dr.ahalan

dr.ahalan

Kolodko-töprengések a mátrixban

2023. július 04. - dr.ahalan

 

Tényleg! Lassan itt a nyár közepe, és nekünk még semmire, de semmire nem volt időnk! :O

Jó, mondjuk hétvégén azért megkerestük a Kolodko új miniszobrát, a Micimackót. Csacsi  öreg medvém! Imádom! :))

Mondjuk az író már kaphatna új emléktáblát, ezt valamikor a hatvanas években tudták idebillenteni. :(

Ami abszolút kihozott a napokban a sodromból, az az Árpád hídon történt gázolás volt, két büdös, bugris bunkó versenyzett a csiricsáré verdáikkal, és megöltek egy ártatlan huszonéves kerékpárost. Hát mi történik itt? :O

Látom a téren is, főleg hétvégén éjszaka, ez most a trend… Üvöltetik a nagy magyar romaslágereket, tuc-tuc-tuc, és áthajtanak a piroson százötvennel. Simán! Nem egy, nem kettő!

A nagy mélymagyar elit kulturált és intelligens, ízléssel bíró fiai!

Csak halkan jegyzem meg, se járőrt, se traffipaxot nem láttam a téren a tavalyi választások óta. :(

A hitelkártya-ügy is folytatódik! :O

Májusban, ahogy a naplómban is írtam, végre megszabadultam egy tizenéves, egyetlen egyszer használt, és azóta túlfizetett hitelkártya szerződésétől. Gondoltam… erről a bankról nem fogok többé hallani. :))

Lópikula! A héten jött egy levél. Hogy megváltoztatják a hitelkeretemet… Aztán ugyanez megjött e-mail-ben is, sms-ben is. Most érdeklődtem tőlük írásban, mi ez a reménytelen szerelem tőlük az irányomba? Hát megáll az ész, detélleg! :O

A mai nap fekete napként íródik be a történelemkönyvekbe, ha majd jobb világ jön. Elfogadták ezt a szégyenteljes, undorító státusztörvényt. Tömegével mondanak fel a pedagógusok, ismerős is akad köztük. Szomorú ügy lesz kisgyerek anyukájának lenni szeptembertől, én csak tudom… Horrorkát alter-osztályba írattam alsóban, imádta, de semmi nem szólt a valós tanulásról, mindig csak a zene, a pályázatok, a tánc… Horrorkával így valójában nyolc éven át minden hétköznap délután 3-4 órán át tanultam, hogy lépést tartsunk a tananyaggal. :)))

Nem szép az az „A”… Ez milyen betű? MA-MA… A olyan mint házikó… AAAA! Négy almát négyfelé vágsz…  A római birodalom bukása, a középkor kezdete… Aranybulla. András! Szemét alak volt, leírta, hogy a gazdagoknak (nemesek) mindent szabad büntetlenül, minden jár, a szegényeknek, a zsidóknak  semmi… Szerinted ez igazságos volt?

Most így belegondolva… Mai viszonylatban! Már-már párhuzamot vonva… Hát igen!

Mit is csinál a történelem? Újra, és újra…

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr4818160086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.07.05. 23:03:25

"Prüsszel" vizsgálja a státusztörvényt, pénz? Coki... Semmit se. :)))

Nevetséges már ez az egész hacacáré, az idétlen pávatánc.... Orbán visszapergeti a régen levitézlett minisztereit, mondjuk még én is elfelejtettem, hogy milyen gané dolog miatt szerepeltek le előttem sok éve... Megvető legyintés. Undor a köbön.

Átlagos nap volt, fotóztam, borítékoltam, házat tartottam, bevásároltam, csacsogtam ismerősökkel.

Nincs jó kedvem. Morcos az Aha... :(((

dr.ahalan 2023.07.06. 23:12:26

A hét projektje: Jégtombola! :)
Jövő héten muszáj lesz leolvasztanom a mélyhűtőt, most tombolaszerűen főzök… Teljesen felismerhetetlen csomagok, elfagyott cimkék. Olvasztok. Reggelre mindig kiderül. Hétvégére biztosan lesz gesztenyepüré. :)))
Kell a hely a Mirákulum-zöldségeknek, Gábormama már beharangozta a mennyiséget, a borsó rengeteg, sárgabarack nem érett, elfagyott, de vettek három rekesszel… Együk a lekvárokat! Mert ha nem, akkor baj lesz! :)))
Ma csajos flashmob volt a lépcsőházban, én voltam a legfiatalabb résztvevő… (58)
Leszereltem évekkel ezelőtt a csengőmet, de a gomb még kint van az ajtón… Fura módon a szomszédasszony(79) csengője pont ugyanolyan volt mint az enyém, és mindkét csengő reagált mindkét kapcsolóra… Én leszedtem, aki jön, az úgyis felcsenget kaputelefonon, a háziak tudják, hogy kopogni kell, másra meg nem vagyok kíváncsi… Így csak a gázórás csaj (kb. 60) csengetett be hozzám, és nem értette… Kijött a szomszédasszony, udvariasan bekopogott hozzám, és közölte, hogy mindjárt jön a Klári: )))
Nyitottam, leolvasott, nem értette, elmagyaráztam…Vihogás. Közben befutott a Mari a saroklakásból (60+), Icamama, Piri… (70+)
Hát mondom! Mi lenne, ha szeretőket tartanék, és azok is hozzád csengetnének be? :)))
Hát mi lenne? Jó lenne!
Vihogás…
Mari: Micsoda züllött népek vagytok! :)))
Gázórás csaj perdült egyet… Na! Ez a buli engem is érdekelne! :)))
Aztán még néztük egy ideig a fecskéinket a korlátra támaszkodva nagy vidáman…
Néztem az udvart, a rengeteg virágot itt az első emeleten… Hova tűnt majdnem 35 év? Még emlékszem, amikor először jártam a házban…
Hímzett Veszkó csizma volt rajtam, miniszoknya, zártam a kocsmámat, és vacsorára jöttem egy új pasihoz… Frissen leszerelt, csoda jóképű focista volt… :)))
És én beleszerettem. A házba. A lakásba. A négy nagy ablakba, a rálátásba a Dunára, a Gellérthegyre… Imádtam a hatalmas belmagasságot, a nagypolgári tágas teret, csoda volt nekem a panel után.
És megszereztem… És imádom még mindig. :)))
És aznap este is a mai napig használt illat volt rajtam. Lou-lou. De Cacharel…)))

dr.ahalan 2023.07.07. 23:53:55

Valahogy mostanában jól esik emlékekről írni. :))
Egyébként péntek. Elgurultunk bevásárolni, kávéztunk, sütiztünk egyet, megfőztem a gyümölcslevest, kanyarintottam egyet a recepten, van benne kis tavalyi Mirákulum-csodaság, kis egzotikus miegymás, meggylé az alap, meg sok meggy, egy alma, egy banán, tejszín, és persze fűszerek. Szerintem isteni. :)))
Ma a kezembe került egy medál… Háda! Nem vagyok ismerője a Háda-népeknek, de egyszer Horrorkával elmentünk egy olyan nap nyitására, amikor éjjel a teljes árukészletet lecserélik. :O
A neten olvastam, ki kellett próbálni…
Tudod, hogy emberek tömegei élnek abból, hogy a nyugat… sőt! A bűzlő kelet rongyait felvásárolják, és árulják a magyar portálokon? Megveszik a Hádán, vagy bálában… Mosnak, vasalnak, fotóznak. Fillérekért veszik, olcsón adják….A vaterán… Használt rongyokban jár az ország…
Engem az antik ékszerek érdekeltek, nagyon izgalmas volt! :)))
Rárohantam az ékszerállványra, millió kristály, muránói lámpagyöngy, kapkodtam le az állványról, Horrorka pedig védett a testével, oda ugyan senki be nem lépett az első két percben… :)))
Jó buli volt… És igazából nagyon szomorú jelenség… Máig hetente ez van… Mi egyszer kipróbáltuk a nagy magyar valóságot. Sok-sok éve.
A medált most megtisztítottam, szép ékszer lesz belőle.

dr.ahalan 2023.07.09. 23:27:51

Csoda finom hétvége volt a megszokott programjainkkal, kis vidám hámból való kirúgással. :)
Mondjuk az árak elborzasztottak. Lehet hogy 20%-os az infláció hivatalosan, meg statisztikailag, meg átlagban, lehet hogy a gőzmozdony-gernyóállítócső 60%-kal olcsóbb, meg mondjuk az afgán mákdaráló, ne beszélve a kínai okosórákról mondjuk, de az élelmiszerárak azért vastagon elszálltak, sokszor 100-140 %-kal is…
Mélyhűtő-projekt okán nem vettünk lefagyasztandó húst… Akkor legyen egy rakott krumpli! Kolbász… Egy szál jóféle… 3.000.- Ft? Egy kiló átlagos gyulai kilója 7.000.- kemény magyar forint? És nyugdíjasok tömegei élnek százezer alatti nyugdíjból? :O
Office Depot. Kellett buborékos boríték, nagyon kifogytam, és mivel imádom az írószereket, hát kicsit shoppingoltam… Volna! :O
De jó, hogy nincs kisgyerek a családban! Egy csomag színes papír hajtogatáshoz egy ezres… Színes, műanyag számolórudak, alap a matematika oktatáshoz vagy harminc-negyven éve… Hatezer! :O
Úristen! A füzetek! A ceruzák! A minőség szerintem megfizethetetlen…
Persze van más lehetőség, nem kell Office Depot-ban vásárolni. Lehet a kínainál is… Olcsón… Vagyis mára már nem is annyira olcsón, de mindegy.
Silány minőség, állandóan kitörő ceruzahegyek, karcos zsírkréták, tintacseppeket síró, hamar eltörő golyóstollak…
És akkor még az is van, hogy az értelmes, büszke, fiatal pedagógus úgy hagyja el a pályát, és úgy elmegy külföldre két klikkelés után, hogy ajvé… :)))
És odaát BÁRMI lehet belőle! Szinte könyörögnek neki, magyar gyerekeket kellene tanítani… Menekültek. Biztosítunk lakást, fizetést, hétvégenként benzint haza…És elmegy? Hát naná… Nagy magyar valóság.

dr.ahalan 2023.07.10. 23:33:24

Hétfő letudva. :)))
Horror reggel volt, aki ismer, az tudja. Fóbiásan gyűlölöm az ügyfélszolgálatokat, a hivatalokat, a bankokat, a sorszámos helyeket… Mindenki megkímél évtizedek óta, nagyrészt a könyvelő intézte on-line, meg persze a céges ügyeket a Gábor, vagy Horrorka. :))
Sajnos most fel kell nőni, ki kell lépni a rózsaszín álomvilágomból, sok-sok elmaradt ügyet kell elintézni, hát elindultam ma reggel a hivatalba! :O
Élmény volt! :O
Régen az ember besétált, megkereste a megfelelő ügyintézőt, elmondta, beadta írásban,ő átvette, lepecsételte, aláírta az indigós példányt, oszt kész…
Most? Odamentem nyitásra… Nem láttam sorszám-automatát, de kicsi, fura, fogatlan biztonsági őr azonnal az utamat állta… Miben segíthetek?
Hát mondom… Sorszámot szeretnék. :)))
Milyen ügyben? Elmondtam kissé ijedten. Odament valami lapos oszlophoz, nyomtatott sorszámot… Jó. Hatos…
Várakoztam. Egy szem pult, egy szem ügyintéző… Kicsit csodálkoztam.
Közben jöttek az emberek… Nagy részüket a fogatlan biztonsági őr eltanácsolta. Nem adok sorszámot, ez nem ide tartozik… :O
Hogy mi van? :O
Sorra kerültem, elmondtam miért jöttem, az ügyintéző egy szem hölgy elém tolt egy adatlapot, és elkérte az irataimat. Ellenőrzött. Látom büntetve nincs, minden adatot töltsön ki… E-mail, telefon… Látom nincs letiltva a TB-kártyája… Tenagyatyaúristen! Hogy jön ez ide? :O
Itt már kissé meghökkentem…
Ezek után a hölgy közölte, hogy sikeresen regisztráltak, és átadott egy halom kitöltendő adatlapot, valamint egy pénteki időpontot, amikor a valós ügyintéző esetleg majd fogad…
Magyarország. 2023.
Most komolyan! Mi történik itt? :O
süti beállítások módosítása