dr.ahalan

dr.ahalan

A rakott krumpli legendája

2023. január 31. - dr.ahalan

 

Néha átnézem a régi ékszereket, ezt a láncot pont egy éve vették meg, Patakpart. A patakban aranyhallal. Ideje újra megfűznöm!  :)

Ma jó kis nap volt, Tlalok küldött egy kis lélekmelegítő napsütést délelőttre, Gábor is fel tudott ugrani ebédelni. :))) A rakott krumplim híre csodákat tud tenni, Horrorka is bejelentkezett. Már egy napja munkanélküli vagyok banya! Hát mondom… Gyere te naplopó, lumpen elem! :)))

A lánykám maradt is késő délutánig, csacsogtunk jóízűen, közben segített összevadászni a repülős bélyegeket egy halom albumból. Nem könnyű feladat! :)))

Banya! Egy afrikai repülő hal… Az nem jó? :)))

Történt egy érdekes dolog, ismerem én Horrorkát mint a rossz pénzt… Van egy fém dobozom rengeteg, már elkészült fülbevalóval, és mivel ő fülbevaló-mániás, hát minden alkalommal választhat magának egy párt. Mielőtt belemélyedt volna a válogatásba, felírtam egy papírra, melyiket fogja választani. Hosszú, linkes fülbevaló sötéttürkiz színben, vörösrézzel… És eltaláltam! :)))

Klassz dolog, hogy az értékrendünk is teljesen egyforma, de egyben furcsa is, hiszen ránézésre tiszta apja, én viszont úgy hasonlítottam anyámra, hogy mindenki szóvá tette, de nem volt semmiről, de tényleg szinte semmiről ugyanolyan véleményünk. :O

Gyerekkoromtól szerettem a színeket, de ő szó szerint kitiltotta a lilát, a pirosat és a rózsaszínt az életemből, mert a lila ocsmány, a piros cigányos, a rózsaszín nevetséges. Annyira belém sulykolta, hogy a mai napig ritkán készítek ezekkel a színekkel ékszereket… Majdnem negyven éves koromig rajtam elő se fordulhattak ezek a színek, aztán Gábormama beszélt a fejemmel, és igaza volt! Azóta a lakásomban rengeteg a rózsaszín tárgy, és „csakazértis”  hordok pirosat… Lilát nem, de az a férjem fradista múltja iránti tisztelet… :)

Na! Ettől most kedvet kaptam, holnap, a fotózás után előveszem a rózsaszín gyöngyök ládikáját, és pedrek néhány fülbevalót! :)))

Egyébként bolondos tavasz-hangulatom van, már csak 1-2 nap, és Gábor elvileg felszabadul az iszonyú súly alól, visszajön az apaszabiról a gépkezelő srác, és akkor végre mindent el tudunk intézni, teljesen kifogyott a háztartás mindenből, méter hosszúak a bevásárlólistáim, és kellene néhány ruhadarab is. Meg persze egy csomó helyre elígérkeztünk karácsonykor… :)))

Szóval tavasz! Már csak pár perc! :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr3718038600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2023.01.31. 23:33:46

rtl.hu/hirado/2023/01/30/hadhazy-akos-eged-zoltan-konyorogni-fogsz-fenyegetes

Az eredeti videó már nem elérhető, az egész teljesen kamu... Néhány trafikja is van. Csak úgy. Másnak nem jutott, de az mindegy. A falu vendégháza az övé. A tó is az övé. Minden le van papírozva... A falu is az övé, ő a munkáltató. 15 embert csicskáztat, azoknak az engedelmességet megfizeti, kerül hús az asztalra. Hogy a többieknek is járt volna trafik? Esetleg netalán megélhetés? Hogy mi van? MI VAN? Hogy nem az ő zsebébe szánta a pénzt a rákhalász Dániában, amikor jobb világot álmodott? Hát azt ki is kéri magának... Az a proli? Bepofázik? Hát hova gondol....

Szerintem gyomorforgató... És pont azok látják igazságnak, akiket leginkább kifoszt ez a gennyes daganat...

Persze nem az én ügyem úgyse.

dr.ahalan 2023.02.01. 23:16:37

Ez megint milyen hülye nap volt! Délelőtt még úgy-ahogy elvoltam, sütött egy kicsit a nap, letoltam a fotózást, de délutánra jött a lehűlés, az eső, se gyöngyöt fűzni nem volt kedvem… Se… Na jó! Semmihez se volt kedvem. Olvastam híreket, könyvet, meg rendbe tettem a konyhát, elfogyott a trisó IS… :O
Beszélgettünk telefonon… Hát tényleg! Mennyi-mennyi sok ember van ebben a korban, aki semmilyen hírtartalmat nem fogyaszt… Közönyösek? Ostobák? Talán mindkettő… Igen, a családomban is mennyi van! :O
Nagymami még járatott újságokat, érkezett a Petőfi Népe, a Ludas Matyi, ha jól emlékszem, akkor szerdán a Füles, és valami magazin is. Az egész család olvasta… Gábormamáékhoz még ma is jönnek újságok. ÉS, napilap… mondjuk azt nem tudom, hogy Hócipő van-e még.
Horrorka természetesen a telefonján olvassa a híreket minden nap.
A lakónénik még tíz éve az ingyenes újságokból tájékozódtak… Már ha tájékozódtak! :)))
Viszont az is tény, hogy például a vaskúti félhúgom soha, semmilyen hírt nem engedett be az agyába… Műköröm, laposhús, munka nélkül élni… Ennyi az életcél, és nem több. :O
Ugyanez elmondható jó pár unokatestvéremről is, abszolút közöny. :O
Nyilván ezeknek készülnek a sok-sok milliárd forintba kerülő óriásplakát-kampányok. Rövid mondat, súlyos, hazug információ… Tömeges agymosás, aztán a kezükbe kell nyomni választások idején a három kiló krumplit, vagy az ötezrest, oszt láncszavaznak boldogan… Értem én, értem! :O
Na de… Kérdem én! Mi a bánattól lett a magyar ennyire buta, ennyire agymosott, ha már a román is érti, a háborúba beleszédült horvát is érti, a legalja is érti, a nyugat 1945 óta érti, a magyar miért nem? Miért tapsol az ukrán csecsemők megerőszakolásához, elöléséhez? A lakóházak, kórházak, iskolák lebombázásához? Mi történik a magyar fejekben, detélleg…

dr.ahalan 2023.02.02. 23:16:44

: Csütörtök. Nehezen telt, pedig néha a nap is sütött, de valahogy nem volt kedvem se a könyvelési anyaghoz, se a tökfőzelékhez, se a közös képviselő által küldött lakatoshoz, aki a kapuzárat jött javítani… Nyűgös az Aha, hosszú ez a tél, nem jó érzés megöregedni se. :)))
Aztán az van, hogy kaptam LEHETŐSÉGET! Bizony! :)))
Kis helyi TV hívott messzi vármegyéből, kiválasztottak! Mint kézművest! Magyarország piacvezető kézműves portáljáról! Kapok lehetőséget, ingyen! INGYEN REKLÁM! Riport! 12 perc! Hozhatok termékeket, beszélhetek nyolc percben magamról, a boltocskámról… Fizetik a szállodát, a kaját, az utat…
Négy percben a meghatározott kérdésekre a megadott válaszokat kell adnom… Na mehettek is az anyátokba, de azonnal… Ingyen smink, ingyen stylist… Meg még ez, az, amaz…
Nem, nem adtam el a lelkem az ördögnek, pedig igencsak erőltették… Mondtam hogy öreg vagyok, tolótetős, lendkerekes… Végül kénytelen voltam megmondani, hogy vastagon hányok az ilyen kis helyi propaganda-médiáktól, és alkalmasint el lehet felejteni a telefonszámomat… Lehet hogy a meskáról is ki leszek tiltva… :)))
Nem olyan nagy baj. Több mint 800 követőm van ott. Régen 6-800 ember nézte meg az ékszereimet. Most jó esetben 10-15… Külön köszönöm Fidesz! A vevőknek vastagon elegük van az átverésekből, az egész narancsos bűzt utálják.. Már régestelen régen máshol értekezünk… :)))
Most tényleg! Kinek jó ez a pusztulat?

dr.ahalan 2023.02.03. 23:40:52

És péntek, végre, végre!
Rengeteg mindent cipeltünk haza, tele a hűtő, nagyon szép húsokat kaptunk, boldogan szeleteltem, kockáztam, cimkéztem, a Gábor szerint olyan vagyok már, mint a fiatal Silvia Soprano, aki csak akkor volt boldog, amikor a férje egy halom ingyen húst hozott haza a Satriale’s-tól. –től… Mindegy! :)))
A sógornőmmel beszélgettünk, mennyire imádtuk a karantén-időket, én itthon, ő a telkükön, ő szerkesztő, home office… Írtuk a listákat, a fiúk hozták a hadtápot, sütögettünk, nekem külön kis piacom volt a Horrorka szobájában, ládákban hagyma, alma, krumpli, tojás, „megaminden”, a sógornőmnek sose volt még olyan gyönyörű a kertje, minden burjánzott, hatszoros mennyiség termett mindenből. :)))
Hírek! Hatalmas büntetéssorozatba kezdett a kormány, ellenőrzik a kereskedelmi egységeket, és büntetnek, ha kifogytak az ársapkás szarságok a polcokról… Nem elég, hogy a kereskedők fizetik meg az árkülönbséget, eszük ágában sincs a kereskedők veszteségeit kompenzálni, ahogy kulturált országokban elvárják… Nem! Ők megint más elölkéjével verik a csalánt, ÉS még büntetnek is, és hergelik a kereskedők ellen a bugris tömegeket… NERnia krónikái! :O
Mondjuk a multik vastagon tesznek rá, volt ma cukor raklapon, mindenféle hús, ahogy elfogyott, azonnal hoztak 2-3 csomaggal… Kissé szégyenkezve, de vettem egy majdnem két kilós gyönyörű sertéscombot, de vettem mellé még háromféle nem ársapkás húst is, detélleg… Sokkal drágábban, mint ahogy illene. :(((
Hatalmasat dobtak egy hét alatt az árakon, igazuk is van… Na ettől van itt elképesztő, világcsúcsot majdnem megugró infláció, és EZ kinek jó? Na kinek? Akinek a megugrott infláció miatt hatalmasan megnő az Áfa-bevétele, az elhallgatott 4%-os kereskedelmi adóról már ne is beszélve, amiről csend van… Az testvérek közt is 31% ! Bizony! :O
A bugris azt se érti, hogy mi az Áfa…Erről majd mesélek, családon belüli történet… :(((
Mondjuk teljesen eláztunk vásárlás közben, olyan zuhét kaptunk a nyakunkba…de azért vicces volt! A Gábor humoros kedvében volt, mindenféle marhaságot bepakolt a bevásárlókocsiba, nem győztem visszarakni! :)))
Nézd! Milyen szép lila mamusz! A te méreted! Megveszem neked, jó? Akarsz akciós búgócsigát? Szép színes… Egy kis szaloncukrot? Natttyon akciós! Veszek neked limoncello-t, jó? NEEEM KÉREK! ::)))
Imádom amikor idétlen, amikor jókedvű… Már ritkán ilyen… Igazából egész életében ilyen volt, csak ez a helyzet, ez a magyar rettenet más embert faragott belőle, de kínosan ügyel arra, hogy ÉN maradjak ugyanolyan… Mint aki akkor voltam.

dr.ahalan 2023.02.05. 23:34:25

Ez a hétvége is csak hamar elmosódó emlék lesz, pedig élveztük minden percét… Mindegy! :)))
A monitoring kutakon akadtam ma ki, Szabó Tímea vette észre, és bizonyította… A monitoring kutak hosszú, (több tíz méteres) vékony csövek lefúrva mélyen a földbe, belőlük vesznek mintát vizsgálatra a talajvízből. Mennyi van, és milyen minőségű… Nagyon fontos szerkezetek! :O
Namármost… Az akkumulátorgyáraknál mostanság az a divat, hogy betemetik a meglévő monitoring kutakat, helyette csinos, egy-másfél méteres kamu kutakat építenek, ezek csak a friss, üde csapadékot mintavételezik… Ez a legnagyobb bizonyítéka annak, hogy ezek a gyárak igenis súlyosan szennyezik a környezetet, veszélyesek, és a gyárakat építők igenis rossz szándékkal, előre megfontolt szándékkal ártanak. Nem kicsit! Nagyon… :O
Tényleg… Botrány botrány hátán ebben az országban! :O
Csóri ukrán család vásárolt az Aldi-ban, keveset, megfontoltan… Két kamasz fiú. Igen, volt telefonjuk! Meg kb. 18-20 éves kocsijuk… Lestrapált szülők. Amilyennek kell lennie a háború elől menekültnek… :O
És beszólt nekik a jó magyar! A tisztaszívű, szerető keresztény! Nem egy, nem kettő… Csúnyán. Nem írom le… Végtelenül szomorú.

dr.ahalan 2023.02.07. 00:10:34

Hétfő… Nagyon jól indult a hét, mivel Horrorka ide van bejelentve, hát volt intéznivalója. Hozott anyukának reggelire friss gluténmentes pékárút, meglepinek unikornisos noteszt, rengeteg fagyasztó-tasakot, ivott egy kávét, csacsogtunk. Élveztem! :)))
Lánykám új munkahelye új üzemorvosi vizsgálatokat kér… Ki nem veszi fel két napja a telefont időpont-egyeztetés ügyben? Na ki? Az üzemorvosi rendelő…
Lánykám azt is gondolta, hogy engedelmeskedve a háziorvosunknak, kihasználja ezt a pár nap szabadságot, és elmegy a szűrésekre… Sok-sok éve volt egy epilepsziás rohama, na akkor kell időnként… Telefon. Még fel is veszik! Undok női hang! Időpont? Koponya? Mondja a beutaló adatait… Nincs beutaló… Beutaló nélkül nem tudok időpontot adni! :O
Bazzzmeg! A beutaló egy hónapra szól, az időpont több hónap! Miről beszélünk? :O
Végül a nőgyógyászattal próbálkozott, ott köszönés nélkül rátették a telefont, amikor időpontot akart kérni… Rákszűrésre. :O
Ennyit a magyar egészségügyről. Majd elmegy magánorvoshoz, hatalmas, modern kórház van itt tőlem két percre, balra, ha bajom lenne, akkor sok-sok pénzért itt a biztonság…
És baj esetén van angyaldokink is. :)))
Elkísértem Horrorkát a villamosig, mentem intézni a dolgaimat, iszonyú hideg volt, a Spar-ban egy roma kiskölyök majdnem fellökött, ellopott valami péksütit, az őr üldözte.. Becsületére legyen mondva, mérsékelt lelkesedéssel. Éhes volt szegény…
Törökország. Hatalmas földrengések. Rengeteg halott.
Baja. Iszonyú pusztítás, a szélvihar rengeteg fát kidöntött, a Gemencben rengeteg a kár, a tarvágott erdőrészeken pusztulnak az állatok, iszonyú, nézhetetlen… Földanyánk rendesen rácsapott kis hazánkra, nem akarja az akkumulátorgyárakat a testén… Szerintem igaza van. :)))
Tlalok egyet is ért vele.
Hazajöttem dideregve, és rájöttem az én kis meleg, pihepuha kuckómban…Ahogy elkényelmesedtem törökülésben, ahogy megettem az ebédemet, ahogy néztem a filmet.. Ahogy pedertem ékszert, fűztem gyöngyöt… Ahogy jött a Gábor persze… Hát van nálam boldogabb ember ezen a világon? :)))
süti beállítások módosítása