dr.ahalan

dr.ahalan

Pátyolgatottak és mostohák

2021. augusztus 03. - dr.ahalan

 

Kár nekem próbálkozni, bármit is tervezek ékszergyurmából, mindig csak rózsa sikeredik. Meg levél… Most az idő múlása kapcsán egy őszi medált tervezek, barna-zöld-sárga-vörös levelekkel, esetleg gesztenyékkel. Irány a művészellátó, valami öröm nekem is kell. )))

 

 

 

Van még rejtély is… A Gábor imádja az egyik villát. Azzal eszik húsz éve, és ma a villa egészen egyszerűen eltűnt! Sehol nem lelem! Délelőtt még elmosogattam, mire terítettem… nem volt nyoma! :O

Nincs, nincs és nincs… És egyre sűrűbben fordul velem elő ilyesmi. :(((

Hogy a mosógépünk folyamatosan eszi a zoknikat, azt már megszoktam… :)))

Nehéz hét ez egyébként is, sőt… Nehéz hónap lesz! Azt már megbeszéltük, az idén nem nyaralunk, a járvány miatt, az új cég miatt. De már biztosnak tűnik, a Gábor nem jut el a Mirákulumba se, pedig nagyon szerettem volna. Neki is fontos lenne, a szüleinek is…

Jó. Persze örülök a sikereiknek, talán még a Lánchídnál is kapnak megrendelést, de akkor is… :((((

Ééééés MOST JUTOTT ESZEMBE! A villa! Terítettem volna, törölgettem, csörgött a telefon, lekaptam a töltőről…Gábor szólt, indul ide… Kimentem a konyhába, beraktam a húst a sütőbe, és IGEN! Ott a villa a mobiltöltő feletti polcon! :)))

Még pár év, és jöhet a Cavinton! :)))

Mit is akartam még? Ja… Szombaton Pátyon vizitáltunk valakinél, érdekes élmény volt.

Ugye hagyományosan nagyon gazdag település, gondozott parkok, hipermodern játszóterek, rendezett kertek, tiszta házak, erős kategóriás autók, megnéztük a híres új templomot, szépen élnek ott a népek, kár lenne tagadni.

Meg a régi, híres pincesort is megkukkoltuk mondjuk, ami azért botrány… Üresek, rogyadoznak, omlanak befelé. Ocsmány ügy! Nem az én ügyem…

Pátyra és a szomszédos településekre ömlik a pénz. Rengeteg ipari létesítmény, gyárak, raktárak, az ALDI logisztikai központja, mind fizetik az iparűzési adót. És ez nyilván öröm…

Ráadásul természetesen jobboldali, narancsos a vezetés, tehát az uniós pénzek is bőven érkeznek, szerintem igazságtalanul. Teljesen érthető, hogy „Abrüsszel” szeretné, ha a német munkás pénzéből ne Pátyon épüljön új és új puccparádé, hanem mondjuk a nyomorgó falvakban rendelő, meg óvoda. Ugye?

Aki ezt nem érti, és még mindig képes szajkózni a narancsos hányadékot, az kérem elmeroggyant. És szégyellje magát erősen. Igenis! :(((

Hazafelé viszont megálltunk Bián a Kemenesnél fagyizni, meg sütiket harácsolni. Isteni volt! :))))

És pihenésként ma a régi naplóimat olvastam… Pont tíz éve firkáltam fel azt az írást, amit lent találsz majd. Nem okult belőle, akinek okulnia kellett volna, meg is lett az eredménye.  :)))

Iszonyú gyorsan repül az idő… :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-ahalan.blog.hu/api/trackback/id/tr6316648342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.ahalan 2021.08.03. 22:50:20

2011:

"Tofly kapcsán jutott eszembe egy történet. Régestelen régen volt, már nem bír jelentőséggel, de gondoltam mégis leírom...

Még picurka volt Horrorka, alig volt vége a gyesnek, kellett egy munkahely, hát elmentem egy parányi bútorboltot vezetni. Nem sok dolog volt, az öreg kárpitos panaszkodott is, bérli a hatalmas műhelyt, harminc ember várja tőle a kenyeret, tele a raktár, mi lesz?

A rendszerváltás első idejét éltük, a farkasok kora volt, én meg annyi embert ismertem, annyi ötletem volt! Hamarosan ott virítottak a bútoraink a női magazinok címlapján, meg lehet nyerni, és aki nem nyeri, az a héten 10 % kedvezménnyel viheti!

Tendereket nyertem, egy hatalmas kollégium összes heverőjére kaptunk szerződést...

Csak egyet kértem. 3%-ot minden általam szerzett értékesítésből...

A kárpitos vitte felfelé az árakat, felvett még tíz varrónőt, hatalmas, névre festett kamiont rendelt, azzal vitette a sarokgarnitúrákat, puccos, csupaüveg márkaboltot építtetett Budán, ahol a szeretője lett az üzletvezető... De nekem csak a pitlák minimálbéremet nyomta a kezembe hónapról hónapra.

- Még mindig veszteséges az egész Klárikám... - forgatta a szemét.

Aztán egyszer csak olvasom az újságban, a kollégiumot átadták, ott voltak a képen a mi ágyaink, több száz férőhely. Telefon felemel, érdeklődés ismerősnél... Kifizettétek a kárpitost? Ki. Két hónapja...Mennyit? Mind a 17 milliót...

Nem szántam időt a vitára. Az üzletből felpakoltattam néhány ülőgarnitúrát, szemeztek vele a vevők régóta. Fillérre annyit hoztam el, amennyivel a vén szarrágó tartozott... Beküldtem neki a kulcsot, de előtte még az irodából mindenkit felhívtam, akivel kapcsolatban voltam. Eszükbe ne jusson vásárolni, rendelni tőle...

Három hónap se telt el... A márkaboltot bezárták, a kamiont elvitte a bank, a műhely is elúszott.

Hát így történt.

Aztán kiderült, hogy be se voltam jelentve.

Mondom! Régi történet, de azt gondolom, hogy máig is van tanulsága... Vagy nincs. Mindegy. Azért leírtam. "

dr.ahalan 2021.08.04. 23:05:19

Fáradt vagyok, sok volt ma a dolog.

Narancsos Győzike bukta a norvégok pénzét, túlfeszítette a húrt... 77 milliárdból 73 az övé lehetett volna, de a maradék négy milliárdot se akarta elengedni, nehogy mán ne Lölö-pénz, vagy vejkó-valuta legyen. Még megkapják a büdös prolik! Ismerjük ezt a mentalitást... :)))

Kapott olyan sallert, meg fityiszt, hogy ajvé. :)))

Hogy én mennyire meg tudom vetni a kicsinyes, pitiáner, hazug embereket! :)))

Megint hoztam 2011-es naplót. Alig egy éve ültek a nyakunkon... Az akkori eredmény, hiteles krónikából, saját írásom:

"Aztán meg azon motoszkált az agyam, hogy mennyire látványos a pusztulás a környéken. Tegnap igencsak megdöbbentem a körúton, hogy mennyi sok üzlet bezárt hirtelen. Ha belegondolok, akkor megszűnt a kedvenc salátabárunk, ahonnan évekig, ugyanannál a néninél vásároltunk. Most kínai kajálda, nemrég benyitottam, de fordultam is ki a bűztől...

A főzelékesünk fél éve adta fel, a kis cukrászda is. Nemrégiben a zöldséges srácok, akiknél már a baba Horrorkának vettem a gyümölcsöt...

De ami megdöbbentett, hogy bezárt a Western étterem (volt Híd vendéglő).
24 évig voltam törzsvendég, amikor kocsmám volt, akkor a vendéglátósok minden zárás után ott találkoztak. Ott volt az esküvőm, számtalan szülinapom, Horrorka ballagási bulija, ott találkoztam az ügyfelekkel, és a legtöbb free-s randit is oda szerveztem. Nincs. Elmúlt...

Alig két éve még minden este tele volt...

És megszűnt a csokidiszkont is, amit olyan sokszor emlegettem. Olasz és cseh különlegességeket árult nagyon jó áron. Karácsony után lehúzták a rolót, és azóta üres.

A kirakatban még ott hever egy csokimikulás...

Róluk tudom, hogy az APEH cincálta szét őket, gyűjtöttek és szállítottak a vörösiszap-katasztrófa áldozatainak. Én is adtam le náluk... És a hamarosan lejáró szavatosságú édességeket, kekszeket egyszerűen elvitték és szétosztották. Nem tudtak vele elszámolni, a büntetést nem tudták kifizetni.

Valaki felnyomta őket. Vannak ilyen végtelenül aljas, velejükig romlott emberek mint... khm.... köztudott.
Remélem megveri őket kellően a Jóisten...

Bezárt még a kedvenc nyomtatványosom, a haverom kocsmája, egy kisközért, amit szerettem, és az átokforma barátom műszaki boltja is, aki itt Pharos (lánykori nevén Abusimbel) néven futott. Eladta.

Nyílt viszont egy csomó pékség a környéken. Kenyérre talán még költenek az emberek. Ha már másra nem is futja...

Jó hír, hogy a szexshop terjeszkedett, és Európa leglehúzósabb, nem ajánlott szórakozóhelyeként ismert kuplerájban pezseg az élet. És alattam a drogtanya se panaszkodik.

Magyarország 2011..."

dr.ahalan 2021.08.06. 22:59:05

Péntek, végre. Jó lenne nyugis hétvégét várni, de nem lesz az. Nem lehet mindig az. :(
Gábor elég későn jött, rohantunk bevásárolni, aztán itthon mindent elpakoltam, lefagyasztottam, és azt gondoltuk, hogy elmendegéltünk szusit vacsorázni. :)

Nagyon régen jártam étteremben, élveztem. Simán elfogyott a 30 darabos maki-nigiri tál, már persze ketten ettük... :)))

Külön esti program volt összeszerelni a kennelt. :)))

Olyan egyszerű, hogy nem is mellékeltek rajzot... Na persze! :)))

Tényleg egyszerű volt, logikus... Csak mi más irányba indultunk el. Kicsit káromkodtunk. De azért sikerült! :)))

A holnap is bonyolult lesz, menni szeretnénk ide is, oda is. A cicákért is. Későn lesz ebéd, az már biztos... :)))

Felbukkant két régi, kedves vevőm a meskán, vásároltak... A járvány bevadulása óta nem hallottam róluk. Persze szót váltottunk, mi újság, hogyan vészeltétek át? Persze hogy nincs vége... Érdekes és szomorú dolgokat meséltek. :(

Bélyeges vevőkkel is molyoltam. Mindegyik Klárikának szólít, szinte kivétel nélkül. És magázódunk. A bélyeggyűjtők rend- és hagyománytisztelő népek, és bár egyre több fiatalt látok, az kétségtelen tény, hogy humortalanok... És akkor csillag született, az egyik rendszeresen ír cikkeket az egyik face-csoportban! Alig hittem a szememnek! (Nincs az ismerőseim közt!) Humor csillanik, elme villan... :))))

Amikor bélyegért jön, akkor olyan, mint aki karót nyelt... Hát mondom! Drága egy szívem! Olvasom az írásait! Imádom! :)))

Nézett rám meghökkenve... Tényleg? Csoporttag? Hát mondom tényleg... Azt hitte, hogy valami fideszes
bigyó vagyok, ilyen sok bélyeg hogy kerülhetett volna hozzám? Ezek a bélyegek tíz éve eltűntek, a járvány miatt alig akad külföldi... Hát mondom! 2010-ben annyira felhúzott az Orbán, és más egyéb szemétláda alak, hogy egyszerűen berúgtam az ágy alá a bélyeges ládáimat, meg mindent felgórtam a galériára. Azóta nagyrészt gyöngyöt fűztem, ékszert pedertem... Most kedvet kaptam a bélyegekhez megint, és lám... Igen-igen jó befektetés volt megvenni akkor mindenféle hagyatékot, hivatalokból, postáról kikerült kilós árut. Fillérekért... :)))

Kicsit küszködött magával, aztán csak lelőtte az unalomig ismert poént:

- És nem tetszene megmutatni egyszer a bélyeggyűjteményét? :)))

És nevetett.. Tucatszor találkoztunk már, és most nevetett először! :)))

Barát lesz belőle, azt hiszem... :)))

dr.ahalan 2021.08.09. 00:39:54

@dr.ahalan: Lerongyolt Aha. Hullaha...

Szombat délután áthoztuk a mentett cicákat, és megismertem Milánt. Nattyon szimpi, detélleg! Tudja ki James Joyce! Okos, humora van, és a szemembe néz, ha beszél hozzám! Olyan nyugalom árad belőle, mint a Gáborból...Elektroműszerész.

Szóval a cicák megérkeztek... Horrorkáék meg lemondtak Görögországról, a horvátokat boldogítják megint, okos döntés! Nem lelkesedtem a Szerbia-Macedónia megismerése projekt kapcsán... :)))

Szóval a cicák... Nevüket még nem fogadtam el... A zöldszemű démon, a fekete... Őt műtötték sérvvel, és a lábával. Lány. És egészen jól van. A cirmos a félszemű, még mindig rettenetesen néz ki. Ő fiú..

Megjöttek, berendeztem takarosan a kennelt... Rózsaszín pléd, itt az alomtálca, víz, szárazkaja-adagoló, két bojtos, csillámló labdácska, egy plüss oroszlánocska...

Két perc... A labdácskák a vízben, onnan próbálták kipofozni. Víz borul, Aha felmos.. Nem gond... Vacsora. Esznek. Víz megint borul... Kell nekik dobozház! Oké...

Ikeás kartondobozból bélyegek ki, ajtó kivág, tessék!

Azonnal ráreppentek, őrült csata. Ki menjen a dobozba? Úristen! Este tíz óra, és ezek gyilkolják egymást! A beteg testükkel! A friss műtéti hegekkel... Telefon Horrorkának! Most mi van ilyenkor? :O

Nyugi banya! Csak játszanak... Testvérek! Szeretik egymást! :)))

Aztán eljött a vasárnap is... Reggel kezelés, nyivákolás,szeretgetés, első alukaja, alomtálca, friss víz, fájdalomcsillapító, táplálékkiegészítő, Betadin után az első.. meghűlt kávé...

Aztán a Gábor rohant, nem volt alomtálca szűrőlapátunk... Horrorkáék is elfelejtették.

Kapott! Rózsaszínt... Vagy inkább magenta... Mindegy! :)))

És most van fél egy. A Gábor alszik, hajnalban kel... És ezek megint hupákolnak, hallom a fülemmel...:)))

Imádom őket! :)))

Khinem Saar Yale 2021.08.09. 06:24:08

első!:)
vége. elaludt a láng. újabb 3 évet kell várni a következőre.
amit lehetett megnéztem, elolvastam. most pár nap alvás, boston legal újra. és ha valami új akad az enkóron.
szolgálati: lázár ma 5 éves.........:):):):)

dr.ahalan 2021.08.09. 19:35:30

@Khinem Saar Yale: Istenke éltesse. Még kettőt pislogsz, és egyetemista lesz! :)
süti beállítások módosítása