...

Az oklevél megvan... A cégtől lekoccoltam, egy kellemetlen beszélgetés rávilágított... A cég alig egy évig él még, semmi pénz nincs, és nem is volt soha szennyvíztisztításra. :O

Így lettem vendéglátós a szeretőm kocsmájában.

És az első napon a stand után pontosan annyi pénz ütötte a markomat... MINT EGY HAVI BECSTELEN MÉRNÖKFIZETÉS! :)))

Khinem Saar Yale 2022.05.02. 06:47:21

péntek: ballagás
szombat: még egy kis ballagás, anyák napja előszele
vasárnap: anyanap
jól vagyok, de nagyon fáradtan.
ma megyek a legújabb beth hart-ért.

dr.ahalan 2022.05.02. 22:26:04

@Khinem Saar Yale: Éppen mondtam a Gábornak, milyen jó, hogy nálunk a családban már nincsenek ballagások... Horrorka ballagásait nagyon megszenvedtem! :)))

Persze nem... Rém büszke voltam! :)

dr.ahalan 2022.05.02. 23:08:37

Ez megint milyen iszonyú volt... Meló egész nap, a Gábor csak felszaladt egy kicsit, és rohant is haza. :O

Nagy szerencsém volt a csempével, járólappal, több hete olvastam az olaszoknál, nincs kaolin, az ukránok nem küldik... Ehhez képest sikerült jó sokáig húznom a dolgot, most olvasom a Hvg-n, nagy a csempepara. Magyarországnak van kaolinja, de ki akar magyar csempét, meg járólapot, ugye... Se nem szép, se nem tartós. Amolyan... Hát magyar! Na! :)))

Aztán este bizony elsírtam magam... Ritkán sírok, de ez borzasztó volt... Tűzijáték. Hallottam a fülemmel, ez rettenetesen közel van... De az ablakban nem láttam, csak szemben, a Dunaház üvegablakain. Hatalmas, sokáig tartó, profi tűzijáték volt, gondoltam a sarkon, a hotel lövi... Kimentem az előszobába, és nem hittem el... A házban eregették! :O

Az udvar felé! Lakásból! Meg az utca felé! :O Rezgett minden! :O

Mire magamra kaptam valamit és kiértem a folyosóra, már abbamaradt. Csak a lakók kelebóláltak ijedten... A harmadikon volt Klári! Leszakadt egy halom vakolat, nézd! Megrepedtek az ablakok az udvarban! :O

Holnap utána nézek, melyik lakás volt. Ott csak bérlők vannak. Nagyrészt bulizók. Mire felértem, már minden elcsendesedett. Tudták hogy nagy a baj... Egy ideig figyeltük, nem gyulladt-e fel a tető... Remélem a tetőreklámban nem okoztak kárt! Az nagy tragédia lenne! :O

Még most is kinézek majd párszor... Fel kell jelenteni a tulajdonost. Ez nem vitás. :O

Ültem itt a gépnél... néztem ki a fejemből... És elsírtam magam! Szegény, szegény fecskék! Túlélték vajon? :O

Kamera kell külön a harmadikra ezentúl. Tűéles kamera. Tetszik, nem tetszik, ez lesz! Ezek nem emberek. Ezek rosszabbak az állatok legaljánál... Rosszabbak a férgeknél! A patkányoknál!

A háború szörnyűségeiről már szólni se bírok... Fiatalok, nők, gyerekek, öregek... ukrán civil áldozatok... És rengeteg becsapott orosz kiskatona! És mit tesz a jó fideszes magyar? Meg a putyin-trollok tömege? Ismerőse nulla, semmi háttere, és iszonyú sokan vannak! Sunyin lapuló emberek, ismerjük a fajtájukat... Beugatnak, osztják a napi észt, ezek kamu ukrán civil hullák, kamu romok, nem is az oroszok, az ukránok lőnek saját magukra... Hát mi történik, könyörgöm! :O

Hogyan tudott így lealjasulni a világ? Detélleg... :O

És egy kis vidámság... Beszélgetünk free-s dolgokról. Itt-ott... Meg amott! Van egy kedves olvasóm, aki azt mondta ma... Tudod Aha úgy van ez, hogy te vagy a köldökzsinór. Boldogan kaffognak rád, kikiáltanak bohócnak, boldogok, ha teret adsz nekik a színpadon, ott vicsorognak és élvezkednek a közönség közt az idők végezetéig.... Már attól is elélveznek, ha megemlíted őket. :)))

Ideje lenne nekik megmondanod, hogy nem te vagy a bohóc. Te vagy a cirkusz tulajdonosa. :)))

Hát... érdekes felvetés! Majd kiderül. :))) Gonoszul igaz írásokat fontolgatok... Valahol nekem is le kell vezetnem a feszültséget... :)))

Ha holnap nem hallok fecskecsivitet, akkor rém genya leszek valakivel, előre szólok! :(((
süti beállítások módosítása